Dobro je znati, hvala na info :)
Printable View
Dobro je znati, hvala na info :)
Kao da je bilo nekad
HAMILTON KHAKI FIELD PIONEER AUTO CHRONO H60416533
Prilog 150206
Kućište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 16,0 mm
L to L: 51,0 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 10 ATM - 100 metara
Težina: 128 g
Nerđajući čelik, obrađen finim brušenjem, osim spoljašnih gornjih strana lugova, koje su visoko polirane
Prilog 150207
Poklopac kućišta: Klasičan, središnji deo visoko poliran, vanjske površine matirane rebrastom obradom čelika
Prilog 150208
+
Masivno i kompaktno kućište
Flute bezel sa matiranim čeličnim prstenom, koji je jedan od bitnijih elemenata retro izgleda Pioneera
Vrlo strm zaključak lugova se dizajnerski poptuno uklapa sa visinom kućišta
-
Maksimalno poliran srednji deo poklopca, sa efektom ogledala, vrlo brzo postaje uznemiravajuće vidljiv poligon čak i najmanje moguće ogrebotine
Prilog 150209
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 7,0 mm
Nije ušarafljiva
Matirana obrada čelika
Prilog 150210
+
Flute dizajn
Potpisna
Omogućava odličan prijem
Staklo
Safirno
Prečnik: 39,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
Prilog 150211
+
Jednoslojni unutrašnji AR premaz
Kupolast oblik odlično uključen u retro prirodu sata
Brojčanik
Prilog 150212
Reverse Panda
Datum na poziciji 6
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta, na pozicji 3
Indeksi izraženi arapskim brojevima
Kazaljke: Catedhral
+
Izuzetno privlačan dizajn u potpunosti pravljen u stilu pilotskih hronogafa iz ranih '40 godina prošlog veka, koji se odražava u:
odsutnosti telematarske skale
Indeksi natisnuti na osnovu, kao većina tadašnjih modela
Podbrojčanici jedva primetno postavljeni ispod nivoa podloge
Konačni potpis Retro Looka predstavlja izbor Catedhral kazaljki i navedba Antimagnetic na pozicji 6, koja je samo ukrasan elemenat sa potpuno prozaičnim značenjem (satovi današnjice imaju toliko antimagnetskih svojstava, da takav natpis deluje, kao da bi na brojčnaiku naveli: ovo je sat)
-
Jedini elemenat koji "narušava" potpuni retro ugođaj sata je natpis Automatic na poziciji 6. Automatski hronograf je dete rođeno tri decenije kasnije Primedba je uslovna, jer je normalno i primereno, da proizvođač naznači način delovanja sata
Prilog 150213
Mehanizam
Hamilton H 31
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Cam Switching
Baza: ETA Valjoux 7753
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
27 rubina / 28.800 b/h / 60 sati rezerve snage
Smer samonavijanja: jednosmerna, u smeru kretanja kazaljki
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Nivarox 2
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO Certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, datum, hronograf do 30 minuta
+
Vrhunski hronografski mehanizam na automatsko navijanje sa povećanom rezervom snage iz 44 na 60 sati, bez najmanjeg smanjivanja frekvencije rada
Odlična dnevna preciznost na bazi ISO certificiranja
Karakterističan jak rotor, čije se vibracije odnosno pokretanje mogu povremeno osetiti prilikom nošenja
Kaiš
Koža
20,0 mm
Klasična kopča (Pin Buckle)
Brušen čelik
Prilog 150214
+
Kvalitetan i atraktivan kaiš u retro stilu, koji suvereno prati koncept sata
Dodatna pokretna čelična zakovica
Swiss Made
-
Kopča nije potpisana
Prilog 150215
Embalaža
Dve kutije sa različitom tvrdoćom. Sat je vrlo sigurno smešten u donjem delu unutrašnje kutije. Spoljašna kutija je opremljena sa pretincem za dokumentaciju.
Prilog 150216
Kvalitetna i prijatna embalaža bez bitnijih odstupanja na pozitivnu ili suprotnu stranu.
Prilog 150217
Dano / Dobijeno
1.850,00 €
2005 godine, predstavljen novitet, linija Khaki je na jednom mestu ujedinila vodeći motiv proizvođača, koji se odražavao u robustnim satovima pravljenih u Retro Military stilu. Svaki novi izlazak na tržište je dodao ciglu na hramu prepoznatljivosti i danas je Khaki daleko najpopularnija kolekcija Hamiltona. Iako je reč o švajcarskom brendu, percepcija prosečnog amerikanca ga još uvek tretira, kao domaći adut, što se potvrđuje u činjenici, da je ovaj proizvođač najeksponiraniji časovničarski učesnik u filmskoj produkciji, koja dolazi iz Hollywooda.
Prilog 150218
Pošto poslovica kaže: There's no business, like show-business, Swatch grupa Hamilton postavlja na posebno strateško mesto, pa je tako Harrison Ford niz godina bio jedan od ambasadora brenda.
Jedan od poznatijih promovisanih modela, Khaki Filed Pioneer Auto Chrono je dobio poluzvaničan nadimak Harrison Ford Watch i momci su malo preterali sa scenarijom, pa je promocija išla u smeru, da je ovaj čuveni glumac i profesionalni pilot manjih aviona, čak aktivno sudelovao prilikom njegovog nastajanja, diktirajući njegov dizajn. Misllim, da im je zajedničko samo to, da su jedan i drugi retro.
Već prvi pogled na sat donosi pitanje. Čija je ovo reinkarnacija? Koji model predstavlja osnovu za ove reizdanje? Odogovor je prilično iznenađujući. Radi se o potpuno novom modelu, bez istinskog pretka.
Dizajneri Hamiltona su seli u vremensku mašinu i vratili se 80-tak godina nazad u gradić Lancester (Pennsylvania), pokucali na vrata kancelarija tamošnjih kolega i sa njima zajedno vukll prelepe crte i krivulje na tehničkim crtežima današnjeg Pioneera. Pri tome se nisu ograničili samo na brojčanik, nego su i kućište ukrasili prelepim Flute bezelom i sve zajedno maestralno overili mini pušerem u visini kućišta, na poziciji 10, kojim je moguće brzo podesiti datum, ako novodobnog vlasnika mrzi predugo okretati krunciu sa istim ciljem. Baš, kao da je bilo nekad.
Prilog 150219
Ali kao što Back to the Future dolazi iz Hollywooda, tako i švajcarci imaju svoju verziju, pa su unutašnjost Pioneera opremili modernim Masterpiece-em, Valjoux-om 7753. Poznato je, da su po pravilu, verzije režisera svojih remek-dela, koje se objavljuju pod zvaničnim nazivom Director's Cut, duže od onih prikazanih na filmskom platnu, pa tako i Valjoux ima svoju produženu verziju u vidu Hamilton H-31 kalibra. Ova verzija, će vas zabavljati 16 sati duže od originalnog časovničarskog spomenika.
Nema puno satova, gde je tako uspešno spojena nepostojeća prošlost i realna sadašnjost. Hamiltonu je sa Khaki Field Pioneer to sasvim lepo uspelo. Kada imaš moćnu istoriju i kada gospodariš sa Know & How, onda jedino što sledi je Wov!
Prilog 150220
:congrats: Odličan review, željno iščekujemo nastavke! :thumbup:
Hvala Chuck!
Crno Bijeli Svijet
MIDO MULTIFORT AUTO CHRONO M005.614.11.031.09
Prilog 150243
Kućište
Prečnik: 44,0 mm
Visina: 15,0 mm
L to L: 50,0 mm
L - L: 22,0 mm
WR: 10 ATM - !00 metara
Težina: 214 g
Nerđajući čelik, sa strane fino brušen, vrhovi lugova visoko polirani
Prilog 150244
Poklopac kućišta: Transparentan (mineralno staklo), čelične površine obrađene grubim brušenjem
Prilog 150246
+
Vrlo masivno i kompaktno kućište
Strmo padajući lugovi veličinu sata održavaju u vizualno manjim merama, nasuprot relativno velikom prečniku
Odlična završna obrada
-
Masivnost kućišta je primernija za one, koji vole osećaj prisutnosti sata na ruci
Prilog 150247
Krunica
Pozicija 3
Ušarafljiva
Prečnik: 7,5 mm
Polirana obrada čelika
Prilog 150248
+
Potpisana
Staklo
Safirno
Prečnik: 40,0 mm
Oblik: Ravno (Flat)
Prilog 150249
+
Višeslojni AR premaz sa obe strane
Brojčanik
Panda
Dan i datum na poziciji 3
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 12 i podbrojčanik štopera do 12 sati na poziciji 6
Kombinacija markera u stilu barova i perforirane osnove u obliku kružnica, ispunjenih luminovom
Kazaljke: Pencil
Prilog 150250
+
Vanvremenski Panda Dial, kojeg ne ometa ni treći podbrojčanik u boji srebra, koja se skoro neprimetno stapa sa belom bojom osnovnog brojčanika
Jedinstven i unikatan dizajnerski potpis Mida sa rebrastom strukturom osnove brojčanika - takozvani Radiator Shape, koji je Mido upotrebio već 1934 godine, prilikom plasiranje prve kolekcije Multiforta
Rebrasta osnova je na celoj površini zasenčena sa vrlo diskretnim tankim uzorkom, koji se u obliku koncentričnih krugova širi prema rubovima i pruža potpun performans senka i svetlosti
Dizajnerski potez postavljanja markera u perforiranu osnovu, predstavlja izuzetnu retkost
Omogućavanje luminove na crnim kazaljkama, koje su takve zbog razlikovanja od osnove, predstavlja još jednu eksotičku odluku
Strmo pozicioniranje Tachymetra overava sportsku narav sata
-
Luminacija je ispod proseka ali još uvek omogućava čitanje u tami
Prilog 150251
Mehanizam
Mido 1320
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Baza ETA Valjoux 7750
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
25 rubina / 28.800 b/h (4 Hz) / 44 sata rezerve snage
Cam Switching
Smer samonavijanja: jednosmerna (u smeru kretanja kazaljki)
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Anachron
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
Certifikovana Dnevna preciznost: +- 4 sec / d; maksimalno odstupanje +- 15 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, Dan, Datum, hronograf do 30 minuta i 12 časova
Predstavljen: 2003 godine
+
Mido 1320 je kalibar, koji se pravi u samo dve stepena: Top i Chronometre Grade
Rotor ukrašen Ženevskom Šarom (Cote De Geneve), predstavlja visok standard švajcarskog časovničarstva
Prilog 150245
Narukvica
Nerđajući čelik
22,0 mm
Brušeno-satinirana obrada linkova
Kopča sa letpir (Butterfly) sistemom otvaranja
Matirana završna obrada
Prilog 150252
+
Vrlo kvalitetna, masivna i elastična narukvica, koja u potpunosti odgovara velikoj težini sata, kojeg nosi
Odličan satiniran finiš
Potpisana kopča sa trostrukim sigurnosnim sistemom
Prilog 150253
Embalaža
Spoljna kutija iz vrlo tvrdog, dodatno ojačanog kartona sa načinom otvaranja cele prednje strane. Jednostavan nosač na dnu iz umetne pene, pruža prikladan prostor za dokumentaciju.
Glavna kutija iz lakog drveta, koje je prevučeno prijatnom umetnom masom. Sat je vrlo sigurno umešten u uzak prostor na sredini
Prilog 150254
+
Atraktivno i kvalitetno pakiranje, koje uz normalan tretman omogućava dugovečno trajanje
Sadržava reljefnu sliku Mido robota Robija, koji podseća na slavne dane iz sredine prošlog veka, kada je mladež razveseljavao komercijalnim figuricama i ulogom glavnog lika u vlastitom stripu
Prilog 150255
Prilog 150256
Dano / Dobijeno
1.825,00 €
Mido Multifort Chronograph je sat, koji na vagi sigurne kupovne, črvsto stoji na pozitivnoj strani. Činjenica, da Mido nije tako masovno poznato ime, kao ostali akteri Swatch grupacije u istom razredu (Tissot, Certina i Hamilton) ne predstavlja hendikep, nego svojevrsnu prednost, jer za njime obično posežu kupci, koji pomnije prate časovničarsku scenu. Aktualnu i prošlu.
Spisak dostignuća brenda, koja su velikim slovima upisana u horološku antologiju je vredan čežnje i mnogo većih imena od prethodno nabrojanih. Od patenta Aquadrua (prvi sistem apsolutne vodoodpornosti u istoriji) iz 1933 godine, preko prve nesalomljive glavne opruge u bilo kojem satu (Unbreakable ili Lifetime Mainspring) iz 1935 godine, do velike prekretnice u čitavom časovničarstvu sa ikada prvim hronografom na centralno čitanje, legendarnim Multicenterchrono-m, 1943 godine, gde je spomenik Valjoux VZ transformiran u kalibar Mido 1300, pa sve do još jednog istorijskog noviteta iz 1954 godine, kada je sistem ručnog navijana, Powerwind smanjio broj komponenata potrebnih za tu operaciju iz 17 na 7.
Ako uz to pridodamo liniju Multifort, kao prvu u istoriji, te 1935 godine, koja je donela satove na automatsko navijanje sa revolucionarnom kombinacijom, Antishock & Antimagnetic & Waterproof, onda je prilično jasno, zašto su satovi iz te kolekcije još uvek tako čvrsto vezani za brend.
Sve ovo znači, da reputacija te linije ne sme biti ni za trunčicu dovedena u bllo kakvu sumnju, što se tiče kvaliteta. A tamo gde se spominje kvalitet dostupan svima, tamo se, već po pravilu, nalazi još jedno ime - ETA.
Ako ručicu menjača prebacimo za stepen više i nešto nekada prilično nezamislivo, automatski hronograf donesemo u dom prosečno platežno sposobnog kupca, onda će i ovaj razlomak u brojčaniku sadržavati šaroliku paletu imena horologije, dok će nazivnik u daleko najvećem bruju slučajeva, nositi samo jedno ime - ETA.
Pardon, Eta Valjoux.
U čitavoj plejadi dokumentiranih hvalospeva, koji slave uspešnu revitalizaciju mehaničkih satova nakon okončanja kvarčne krize, a posebno automatskih hronografa, uglavnom se zlatne medalje dodeljuju Chronoswissu, Breitlingu i Tag Heueru. Tačno je, oni su ovu vrstu toliko populirzirali, da običnom kupcu sa zapadnih tržišta, više nije bilo potrebno uzimanje kredita, da bi se domogli ove, samo u fizičkim jedinicama mera, male dragocenosti. Ali nije samo Swiss Made, taj geografsko-kvalitativni horološki gral naveden na brojčaniku, ono što im je bilo zajedničko. Srce svih tih satova je kucalo u ritmu Valjouxa 7750.
Pardon, Eta Valjoux 7750.
To ime se u svim tim himnama, koje tako glasno na tron uzdižu njegove nosače, spominje manje-više sporadično. Nešto, kao uobičajen sastavni deo opreme, kao prateći bend, koji samo ispod osenčenih reflektora daje ritam budućem pobedniku festivala, obasjanom snopom blještave svetlosti. Nemam nikavu nameru da Tagu, Braji i Gerd Langu Rudigeru umanjim važnost, samo kažem, ako su oni okićeni zlatnim medaljama, onda Valjoux 7750 zaslužuje orden zasluga i časti. Pardon. Eta Valjoux 7750.
Prilog 150257
Na svu sreću, davno pre nego što je rođen wunderkind Valjoux 7750, švajcarsku industriju satova su vodili pametni ljudi, koji su su u fabrici satnih mehanizama ETA s.a, smeštenoj u Grenchenu, prepoznali izuzetan potencijal i time je odmah nakon osnivanja 1932 godine, sa strane Eterna s.a., uključili u godinu dana ranije, osnovanu grupaciju ASUAG.
ETA se u ovom društvu odlično snalazila i postepeno postala centar, oko kojeg su se odvijale sve najvažnije aktivnosti. Od 1966 godine do kraja kvarčne krize, ASUAG u ETA s.a, koncentriše sva najvažnije proizvođače satnih kalibara. Prvi, koji gubi ličnu kartu je Unitas, a zatim sleduju horooški velikani Fleurer, FHF, A.Schild, Peseux, Landeron, pa i najznačajniji specijalista za hronografe, Valjoux, koji je već 1966 godine, pod svoje okrilje svrstao čuveni Venus.
Uz vlastitu vrhunsku proizvodnju, potpuno je jasno, kakvo horološko čudovište je bila ETA s.a, krajem '70 godina prošlog veka. Ali, to je bio samo tigar na papriu, jer je kvarc izbrisao sve prelepe šare na njegovom telu. Ipak, gospodin Nicolas G. Hyek je horološka mačka sa devet života, pa je spasio Swiss Made industriju nagovaranjem banaka, da financiraju udruživanje grupacija ASUAG i SSIH (Omega, Tissot, Lemania) u današnju SWATCH grupaciju.
Time je ETA s.a. iz nekadašnje animacije ili tačnije rečeno karikature, transformirana u stvaran život. Tigar je postajao sve veći i sve glasniji, pa je došlo veme, da se oslobodi iz kaveza. Ključ je došao u obliku ponovo u život vraćenog, Valjouxa 7750, čiji pradeda je bio ručni navijač Venus 188, deda ručni navijač Valjoux 7733, da bi otac, mlađahni Edmond Capt sinu udahnuo plemenitju osobinu, mogućnost samonavijanja, 1974 godine. To je bila prva horološka beba, čije se stvaranje pratilo preko ultrazvuka - kompijuterske simulacije.
Sve kasnije, vezano za ovaj kalibar je osnovna lektira moderne horologije. Ne samo, da je unakazio tezu stvaraoca filozofije Pop kulture, Andy Warhola, Fame is fifteen minutes long, nego je postao klasičan evergreen.
Jer, kako drugačije protumačiti neosporivu činjenicu, da se takav horološki dragulj, kao što je Mido 1320, koji život započinje sa Top Grade statusom, može naći u satu svrstanom u Affordable Swiss hronografski cenovni razred. To je ta klasa, gde vrhunski kvalitet nije izražen cenom, pet puta većom od prvog četvorocifrenog broja, već samo dvostruko. Osećaj zadovoljstva je direktno proporcionalan.
Pošto je izrađen u broju primeraka, koji se može izjednačiti njegovim novčanim iznosom, onda je užitak imati ga, toliko veći.
Prilog 150258
Kako se pokazao dvostrani AR? Privlaci me Sinn ali nekako zazirem od dvostranog AR. Trebalo bi da izgleda najbolje i sa najmanje refleksija, ali taj spoljni sloj se grebe, pa je onda nejasna poenta safira ispod koji se ne grebe. Kakvo je tvoje iskustvo, jesi uspeo da ga sacuvas od ogrebotina?
Pozdrav
Ni sa jednim nisam nikada imao problema. Vanjski premaz je puno jači od unutrašnjeg.
Procitao 5x da ne preskocim nesto :thumbsup::congrats:
Prvi put sam za Mido cuo od tvojih predstvljanja prosli put, sad cesto pratim klipove o njima na yt, bas ulivaju poverenje kao bestbuy kupovina. Dosao sam dotle da mi je njihov Comander i Oceanstar medju 10najlepsih satova
Svidja mi se sto ipak vise paznje posvecujes mehanizmima i verovatno i njih vise istrazujes. Ipak su oni bitniji u celoj prici, jer i uz najnovije tehnologije, ocigledno je neizmerno tesko stvoriti novi mehanizam, a neizmerno lako napraviti dobro kuciste
Hvala Bezbi!
Sve zavisi od percepcije. Za mnoge je sat sastavni deo garderobe, možda njena nadgradnja, pa onda predstavlja bitniji deo outfita.
Ja sat shvatam, kao nešto sasvim drugo. Čudesnu napravu, jedno od najvećih dostignuća čovečanstva, gde se nauka, umetnost i tradicija stapaju u jednu celinu, koja ima sposobnost preciznog merenja vremena ,a u nešto slabijem slučaju vrši funkciju samo negovog prikazivanja.
Za mene je sat takođe izrazno sredstvo čoveka ali ako već moram, onda garderobu prilagođavam satu, a ne obratno.
Mehanizam mi je daleko najvažniji deo i definišem ga, kao srce i mozak sata.
Naravno, kao što čovek ne može preživeti bez organa, kakav je koža, tako i sat mora funckionisati u kućištu. Za kontakt sa spoljašnim svetom služi lice, odnosno brojčanik itd.
Ali svi znamo, kad prestane kucanje srca, onda stane mozak.....
Na kraju sve je slično kao i kod čoveka. Prvo te privuče lice, prelepe oči, neodoljiv osmeh, pa onda otkrivaš unutrašnjost a na kraju je njegova unutrašnjost ono što ga definiše i koja je u konačnoj fazi, vidlljiva i na njegovoj površini.
Haifisch23, kad bi morao ( bio primoran ) da izabereš jedan sat oslobođen od cijene. Koji bi to sat bio? Znam da je pitanje teško, ne moguće ali nemaš izbora.
Bas me interesuje šta bi to bilo.
Pozdrav kolega.
Ufff Ivke, stavio si me na muke.
To bi svakako bio Rolex Daytona.
Zašto?
Da bih ga prodao i onda kupio Rolex Suba i Omegu Moonwatcha
Šalim se - Daytona je san, koji se, nažalost, nikada neće ostvariti.
Svaka čast za Longines prelep sat! Samo što je preskup za mene [emoji1]
Послато са SM-A600FN помоћу Тапатока
Kako Haifisch, zar nisi beše na listi čekanja za Dejtonu? :)
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Koliko dugo se trenutno čeka za Dejtonu??? :confused:
Prosečno oko 8 godina.
Sada je situacija takva, da moraš imati sreću, da te uopšte upišu u red za čekanje, jer je većina AD prekinula sa tim načinom, jer je postao besmislen. Koliko sam obavešten, deo AD u Nemačkoj jpš ponekog stavi na listu ali je uslov, da dolaziš iz istoga grada, kao AD.
Ju, ju, ju, koja gimnastika!!! :dance3:
Pa ko baš toliko želi taj sat može da ga kupi na oglasima. Doduše malo skuplje, ali merak nema cenu i ne čekaš 8 godina. :yes4:
Malo skuplje?
Na sivomu tržištu cena počinje od 20.000 €. Ali čak i taj iznos je skroman. 22 k € je relaniji a to je 10 k € više od one iz AD.
Kao što sam rekao za onog, koji ga baš baš želi, merak nema cenu.
https://i.postimg.cc/t4xyPX1T/Screen...em-android.jpg
A je li, da li mora da se plati puna cena sata prilikom stavljanja na listu ili samo deo ( kapara)???
Prilog 150292
Ovako ćemo: ja sutra palim mašinu i zuljam zlato, znam da ga ne voliš nije red da čekaš 8 god.
Iskreno nisam ni pomislio da ćeš reci Daytona, ali posto imam taj sat ( na žalost sa jednim djelom žutila) mogu da razumijem zašto si bas njega izabrao.
Daytona jednostavno ima to nešto. Kao sto si primjetio nakon nekog vremena zasitim se, prodam neke satove pa kupim druge i tako u krug. Daytona nikad nije bila ni dovedena u pitanje da se proda i kad mi prodje misao kroz glavu nestane brzinom svjetlosti. Jednostavno sat ima to nešto.
Mislio sam da ćeš izabrati sat sa nekom od komplikacija koje bas nisu uobičajene.
Sad si postigao da mi je Daytona još draža.
Pozdrav.
Ivke, nisam nikad imao prilike staviti Dejtonu na ruku, reci mi da li si nekad poželeo da ima 1-1,5 mm veći prečnik ili je tih klasičnih 40 mm ono što Dejtonu čini tako poželjnom?
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Moj zglob je nešto preko 20cm i uglavnom mi odgovaraju veći satovi. Probao sam metalnu Daytonu i ne bi škodilo da je malo veća. Moja Daytona zbog zlata izgleda pomalo kao narukvica. Izgubilo bi se na eleganciji da je sat veći zbog količine zlata. Mislim da bi bilo previše. Dvobojna i zlatna ni slučajno, 40mm je idealno. Metalna možda milimetar max dva jer virtualno izgleda manja.
Sa vetrom u kosi
HAMILTON PAN EUROP AUTO CHRONO H35756735
Prilog 150293
Kućište
Prečnik: 45,0 mm
Visina: 15,0 mm
L to L: 49,0 mm
L - L: 22,0 mm
WR: 10 ATM - 100 metara
Težina: 130 g
Nerđajući čelik, Brušena završna obrada, gornji spoljni delovi lugova i nosilac lunete finiširani visokim poliranjem
Prilog 150294
Bezel: Aluminijum, jednosmerno rotirajući, 120 klikova
Prilog 150296
Poklopac kućišta: Transparentno (mineralno staklo), ušarafljiv, čelične površine obrađene grubim brušenjem
Prilog 150295
+
Masivno, kompaktno kućište sa visokim stepenom kvaliteta obrade
Cushion oblika je garancija sportskog izgleda sata
Kratki lugovi strmom završnicom smanjuju izgled, inače prilično velikog sata
-
Otežano upravljanje bezelom, koji ne omogućava solidan prihvat
Prilog 150297
Krunica
Pozicija 3
Ušarafljiva
Prečnik: 7,5 mm
Završnica urađena visokim poliranjem
Prilog 150298
+
Potpisana
Homogena proporcionalnost veličine sa dimenzijama kućišta
Staklo
Safirno
Prečnik: 35,0 mm
Oblik: Ravan (Flat)
Prilog 150299
+
Unutrašnji AR premaz
Brojčanik
Prilog 150300
Reverse Panda
Datum na poziciji 6
Podrbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 3
Markeri u obliku barova (luminirani)
Kazaljke: Baton (luminirane)
+
Pozicioniranje podbrojčanika duboko u osnovnu površinu, što dočarava izuzetnu dubinu sata
Aplicirani markeri na površinu podloge
Pozicioniranje markera na način izlaska iz sekundno / minutne kružne skale. Kao bolidi pred startom trke.
Tachymetarska skala, koja se pod uglom 45 stepeni uzdiže prema staklu. Kao takva, predstavlja upečatljiv zaključak sportskog koncepta brojčanika
-
Manja prmedba se odnosi na veličinu minutne i sekundne kazaljke. Iako su odlično razlikuju od osnove, one se svojom uzinom pomalo gube u moćnom konceptu svih elemenata brojčanika. Svaki elemenat na nejmu je izuzetno istaknut, zato je i snaga njegovog efekta potpuna. Sa ovom debljinom su idelane za izvorno stanje Pan Europa iz 1971 godine, koji je imao prečnik 40,0 mm. Imam utisak, da 5,0 mm veći prečnik sata iziskuje nešto šire dimenzije kazaljki
Prilog 150301
Mehanizam
Hamilton H31
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Baza: ETA Valjoux 7753
Cam Switching
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
27 rubina / 28.800 b/h / 60 sati rezerve snage
Smer samonavijanja: jednosmerna - u smeru kretanja satnih kazaljka
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Nivarox 2
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec / d, maksimalno odstpuanje +- 20 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, Datum, hronograf sa štoperom do 30 minuta
Kaiš
Koža
22,0 mm
Kopča: klacična (Pin Buckle)
Brušeno-polirana obrada čelika
Prilog 150302
+
Ručno urađen kaiš
Potpisana kopča
-
Modelu bi mnogo više priličio Rally perforisan kaiš
Prilog 150303
Pakovanje
Dve kutije sa različitim stepenom tvrdoće. Sadržaju sve ono, što bi moralo, da bude sastavni deo šireg sastava proizvoda. Sat je sigurno smešten u uzak prostor na dnu donjeg dela unutrašnje kutije. Kvalitetna embalaža sa korektinim dizajnom, koja ni po čemu posebno ne istupa od proseka za ovaj cenovni razred sata.
Prilog 150304
Prilog 150305
Dano / Dobijeno
1.850,00 €
Hamilton Pan Europ Auto Chrono H35756735 je reizdanje čuvenog istoimenskog modela iz Aprila, 1971 godine. Nakon prve, limitiranje serije sa plavim brojčanikom u 1971 primeraka, plasirane u čast 40-godišnjice prvog pojavljivanja na tržištu, u periodu od 2012 do 2016 godine, model je pravljen u crnoj i srebrnoj boji brojčanika.
Pored izgleda, oba sata dele i poseban značaj, koji se odnosi na njegovu unutrašnjost. Kao, što je 1971 godine, prvi Pan Europ u sebi nosio legendarni automatski pokretač Calibre 12, tako i novodobna verzija sadrži jako bitan novitet u porodici Swatch Group - mehanizam H 31.
Calibre 12 je bio dete projekta 99, sa kojim je društvo sačinjeno iz trustova mozgova Heuer, Breitling, Buren, Hamilton i Dubois Depraz vodilo nemilosrdnu bitku sa Zenithom i (na daljinu) sa Seikom, ko će, što pre očarati javnost sa prvim hronografom u istoriji, koji se pokreće na automatski pogon. Tako su krajem 1969 godine, svetlost dana ugledali Heuer Monaco i Heuer Autavia, te Breitlingov Chrono-Matic, noseći u sebi prvu verziju ovog pokretača, kalibar sa oznakom 11.
On je u ekspresnom roku nadgrađen još jačom glavnom oprugom u vidiu kalibra 12, pa je tako i Hamilton svoj deo pogače stavio na sto, pod nazivom Pan Europ i Chrono-Matic.
40 godina kasnije, Hamilton na sto Baselskog sajma, postavlja reizdanje Pan Europa. Ovaj put je sat pokretao usvojeni (In House) kalibar H31, odnosno ETA Valjoux 7753. H31 je doneo veliku novost - uvećanu rezerva snage rada iz 44 na 60 sati. Na prvi pogled je izgledalo, da je to vrlo prijatna i osvežavajuća novost ali zvezdanu prašinu je podignula činjenica, da za taj podvig nije bila potrebna žrtva u vidu snižavanja frekvencije kalibra. On je još uvek udarao sa 28.800 poluoscilacija i nosio epitet visokobrzinskog subjekta.
Suština koncentracije Hamiltonovih i ETA inžinjera se usmerila u poboljšanje osobina glavne opruge, koja je u H31 (usput i u H21 - verzija ETA Valjoux 7750) duža i elastičnija nego klasična. Glavna osovina Berella je sada tanja, dok je sa promenom zupčanika i novim prenosnim sistemom unapređen i ceo kinemitčki sistem kalibra.
60-časovni kapacitet nije veliki korak samo za Hamilton, nego i za ETU, pa time i za Swatch grupaciju. Njime su i u segmentu hronografa dobili sposobnost ažurnog odgovora na sve jači trend u modernom časovničarstvu., koji se svodi na uvećavanje neprekdinog rada potpuno navijenog mehanizma. Ako zatreba.
ETA je još uvke kralj dostižnog, srednjeg i višeg razreda i jedinu,, koliko-toliko približnu konkurenciju predstavljaju klonovi, koji dolaze iz Sellite i Seikov 8R48, odnosno njegov komercijalni nazivi NE88, za kupce izvan korporacije.
Prilog 150307
Pored kavlitetnog mehanizma i atraktivnog brojčanika, treći stub magnetičnosti Pan Europ-a se ogledava u Cushion kućištu.
Otkako je Girard Perregaux 1880 godine, za potrebe nemačke mornarice, kao prvi u istoriji napravo muški ručni sat, oblika kućišta je vremenom dobijala sve veću ulogu u konačnom izgledu sata. Navedeni satovi GP, su imali okruglo kućište, sve dok Louis Cartier 1904 godine, priču okreće naglavačke. Model Cartier Santos dolazi u obliku kvadrata sa zaokruženim uglovima i naglašenim šrafovima. Baš onakav, kakav je danas.
Samo dve godine kasnije, svet dobija prvi muški sat sa bačvastim kućištem (Tonneau). Ko će drugi, nega Louis Cartier. Ipak, ovaj oblik kućišta doživljajva istorijsku slavu, od kada ga je 1912 godie, prsvojio Vacheron Contstantin.
1916 godine Louis Cartier, inspirisan snagom i pokretljivosti prvih tenkova u ratu, Renault F17, osećaje prenosi u pravougaono kućište sa potpuno ravnim lugovima, koji su predstavljali ultimativnu smesu kompaknosti kućišta i funkcionalnosti sata. Legendarni model Tank je i posle 100 godina skoro nepromenjen.
1931 godine dolazi prvi sportski sat u istoriji. Jaeger-LeCoultre na presto Art Deco časovničarskog stila postavlja model Riverso. Prvi ručni sat, čije se kućište otvara i zatvara.
1968 godine Patek Phillipe, prvi predstavlja još jednu važniju obliku kućišta - elipsu. Pedesete godine prošlog veka donose i takozvani Asimetrični oblik kućišta. Prvi je bio Hamilton sa modelom Ventura.
Gde je ovde posle okruglog, u horologiji, drugo najčešće oblikovano kućište - Cushion?
To kućište u obliku jastučića je prvi lansirao Rolex, 1928 godine sa modelom Oyster Case. Drugi vrhunac ovog stila Rolex dostiže 1940 godine, kada suradnju sa brendom Panerai kruniše sa kućištem, kojeg je dizajnirao za model Radiomir. Njegov dizajn je bio toliko upečatljiv, da je dobio zvaničan naziv Radiomir Case, što je i danas, jedna od većih odlika Panerai satova.
Ovaj stil kućišta je najveću slavu doživeo u '60 i '70 godinama, kada je pokreato bezbroj divera i hronografa, pa je zato postao simbol za oblik sportskog sata. U današnjoj horologiji ima status egzotike ali zato nije ništa manje upečatljiv.
Zar Hamilton Pan Europ nije najbolji dokaz za navedeno?
Prilog 150308
Nikad me Hamilton satovi nisu privlačili ali ovo je već klasa. Bas fin sat kolega. O tvojim recenzijama je sve rečeno, moje mišljenje je da razmišljaš o kanalu ili knjizi. Imam par knjiga o satovima, tvoje recenzije su bolje.
Hvala Ivke! Kada pišeš sa srcem, sve je lakše.
Izvini, nisam primetio ranije.
Ne treba ništa uplatiti unapred. Samo se upišeš na listu čekanja.
Ok A jel znaš možda koliko se čeka na submariner sa datumom??? :confused:
https://i.postimg.cc/nrjQSdT1/Screen...oid-chrome.jpgwoodforest national
Preko godinu dana, možda i 1,5 godina. I ništa ne ukazuje na to, da će biti bolje.
Ok. Tako sam i mislio, još mi se vrzmala po glavi informacija da se za sub čeka oko 2 godine, tako da nisam puno pogrešio. :thumbup:
Kolega, imas li kakvih informacija o novom mehanizmu Breitlinga B20 (Tudor MT5612). Tražio sam po drugim forumima ali nema puno. Znam da je nov mehanizam ali reko čisto da vidim da nisi slučajno došao do nekakvih informacijama.
Na dosta tekstova sam naišao u kojima hvale taj Tudor MT5612 mehanizam. :thumbup:
Pročitao sam na dosta mjesta da čak Rolex dobrim djelom stoji iza tog mehanizma. Pokušao sam da nadjem sliku sa djelovima, uporedim sa postojećim Rolex mehanizmima i vidim da li ima sličnosti. Na žalost nisam ništa našao. Ja to uzimam sve kao nagadjanje, sve je sa foruma i nisam vidio ni jedan ozbiljan tekst.
Ivke,
Kao i za svime što dolazi iz Tudora, tako i za ovim mehanizmom stoji Rolex. Legenda kaže, da su ga razvili Tudorovi inžinjeri 2015 godine, ali to su Rolexovi ljudi, jer svi znamo, da Tudor pre te godine, nije raspolagao sa In House mehanizmima. Osim toga, razvoj mehanizama MT5612, Rolexa 3255 i Rolex 3230 i 3235 je tekao istovremeno. Normalno je, da je bio sproveden na istom mestu, sa istim ljudima.
I zamena sa Breitlingom je bila obavljena na osnovi odobrenja Rolexa. To je zato, što MTP612 ima dosta sličnosti sa Rolexovim 3235 ali je normalno, da Rolex nije pao sa drveta, pa da hrani konkuenciju sa jednakom kvalitetom mehanizma.
Pored glavnih sličnosti između Manifacture Tudor5612 i Roleksa 3235, koje su 70 sati rezerve snage, bidierectional samonavijanja, frekvencija od 28.800 b/h i Rolex In House Microstella regulacije, razlike dolaze u protistresnom sistemu, koji je kod Tudora KIF, kod Rolexa je In House Paraflex, spirale (kod Tudor je silicijum, dok je kod Roleksa takoođe silicijum ali sa stepenom boljeg kvaliteta, tačnije najvišeg mogućeg - In House Blue Parachrom), Tudor je COSC certfikovana sa +- 4 sekunde dnevnog odstupanja, dok su svi Roleksovi mehanizmi takođe COSC certifkovani ali sa jedanput boljom preciznosšću od +-2 sekunde dnevnog odstupanja.
To su najbitnije razlike. Postoje takođe i u upotrebi materijala, koji je kod Roleksovih mehanizama uopšteno bolji nego kod MT5612 i još većoj dekoraciji mehanizma, koja kod Roleksa znatnije bolja i preciznija.
Da, oprema ga svojim poklopcem rotora.
Mehanizam je super i za ovih 5 godina je pokazao svu svoju raskoš.
Jeste off, ali moram. Nikad te Roleksove mehnizme nisam gledao sa odusevljenjem, smatrao sam da su bez razloga 5x skuplji od cosc Eta. Misljenje mi se promenilo nakon jednog klipa od pre mecec dana, klip je ovde na forumu, clan Branislav ga je okacio, nas clan NickH je radio servis Roleksa koji im skoro 50godina, i na kraju radi podesavanje sata u 5 pozicija, ima takav timegrapher sa glvom koja se obrce. Dobijeni rezultat je kao kod kvarcnog sata, u svim pozicijama skoro na 0S/d, beat error 0-0.1ms u svim pozicijama, i sto je neverovatno, amplituda se skoro ne menja kad se sat obrce. Koliko mi je poznato, balans komplet nikad nije menjan. Ako u tom Braji ima 1% takvih gena, a ima ih sigurno mnogo vise, ja nikad ne bih izabrao Etu pored toga. Ok, znam, sat je bio skroz navijen na sobnoj temperaturi, al bez obzira, to je za odusevljenje.
Hvala vam na odgovorima. Haifisch23 izvini sto sam upao u temu.