3030Likes
-
Član
- Reputacioni uticaj
- 9
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Narandzasti Seiko monster dva puta predstavljen u tvojoj galeriji satova (čisto da znaš da pratim lekcije - mrzi me sada da tražim I proveravam da li je ista oznaka modela za oba). Lep prikaz Davose, mada kao da sam čuo neko škrgutanje zubima prilikom spominjanje reči homage
. Baš me zanima kada će neki G shock da stigne na red i na koji način ćeš ga predstaviti.
Pozdrav
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolege!
Da, napomenuo sam, da ću predstaviti trenutna kolekciju, pa se zato neki satovi ponavljaju - oni, koji su ostali od prvog predstavljanja. Sada su osvrti nešto drugačiji, sažetiji, bez oslanjanja na istoriju brendova i slično. U nastavku će biti još nekoliko ranijih modela ali većina će biti novih.
Zaista, nisam pristalica omaž satova, bar ne ovoga, što se događa danas. Tu se ne radi o nikakvom odavanju časti nekoj prekretnici horologije, nego grabljenju para na račun tuđeg rada. Davosa se provukla, jer veći deo njihove produkcije čine vlastiti satovi.
G Shock - to zaista nije moja scena. Nikada me nisu privlačile naprave, koje prikazuju vreme. Ono, što cenim i poštujem su merači vremena.
Nemam ništa protiv klasičnog kvarc sata, koji makar ostavlja dojam merača, dok analogni kvarc satovi. Ne, to nije za mene. Jednostavno, ne mogu da razvijem nikakav odnos do toga.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Made in China - Sa ponosom
SEAGULL 1963 - 7001B
Kućište
Prečnik: 38,0 mm
Visina: 14,0 mm
L to L: 46,0 mm
L - L: 18,0 mm
WR: 3 ATM - 30 metara
Težina: 103,0 g
Nerđajuči čelik, fino polirana završna obrada ukupne površine
Poklopac: Ušarafljiv, Transparentan (mineralno staklo), čelične površine obrađene finim poliranjem
+
Kompaktno kućište
Strmo padajući lugovi dodatno definišu kompaktnost kućišta
Odlična završna obrada, uzevši u obzir cenovni razred sata
-
Vrlo niska vodoodpornost (3 ATM)
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 6,3 mm
Kombinacija polirane i matirane obrade čelika
+
Potpisana
Vrlo kvalitetna završna obrada
Idealna veličina u odnosu na obim sata, koja omogućava laku i prijatnu manipulaciju
Staklo
Safirno
31,0 mm
+
Kupolast (domed) oblik nastavlja ideju prvobitnog dizajna
-
Odsutnost anti-refleksnogi premaza
Brojčanik
Boja: Šampanj
Podbrojčanici: Mali sekundnik (pozicija 9) i hronograf do 30 minuta (pozicija 3)
Markeri u trouglastom obliku i indeksi u arapskom izraznom načinu (nisu luminirani)
Kazaljke: Button (nisu luminirane)
+
Aplicirani markeri i indeksi na podlagu, čime pozitvno odstupaju od stila, koji je karakterističan za vreme nastanka izvorne verzije modela (1965)
Reljefna, natisnuta crvena petokraka na poziciji 12
Plavo - crvena kombinacija kazaljki
Spretno zamišljen dizajn, koji se kreće između pilotskog i dress stila
-
Brojčanici su postavljeni na istu razinu, kao podloga
Odustnost luminacije
Mehanizam
Seagull ST 19
Baza: Venus 175
Ručni navijač
Struktura: Integrisan Column Wheel
Dimenzije: 31,4 mm x 5,85 mm
21 rubin / 21.600 b/h (3 Hz) / 51 sat rezerve rada
Bez Hacking funkcije
Antišok sistem: Seagull (takozvani Incabloc Style)
Regulator: Seagull (takozvani Swan Neck)
ISO certifikovana dnevna preciznost: +- 12 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, hronograf do 30 minuta
Preciznost hronografa: 1/4 sekunde
Predstavljen 1965 godine
Venus 175 predstavljen 1942 godine
1963 godine Venus prodaje dokumentaciju i opremu kalibra 175, Fabrici satova Tianjin (kasnije Seagull)
+
Robustan i pouzdan hronografski mehanizam
Modernizovan, čuveni Venus 175 (povećana frekvenicija rada iz 18.000 b/h na 21.600 b/h), dodana dva umetna rubina
Mehanizam sa najstarijim stažom u modernoj horologiji
Privlačna i uverljiva dekoracija mehanizma vidljivog u staklu transparentog poklopca
Narukvica
Nerđajući čelik
Milanese
Polirana završna obrada
18,0 mm
Kopča sa klick sistemom
Brušena završna obrada čelika na kopči
+
Kvalitetan, čvrst i elastičan materijal, koji se odlično prilagođava površini ruke
Sigurnosni pokrivač kopče
Kopča omogućava mikro podešavanje bez upotrebe pribora
-
Odstunost potpisa
Embalaža
Kutija manjih dimenzija iz lakog drvenog materijala, ofarbana sivo-maslinstom bojom. Nelakirana.
Donji deo prevučen tekstilom, jastučič zauzima ceo donji prostor. Sat je osrednje sigurno smešten na svoje mesto.
+
Jednostavna, praktična i privlačna embalaža sa military efektom
Uz pažljivo rukovanje omogućava dugovečnu upotrebu
Dano / Dobijeno
310,00 €
Iako je Seagull vrlo ozbiljan proizvođač satova i satnih mehanizama, imao je taj peh, da su 1989 godine lokalni falsifikatori počeli masovnu proizvodnju fake Rolex i Omega modela, koristeći kalibar Seagull ST6D, koji je uvećana verzija damskog Seagull ST6 kalibra. Pošto je njegova ekslpoatacija u tim kriminalnim radnjama trajala dve decenije, loš glas je potpuno uprljao pedigre ponosa iz Tianjina.
Odluka iz 2003 godine, da sa arhiviranih nacrta skinu skoro 40 godina nagomilan sloj prašine i reinkarniraju hronografski mehanizam ST19, te prvi put civilnom segmentu ponude verziju pilotskog sata iz Projekta 304, bila je presudna, da se naziv ovog proizvođača ponovo počne upotrebljavati u svetlom i pozitivnom tonu, koji je bio uobičajen još od 1965 godine, zahvaljujući prvom kompletnom In House kineskom kalibru ST5.
Seagull 1963 je polako postao globalni On LIne prodajni hit. Zapanjujuće je činjenica, da se ne radi o reizdanju nekog od legendarnih istorijskih horoloških modela, nego 99 % posto kupaca, za ovaj model nikada pre nije čulo, a komoli videlo. Neodoljiv retro izgled, koji se odlično snalazi na vojničkim poligonima, sportskim terenima ili u kongresnim salama, osvaja prostor i vreme i za prekjuče i za danas i za sutra.
Ono što bi trebalo biti kerozin, koji će izazvati eksploziju tržišta u vidu masovnog grabljenja Seagulla 1963, pretvorilo se u detonaciju sa vremenskim odlaganjem. Baš ta niska cena za sat sa hronografom, koja čaki i u svoju daleku blizinu, nije dopustila prisustvo ikakvog konkurenta je na početku imala zbunjujući učinak na zapadnu hemisferu. Taj crv sumnje, da li je i ovde reč o stereotipu, odnosno definiciji kineske jeftinoće upitnog kvaliteta, čak je i danas neizbežan saputnik prilikom donošenja odluke za kupovinu. Ako dodamo neizbežnu konstataciju, da Sea-Gull nema nikakav trgovačko-servisni suport na terenu i da su vlasnici satova u nemilim situacijama, prepušteni vlastitoj snalažljivosti, onda je sve to potpuno razumljivo.
Srećom, dobar glas daleko stiže, pa su se tako pozitivna iskustva onih odvažnijih, brzinom svetlosti prenosila od monitora do monitora. U svih ovih 15 godina nisu zabeležene koncentrisane ili čak masovne pritužbe na kvalitet ovog modela. Naprotiv, p(d)okazao se kao sasvim solidan horološki primerak, sa istorijskom autentiifikacijom i neoborivim DNK statusom u vidu legendarnog Venus 175 kalibra. On u ovom satu, čak i u devetoj deceniji života izgleda sveže i besmrtno.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (16.9.2020. u 21:08)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Izlet u svemir sa nogama, čvrsto na zemlji
POLJOT OKEAN 2209
Kućište
Prečnik: 39,0 mm
Visina: 15,2 mm
L to L: 46,2 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 3 ATM - 30 metara
Težina: 130g
Nerđajuči čelik, sa strane poliran, na vrhu brušen, lugovi u celini visoko polirani
Poklopac kućišta: Ušarafljiv, transparentan (mineralno staklo), polirana obrada čeličnih površina
+
Kompaktano i uverljivo Cushion dizajnirano kućište
Impresivna završna obrada, u kojoj prednjači igra poliranih i brušenih površina
-
Niska vodoodpornost (3 ATM)
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 7,0 mm
Polirana obrada čelika
+
Veliki (oversized) prečnik omogućava odličan prijem i savršeno je ukomponiran u koncept sata
-
Nepotpisana - konstatacija je uslovna, jer je takvo stanje i na izvornom modelu, koji dolazi iz vremena, kada potpisivanje ovog elementa nije bila učestala praksa
Staklo
Mineralno
Prečnik: 34,5 mm
+
Domed (kupolast) oblik u potpunosti zaokružuje konceptualnu struktura modela
Takav oblik staklu daje dodatnu otpornost na udarce
-
Kupolasto mineralno staklo je prilično izloženije ogrebotinama od klasičnog, ravnog oblika
Brojčanik
Srebrno - plava kolorit kombinacija
Datum na poziciji 6
Unutrašnji dvosmerno rotirajući bezel, koji se upravlja krunicom na poziciji 9
Podbrojčanici na pozicajama 9 (mali sekundnik) i 3 (štoperica do 30 minuta)
Markeri u obliku barova
Kazaljke: Pencil
Telemetarska skala
+
Atraktivan brojčanik sa upečatljivim zaključkom u vidu strmog unutrašnjeg bezela
Aplicirani markeri na podlagu
Pozicioniranje podbrojčanika ispod razine podlage i popunjenost izražajnim vertigo stilskim uzorkom
Odabir crvenih elemenata (hronometarske kazaljke) i telemetarske skale značajno upotpunjuje učinak dinamike brojčanika
Odlična čitljivost brojčanika
Mehanizam
Poljot 3133
Ručni navijač
Pallet Lever, Cam Controlled hronografski kalibar
Dimenzije: 31,0 mm x 7,38 mm
Bez hacking funkcije
23 rubina / 21.600 b/h (3 Hz) / 42 sata rezerve snage
Antischock sistem: Incabloc
Certificirana dnevna preciznost: + 10 sec do - 40 sec / d
Preciznost hronografa: 1/4 sekunde
Predstavljen: 1976 godine
+
Poljot 3133 je baziran na Valjoux 7734 kalibru. Poljot je 1975 godine od ETA s.a odkupio prava i opremu za upotrebu. Bazni kalibar je značajno modernizovao, kada je frekvenicju iz 18.000 b/h podigao na 21.600 b/h i dodao 6 umetnih rubina
Narukvica
Molnija 9550 Milanese
Nerđajuči čelik
20,0 mm
Polirana završna obrada
Kopča sa klick sistemom
Brušen finiš čelične površine
+
Kvalitetan i vrlo prilagodljiv materijal
Sigurnosni prekrivač kopče
Mogućnost podešavanja veličine narukvice bez upotrebe posebnog alata
-
Nepotpisana
Embalaža
Etui iz veštačke kože. Unutrašnjost prevučena somotom, sa prostorom za dva sata. Sat je prilično sigurno smešten na predviđeno mesto
+
Praktičan i prilično siguran način za čuvanje i prenošenje sata
-
Volmax bi i u ovom elementu morao slediti prvobitnu, Poljotovu realizaciju
Ako već nije, onda bi etui morao biti potpisan odgovarajućim logotipom
Nikada i nigde nije bilo obelodanjeno, ali verovatno se radi o idejnoj zamisli distributera satova (Jurij Levenberg)
Dano / Dobijeno
675,00 €
Kada se na istom mestu udruže švajcarsko srce i ruska duša, tek onda možemo shvatiti opravdanost i puno značenje primarne svrhe Okeana, kao i njegove buduće sudbine. Vremenska i prostorska beskonačnost - vasiona, tačnije svemirska stanica Sojuz 23.
Na svu sreću, oficiri Crvene Armije nisu odoleli čarima ovog sata, pa su ga vazdušne sile sovjetske mornarice, već sledeće, 1977 godine, sa ruku astronauta preselile nešto niže, ispod rukava sopstvenih pilota i visokih oficira.
Komandirskie Okean je sat izuzetne važnosti za Poljot. To je bio prvi model, koji je sadržavao kupljen i vlastitim znanjem modernizovan kalibar sa oznakom 3133. Kucao je ispod atraktivnog brojčanika, koji je prelepe poteze crpio iz Dugena hronografa, napravljenog 4 godine ranije. Identična sličnost se nalazi i u činjenici, da je uzornika iz Nemačke pokretao Valjoux 7734, koji se u novom ruhu šepurio u Okeanu. Tako je Okean na svom području znatno pripomogao dizanju Churchillove gvozdene zavese.
Kada je, 1986 godine, Poljot dobio dozvolu, da otpočne proizvodnju ovog hronografa i za civilni segment, Okean se nešto sporijim ali sve uverljivijim koraciima penje do statusa alternativne pop zvezde horološke scene. Potražnja za njim ne jenjava ni 35 godina kasnije, posebno sa strane zapadnih ljubitelja satova. Zato je danas skoro nemoguće naći model u originalnom stanju. Na svu sreću, žeđ je donekle ugasio legalni naslednik Poljota, moskovska kompanija Volmax, sa kvalitetno jednakovrednim reizdanjem pod nazivom Poljot Okean 2209. Ali sada i tih nekoliko stotina primeraka dobija kultni status, jer Volmax već osam godina ne postoji, pa se nekolicina New Old -Stock komada prodaje na kapljice.
Kada zs tako nešto treba odvojiti 675 €... Sir Oliver je izgleda,bio vidovit. "Halo Bing....Cijena? Prava sitnica". Kako mu ne poverovati.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (18.9.2020. u 21:29)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Navigator u treće - umeće!
POLJOT ŠTURMANSKIE 2210
Kućište
Oblik: Cushion
Prečnik: 39,0 mm
Visina: 13,0 mm
L to L: 45,2 mm
L - L: 20,0 mm
Težina: 130g
WR: 3 ATM - 30 metara
Nerđajuči čelik, brušen, sa strane poliran, lugovi u celini fino polirani
Poklopac: klasičan, ušarafljiv, polirana završna obrada
+
Kompaktnost
Izvrsna završna obrada sa čistim prelazima između brušenih i poliranih površina
-
NIska vodoodpornost (3 ATM)
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 5,2 mm
Polirana završna obrada
-
Pošto se radi o pilotskom satu, krunica bi trebala biti bar 1,0 mm većeg obima
Staklo
Mineralno
Prečnik 34,5 mm
+
Kupolast (domed) oblik savršeno uključen u koncept pilotskog sata
-
Mineralno staklo sa domed oblikom je nadprosečno ispostavljeno mogućim ogrebotinama
Brojčanik
Boja: siva
Datum na poziciji 6
Podbrojčanici pozicionirani na 9 (mali sekundnik) i 3 (štoperica do 30 minuta)
Markeri u obliku barova
Unutrašnji fiksni bezel opremljen indeksima
Kazaljke: Pencil
+
Vrlo atraktivan i upečatljiv dizajn, vlastito autorsko delo sa ispostavljenim simbolom sovjetskih vazdušnih sila na poziciji 6
Aplicirani markeri na podlagu
Crno - bela minutna/sekundna kružna skala uverljivo razgraničava brojčanik i u kombinaciji sa jednakim elementima na podbrojčanicima predstavlja značajan kontrast
Konačno osveženje predstavlja izbor crvenih hronografskih kazaljka
Mehanizam
Poljot 31659
Ručni navijač
Baza: Poljot 3133 sa funkcijom hackinga
Cam Controlled
31,0 mm x 7,35 mm
23 rubina / 21.600 b/h (3Hz) / 42 sata rezerve snage
Certificirana dnevna preciznost: + 10 do - 40 sec / d
Preciznost hronografa: 1/4 sekunde
+
Glavna baza: Valjoux 7734
Hacking
-
U današnjim uslovima, prilično neubedljiva preciznost ali uzevši u obzir vreme nastanka inicijalnog mehanizma (1969 godine), to nije predstavljalo poseban izuzetak
Narukvica
Molnija 9550
Milanese
Nerđajući čelik
Polirana završna obrada
Klopča sa klick sistemom
Brušen finiš
+
Kvalitetna izrada narukvice
Elastičnost, koja omogućava dobru prilagodljivost površini ruke
Sigurnosni prekrivač kopče
Sistem podešavanja kopče bez upotrebe posebnog alata
-
Nepotpisana kopča
Embalaža
Etui iz umetne kože sa prostorom za dva sata. Unutrašnjost prevučena somotom. Sat je prilično sigurno smešten na svoje mesto.
+
Omogućeno sigurno i praktično prenošenje sata
Uprkos svemu, pohvala distributeru, da se pobrinuo za koliko-toliko pristojnu embalažu
Dano / Dobijeno
685,00 €
Treća generacija iz fabrike satova Pervi Moskovskiji Časoviji Zavod, pod linijom Sturmanskie (Navigator). Kao i prvi iz 1949 godine, drugi iz 1961 i ovaj model je prvobitno pravljen isključivo za sovjetsku armiju odnosno vazdušne oružane sile. Iako nije dostigao legendarni status prethodnika iz druge generacije, koji je kao prvi u istoriji čovečanstva na ručnom zglobu Jurija Gagarina, doživeo putovanje u svemir, dotični model iz 1976 godine je od izuzetne važnosti, jer se radi o prvom hronografu pod ovim nazivom. Napravljen je iste godine, kao i Okean i takođe u istom vremenu, deset godina kasnije pušten u slobodnu prodaju civilnom segmentu. To je značilo, da je brzo našao mesto među 4,5 miliona satova, koje je Poljot na godišnjem nivou izvozio u 70 država širom sveta uključujući i najveća tržišta, kao što su SAD, Velika Britanija, Nemačka, Francuska, Italija, Brazil, Kanada...Tako je zvanično počela priča o još jednoj legendi, koja još uvek traje i ne odaje znakove opuštanja.
Kao i vršnjaka Okeana, i Pilota Šturmanski je na vintage tržištu skoro nemoguće naći u originalnom stanju. Zato je sasvim logično, da se nekolicina Poljotovih nekadašnjih radnika ponovo udruženih u tada novu kompaniju, Volmax, na istim mašinama u istim proizvodnim prostorijama u Moskvi, 2011 godine odlučila, da počasti ljubitelje horologije i od takođe legalnog naslednika Poljot mehanizama, firme Maktime, nabavi nekoliko stotina kalibara 31659 i ugradi u ovo visoko kvalitetno reizdanje.
Sasvim je normalno, da reizdanje nikada ne može ponovitii nedodirljivost aure originala ali čak i takav, on dostiže i prestiže određene komparativne fizičke faktore (kvalitet čelika i kvalitet završne obrade).
Dali za sumu od 685,00 € treba čekati na poziv Sir Olivera? Ne. Mada ga nikada nisam voleo, ovde više važi onaj song Save the last dance for me (Sačuvaj zadnji ples za mene).
Poslednja ispravka: Haifisch23 (20.9.2020. u 18:35)
-
Novi član
- Reputacioni uticaj
- 0
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Odgovor je prilično jednostavan. Zato što sadašnja Invicta, isto kao i Gigandet nemaju niti jednu najmanju dodirnu tačku sa svojom nedalekom prošlošću, osim jednakog logotipa na satovima. Sa nedalekom, mislim na doba kvarčne krize ('70 godine). I jedno i drugo ime je kupljeno zbog komercijalne eksploatacije u niskom cenovnom razredu.
Gigadent je ostao ekstotično ime, pa nema nikakav uticaj na današnju scenu. Ja sam dotičan model pre nekoliko godina kupio iz čiste radoznalosti, da vidim, kako izgleda nemački homage, napravljen u Kini.
Invicta je mnogo jača priča ali je veći problem, što su američki vlasnici prilično agresivni na tržištu, gde sada prave malo manju pometnju nego nekoliko godina ranije, kada su na tržište izbacivali Swiss Made satove, koji su im sklapali Privat Label firme u Švajcarskoj, do Low Cost modela, pravljenih u Kini. Da ne govorimo o hrpi satova, koje su "pozicionirali" sa početnom cenom od nekoliko hiljada $, da bi skoro istovremeno masovno nudili 60 % do 90 % discount na te iste. Plitka i prozorna marketinška maniupulacija.
Kada na kraju podvučeš crtu, sve to nije vredno naziva i reputacije, koju je nekad imala Invicta. Od osvajača zlatnih medalja za kvalitet u Bordeauxu i Bernu, do ekskluzivnog dobavljača satova za visoke oficire sovjetske mornarice u kansim '50 i '60 godina prošlog veka.
Nadam se, da sa brendom Glycine, čiji su vlasnici od 2016 godine, neće poći sličnim putem. Za sade je sve ok. Proizvodnja se još uvek odvija u švajcarskom Bielu.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (30.9.2020. u 15:52)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Beast from the East
CITIZEN BULLHEAD 8110 AUTO CHRONO A3198
Kućište
Prečnik: 38,0 mm
Visina: 14,2 mm
L to L: 41,0 mm
L - L: 19,0 mm
WR: prvobitna 5 ATM - 50 metara
Težina: 109 g
Nerđajući čelik, polirana završna obrada, obruč bezela lakiran
Poklopac kućišta: Klasičan, ušarafljiv, kombinacija brušenog i poliranog čelika
+
Kompaktno kućište, čiju osobinu naglašava odustnost lugova
Oktagon oblik, koji je prilično redak u horologiji
Pozicioniranje krunice i hronografskih pušera na vrh kućišta, što predstavlja najbolju zaštitu od eventualnih fizičkih povreda
-
Iako model 8110 po merama odstupa od ostalih Bullhead satova drugih proizvođača, što mu je donelo veliku prepoznatljivost, utisak je, da bi morao biti za 2,0 mm veći, posebno ako uzmemo u obzir rane sedamdesete iz kojih dolazi. Tada su Bullhead modeli po pravilu prekoračivali 42,0 mm. Ovaj faktor bi mu dodatno uvećao popularnost. Istina je, da ga je za razliku od glavnog konkurenta, Seiko Bullhead-a, pratio glas bolje nosivosti, zbog manje težine, ali je sa druge strane, zbog 5 mm manjeg prečnika prilično kaskao za njim u smislu široke popularnosti.
Krunica
Pozicija 12
Nije ušarafljiva
Prečnik: 4,5 mm
Polirana završna obrada čelika
+
Potpisana, što u vremenu nastanka sata nije bila uopštena pojava
-
Mali prečnik otežuje manipulaciju. Dodatni mm širine i visne bi bio više nego dobrodošao
Staklo
Mineralno
Prečnik: 31,5 mm
Oblik: Ravan (Flat)
+
U vremenu , kada su na satovima kraljevala pleksi, mineralno staklo je predstavljalo luksuzan izuzetak
Brojčanik
Panda Dial
Dan & Datum: pozicija 6
Podbrojčanici na poziciji 9 (štoper do 12 sati) i na poziciji 3 (štoper do 30 minuta)
Markeri u obliku barova
Kazaljke: Pencil
+
Večito upečatljiv Panda dizajn
Aplicirani markeri i logotip Citizen na površini brojčanika
Nadprosečna visina markera, koji bitno istupaju sa površine i time mu daju dodatnu
Vertikalno pozicioniranje prozora za dana i datum
Crna pozadina prozora za dan i datum
Izuzetna dubina displaya dana i datuma, koja je posledica vertikalne strukture mehanizma
Odabir narandžastih hronografskih kazaljki, koje pozitivno osvežavaju prilično disciplinovan kolorit osnovnog brojčanika
-
Odsustvo malog sekundnika, što posledično vodi u odustvo hacking funkcije, odnosno preciznog podešavanja vremena. Ova primedba je ipak uslovna, jer Column Wheel hronograf ima bar delimično rešenje i u ovakvom primeru, o čemu će biti reči u sledećoj rubrici
Mehanizam
Citizen 8110A In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Column Wheel hronograf (vertikalno strukturiran)
23 rubina / 28.800 b/h / 42 sata rezerve snage
Bez hackinga
Anti shock system: Citizen Parashock
Preciznost hronografa: 1/4 sekunde
Komplikacije: Dan, Datum, Hronograf, Flyback
+
Integrisan mehanizam - hronograf je sastvani deo osnovnog mehanizma
Column Wheel hronograf - za razliku od suprotnosti u vidu Cam Controlled ili Level ili Shuffle Cam, vertikalna (Column) je nešto više poštovanija (možda bi najbolji izraz bio prestižnija) struktura, jer zahteva potpunu toleranciju delova, pa time više ručnog pristupa. Kod Cam-a je sve jednostavnije, pa zato jeftinije za pravljenje i održavanje. To ne znači, da je Cam hronograf slabiji po kvaliteti od Column Wheela (primer Omega 321 vs Omega 861) ali jedan i drugi imaju svoje manje ili više izraženijie osobine. Da ne ulazim u detalje, jer bi objašnjivanje strukutre i rada jednog i drugog zahtevalo posebno poglavlje, da navedem jednu "bitniju" razliku. Za Column Wheel je karakteristično vertikalno kvačilo hronografa, dok je za Cam karakteristično horizontalno kvačilo. Kada uključimo stopericu kod Cam-a, uvek postoji verovatnoća, da se zupčanici u deliću trenutka, međusobno potpuno ne povežu i da se izgubi jedan mali, mikro deo vremena. To je vidljivo, kada na Camu pokrenemo štopericu, tada sekundara odskoči nešto više nego kod Column Wheela i to je ta izgubljena mikročestica vremena. Kod Column Wheela, gde se ovaj proces odvija neposredno preko koluta stopera, mogućnost takve devijacije je sistemsko negirana. Osim toga, Column Wheel prati dobar glas, da su pusheri mekši nego kod Cama. Zato je zbog "veće zahtevnosti izrade", neskaćuće sekundare i glatkog pokretanja pushera nešto boljeg imidža od Cama. U stvarnom životu, nam je potpuno jasno i prihvatljivo da su Column Wheel-i poput Rolex 4130, Zenith El Primera, Breitlinga B01 skuplji, prestižnji i od Valjouxa 7750 ili Omege 861, ali šta da radimo sa Seagull ST 19, koji je takođe Column Wheel? Ok, radi se o Venusu 150 ali ipak, Valjoux 7750 ima posebna rešenja Cam hronografa, sličnoj mreži.....tu ću, da se zaustavim. Važno je, da imamo jedne i druge i važno je, da nema veze, što se uzalud lome koplja, ko je bolji, dok uživamo u jednim i drugima. Pa tako, kao i Seiko 6139 (8), tako i Citizen 8110A nikada nije dostigao stratosferu prestiža, kao Girard Perregaux 03800, ali svejedno, kod ljubitelja horologije ima jednak status poštovanja.
Zbog vertikalne strukutre 8110A, problem nepostojeće stalne sekundare u vidu podbrojčanika, se može rešiti sa non-stop uključenim hronografom, što je čak i preporučljiv faktor ovog kalibra. Ipak, sa vremena na vreme, je preporučljivo, da sat radi i sa isključenim štoperom.
Flyback funkcija, koja ne zahteva reset štopera, prilikom uključivanja novog merenja.
-
Nepostojeći hacking, koja je logična posledica nepostojeće male sekundare.
Narukvica
Nerđajuči čelik
20,0 mm
Brušena završna obrada linkova
Kopča sa klick sistemom
Brušen čelik
+
Vrlo kvalitetno izrađena narukvica, posebno uzevši u obzir vreme iz kojeg dolazi
Potpisana kopča
Dano / Dobijeno
Cena Citizen Bullheada 8110 se na vintage tržištu kreće u rangu od 500 € do 1.000 €, u zavisnosti od stanja sata. Pošto uz cenu uvek sledi komparacija sličnih modela u okvirnom kvaliettnom segmenta, onda za nju nikako ne možemo reći, da je realna. Apsurdno smešna, bi bilo tačnije opredeljenje.
Dva faktora su vrlo bitna za navedenu tvrdnju.
Citizen 8110 je druga generacija Bullhead satova, koju karakteriše oktagonsko kućište i položaj glavne krunice i hronografskih pušera na njegovom vrhu, koji asociraju na oblik glave plemenite životinje. Prva je priču započela Omega, oktobra 1969 godine, sa modelom Seamaster Chronostop, sa ručnim navijačom, kalibrom 930. Izgleda, da je njime ispunila prvobitnu želju za osvajanjem novih horoloških terena, pa nakon samo godinu dana, prestaje sa proizvodnjom i štafetni relej predaje partneru u SSIH grupaciji, Tissotu.
Samo godinu dana kasnije, tržište poplavljaju bullheadi Breitlinga, Bulove, Sorne i Sicure, da bi mu se odmah zatim pridružili i Japanci, koji su sa Seikom 6138 i Citizenom 8110 ostavili najdublji trag, što po dužini neprekidne produkcije (do 1980 godine), što po masovnoj globalnoj popularnosti.
Mehanizam Citizen 8110A, kao i brat blizanac, 8100 A, dolazi iz jednog od kreativno najplodnijih razdoblja časovničarstva, kada je u samo pet godina (1969 - 1974), nastalo 8 mitoloških hronografa na automatsko navijanje. Od prvog u istoriji, Zenihth El Primera (1969), Heuer & Breitling,& Hamilton & Buren & Dubois Depraz Calibra 11 i 12 (1969), Seika 6139 & 6138 (1969 i 1970), Lemania 1340 (1972), Citizen 8110 A & 8100 (1972), Valjoux 7750 (1974), Kelek 1376 (1974) i Lemania 1045 (1974 - prethodnik i baza slavnijeg Lemania 5100 iz 1978 godine).
Po kvaliteti, japanski mehanizmi nisu ni po čemu zaostajali za navedenim društvom, ali ako nakon 45 godina pogledamo cene satova na vintage tržištu, videćemo, da su švajcarski kompanjoni najmanje 3, pa sve do 10 puta skuplji. Da li na takvu situaciju utiče količina ponude na tržištu? Ne sasvim, jer još uvek postoji prilično velika ponuda vintage Zenitha, Heuera, Breitlinga, Omege, Tissota, pa čak i puno manjih imena, koji su nosioci pomenutih kalibara.
Prava istina je, da je cena vintage satova odraz trenutnog stanja istog proizvođača. Ne samo to, nego njegovog odnosa do vlastite istorije. I dok Omega, Zenith, Breitling, Tag Heuer, Longines, Tissot i Hamilton presudne modele nasleđa neprestano održavaju u životu čestim reizdanjima, koja pri tome održavaju ili čak dižu cenu izvornih modela na vintage tržištu, Citizen i Seiko, svojim ponašanjem, svakim novim danom započinju novu istoriju i brišu onu od jučer.
Seiko je pao na samo jedan hronografski kalibar na automatski pogon, dok je Citizen tu priču završio tačno pre 40 godina. Šta reći na činjenicu, da Miyota, dete Citizena, kao najveći proizvođač mehanizama na svetu, ne raspolaže ni sa jednim mehaničkim hronografom.
Dobra vest je, što zbog toga možemo za relativno skroman iznos uživati u njihovom vrhuncu od pre pola veka, ali zar samo mene zaboli srce, kada vidim, da jednaka doza uživancije sa Swiss Made potpisom, košta deset puta više?
Poslednja ispravka: Haifisch23 (30.9.2020. u 20:34)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala za ceo post! Pokusavo sam vec citati o vrstama hronografa, kao i sada, al bez preteranog uspeha, istina, malo mi je bilo jasnije uz neke simulacije na yt, ali nista posebno da bi sam prepoznao strukturu. Jel on trosi vise akomulirane energije ako je spoterica ukljucena? Sto se tice zanjeg pasusa, mislim da i Miyota i Seiko imaju dovoljno finansiskih i kadrovskih kapaciteta da naprave po 2-3 hronografa u vise cenovnih rangova, a sto to ne urade- to je pitanje. Mozda ne zele, mozda im ne treba, mozda i oni smatraju da su Svajcarci ipak Svajcarci...Seiko je pokazao da moze napraviti dobro kuciste i zavrsnu obradu, ali mu ocigledno nije u interesu da ima Sumo sa nekim "grubim" hronografom. Citizen jos gore, serija 82xx stara ko biblija, 10x vise 82xx prodaju mikrosima nego sto oni ugradjuju..napravili su seriju 90xx za sta tacno? Za2-3sata za Japansko trzite? A novi Fugu model kosta 500e sa 82xx. Ne kontam. Ili sto bi ti rekao: STA RECI
Sto se tice sata, prelep!
Poslednja ispravka: bezbi (1.10.2020. u 0:20)
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi