3030Likes
-
Stariji član
- Reputacioni uticaj
- 11
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Nikad me Hamilton satovi nisu privlačili ali ovo je već klasa. Bas fin sat kolega. O tvojim recenzijama je sve rečeno, moje mišljenje je da razmišljaš o kanalu ili knjizi. Imam par knjiga o satovima, tvoje recenzije su bolje.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Ivke! Kada pišeš sa srcem, sve je lakše.
-
Član
- Reputacioni uticaj
- 9
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Yema, moja tiha patnja... Hvala Haifisch, uživah u svakoj napisanoj reči...
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Milek! Nadam, se da će ti se želja obistiniti.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Krvotok od benzina
TAG HEUER CARRERA CALIBRE 16 CV2A1R.BA0799
Kućište
Prečnik: 43,0 mm
Visina: 16,8 mm
L to L: 52,5 mm
L - L: 22,0 mm
WR: 10 ATM - 100 metara
Težina: 195 g
Nerđajući čelik u visoko poliranoj završnoj obradi
Bezel: Keramika, fiksan, Tachymeter
Poklopac kućišta: Transparentan (safirno staklo), ušarafljiv, čelične površine finiširane finim poliranjem
+
Masivno, kompaktno kućište sa izuzetnom završnom obradom. Ivice su čiste, bez najamnjeg traga iritantnog osećaja pod prstima
Keramički bezel
Ravnomerno spuštanje lugova pod uglom od 35 stepeni i pogodna dužina omogućavaju vrlo dobru poziciju sata na ruci i njegovo nošenje predstavlja prijatno iskustvo
-
Odsustvo brušenih ili mat površina, koje bi smanjile, možda čak i previše naglašenu eleganciiju, inače robustnog, sportskog sata
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 7,0 mm
Nije ušarafljiva
+
Prednji deo prevučen slojem iz keramike
Potpisana
Dodatak crvene boje na Start/Stop pušeru hronografa
Staklo
Safirno
Prečnik: 38,0 mm
Oblik: kupolast (Domed)
+
Unutrašnji AR premaz
Brojčanik
Boja: Crna
Dan, Datum na poziciji 3
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 12, podbrojčanik štopera do 12 sati na poziciji 6
Indeksi izraženi arapskim pismom (nisu luminirani)
Kazaljke: Pencil (luminirane)
+
Opalin završna obrada brojčanika - posebna tehnika strukturne obrade, sa kojom se postiže učinak peščanog sjaja podlage
Visoko aplicirani indeksi i Tag Heuer logotip na površinu osnove
Pozicioniranje indeksa u petominutnim intervalima, satu daje odlučnu notu sportskog modela, dok njihov oblik i maksimalan stepen poliranja, celokupan dizajn odvode u sferu galantnosti
Bela pozadina prozora za dan i datum predstavlja odličan kontrast konceptu brojčanika, jer je to jedina površina, koja se ne predaje igri svetlosti i predstavlja konstantu, nezavisnu od osvetljenja koja prodire kroz staklo
Odlična čitljivost brojčanika
-
Uslovna primedba se odnosi na upotrebu Tag Heuer logotipa. Zanimljivo je, da proizvođač na jeftinijim kvarc linijama, svoj znak postavlja u osnovnoj boji (zeleno-crvenoj), dok u mehaničkoj liniji, koristi srebrnu-sivu, metalnu kombinaciju. Lično mi nedostaje taj mali, živopisni dodatak, ali shvaćam, da proizvođač želi naglasiti sporstku eleganciju, koja je sve više prisutna u dizajnu, posebno Carrere
Mehanizam
Tag Heuer Calibre 16
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Baza ETA Valjoux 7750 Top Grade
Cam Switching
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
25 rubina / 28.800 b/h / 44 sati rezerve snage
Smer samonavijanja: jednosmerna, u kretanju satnih kazaljki
Opcija Hackinga
Antišok sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex NM
Spirala (Hairspring): Anachron
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1 / 10 sekunde
ISO certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec / d, maksimalno odstupanje +-15 sec / d
Komplikacije: mali sekundnik, dan, datum, hronograf sa štoperom do 30 minuta i 12 sati
Valjoux 7750 predstavljen 1974 godine. Heuer ga prvi put ugrađuje 1977 godine u modele Kentucky i Pasadena. Naziv TH Calibre 16 dobija 2005 godine
+
Robustan, izdržljiv i pouzdan mehanizam, nosilac statusa horološkog obeležja sa kontinuiranom proizvodnjom od 46 godina
Calibre 16 je Top Grade verzija
Rotor ukrašen ženevskom šarom (Cote de Geneve). Iako je ova vrsta certifikata nastala krajem 19 veka sa sasvim drugim ciljem (izuzetno gruba, hrapava obrada je na sebi skupljala prašinu, koja je nastajala u zatovrenom prostoru džepnog sata i tako sprečavala njen ulazak u osetljivu strukturu mehanizma), nego što je njegovo današnje značenje, prisutnost ovog završnog pečata, predstavlja simbol visoke kvalitete izrade sata i proizvođač je certifikovan sa strane posebne komisije ovog grada, za mogućnost njegove upotrebe
Narukvica
Čelik
22,0 mm
Brušena obrada spollnjih linkova, dok je u unutrašnjem redu svaki drug link finiširan visokim poliranjem
Kopča sa leptir sistemom zatvaranja
Brušeno - satinirana obrada čelika
+
Jaka i vrlo elastična struktura linkova na narukvici omogućava odlično prilagođavanje površini ruke, što je uz upečatljiv dizajn čini vrlo bitnim sastavnim delom sata
Potpisana kopča, koji sadržava potpis i na mostu, koji spaja obe strane narukvice
Embalaža
Spoljna kutija iz tvrdog kartona sa otvaranjem cele prednje strane. Na dnu se nalazi advekatan prostor za dokumentaciju.
Glavna kutija je napravljena od vrlo tvrde umetne mase, koja je vrlo prijatna na dodir. Sat je sigurno smešten u uzak prostor na desnoj stranji donjeg dela.
+
Vrlo atraktivno, jednostavno, praktično i kvalitetno pakiranje, koje je dostojno veliog imena proizvođača
Omogućava dugotrajnu upotrebu
Dano / Dobijeno
4.600,00 €
Model CV2A1R.BA0799 predstavlja desetu generaciju najlegendarnije linije Tag Heuera. Iako u vizualnom smislu, nema puno zajedničkih tačaka sa izvornim satom, on još uvek nosi ono, zbog čega je nastao, odnosno čemu je bio posvećen. Legendarnu auto trku Pan Americana, davne 1963 godine. To je sportsko srce, koje je Jack Heuer materijalizovao u izuzetno pregledan brojčanik.
Kada je 30-godišnji Jack, praunuk osnivača brenda Edouarda Heuera, 1962 stupio na čelo firme, imao je jasan cilj pred sobom i ideju, kako ga ostvariti. Kao da se pridržavao misli legendarnog slovenačkiog alpinista, Nejca Zaplotnika: Ko stremi cilju, ostaće prazan, kada ga dostigne. A onaj, ko nađe put, cilj će uvek nositi u sebi.
Jackov cilj je bio maksimalna specializacija brenda u produkciju hronografa. Njegove reči potvrđuju, da je bio vrlo praktičan čovek. "Moja najveća ljubav su oduvek bili hronografi. Heuer je znao, da ih pravi. Osim toga, konkurencija u segmentu satova široke potrošnje se sastojala od 300 proizvođača i sastavljača, a na području hronografa nas je bilo samo 12, koji smo imali know-how. Prilično jednostavno, zar ne?".
Prvi uspeh dolazi, već u istoj godini njegovog leadershipa. Autavia je prvi Heuer hronograf, sa rotirajućim bezelom. Sledeće godine je plasirao najvažniji hronograf brenda. Naziv je uzeo sa limitiranje serije od 404 primeraka, iz 1954 godine, Heuer Carrera Panamericana. Carrera je španska reč za trku.
1964 godine poduzima vrlo važan potez, kada Heuer pod svoje okrilje preuzima još jednog specijalistu za izradnju hronografa - Leonidas. Sada je zalet več bio tako velik, da ga ništa nije moglo zaustaviti i Jack je glavni krivac za celu plejadu bessellera, kao što su Camaro (1968), Monaco (1969), Silverstone (1970), Calculator (1972), Montreal (1973), Temporada (1973), Daytona (1976) i Manhattan GMT (1977).
1982 godine Jack Heuer na zgarištu kvarčne krize više ne uspeva, da pronađe pravi put i kompaniju prodaje Piguetu ali ona na kraju prelazi u ruke arapskog bogataša Mansoura Ojeha, koji je uključuje u svoju grupaciju Tecniques D'Avantgarde, koja je prekrštava u Tag Heuer., 1987 godine.
Mansour je bio svestan velike ljubavi Jacka prema vlastitim korenima i 1996 ga poziva, da se vrati u firmu, dajući mu mesto časnog predsednika. Jack iste godine u limitiranoj seriji oživljava Carreru, da bi je u trajni život povratio 2005 godine. Tada se rađa čuveni Calibre 16, koji predstavlja jednu od najvećih savezništava moderne horologije - Tag Heuer i ETA Valjoux 7750. Nemoguće je tačno opredeliti, ko je koga više proslavio. 7750 kalibar 16 ili obratno. Samo dve godine, kasnije Tag Heuer postaje najveći Swiss Made proizvođač mehaničkih hronografa. Poziciju i danas drži u svojim rukama.
Posebnu važnost donosi činjenica, da Calibre 16 i u današnjoj Carreri pokreće ETA Valjoux 7750 i time održava početak serije, kada je pomenute, 1963 godine u prvi model ugrađen Valjoux 72. Ovo je od izuzetnog značaj, jer Swatch Group sada sama odlučuje, koga će izvan svog bratstva, posvetiti ovom legendom, a ko će se morati zadovoljiti klonom u vidu Sellite SW 500.
Carrera CV2A1R.BA0799 je sat manje ili više uočljivih detalja. Od atraktivnih apliciranih indeksa, crvenih vrhova na kazaljkama, koji se odlično dopunjuju sa jednakim koloritnim uzorcem na pušeru hronografa i podbrojčaniku malog sekundnika, keramičkog bezela do isto tako keramičke završnice na glavnoj krunici, satinirane kopče do potpune narukvice.
Sve zajedno se stapa u hardwerski i dizajnerski kvalitativni suficit sa sportskom dušom, koja uzdrma ruku, kada se pokrene moćni rotor Valjouxa. Gromoviti prasak motora, škripa guma i miris benzina, sve u nekoliko kvadratnih centimetara.
Zbog toga, 4.600 € nije kupovina karte za oživljavanje istorije, nego njeno nastavljanje. Carrera je idealan saputnik u toj avanturi.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Sjajan sat Haifish!
Po mom mišljenju jedan od najlepših Tag-ovih hronografa i sat koji bih veoma voleo da imam u kolekciji.
Kada sam ga pre izvesnog probao u jednoj radnji, oduševio me je na prvu kvalitetom završne obrade, koja je fenomenalna i koja ga po meni svrstava u viši rang, nego kojem pripada. Kada bih mogao da biram, voleo bi na njemu manje visoko poliranih površina, iz prosto praktičnih razloga, jer mi je mat finiš mnogo zahvalniji i otporniji za svakodnevno nošenje. Dimenzija sata je isto nešto što me je oduševilo, tako je odlično izbalansirana, baš kao da je prema mojim merilima skrojena.
Mehanizam je takođe priča za sebe-vrhunski, i zaokružuje kvalitetom u potpunosti ovaj sat i stavlja ga na visoko mesto u ponudi ostalih hronografa kako Tag-ovih tako i ostalih proizvođača.
Hvala na još jednoj odličnoj recenziji.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Srđane!
Šteta, što se na slikama ne primećuje učinak Opalin tehnike na brojčaniku.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Misija još traje
OMEGA SPEEDMASTER PROFESSIONAL MOONWATCH 311.30.42.30.01.006 SAPPHIRE SANDWICH
Kučište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 14,0 mm
L to L: 48,0 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 5 ATM - 50 metara
Težina: 154 g
Nerđajući brušeni čelik, spoljašna površina lugova finiširana visokim poliranjem
Bezel: Aluminijum, fiksan, Tachymeter
Poklopac kućišta: Transparentan (safirno staklo), ušarafljiv, rubni deo obrađen poliranim čelikom
+
Komapkatnioi masivno kućište sa vrhunskom završnom obradom, koja je najviše uočljiva na čistim brušeno-poliranim površinama na lugovima
Safirno staklo na poleđini sata
Zobljena završnica lugova vrlo dobro pozicionira sat na ruci, koji je potpuno uravnotežen
Krunica
Pozicija 3
Nije ušarafljiva
Polirana završna obrada čelika
+
Potpisana
Primereno zaštićena hronografskim pušerima
Staklo
Safirno
Prečnik: 33,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
+
Kupolast oblik, koji uspešno prati izvornu pleksi verziju, iako su zbog svojstava safrirnog stakla, manje strukturne promene doživeli nosači stakla
Unutrašnji anti-refkleksni premaz
Brojčanik
Boja: Crna
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik hronografa do 30 minuta na pozicji 3, podbrojčanik hronografa sa štoperom do 12 sati na poziciji 6
Markeri u obliku barova (luminirani)
Kazaljke: Pencil (luminirane)
+
Jednostavan, klasičan dizajn sa malo povećanim obimom podbrojčanika, poziciioniranim na takav način, da u idealnim proporcijama okupiraju površinu brojčanika
Samo pozicioniranje ne bi donelo status jednog od najupečatljivijih dizajna u istoriji horologije, da nije omogućen savršen, odnosno najviši mogući, kontrast između crne osnove i potpuno belih kazaljki, kao i satnih markera. Čitljivost brojčanika je maksimalna.
Polja podbrojčanika su spuštena ispod razine crne osnove, što daje stvaran osećaj dubine sata
Odlična luminacija
Formula uspeha ovog efektnog dizajna, koji sat postavlja u sferu vanvremenskog, se nalazi u njegovoj jednostavnosti i kontrastu, koji ne zahteva i ne dopušta nikakvu dodatnu animaciju u smislu zavisnosti od spoljašneg izvora svetlosti. Ovde nema ni traga igri senovitih uzoraka ili neprestanog koloritnog nijansiranja. Sve je podređeno principu praktične upotrebljivosti, jer već sam naziv modela, Speedmaster, diktira potrebu ostvarivanja pojma rezolucija, koji je ovde postignut na najvišem stepenu.
-
Markeri i logotip Omege su natisnuti na osnovu brojčanika. Ovde moramo uzeti u obzir proizvođačevu odluku, da očuva izvorni dizajn Speedmastera, koji seže u 1957 godinu
Mehanizam
Omega 1863
Pogon na osnovi ručnog navijanja
Baza Omega 861 - Lemania 1873
Dimenzije: 27,0 mm x 6,87 mm
Cam Switching
18 rubina / 21.600 b/h (3 Hz) / 48 sati rezerve snage
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Nivarox
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO certifikovana dnevna preciznost: -1 sec /d + 11 sec /d
Predstavljen: 2003 godine
+
Radi se o mehanizmu, za kojeg možemo slobodno reći, da ima najviše pojavnih lica u istoriji horologije. Od prve verzije 27CHROC12 iz 1943 godine, kada ga je konstruisao časovničar Lemanije, Albert Piguet uz pomoč Jacquesa Raymonda, pa do najslavnijeg naziva, Omega 321, u koji je bilo prekršten 1946 godine. Mehanizam je u trenutku postao član najelitnijeg društva švajcarske produkicije, što potvrđuju imena, kao što su Patek Philippe, Audemars Piguet, Breguet, Heuer i Breitling, njegova verna klijantela. Vrhunac je postigao 20.jula, 1969 godine, kada je pokratao Speedmastere na rukama ekspedicije Apollo 11, na Mesecu.
Nakon 25 godina neprekidne eksploatacije, Albert Piguet, 1968 godine, radikalnim potezom u maniru estetskog hirurga, kalibru daje novo lice. Ovaj put ne tako prestižno, kao što je to bio Column Wheel 27CHROC12 odnosno Omega 321, nego prelazi na Cam Switch strukturu sa horizontalnim kvačilom. Kolut sa zavrtnjaima menja u običan točak, most mehanizma prelazi iz oblika luka u lik trapezoida. Osim nižih troškova proizvodnje i lakšeg servisiranja, prepravljeni Omega 861, donosi veću brzinu rada za čitav Herz, što znači napredak iz 18.000 b/h na 21.600 b/h. Zaista velik potez, koji je doneo prilične novosti, bez realnog snižavanja kvaliteta.
Sledećih 28 godina se nije ništa menjalo. 1996 godine i nova, četvrta verzija kalibra, koja se sada odaziva na ime Omega 1861. Novost je šminka, jer njegovi delovi nisu više prevučeni bakrom, nego rodijumom. Ovo je bilo veliko unapređenje kalibra, koje je takođe izraženo u povećanoj rezervi snage iz 44 na 48 sati, te jednom rubinu više. Neki su se namrštili, kada su saznali, da je nova kočnica hronografa napravljena iz plastike ali Omega ne bi štedela, na način smenjivanja kvaliteta, jer je poznato da ovaj elemenat svojim mekšim pristupom metalu, čak smanjuje njegovo habanje.
2003 godine, Omega ispunjava sve glasnije želje tržišta i lansira Moonwatch sa prednjim safirnim staklom, kojeg stavlja i na poklopac kućišta. Sa njime dolazi i nova verzija kalibra, Omega 1863. Zbog estetskih razloga, plastična kočnica hronografa je zamenjena čeličnom, mehanizam sadrži još više rodijum prevučenih delova, svaka ivica na mostu je maksimalno polirana i prusustvo načina ukrašivanja ženevskom šarom je znatno primetnije.
Ako podvučemo crtu, radi se o mehanizmu, koji je u kontinuiranoj upotrebi već 87 godina i kao pokretač sata, koji sve vreme dolazi sa istog mesta, on je najdugovečniji u istoriji horologije. Osim istinskih fizikalnih superlativa, svedoci smo i najvišoj etnološkoj osobenosti u modernom časovničarstvu.
Narukvica
Nerđajući čelik
20,0 mm
Linkovi obrađeni tehnikom finog brušenja, dok su rubni delovi unutrašnjih linkova visoko polirani
Kopča sa klik sistemom i spoljašnim pušerima
Brušena obrada čelika
+
Vrlo pokretna struktura linkova, koji se odlično prilgaođavaju površini ruke
Izuzetna završna obrada, koji narukvicu uvrštavaju u vrlo važan sastaavni deo proizvoda
Vrlo kvalitetan potpis na kopči
-
Kopča omogućuje samo dva mikropodešavanja
Embalaža
Sa 2014 godinom, sat dolazi u velikom pakiranju, koga čine dve kutije. Vanjska kutija je napravljena iz vrlo tvrdog kartona sa unutrašnjosti obloženom umetnom penom sa ciljem očuvanja glavne kutije. Karakteriše je sistem otvaranja preko Speedmaster grba na sredini kutije i kaiševa sa strane. Napravljena je iz umetnog materijala i u celini jje prevučena sa tkaninom.
Raznovrsna oprema se sastoji iz odličnog bookleta, u kojima je opisan istorijat čovečjih misija Nase, koje su povezane sa Omegom. Dodan je Nato kaiš proizvođača, kakvog upotrebljavaju astronauti, pribor za zamenu narukvice, čelična Speedmaster medalja i časovničarsko povećalo.
+
Obiman i sa ukusom urađen komplet, koja je postao veoma zapažen deo proizvoda
-
Veličina i težina sprečavaju široku praktičku primenu
Dano / Dobijeno
5.400,00 €
Za strastvenog ljubitelja horologije je svaka suma navedena pored Moonwatcha, sekundarnog značaja, odnosno samo prikaz simbolične prirode. Njegova horološka vrednost, uticaj u čitavoj delatnosti, prijem kod stručne i opšte javnosti, najpopularniji hrongrafu u istoriji časovničarstva, te renome Omege, ovaj sat ustoličuju na presto žive ikone. Ne postoji model, kojeg bi toliko horloških sledbenika označilo sa stepenom važnosti: Must Have.
Jednostavan, nezahtevan, arhaičan ali ipak vanvremenski dizajn sa potpunom pričom u pozadini, koja budi maštu, prisutnu u prosečnom čoveku od rane mladosti, stvaraju magnetičku privlačnost i želju ostvarivanja bar dostižnog dela tih snova.
Potpuno razumem, da će se uvek naći oni trezveni, koji će me podučiti, da je reč o klasičnom i najočiglednijem primeru u kome priča prodaje proizvod i da smo horološki fanatici, samo obične žrtve ovog poluvekovnog perpetualnog marketinškog blitzkriega. Ne sporim. Samo dopunjuvam Gospodo, ovaj sat je zaradio ovu priču. Nije bio srećan dobitnik Nasine tombule. Izdržao je sve torture tamošnjih laboratorija i sve one rentgenske, sumnjičave, radoznale i nikad dosta poglede buljavih očiju, iza naočara Nasihih naučnika. Dok su ostali mučenici postupili po principu pametniji popušta, Speedmaster je ostao jak i nesalomiv, pa zato ima svako pravo, da nas sve ove decenije obasipa sa svojom zvezdanom prašinom i da iznova i iznova razmažava čitave generacije poštovaoca.
20. jula,1969 godine su Michael, Buzz i Neil sa Meseca udružili čitav svet. Bar za tren nije bilo važno, da li si amerikanac, rus, belac, crnac, aborigin ili indijanac. Ponos i osećaj natprirodnosti je izbrisao sve granice. Moonwatch, kao tadašnji aktivan saučesnik, još uvek donosi one najlepše osećaje. Ne postoji luksuzan sat u horologiji, koji je deo kolekcija onih najbogatijih, kao i onih, koji su za njega morali uzeti kredit.
Znam, da zvuči ideološko i utopično kada kažem, da je to model, koji je najmanje statusno definisan, ako horologiju sagledamo sa perspektive nužnog zla, koliko neko ima u novčaniku. Pošto sam po prirodi optimista, napisaću, da je Moonwatch Swiss Made sat, koji najviše udružuje. Ali, pošto sam sa druge strane realista, napisaću, da je Moonwatch Swiss Made sat, koji najmanje statusno razdvaja.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (18.10.2020. u 19:02)
-
Stariji član
- Reputacioni uticaj
- 11
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Mogao bi da napraviš jedno poredjenje izmedju Omege speedmaster i TH Carrera.
Pozdrav
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Ne razumem, kakvo poređenje imaš u mislima? Oba sata su detaljno opisana, jedan za drugim.
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi