Strana 35 od 44 PrvaPrva ... 25313233343536373839 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 341 do 350 od ukupno 433
Like Tree2019Likes

tema: Haifisch 23 - Moja kolekcija

  1. #341
    Stariji član Avatar korisnika chuck
    Član od
    14.11.2011.
    Lokacija
    Sombor
    Poruke
    658
    Lajkovi
    5153
    Reputacioni uticaj
    12

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Odličan tekst/review Haifisch!!
    Haifisch23 likes this.

  2. #342
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.352
    Lajkovi
    11171
    Reputacioni uticaj
    341

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Hvala Chuck!
    Na žalost sa prepuno gramatičkih grešaka, nejasnih rečenica kod opisa Column Wheela.
    Prilikom postavljanja slika, sam greškom pristisnuo Postavi tekst i onda je ostalo samo 10 minuta za postavljanje preostalih slika i popravljanje grešaka. Nije bilo vremena za sve.

  3. #343
    Stariji član Avatar korisnika chuck
    Član od
    14.11.2011.
    Lokacija
    Sombor
    Poruke
    658
    Lajkovi
    5153
    Reputacioni uticaj
    12

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Ne obaziremo se mi mnogo na gramatičkre greške, kao na suštinu, ne brini. Bitno je da razumemo šta si hteo reći!
    bezbi, dule bg, Zagor and 3 others like this.

  4. #344
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.352
    Lajkovi
    11171
    Reputacioni uticaj
    341

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Muzika na struju

    LONGINES CONQUEST ROLAND GARROS 1/100 L2.700.4.79.6

    Naziv: 20200625_134729_HDR.jpg, pregleda: 183, veličina: 169,4 KB


    Kućište

    Prečnik: 41,0 mm
    Visina: 13,0 mm
    L to L: 50,0 mm
    L - L: 21,0 mm
    WR: 30 ATM - 300 metara
    Težina: 180 g

    Nerđajući čelik, polirana završna obrada, gornja strana lugova obrađena finim brušenjem

    Naziv: 20200625_135503_HDR.jpg, pregleda: 181, veličina: 101,3 KB


    Poklopac kućišta: Zatvoren, ušarafljiv, kombinacija grubo brušene i matirane završne obrade čelika

    Naziv: 20200625_135829_HDR.jpg, pregleda: 182, veličina: 156,5 KB


    +
    Masivno i vrlo kompaktno kućište, podržano strmo padajućim lugovima
    Neočekivano visoka vodoodpornost za takvu vrstu sata (30 ATM)
    Zaštitni znak Conquest linije u vidu oblika hronografskih pušera, koji su potpuno stilsko usklađeni sa produžetkom kućišta oko krunice
    Odlično urađena gravura simbola Roland Garrosa na poklopcu sata

    -
    Odsustvo bezela, koji bi u bilo kakvoj varijanti još više naglasio sportski karakter sata

    Naziv: 20200625_135452_HDR.jpg, pregleda: 175, veličina: 99,0 KB



    Krunica

    Pozicija 3
    Prečnik: 6,5 mm
    Ušarafljiva
    Polirana obrada čelika



    +
    Potpisana


    Staklo

    Safirno
    Prečnik: 34,5 mm
    Oblik: Ravan (Flat)

    Naziv: 20200625_135026_HDR.jpg, pregleda: 177, veličina: 142,9 KB


    +
    Višeslojni unutrašnji anti-refleksni premaz


    Brojčanik

    Boja: Antracit
    Datum na poziciji 4
    Markeri u obliku barova
    Kazaljke: Pencil

    Naziv: 20200625_135253_HDR.jpg, pregleda: 176, veličina: 147,7 KB


    +
    Aplicirani markeri na površinu sa luminiranom unutrašnjošću, koja je spuštena duboko ispod njene razine
    Strmo postavljena kružna skala za očitavanje izmerenih stotinki sekunde
    Diskretno prisustvo narandžasto obojenih pojedinih elemenata brojčanika, koji asociraju na boju peščanih terena teniskog Grand Slam turnira, kome je sat posvećen
    Kazallke platirane rodijumom
    Duboko pozicioniranje sva tri podbrojčanika - ispod razine osnove

    -
    Neuverljiva pozicija navoda vodoodpornosti sata, gde je cela polovina prekrivena postoljem za kazaljke



    Mehanizam

    Longines L440
    Quartz
    Baza: ETA Flatline 251.264
    Dimenzije: 30,6 mm x 5,00 mm
    27 rubina / 32.768 Hz / Baterija 72 meseca
    ISO Certifikovana preciznost: +- 0,027 sec / dan, odnosno +- 10 sec / 12 meseci
    Komplikacije: Datum, mali sekundnik, hronograf (30 minuta, 12 sati), Ratrapante
    Preciznost hronografa: 1/100 sekunde
    Predstavljen: 2014 godine

    +
    Termokompezacijski Precidrive mehanizam (+- 10 sekundi na godišnjoj bazi). Ovakva preciznost se dostiže principom termičke kompenzacije, koji upravlja i reguliše impulse mehanizma u skladu sa promenama temperature okoline. Zbog toga je preciznost sata nezavisna od naglih promena temperature vanjske okoline.

    Powerdrive sistem kontroliše rad hronografskih motora i time povećava brzinu kretanja kazaljki na više od 200 Hz (200 skokova kazaljke u jednoj sekundi) u oba smera. Ovim je povećanja samoregulacija meračkog sistema i dinamika njegovog prikaza

    Superquartz mehanizam, koji predstavlja najviši stepen tehnologije kvarca u mehanizmu, koji je zavisan sam od sebe (u suprotnosti sa Radio Controlled mehanizmima, čiju maksimalnu preciznost uslovljuje povezanost sa vanjskim izvorom). Superquartz je 10 puta precizniji od klasične kvarc tehnologije

    L440 je ETA 251.264, koji je iz preciznosti hronografa 1/10, unapređen na 1/100 sekunde. Mehanizam je dodatno opremljen sa specijalnim mikrokonotrolerom, koji omogućava direktno resetiranje i istovremeno merenje više prolaznih vremena


    Narukvica

    Nerđajući čelik
    Vanjski linkovi finiširani metodom finog brušenja, dok je unutrašnji link visoko poliran
    21,0 mm
    Kopča sa leptir sistemom otvaranja
    Završna obrada brušenjem čelika



    +
    Oba kraja narukvice krasi kvalitetan potpis proizvođača
    Visok stepen kvaliteta završne obrade

    -
    Butterfly sistem na kopči ne omogućuje mikropodešavanje dužine narukvice

    Naziv: 20200625_140041_HDR.jpg, pregleda: 171, veličina: 123,4 KB


    Embalaža

    Vanjska kutija iz tvrdog, dodatno ojačanog kartona sa pretincem za dokumentaciju. Unutrašnja kutija iz lakog drvenog materijala, u celini prevučena kvalitetnom imitacijom prave kože. Unutrašnjost čini fin sintetički materijal u narandžastoj boji. Sat je sigurno pozicioniran na sredini donjeg dela.

    Naziv: 20200625_140236_HDR.jpg, pregleda: 179, veličina: 231,5 KB


    Naziv: 20200625_140345_HDR.jpg, pregleda: 181, veličina: 222,3 KB

    +
    Vrlo privlačna embalaža, koja uz osnovnu funkciju ima značajan dekorativan efekat
    Jedinstvena Longines kutija, koja je napravljena samo za ovaj model
    Nudi dugovečnu upotrebu

    Naziv: 20200625_140523_HDR.jpg, pregleda: 179, veličina: 203,9 KB



    Dano /Dobijeno

    1.370,00 €

    Longines Roland Garros dolazi iz Conquest linije, odnosno iz edicije The Longines Conquest 1/100 Alpine Skiing. Sa njom je proizvođač obeležio prisutnost u ovom zimskom sportu, koja traje još od Chamonixa, 1933 godine. Pošto je u periodu od 2007 do 2019 godine, bio glavni partner jedinog peščanog Grand Slam teniskog turnira, Roland Garros, koji se odvija u Parizu, 2015 godine je deo kolekcije posvetio i najmasovnijem globalnom individualnom sportu.

    Začuđujuće deluje odluka, da su sat sa preciznim hronografom do stotinke sekunde, povezali sa sportom, gde je ova vremenska jedinica potpuno beznačajna. Ali, kao što kažu, "od viška ne boli glava", pa tako možemo najpreciznije izmeriti, koliko traje Rafino izvlačenje određenog dela garderobe iz određenog dela tela i upoređivati prosečno vreme tog rituala, kada igra sa Novakom ili sa nekim optimistom u prvom ili drugom kolu.

    Šalu na stranu, iako edicija Roland Garros 1/100 nije plasirana u limitiranoj seriji, ona je ipak na neki način ograničena, jer se radi o jedinstvenom modelu, koji je vezan na određeni sportski događaj. Zato sa sobom donosi i dašak kolekcionarske strasti.

    Naziv: 20200625_141124_HDR.jpg, pregleda: 178, veličina: 64,5 KB


    Na početku osvrta sam izrazio manju primedbu, da je šteta, što sat nije opremljen sa bezelom, koji bi još više naglasio njegovu sportsku dušu, ali sa druge strane, izostanak tog elementa, model odvodi u nešto formalniju sferu i tako mu tačku na horizontu praktičke upotrebljivosti širi na neogračničenu liniju.

    Ako dodamo činjenicu, da u njemu kuca mehanizam, čija baza dolazi iz druge najjače ETA linije (Flatline) i koji je sa unapređenjima osvojio i njen vrh (Thermoline), onda navedena cena za model sa L440 kalibrom, predstavlja Game, Set and Match za njegovog vlasnika.

    Naziv: 20200625_141057_HDR.jpg, pregleda: 177, veličina: 234,6 KB


    Očigledna je činjenica, da je sat zaista pravljen sa namerom dugog trajanja. Od 30 ATM vodoodpornog kućišta za neronilački sat, do 27 rubina u mehanizmu. Šta reći na ovaj ogroman broj? Postoji staro pravilo za kalibre na struju, koje kaže: "ako želite, da quartz sat dugo traje, kupite onaj, koji je opremljen sa rubinima". Ali ono, što horologiju čini zanimljivom je paleta šarenila. Postoji pravilo, koje anulira gore navedeno "broj rubina u satu, ne znači, da je sat kvalitetniji ili slabiji".
    Lično, više verujem u ovo drugo, jer ono važi za celu sferu časovničarstva. Pa, čak i za kvarc, koji radi na principu, da mehanizam koristi energiju iz baterije. Ta energija se prenosi na kvarčni oscilator, koji se pokreće sa tačno određenom i stabilnom frekvencijom. Dok je prvi deo elektronski, kretanje i pokreti zupčanka kod analgonog prikazivča su mehaničke prirode. A gde ima kretenja ima i frikcije.
    Zato je sasvim logično, da če se sistem bez rubina u kvarčnom mehanizmu više habati nego onaj sa prisutnošui ovih sintetičkih kamenčića. Uobičajeno je, da se proces odvija preko jednog koračnog motora (steppera), koji u krajnjoj fazi dovodi do pokretanja kazaljki. Ali postoji i drugačija struktura. Vrhunski Citizen mehanizam E 510, koji ne sadržava rubine. Kod njega svaka kazaljka ima svoj stepper i pokreće se nezavisno jedna od druge. Znači, postoji zupčanik svakog pojedinog koračnog motora i posledično tri koluta, kod kojih nema potrebe za dodavanjem rubina. To isto važi i za stepper datuma, koji je takođe individualan.

    Swiss Made Quartz spada u tradicionalniju strukturu i zato iskazuje potrebu za prisustvom ublaživača frikcije. Generalno prihvatljiv broj tih elemenata je negde do 13 ili 15. Zašto High End kvarc mehanizmi sadržve 23 ili 27 rubina, je pitanje, na koji odgovor može odgovoriti samo ETA. Ne radi se o klasičnom ukrašavanju, pošto su kvarc kalibri dobro sakriveni ispod poklopca sata. Možda se radi o stvaranju "Almighty" efekta, kada se spomene tako veliki broj. Ne bih znao. Ili zbog njihove stvarne potrebe, jer se u takvim slučajevima radi o hronografima, kod kojih je svako eventualno trenje ovim anulirano?
    Zanimljivo bi bilo videti, šta bi se desilo u slučaju, da neka velika prekomorska tržišta, kao nakon završetka Drugog svetskog rata, uvedu uvozne carine na satove na osnovu broja umetnih rubina u njima.
    Ali do tada - od mogućeg eventualnog viška tih 8 ili 12 kamena - glava ne boli.

    Naziv: 20200625_140841_HDR.jpg, pregleda: 183, veličina: 405,3 KB
    Poslednja ispravka: Haifisch23 (2.10.2020. u 20:00)
    Baron, bezbi, taunus and 13 others like this.

  5. #345
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.352
    Lajkovi
    11171
    Reputacioni uticaj
    341

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Blue Magic

    Seiko Prospex SPB083J Great Blue Hole

    Naziv: 20200626_135345_HDR.jpg, pregleda: 150, veličina: 176,0 KB


    Kućište

    Prečnik: 42,5 mm
    Visina: 13,0 mm
    L to L: 50,0 mm
    L - L: 20,0 mm
    WR: 20 ATM - 200 metara
    Težina: 174g

    Nerđajuči čelik, sa strane visoko poliran, lugovi na vrhu fino brušeni

    Naziv: 20200626_140040_HDR.jpg, pregleda: 149, veličina: 125,1 KB


    Bezel: Aluminijum, jednosmerno rotirajući, 120 klikova

    Naziv: 20200626_135752_HDR.jpg, pregleda: 149, veličina: 160,7 KB


    Poklopac kućišta: Klasičan, ušarafljiv, kombinacija poliarane i brušene završne obrade čelika

    Naziv: 20200626_140133_HDR.jpg, pregleda: 145, veličina: 148,5 KB


    +
    Profesionalan Diver - Certifikat ISO 6425
    Masivno i kompaktno kućište
    Seiko DiasSheild premaz, koji dodatno štiti kućište od povreda i ogrebotina. Tvrdoća premaza iznosi 500 HV, koja je 2,5 veća od uobičajenog 316 čelika
    Seiko Zaratsu tehnika finog poliranja čelika, koju koristi na pojedinim modelima i GS liniji. Predstavlja visok standard i potpis proizvođača na takvu vrste obrade
    Odlično urađen bezel, za koga je potrebno ogromno truda, uveriti se, da se ne radi o keramičkoj smesi
    Perforacije lugova, koje omgućuju lako i jednostavno menjanje narukvice

    -
    Neporavnanost markera na bezelu i brojčaniku je već tradicionalna Seikova osobina u početnom, nižem i srednjem razredu, koja i ovde ne izostaje.
    DiaShield je vrlo priručna tehnika, koja sprečava nastanak, ako mogu tako reći, normalnih ogrebotina prilikom upotrebe sata. Međutim, ako se desi, da dođe do nešte veće povrede kućišta, onda nastaje problem, jer je skoro nemoguće izvesti poliranje, koje ne bi ostavilo uočljiv trag za sobom
    Zaratsu tennika obrade kućišta je prijatna za oko, jer je njen cilj, kao i svih drugih tehnika, sprečiti bilo kakva iskrivljenja na površini i tako omogućiti, da se svetlost jednakomerno raspoređuje po njoj. Seiko je vrlo rado naglašava uz Grand Seiko liniju, ali njen učinak nije nešto što bi ga postavljalo iznad Swiss Made srednjeg ili čak High End razreda. Ne radi se o niikakvom čudu iz Japana, već o vrlo korektno urađenom postupku, koji Seiko ne uzdiže iznad ostalih, nego ga svrstava na mesto, koje je u takvom cenovnom razredu očekivano. Reč je o mašinama, koje je Seiko uvezao iz Nemačke sredinom '50 godina prošlog veka, od fabrike Gebr.Sallaz. Posebnost je u tome, što se polira sa prednjom stranom pomičnog diska, umesto uobičajene bočne strane. U svakom slučaju, dobrodošao potez proizvođača, koji Zaratsu sve više primenjuje i u nižim razredima od GS, kao što su pojedini modeli iz Presage i Prospex linije.

    Naziv: 20200626_140031_HDR.jpg, pregleda: 139, veličina: 126,7 KB


    Krunica

    Pozicija 4
    Prečnik: 6,5 mm
    Ušarafljiva
    Visoko polirana završna obrada

    Naziv: 20200626_135914_HDR.jpg, pregleda: 140, veličina: 131,8 KB


    +
    Prečnik potpuno u funkciji ronilačkog sata

    -
    Nepotpisana - teško shvatljiva i prihvatljiva konstanta Prospex linije


    Staklo

    Safirno
    Prečnik: 30,5 mm
    Oblik: Ravan (Flat)

    Naziv: 20200626_135227_HDR.jpg, pregleda: 144, veličina: 184,9 KB


    +
    Unutrašnji anti-refleksni premaz


    Brojčanik

    Sunburst plava boja sa tonalitetnim efektom zatamnjenja od vrha prema rubovima brojčanika
    Markeri u obliku bisera i barova
    Datum na poziciji 3
    Kazaljke: Arrow

    Naziv: 20200626_135853_HDR.jpg, pregleda: 143, veličina: 157,8 KB


    +
    Izuzetan koloritni efekat, koji je najveće oličenje modela. Sunburst metalik plava boja podlage sa zatamnjenim tonalitetom, koji se spušta sa vrha prema dnu, od krajnjih tačaka markera do konačnog ruba brojčanika. U kombinaciji sa vanjskim izvorom svetlosti, reflektira zapanjujuće efekte i daje potpuni doživljaj vizualne dinamike
    Aplicirani markeri
    Izbor Lumbrite markera, koji stvaraju potpuni retro ugođaj i time naglašavaju uzornika, na koga se Great Blue Hole ugledao prilikom nastajanja - četvrta generacija Seiko Divera iz 1968 godine, model 6159
    Iako primena Arrow kazaljki odstupa od izvora, odnosno modela 6159, u konkretnom slučaju, svoj posao rade vrlo efikasno i odluka dizajnera, da ih preuzme sa Monstera se pokazuje u pravom sjaju
    Vrhunska luminacija

    Naziv: 20200626_141348_HDR.jpg, pregleda: 143, veličina: 79,6 KB



    Mehanizam

    Seiko 6R15
    Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
    Dimenzije: 27,0 mm x 5,25 mm
    23 rubina / 21.600 b/h (3 Hz) / 50 sati rezerve snage
    Opcija Hackinga
    Smer samonavijanja: obostrana
    Antishock sistem: Seiko Dia Schock
    Glavna opruga (Mainspring): Seiko Spron 510
    Regulator: Etachron
    Komplikacije: Datum
    ISO certifikovana dnevna preciznost: +25 - 15 sec / d
    Predstavljen: 2006 godine

    +
    Prisutnost Sprona 510, glavnog federa iz smese kobalta, nikla, hroma, molibdena i drugih metala, koje imaju antimagnetno i vrlo elastično svojstvo. Seiko ga upotrebljalva u srednjem i višem razredu, dok u Grand Seiko liniji upotrebljava nešto jači Spron 610

    -
    Certifikovana dnevna preciznost bi za ovaj razred mehanizama morala biti znatno bolja

    Narukvica

    Nerđajući čelik
    Brušen finiš linkova
    20,0 mm
    Kopča sa klick sistemom i sigurnosnim pokrivačem
    Brušen čelik

    Naziv: 20200626_140330_HDR.jpg, pregleda: 145, veličina: 128,2 KB


    +
    Izuzetno kvalitetna narukvica - elastična, prilagodljiva, odlično finiširana vrlo finim brušenjem - sa ovim osobinama se uzdiže iznad uobičajenog nivoa Prospex linije i spada u njen vrh
    Kopču krasi kvalitetan potpis
    Kompletu je priložen dodatan kaiš iz gume, korektnog kvaliteta, sa Pin Buckle (standardnom) kopčom

    Naziv: 20200626_140418_HDR.jpg, pregleda: 143, veličina: 104,6 KB



    Embalaža

    Prospex kutija iz vrlo tvrdog kartona, prevučena prijatnom umetnom masom, koja ostavlja utisak, da se radi o industrijskoj koži. Sat je, ne baš najsigurnije, smešten u donjem delu, gde se pored njega nalazi prostor, koji nudi mesto dodatnom kaišu iz gume.
    Minimalistička kutija, prilično praktična i prijatnog izgleda.

    Naziv: 20200626_140541_HDR.jpg, pregleda: 153, veličina: 225,5 KB


    +
    Unutrašnja strana gornjeg dela, obučena u mekani materijal sa logotipom Seika, zaslužuje posebnu pohvalu

    -
    Nosač sata (jastučić) nepotrebno zauzima 80 % prostora donje kutije. Takav, satu ne omogućava maksimalnu stabilnost.

    Naziv: 20200626_140849_HDR.jpg, pregleda: 153, veličina: 203,7 KB


    Dano / Dobijeno

    1.290,00 €

    Prospex SPB083J nije izrađen u limitiranoj seriji, ali svejedno spada u Special Edition proizvođača, što znači jednokratnu proizvodnju, u ovom primeru, obeleževanje 50-godišnjice od plasiranja čuvenog divera, modela 6159.
    Po mišljenju većine analitičara, sat iz takve edicije nosi veće značenje, veću kolekcionarsku težinu i time znatno bolje čuva vrednost.
    Uzevši u obzir nepreglednu gomilu limitiranih serija i specijalnih izdana sa kojima japanski gigant mesečno obasipava tržište, ne mogu u potpunosti, da se složim sa takvim tezama. Prava je šteta, što se ovakvi i slični modeli vremenom gube u mnoštvu sličnih, pai početna važnost izbledi i pređe u neku vrstu egzotičke zanimljivosti.

    Naziv: 20200626_141118_HDR.jpg, pregleda: 156, veličina: 233,9 KB


    Ono, po čemu se ovaj model izdvaja i zbog čega je zauzeo vrlo zapaženu ulogu na Baselworldu 2018 je vanvremenski brojčanik, koji uživo nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Njegova magnetna privlačnost je ono, što će mu osigurati posebno mesto i što u svakom trenutku opravdava nešto višu cenu za sat te vrste. Bar što se tiče ponude iz Seika. Al i upravo napisano je uslovno, jer znajući njegovu politiku, uskoro možemo očekivati manju poplavu istih brojčanika sa nešto drugačiijm merama, drugačjim referencama, hardlex staklima i znatno nižim cenama, koji za razlliku od SPB083J, neće biti napravljeni u Japanu, mada će na sebi nositi oznaku Made in Japan. Tako će na kraju od Great Bllue Hole ostati samo velika rupa u duši kolekcionara.

    Naziv: 20200626_141643_HDR.jpg, pregleda: 156, veličina: 186,9 KB


    Ipak, vredelo je.

    Naziv: 20200626_141216_HDR.jpg, pregleda: 151, veličina: 296,5 KB
    bezbi, dule bg, taunus and 11 others like this.

  6. #346
    Stariji član Avatar korisnika bezbi
    Član od
    19.9.2010.
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    1.153
    Lajkovi
    1848
    Reputacioni uticaj
    37

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Sat nosi skracenicu MM200, tako da je vec postao legenda
    don Alberto and Haifisch23 like this.

  7. #347
    Član
    Član od
    7.6.2019.
    Poruke
    258
    Lajkovi
    2439
    Reputacioni uticaj
    23

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Citat Haifisch23 kaže: Pregled poruke
    Beast from the East

    CITIZEN BULLHEAD 8110 AUTO CHRONO A3198

    Prilog 150048

    Kućište

    Prečnik: 38,0 mm
    Visina: 14,2 mm
    L to L: 41,0 mm
    L - L: 19,0 mm
    WR: prvobitna 5 ATM - 50 metara
    Težina: 109 g

    Nerđajući čelik, polirana završna obrada, obruč bezela lakiran

    Prilog 150049

    Poklopac kućišta: Klasičan, ušarafljiv, kombinacija brušenog i poliranog čelika

    Prilog 150050

    +
    Kompaktno kućište, čiju osobinu naglašava odustnost lugova
    Oktagon oblik, koji je prilično redak u horologiji
    Pozicioniranje krunice i hronografskih pušera na vrh kućišta, što predstavlja najbolju zaštitu od eventualnih fizičkih povreda

    -
    Iako model 8110 po merama odstupa od ostalih Bullhead satova drugih proizvođača, što mu je donelo veliku prepoznatljivost, utisak je, da bi morao biti za 2,0 mm veći, posebno ako uzmemo u obzir rane sedamdesete iz kojih dolazi. Tada su Bullhead modeli po pravilu prekoračivali 42,0 mm. Ovaj faktor bi mu dodatno uvećao popularnost. Istina je, da ga je za razliku od glavnog konkurenta, Seiko Bullhead-a, pratio glas bolje nosivosti, zbog manje težine, ali je sa druge strane, zbog 5 mm manjeg prečnika prilično kaskao za njim u smislu široke popularnosti.

    Prilog 150051


    Krunica

    Pozicija 12
    Nije ušarafljiva
    Prečnik: 4,5 mm
    Polirana završna obrada čelika

    Prilog 150052

    +
    Potpisana, što u vremenu nastanka sata nije bila uopštena pojava

    -
    Mali prečnik otežuje manipulaciju. Dodatni mm širine i visne bi bio više nego dobrodošao


    Staklo

    Mineralno
    Prečnik: 31,5 mm
    Oblik: Ravan (Flat)

    Prilog 150053

    +
    U vremenu , kada su na satovima kraljevala pleksi, mineralno staklo je predstavljalo luksuzan izuzetak

    Brojčanik

    Panda Dial
    Dan & Datum: pozicija 6
    Podbrojčanici na poziciji 9 (štoper do 12 sati) i na poziciji 3 (štoper do 30 minuta)
    Markeri u obliku barova
    Kazaljke: Pencil

    Prilog 150054

    +
    Večito upečatljiv Panda dizajn
    Aplicirani markeri i logotip Citizen na površini brojčanika
    Nadprosečna visina markera, koji bitno istupaju sa površine i time mu daju dodatnu
    Vertikalno pozicioniranje prozora za dana i datum
    Crna pozadina prozora za dan i datum
    Izuzetna dubina displaya dana i datuma, koja je posledica vertikalne strukture mehanizma
    Odabir narandžastih hronografskih kazaljki, koje pozitivno osvežavaju prilično disciplinovan kolorit osnovnog brojčanika

    -
    Odsustvo malog sekundnika, što posledično vodi u odustvo hacking funkcije, odnosno preciznog podešavanja vremena. Ova primedba je ipak uslovna, jer Column Wheel hronograf ima bar delimično rešenje i u ovakvom primeru, o čemu će biti reči u sledećoj rubrici


    Mehanizam

    Citizen 8110A In House
    Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
    Column Wheel hronograf (vertikalno strukturiran)
    23 rubina / 28.800 b/h / 42 sata rezerve snage
    Bez hackinga
    Anti shock system: Citizen Parashock
    Preciznost hronografa: 1/4 sekunde
    Komplikacije: Dan, Datum, Hronograf, Flyback

    +
    Integrisan mehanizam - hronograf je sastvani deo osnovnog mehanizma

    Column Wheel hronograf - za razliku od suprotnosti u vidu Cam Controlled ili Level ili Shuffle Cam, vertikalna (Column) je nešto više poštovanija (možda bi najbolji izraz bio prestižnija) struktura, jer zahteva potpunu toleranciju delova, pa time više ručnog pristupa. Kod Cam-a je sve jednostavnije, pa zato jeftinije za pravljenje i održavanje. To ne znači, da je Cam hronograf slabiji po kvaliteti od Column Wheela (primer Omega 321 vs Omega 861) ali jedan i drugi imaju svoje manje ili više izraženijie osobine. Da ne ulazim u detalje, jer bi objašnjivanje strukutre i rada jednog i drugog zahtevalo posebno poglavlje, da navedem jednu "bitniju" razliku. Za Column Wheel je karakteristično vertikalno kvačilo hronografa, dok je za Cam karakteristično horizontalno kvačilo. Kada uključimo stopericu kod Cam-a, uvek postoji verovatnoća, da se zupčanici u deliću trenutka, međusobno potpuno ne povežu i da se izgubi jedan mali, mikro deo vremena. To je vidljivo, kada na Camu pokrenemo štopericu, tada sekundara odskoči nešto više nego kod Column Wheela i to je ta izgubljena mikročestica vremena. Kod Column Wheela, gde se ovaj proces odvija neposredno preko koluta stopera, mogućnost takve devijacije je sistemsko negirana. Osim toga, Column Wheel prati dobar glas, da su pusheri mekši nego kod Cama. Zato je zbog "veće zahtevnosti izrade", neskaćuće sekundare i glatkog pokretanja pushera nešto boljeg imidža od Cama. U stvarnom životu, nam je potpuno jasno i prihvatljivo da su Column Wheel-i poput Rolex 4130, Zenith El Primera, Breitlinga B01 skuplji, prestižnji i od Valjouxa 7750 ili Omege 861, ali šta da radimo sa Seagull ST 19, koji je takođe Column Wheel? Ok, radi se o Venusu 150 ali ipak, Valjoux 7750 ima posebna rešenja Cam hronografa, sličnoj mreži.....tu ću, da se zaustavim. Važno je, da imamo jedne i druge i važno je, da nema veze, što se uzalud lome koplja, ko je bolji, dok uživamo u jednim i drugima. Pa tako, kao i Seiko 6139 (8), tako i Citizen 8110A nikada nije dostigao stratosferu prestiža, kao Girard Perregaux 03800, ali svejedno, kod ljubitelja horologije ima jednak status poštovanja.

    Zbog vertikalne strukutre 8110A, problem nepostojeće stalne sekundare u vidu podbrojčanika, se može rešiti sa non-stop uključenim hronografom, što je čak i preporučljiv faktor ovog kalibra. Ipak, sa vremena na vreme, je preporučljivo, da sat radi i sa isključenim štoperom.

    Flyback funkcija, koja ne zahteva reset štopera, prilikom uključivanja novog merenja.

    -
    Nepostojeći hacking, koja je logična posledica nepostojeće male sekundare.


    Narukvica

    Nerđajuči čelik
    20,0 mm
    Brušena završna obrada linkova
    Kopča sa klick sistemom
    Brušen čelik

    Prilog 150055

    +
    Vrlo kvalitetno izrađena narukvica, posebno uzevši u obzir vreme iz kojeg dolazi
    Potpisana kopča

    Prilog 150056

    Dano / Dobijeno

    Cena Citizen Bullheada 8110 se na vintage tržištu kreće u rangu od 500 € do 1.000 €, u zavisnosti od stanja sata. Pošto uz cenu uvek sledi komparacija sličnih modela u okvirnom kvaliettnom segmenta, onda za nju nikako ne možemo reći, da je realna. Apsurdno smešna, bi bilo tačnije opredeljenje.

    Dva faktora su vrlo bitna za navedenu tvrdnju.

    Citizen 8110 je druga generacija Bullhead satova, koju karakteriše oktagonsko kućište i položaj glavne krunice i hronografskih pušera na njegovom vrhu, koji asociraju na oblik glave plemenite životinje. Prva je priču započela Omega, oktobra 1969 godine, sa modelom Seamaster Chronostop, sa ručnim navijačom, kalibrom 930. Izgleda, da je njime ispunila prvobitnu želju za osvajanjem novih horoloških terena, pa nakon samo godinu dana, prestaje sa proizvodnjom i štafetni relej predaje partneru u SSIH grupaciji, Tissotu.
    Samo godinu dana kasnije, tržište poplavljaju bullheadi Breitlinga, Bulove, Sorne i Sicure, da bi mu se odmah zatim pridružili i Japanci, koji su sa Seikom 6138 i Citizenom 8110 ostavili najdublji trag, što po dužini neprekidne produkcije (do 1980 godine), što po masovnoj globalnoj popularnosti.

    Prilog 150059

    Mehanizam Citizen 8110A, kao i brat blizanac, 8100 A, dolazi iz jednog od kreativno najplodnijih razdoblja časovničarstva, kada je u samo pet godina (1969 - 1974), nastalo 8 mitoloških hronografa na automatsko navijanje. Od prvog u istoriji, Zenihth El Primera (1969), Heuer & Breitling,& Hamilton & Buren & Dubois Depraz Calibra 11 i 12 (1969), Seika 6139 & 6138 (1969 i 1970), Lemania 1340 (1972), Citizen 8110 A & 8100 (1972), Valjoux 7750 (1974), Kelek 1376 (1974) i Lemania 1045 (1974 - prethodnik i baza slavnijeg Lemania 5100 iz 1978 godine).

    Prilog 150058

    Po kvaliteti, japanski mehanizmi nisu ni po čemu zaostajali za navedenim društvom, ali ako nakon 45 godina pogledamo cene satova na vintage tržištu, videćemo, da su švajcarski kompanjoni najmanje 3, pa sve do 10 puta skuplji. Da li na takvu situaciju utiče količina ponude na tržištu? Ne sasvim, jer još uvek postoji prilično velika ponuda vintage Zenitha, Heuera, Breitlinga, Omege, Tissota, pa čak i puno manjih imena, koji su nosioci pomenutih kalibara.
    Prava istina je, da je cena vintage satova odraz trenutnog stanja istog proizvođača. Ne samo to, nego njegovog odnosa do vlastite istorije. I dok Omega, Zenith, Breitling, Tag Heuer, Longines, Tissot i Hamilton presudne modele nasleđa neprestano održavaju u životu čestim reizdanjima, koja pri tome održavaju ili čak dižu cenu izvornih modela na vintage tržištu, Citizen i Seiko, svojim ponašanjem, svakim novim danom započinju novu istoriju i brišu onu od jučer.
    Seiko je pao na samo jedan hronografski kalibar na automatski pogon, dok je Citizen tu priču završio tačno pre 40 godina. Šta reći na činjenicu, da Miyota, dete Citizena, kao najveći proizvođač mehanizama na svetu, ne raspolaže ni sa jednim mehaničkim hronografom.
    Dobra vest je, što zbog toga možemo za relativno skroman iznos uživati u njihovom vrhuncu od pre pola veka, ali zar samo mene zaboli srce, kada vidim, da jednaka doza uživancije sa Swiss Made potpisom, košta deset puta više?

    Prilog 150057

    Obozavam citati tvoje postove kod kojih svaki put sa novim, nadmasis prethodni. Sat ti je prelep, jedna od mojih ''tihih patnji'' i primeraka koje cu nadam se ubrzo uvrstiti u kolekciju. Sto se tice japanaca, mislim da si sve rekao sa recenicom koju sam boldovao u citatu. Po meni samo lud covek se odrice svoje horoloske istorije i imajuci u vidu modele Seiko 6139 i Citizen 8110A i njihov enormni uspeh i globalnu slavu, nisu mi jasni kreatori prodajne strategije Seika i Citizena sto ne ''zajase'' staru slavu pomenutih modela i lansiraju reissue serije. Ubedjen sam da bi prodaja planula ako ne u danima, onda sigurno u mesecima.
    Haifisch23 likes this.

  8. #348
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.352
    Lajkovi
    11171
    Reputacioni uticaj
    341

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Hvala Vladimire!

    Da, zaista je šteta, što su Japanci izgubili visoke pozicije, koje su nekada čvrsto držali u srcima istinskih ljubitelja horologije. Što je još manje razumljivo, oboje imaju dosta finansijskih resursa, da se ponovo uhvate u koštac sa hronografskom mehaničkom linijom ali već neko vreme ništa od toga.

    Moramo znati, da su baš hronografi jedni od najbitnijih pokazatelja sposobnosti pojedinog proizvođača u smislu savladavanja najtežih prepreka u časovničarstvu, koje je oduvek bilo oličenje i dokaz vlastitog znanja. Njima daju do znanja, da zasluženo zauzimaju poziciju, koju su priborili.
    Oni koje dugo prate horologiju će se verovatni setiti ili su bar o tome puno čitali, kakav predmet opšteg podsmeha i javnih prekora je bio Roleks, sve dok 2000 godine nisu izašli sa vlastitim 4130 kalibrom. Već i pre toga su postojali višegodišnji redovi čekanja za Daytonu ali uvek je uz to dolazilo podrugavanje u stilu "nemaju svoje, pa žive na račun Zenitha". Sa 4130 su ućutkali sve. Nešto slično je doživljavao Breitling, dok nije priču kompletno preokrenuo u svoju korist sa B01, 2009 godine.

    Citizen se usmerio u segement kvarca i tamo postigao ogromne uspehe (Radio Controlled, Eco Drive...) ali je zato totalno pao u segmentu mehanike i time značajno izgubio ugled. Što je još veći apsurd, sada se visokog časovničarstva drže još samo vrhoci prstiju i to preko brenda Campanola, čiji se satovi preko 90 % prodaju samo u Japanu a najsmešnije je to, što ih pokreću švajcarski mehanizmi (La Joux Perret). A Miyotini kalibri se štancuju po principu: daj, šta daš, samo uzmi što više. Žalosno.

    Ne smemo zaboraviti, da se ugled, najvećim delom, stiče po uticaju, koji praviš na sceni a ne po tonama prodanih satova, čega se čvrsto drži Seiko. Iako je u neuporedivo boljem statusu na području mehanike od Citizena, ovaj gigant sve više gubi na ugledu.
    U prvoj deceniji ovog veka je linija Grand Seiko sa Spring Drive tehnikom predstavljala nešto sasvim novo i Seiko je možda previše, sve karte bacio na nju. Prelako su se otarasisli jednog od svojih najboljih automatskih hronografa 6S37, prodavši ga Tag Heueru (2010), da bi samo 4 godine kasnije ukinuli kompletnu 6Sxx liniju hronografa. A šta je uradio Spring Drive? Da li je ostavio neki uticaj odnosno, da li se našao neko od vrhunskih proizvođača, koji je krenuo u sličnom smeru, jer je dobio odgovor na tržištu, da je to ono pravo, što će obeležiti makar blisku budućnost i doneti novac? Niko. Ne zato, što nije sposoban, nego zato što i kupci tu smesu mehanike i kvarca nisu baš prisvojili, što je vidljivo po realizaciji, koja je iz godine u godinu sve manja, pa se sada Spring Drive može naći i u dva razreda nižoj, Presage liniji.

    Seiko je već 6 godina samo na jednom automatskom kalibru - 8R48. Iako je Column Wheel, on nije integrisan, nego je modularan. Zašto? Jer je Seiko time pokazao, da želi što više uštedeti na njegovoj proizvodnji i time je još jače pao u očima mnogih analitičara. I dok je na segmentu divera dosta uspešan, posebno sa retkim reizdanjima legendarnih modela a puno više sa raznim varijantama tih legendi u novom ruhu, čime održava visoku istorijsku reputaciju, u segmentu hronografa je slika katastrofalna. Ne znam, koliko ljudi zna, čime su prošle godine obeležili 50 godišnjicu plasiranja svog prvog hronografa na automatski pogon - 6139, sa kojim su osvojili svet, pa čak i svemir (Pogue). Ovim:

    https://www.stentime.si/rocne-ure/seiko/SRQ029J1

    https://www.timeandwatches.com/2019/...ronograph.html

    Problem je, što je prva Panda napustila proizvodnu liniju 1971 godine a nosila je mehanizam 6138 iz 1970 godine. Ali ok, čak i da pređemo preko toga, imamo reizdanje sa 3 podbrojčanika, dok svi znamo, da su istorijski modeli imali isti broj njih, samo ako saberemo one sa 6139 i 6138. Sada su stvar rešili "elegantno". Dva od njih su obojili u crno, jedino nisu mogli, da ih pozicioniraju jedan iznad drugog, jer modularni 8R48 to ne dopušta. Još ako uzmemo u obzir, da nema prozora za dan u nedelji..

    Jedino, što je na njemu verodostojno je to, da isto kao Panda iz 1971 godine, ni ovaj sat, koji košta 4 hiljade €, nema potpisanu krunicu.
    Ovo nije obuđivanje vlastite istorije, nego ruganje sa njom.

    Da se razumemo, ovaj sat je inače odličan primerak i priznajem, da sam ga teškog srca vratio prodavcu nazad u vitrinu. Možda jednog dana. Tada ću pokušati da ignorišem činjenicu, da se radi o pokušaju reizdanja legendarne Pande, jer sat sam po sebi je prava horološka bombona.
    bezbi, chuck, Zagor and 4 others like this.

  9. #349
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.352
    Lajkovi
    11171
    Reputacioni uticaj
    341

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Veličanstvena skromnost

    LONGINES HYDROCONQUEST L3.742.4.96.6

    Naziv: 20200628_133119_HDR.jpg, pregleda: 94, veličina: 180,4 KB


    Kućište

    Prečnik: 41,0 mm
    Visina: 11,0 mm
    L to L: 49,5 mm
    L - L: 20,0 mm
    WR: 30 ATM - 300 metara
    Težina: 181,0 g

    Nerđajući čelik, sa strane poliran, lugovi na vrhu finiširani finim brušenjem čelika

    Naziv: 20200626_131859_HDR.jpg, pregleda: 93, veličina: 117,3 KB


    Bezel: Aluminijum, jednosmerno rotirajući, 120 klikova

    Naziv: 20200628_132939_HDR.jpg, pregleda: 95, veličina: 224,5 KB


    Poklopac kućišta: Klasičan, ušarafljiv, brušeno-matiran finiš

    Naziv: 20200626_132146_HDR.jpg, pregleda: 92, veličina: 187,8 KB


    +
    Profesionalan Diver - certifikat ISO 6425
    Masivno i kompaktno kućište sa strmim zaključkom lugova
    Mala visina kućišta, satu omogućuje izuzetno veliko polje nosivosti (diver, sport, formalno-ležernije prilike)
    Uzak bezel (3,0 mm), pruža vizualni efekat većeg sata u odnosu na njegove realne mere

    -
    Uzina bezela uzrokuje nepotpuno kvalitetan prihvat, što dovodi do nešto otežanijeg upravljanja sa njim

    Naziv: 20200626_131916_HDR.jpg, pregleda: 94, veličina: 116,4 KB



    Krunica

    Pozicija 3
    Prečnik: 5,0 mm
    Ušarafljiva
    Polirana obrada čelične površine

    Naziv: 20200626_131626_HDR.jpg, pregleda: 92, veličina: 121,4 KB


    +
    Odlična dodatna zaštita sa produžetkom kućišta
    Potpisana

    -
    Za mm ili dva veći obim, ne bi doneo nikakvu štetu. Ipak se radi o profesionalnom diveru


    Staklo

    Safirno
    Prečnik: 33,0 mm
    Oblik: Ravan (Flat)

    Naziv: 20200628_133243_HDR.jpg, pregleda: 92, veličina: 188,4 KB


    +
    Višelojni unutrašnji AR premaz


    Brojčanik

    Boja: Plava (Sunray Blue)
    Datum na poziciji 3
    Markeri u obliku bisera, barova i oversized indeksa
    Kazaljke: Snowflake

    Naziv: 20200626_131437_HDR.jpg, pregleda: 93, veličina: 165,1 KB


    +
    Tri u jednom - brojčanik sadržava sva tri najučestalija elementa za očitavanje vremena: bisere, barove i indekse
    Markeri i indeksi su aplcirani na površinu, dok je logotip Longines reljefno odštampan
    Crveni vrh sekundare diskretno osvežuje prilično strog dizajnerski koncept brojčanika
    Kvalitena luminacija

    -
    Osećaj previše zatamnjenog brojčanika. Svetlija boja bi i u slučaju slabijeg izvora svetlosti, lakše održala topliju osobinu. Ovako se brojčanik vrlo brzo izgubi u tamnoj, neodređenoj nijansi crne boje. Činjenica je, da je izražajnost brojčanika u prevelikoj zavisnosti od spoljašnog izvora svetlosti, jer kada je on jači, sat je okupan atraktivnim, zivahnim plavim refleksijama i pokazuje sasvim drugo lice

    Naziv: 20200626_134115_HDR.jpg, pregleda: 93, veličina: 71,1 KB



    Mehanizam

    Longines L 888
    Baza ETA A31.L01 - modifikovana ETA 2892-A2
    Automatik sa mogućnostu ručnog navijanja
    Dimenzije: 25,6 mm x 3,6 mm
    21 rubin / 25.200 b/h (3,5 Hz) / 64 sati rezerve snage
    Opcija Hackinga
    Smer samonavijanja: Dvosmerna
    Antishock sistem: Incabloc
    Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex NM
    Spirala (Hairspring): Nivarox 2
    Regulator: Etachron
    Komplikacija: Datum
    ISO certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec / d
    Predstavljen: 2016 godine

    +
    ETA 2892-A2, koji predstavlja vrh kvaliteta ETA kalibara, sa samo pola Hz sniženom frekvencijom i čak 22 sata povećanom rezervom snage rada. Revolucionaran potez za entry razred eminentnog horološkog subjekta, kakav je Longines i ujedno za Swiss Made Affordable rang

    Narukvica

    Nerđajući čelik
    Vanjski linkovi obrađeni finim brušenjim, dok je unutrašnji red visoko poliran
    20,0 mm
    Kopča sa klick sistemom
    Brušena obrada čelika

    Naziv: 20200626_132355_HDR.jpg, pregleda: 93, veličina: 128,4 KB


    Kvalitetna narukvica, koja ni sa jednom osobinom ne odstupa u pozitivnom ili negativnom smeru

    +
    Sigurnosni pokrivač na kopči
    Prisutnost ekstenzije (mogućnost produživanja narukvice u ronilačke svrhe)
    Mogućnost mikropodešavanja dužine narukvice na kopči
    Potpisana

    -
    Suviše otežano otvaranje kopče. Sistem suviše črvsto drži njen gornji deo, što iziskuje puno snage prilikom otvaranja Posledice se brzo odražavaju na noktima vlasnika. Etabiliran proizvođač, kao što je Longines ne može sebi dozvoliti takav propust.

    Naziv: 20200626_132450_HDR.jpg, pregleda: 92, veličina: 121,7 KB



    Embalaža

    Kutija iz maksimalno ojačanog kartona, obučena u umetnu kožu. Početni deo donjeg dela maštovito opremljen lakiranom drvenom pločicom sa logotipom proizvođača. Sat je potpuno sigurno smešten u uzak prostor na sredini. Pretinac za dokumentaciju se nalazi u donjem delu spoljne kutije, koja se na praktičan način, otvara celim prednjim delom

    Naziv: 20200626_133635_HDR.jpg, pregleda: 92, veličina: 181,0 KB


    +
    Kvalitena i esteski vrlo privlačna kutija, koja je potpuno primerena entry razredu čuvenog proizvođača

    -
    Dugotrajna upotreba je uslovljena vrlo pažljivim tretmanom

    Naziv: 20200626_133736_HDR.jpg, pregleda: 94, veličina: 202,1 KB


    Naziv: 20200626_133947_HDR.jpg, pregleda: 96, veličina: 217,1 KB



    Dano / Dobijeno

    1.150,00 €

    Longines Hydroconquest L3.742.4.96.6 nije sat, koji obiluje suficitima. Sve na njemu je tačno tako, kako mora da bude, ako izuzmemo teško otvaranje kopče, koje nije prisutno na svim modelima u seriji. Nema elementa, koji bi posmatrača ostavio bez daha ili suprotno, nacrtao namrštene obrve na sumnjičavom licu. To je sat sa kojim stupiš u dugoročnu vezu, jer u njemu nađeš, sve ono što ti je potrebno. Ako te proganja nemirna narav, onda zadovoljštinu potražiš u nekoj drugoj atraktivnijoj ljubavnici. Ali uvek ćeš se rado vratiti kući, jer Hydroconquest dolazi iz priznate i velepoštovane porodice, to srce pruža tolplo zatoščište, kucajući u najkvalitetnijem ritmu i na kraju postaneš svestan, da njeno stvarno bogatstvo, koje ne dolazi sa spoljašne, nego iz untrašnje strane, predstavlja njenu suštinu. To je kalibar L888, koji je jedini istiniti superlativ ovog sata i Longines zaista zaslužuje sve komplimente, kada je 2017 godine, izvršio prelaz iz L619, koji je baziran na ETA 2824-2, u viši razred, bez promene u prodajnoj ceni proizvoda.

    Naziv: 20200626_133159_HDR.jpg, pregleda: 102, veličina: 258,1 KB


    Uprkos neograničenoj ponudi na tržištu, ne mogu ni na prstima jedne ruke nabrojiti modele, pored kojih po povratku iz prodavnice ne postoji ni trunka sumnje u opravdanost kupovine, kao što je to u slučaju Hydroconquesta. Ako bi u horologiji postojala kategorija Moralno opravdana kupovina, onda bi ovaj model predstavljao osnovu za određivanje njenih kriterijuma.

    Naziv: 20200626_132910_HDR.jpg, pregleda: 98, veličina: 180,7 KB
    Poslednja ispravka: Haifisch23 (6.10.2020. u 19:07)
    bezbi, dule bg, taunus and 13 others like this.

  10. #350
    Novi član
    Član od
    30.9.2019.
    Poruke
    21
    Lajkovi
    46
    Reputacioni uticaj
    0

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Moj prvi Švajcarac, identičan, 41mm i plavi cifer. Drago mi je da za njega pročitam ovakvu recenziju od čoveka zbog čijih sam postova zavoleo horologiju i iz kojih sam naučio toliko mnogo.

    Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka
    bokanegra and Haifisch23 like this.

Bookmarks sajtovi

Vaš status

  • Ne možete postavljati teme
  • Ne možete odgovarati na poruke
  • Ne možete slati priloge uz poruke
  • Ne možete prepravljati svoje poruke
  •