Auu[emoji122]
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Printable View
Auu[emoji122]
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Fantastična kolekcija! :thumbup:
Hvala Chuck!
Dosta se promenila od kada sam je zadnji put predstavljao.
Svaka cast za prelepu kolekciju,[emoji106]
Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Haifisch 23
Svaka čast!
Šta dodati ? (mislim - u kolekciju :))
Hvala svima!
Uff, bolje da ne počnem, da nabrajam.
Ipak, imam neki "lajt motiv". To je 6 najlegendarnijh hronografa u istoriji, naravno ne u originalnom obliku, jer već kod drugog po redu, snovi ostaju zacementirani u praznoj večnosti.
Zato je neki krajnji domet, tih 6 majstorija u modernom obliku. Sada mi nedostaju "samo" dva. Daytona čelik, koju čekam i ko zna, koliko godina ću je još čekati i IWC Portugisier sa novim In House 69355 kalibrom. Mesta 1,3,4 i 5 su popunjena a 2 i 6, možda jednog dana.
Pa mogao si nas pocastiti jos kojim divnim opisom novih primeraka... Siguran sam da bi svi uzivali! :)
Od "affordable watches" po meni nedostaju sledeća imena:
SKX007 - cenio ga ili ne, mora da bude u kolekciji.
Eterna Kontiki - od njega je sve počelo (mislim na ETA mehanizme), možda model Super Kontiki Heritage ili kao moj Kontiki diver
Longines - po mojoj zamisli bi predstavnik mogao da bude model Heritage 1945
Mido - tu bih osim legendarnog modela Commander (Rainbow model možemo samo ponekad da sanjamo nažalost ) pokušao da pokrijem i nedostatak PVD sata i Powermatic 80 i kolekciju dopunio sa Mido Comnder blue shade https://watchilove.com/mido-commander-blue-shade
Rado - Captain Cook mi je previše komercijalizovan ali neki sat sa keramičkim kućištem bi mogao da dopuni kolekciju.
Divna kolekcija, na sreću još mnogo posla za tebe
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Lepa kolekcija ,čestitam [emoji482][emoji2]
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
Sećam se jednog davnašnjeg komentara koji bi ovde jedini bio na mestu....
" A jel a koja ono beše tvoja Adresa " :angel:
Hvala svima!
Davore. Mislim, da će biti nekih detaljnijih osvrta na većinu modela, čak i onih, koji su već bili opisani ranije u temi. Pošto sam se nekada bavio recenzijama rock albuma, možda će biti nešto u tom stilu. Neću ulaziti u istoriju brenda i modela, nego više na pojedinosti uz ocenu pojedinih elemenata, te naglašavanja prednosti i određenih slabosti modela - u celini.
Nešoni - Na moju žalost, ja nisam jedan od onih, kojima ograničavanje dobro polazi za rukom. Kada bi nabrajao, šta bi sve moglo, da uđe u kolekciju, ne bi bilo kraja. Pošto su mi oduvek najviše grejali srce hronografi, zato sam se odlučio, da ću jednog dana ispuniti tu želju i kolekciju zatvoriti sa 6, eventualno 7 najlegendarnijih modela. Ovo je za takvog manijaka, kao što sam ja, najbolje rešenje,, jer je već 8. mesto u cenovnom segementu nedostižno. To je Universal Geneve Nina Rindt ili Evil Nina, da ne govorim o devetom i desetom mestu (Patek Philippe i A. Lange Sohne). Ovako: 1. Omega Moonwatch; 2. Rolex Daytona Steel; 3. Zenith El Primero Chronomaster; 4. Breitling Navitimer; 5. Tag Heuer Carrera; 6. IWC Portugisier i eventualno 7. mesto Breguet Type XXI, je ipak nešto, što je dozvoljeno sanjati.
Što se tiče imena koje pominješ: Seiko SKX 007. Slažem se, legenda svoje vrste. Inače, što se tiče Seika - mislim, da je na ovom forumu već dobro poznata simpatija, koju gojim prema ovom brendu odnosno izričito o politiki brenda, ne o kvaliteti satova. Zato sam kolekciju reducirao samo na jedan model. To mi je izuzetno drag SPB083J1 (Great Blue Hole), koji sadržava sve ono, što želim od ovog brenda: 6R15, Human Made, Safir, Made in Japan i jedan od najlepših brojčanika, koji sam video do sada. Naravno Seiko ne bi bio Seiko, pa čak i sat od 1.300 € služi sa nepotpisanom krunicom ali to je sudbina Prospex serije. Evo, baš juče sam u rukama držao novi Alpinist model - kriminal (izuzevši mehanizam) u odnosu na prošlu verziju, pre prekvalifikcaije ovog sata u Prospex liniju. Dodati X na brojčanik Alpinista je, ko Mona Lisi nacrtati brkove.
Longines - puno je modela, koji mi se sviđaju. Bio sam u velikoj nedoumici. Novi Hidroconquest 41,0 mm sa keramikom, fenomenalnim mehanizmom i izuzetno privlačnim plavim dialom. Za mene lično, najbolji izbor za sat u razredu do 1.500 € ali je prevladao gore pomenuti Seiko SPB083J1. Čak i moja supruga nije mogla da veruje, da sam dao prednost japancu pred švajcarcem, ali Great Blue Whale uživo ima neku magičnu moć, a ko sam ja, da se odupirem....
Za sada mi Longines 1/100 Roland Garros sa super quartz mehanizmom i štoperom sa preciznošću do stotinke sekunde pruža izuzetno zadovoljstvo.
Mido - model, koji imam i koji je vrlo redak Multifort Panda sa Valjoux 7750 Top Grade od ovog brenda daje i više, nego što sam tražio.
Powermatic mehanizam sam dostigao sa zelenim Hamiltonom Pan Europe, naravno bez plastike u sebi a što se tiče PVD, Victorinox Dive Master 500 M, zadovoljava i ovaj uslov.
Polaku ću početi, da spremam detaljnije opise i ovim putem pozivam i ostale članove, da i za svoje satove daju neki ličan utisak, šta je ono što je prevagnulo za kupovinu, da li bi se još jednom isto odlučili i slično. Nije potrebna detaljna recenzija, jer smatram, da je možda to razlog, što neki ne žele, da se upuste u koštac sa time, nego samo lični utisci. Lepo je gledati slike lepih satova ali bi ih reči vlasnika još više obogatile.
Svaka čast, pozdav iz Rusije! ;)
Hvala Stari Ase i Ivke!
Tag Heuer već imam ali Daytona. To je jedna velika rana, otvorena, tražiš lek ali svaki dan čekajući na nju, dođe ko sol na ranu.
Nedostajace mi kratak istorijski osvrt, koji je svojom sarmantnoscu ostavio dubok trag u moje poznavanje istorije pojedinih brendova (mnogo vise sam zapamtio iz tvojih recenzija nego sa raznih spiskova godina po wikipediji, zvanicnim sajtovima, forumima, itd), ali jedva cekam nove prikaze! :dance3:
Moram da dodam da mi je zao sto su otisla meni 2 najlepsa sata iz kolekcije (Intra-matic i Urushi), ali poznajuci tvoje afinitete sasvim razumljivo. Voleo bih i da cujem sta se to tako grdno desilo sa Seikom, posto si vise puta pominjao da si imao lose iskustvo pretpostavljam bas sa tim satom, ali nikada nisi rekao koje (na stranu sve sto znamo o tvom stavu prema firmi uopste, ali nekoliko puta sam naisao da se zalis na probleme koje si imao sa nekim konkretnim 6R mehanizmom)...
Na kraju krajeva, ipak je ovo samo jedna šoping kolekcija. Ona prava bi bila sasvim drugačija, sastavljena od vintage modela ali o tome sam nešto pisao u jednoj drugoj temi, pa ne bih, da se ponavljam. Ali kakva je, takva je.
Intra-matic - obožavam sve satove i sve što liči na sat ali nekako mi najamnje leže dress satovi. Intra-matic je bio veoma dobar sat i zahvalan deo kolekcije, ali kao i svi drugi dress satovi, za moj ukus malo monoton. Pre 20 godina sam bio ubeđen, da kada uđem u pedesete, da ću promeniti ovaj odnos ali ništa od toga. Sačekaću šesdesete..pa da vidim.....Za mene pravu strast predstavljaju mehanički hronografi.
Urushi - nisam iznosio negativna iskustva javno, zbog razloga, da bi se na bazi pojedinog primera može sticati negativan utisak o brendu.
Kupio sam ga, što je Seiko u njemu udružio svoja ogromna dostignuća u 60-godišnjoj In House produkciji (vlastiti antishcok sistem - Diachock, sistem samonavijanja u oba smera - Magic Lever Spring, vlastiti harispring - Spron. Četvrti atribut, koji su navodili u specifikacijama sam im oprostio, jer su sat oglašvali kao još jedno svoje najveće dostignuće - vertikalna struktura. To je tačno i za 8R48, koji je pokreatao Urushi, ali su namerno prećutali, da se radi o modularnoj strukturi mehanizma a ne integrisanoj, koja je bila karakteristična za 6XXX seriju hronografa i koja se Seiko postavila uz bok High End Swiss Made produkciji. Modularna struktura teško dostiže horološku vrednost integrisane a ono što je još gore, Seiko je to napravio iz komercijalnih razloga, jer je očekivao, da će ebauche verzija NE88, postati potpuna konkurencija Valjouxu 7750 ili Selliti SW 500. To se još uvek nije desilo i ne verujem, da će se ikada desti. Što je još gore, to ime je već 8 godinu jedini hronografski automatski mehanizam i to je verovatno razlog, što prošle godine nisu fanove mogli obradovati sa reizdanjima Pogue, Pande, UFO, Kakume i Bullheada. Jer su mehanizam, koji bi mogao ući u reizdanja prodali Tag Heueru.
Nije mi smetalo ni to, što ovaj mehanizam ima vrlo slabu ISO standardiziranu dnevnu preciznost (+25 - 15 sekundi) u uspredbi sa Swiss Made konkurencijom ili čak sa nehronografskim rođakom iz 8XXX serije (+15 - 10 sekundi), jer je model imao ogromno drugih atributa, koji su me ubedili u kupovinu.
I onda je počelo. Prvi dan nošenja, deployment kopču se jednostavno otkopčavala sama od sebe i sat mi je na poslu tri puta pao sa ruke. Isti dan je završio na servisu ali sam na njega čekao preko dva meseca, jer su novu kopču morali naručiti direktno iz Japana.
Sledilo je dva meseca bezbrižnog nošenja i onda jednog jutra prilikom podešavanja vremena na krunici, kolut sa datumom nije reagovao na vrtenje krunice. Datum se mogao podesii samo preko beskonačnog okretanja kazaljki. Sledio je opet obilazak servisa, gde je serviser više za sebe komentirao ovaj problem: "Hebi ga, tako je to, kad ti mehanizam pravi robot a ne čovek". Mada nisam nikada potpuno poverao u to, jer znam, da od serije 6XXX napred, mehanizam nosi ljudski potpis ali ova certificirana dnevna preciznost 8R48, koja je čak slabija i od na primer 6R15 kalibra, nosi sa sobom crv sumnje....
Nakon ova dva problema, sat se našao u nekom čudnom antagonizmu. Sa jedne strane potpuna pažnja u vidu individualnog ručnog rada nastanka brojčanika i ručnim farbanjem indeksa a sa druge strane očigledna malomarnost druge faze njegove izrade. Za Seiko od 2.800 € previše toga i izgubio sam onaj pozitivan osećaj, kada ujutru jedva čekaš, da sat staviš na ruku i onda preko dana redovitim pogledima njemu posvećuješ više pažnje nego okolini, koja te okružuje.
Da, sada više nije član kolekcije, prodao se vrlo teško i mnogo ispod očekivane cene ali ako bih bio mogao, da vratim vreme nazad, ne bi ga nikada prodao. Jednostavno otišao je sa velikim paketom mojih satova, zbog prošlodišnje krize identitete te kolekcije i sada mi je žao...ali bez muke nema nauke. Ovde kod nas kažu, svaka škola nešto košta i to je potpuna istina.
Prvo želim da pohvalim kolekciju. Ugledao sam par satova koje bi želio imati nekad u budućnosti. Takodjer stanje i izgled satova je odlično, vidi se da je tu puno ljubavi uloženo. Trgovine koje prodanu satove mogu ti pozavidjeti.
Sad kad sam pogledao tvoje satove mogu reci da neke stvari koje si napisao na forumu dobijaju na još većoj težini. Bio sam ubjedjen da ti je srce kod svajcaraca a sad vidim da čak imas vise Japanaca. Način na koji opisuješ sat mi se takodjer svidja, prilazis satu kritički i nemaš problem da kažeš negativne stvari. Ne svodi se recenzija o hvaljenju sata, meni se uvijek vise svidja kritičko mišljenje. Nadam se da će ti se karte poklopiti i da ćeš nabaviti još tih nekih par satova koje želiš. Bilo bi dobro ako imas volje i želje da napraviš video recenzije i postaviš ovdje. Tako bi mogli uživo i da vidimo satove. Znam da to traži vremena ali mislim da bi ti to uradio odlično. Hladne glave gledaš na sat i zato bi te recenzije imale težinu.
Pozdrav.
Hvala Ivke1!
Najlakše bi bilo reći, da je kolekcija sastavljena iz modela, koji su mi svi u potpunosti osvojili srce ali to bi bilo daleko od istine. Nije sve obojeno suncem i punim sjajem, nego ima dosta senki i emocija, koje su dotaknule gorčinu. Svaki od njih je posebna priča i verovatno je baš to ono pravo - kada unapred znaš za neke nedostatke i kada se razum i osećaj stope u jednu celinu i uprkos svemu, uzmeš određeni model.
Po prirodi sam analitičan tip i ne volim, da se zansoim idealima i živim u utvarama, pa zato na svaki sat gledam sa analitičke strane.
Baš sam se sinoć setio, da možda neće doći do ostvarenja najave o detaljnijim opisama kolekcije, jer od kako sam se posle duže pauze ponovo aktivno vratio na forum, imam probleme sa postavljanjem slika u bilo kojoj temi. Bez ozbira, da li se služim opcijom normalnog iii naprednog editora i bez obzira na mogućnost postavljanja slika u centar, levo ili desno, uvek mi se slika pojavi na krajnjoj desnoj strani stranice i uvek je deo nje odrezan odnosno, ne može se videti u celini. Sve slike postavljam na forum direktno sa kompjutera i uvek izaberem large veličinu slike. I uvek je isto. Čak i kada odem na prethodnu proveru slike pre konačnog postavljanja na forum, uvek mi se pokaže idealna verzija ali nakon konačnog koraka, ona se na forumu nađe na toj desnoj strani i pirlično odrezana. Pokušvao sam sve ali ne mogu, da rešim ovaj problem. A bez large slika nema smisla ići u detaljniju analizu sata.
Što se tiče video recenzija - ne znam, nisam taj tip. Pisana reč mi je puno bliža. Dolazim iz generacije puno pre Googla i nekada sam se profesionalno bavio pisanjem recenzija rock albuma, analizima poznatih dela i događaje svtetske rock scene. Tada smo morali sve sami da radimo. Nije bilo opcije dolaženja do informacija za samo nekoliko sekundi upisivanjem željene teme preko elektronske pretrage, nego je sve baziralo na radu na terenu, ličnim saznanjima preko fizičkih susreta sa akterima i još više upijanja utisaka, kada se svetla na pozornici ugase. Sve smo zapisivali, detaljno analizirali i to je nekako ostalo duboko u meni.
Izaberi opciju Full Size
Prilog 148375
Odlična kolekcija Haifisch23.[emoji106]
Znalački dopunjena sa nekoliko odličnih noviteta.
Koliko se sećam, u odnosu na prethodno stanje nedostaju neki satovi poput prelepog El Primera, IWC Ingeniur-a, plave i crne Certine DS Action, puno vintage Seiko modela itd. Znam da je posedovanje jedne takve kolekcije ogroman izazov u finansijskom smislu i da si verovatno imao veliku dilemu kojih da se odrekneš da bi nabavio ove nove modele. Da sam bio na tvom mestu to bi bila nemoguća misija, pošto se jako vezujem za satove koje kupim, pa bih te pitao po kojim kriterijumima si birao satove koji su napustili prethodnu kolekciju?
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Pozdrav jako lepa kolekcija, izuzetno vredna i sastoji se od legendarnih modela po imenu.
Moram priznati da mi je oko zastalo samo na vintage deo, pogotovo na Citizen, redak i poželjan, sat koji nije deo shoppinga, već pravi kolekcionarski komad, sat koji se juri, kupuje na ozbiljno znanje i snažnu kompetenciju, obavezno servisira što podrazumeva da se i tu mora imati ozbiljno znanje.
Danas je fora sa listama čekanja ta da se kod kupaca stvori iluzija da se ne radi o šopingu, već eto vi dobijate nešto za šta nije potreban samo novac, radi se o običnoj obmani kupca, nažalost, nema kolekcionarenja u butiku i prodavnici satova.
Čitao sam tvoju priču za vintage i znam gde si pogrešio, ja sam samo jednom i to kad sam kupio sat na neviđeno, ali zato sam krenuo od sovjetskih satova, preko japanskih, do jeftinih swiss satova, potom malo skupljih do štopera, nakon njih do skupih švajcaraca i na kraju evo kod pateka i audemarsa. To je proces koji je potrajao nekoliko godina
Ne kupujem nikad na ebay ili forumima, najbolje od vlasnika ili proverenog preprodavca, ekstremno su retki i zato se ne brinem da li će sat biti sklepan, sastavljan i slično, a kad se uzima patek ili rolex to je neizbežno!!!
Takođe, izbegavati sve seiko štopere, vintage el primero u širokom luku, calibre 12 heuer, sve stare kvarcne satove ili satove sa tuning fork mehanizmima, odnosno sve hibridne verzije mehanizama ali rolex u najširem mogućem luku, to je jedan poseban svet drugačiji od svega drugog, a na kraju patek koji je još drugačiji od rolexa, to je sat koji se zaista kupuje na poseban način, a ne preko ebay ili neke berze.
Za kraj za tebe par slika prelepog seika 7a38 kakav nikad više neće da naprave, celog u metalu sa 4 motora, counter f-jom, doppelchrono f-jom i merenjem 1/10 s, naravno nov nikad na ruci.
Hvala Piksi!!!!
Nadam, se da će raditi!
Hvala Srđane!
Ufff, vrlo teška priča. Kao što sam već pisao, došlo je do krize identitete vlastite kolekcije. Desila se kulminacija. U to vreme sam završio deceniju i po intezivnog proučavanja horologije i kada si čak i više od 15 godina okružen istorijom ove delatnosti, kada odlaziš na spavanja i kada se budiš ujutro sa mislima na najveća ostvarenja Galleta, Universala, Martela, Angelusa, Minerve i sličnih, onda poželiš, da i fizički dotakneš dokaze nekog vremena, koje se nikada više neće vratiti.
Da, otišao je veći deo kolekcije, Rolex Submariner samo nekoliko minuta posle postavljanja oglasa na domaći sajt (oglas sam postavio, ono što kažu, više iz fore nego zbog istinske želje) a onda je osoba, koja je kupila Rolex u naredna dva dana odnela ceo vrh kolekcije osim Seika Urushi (Zenith El Primero Tricolor, Omega Moonwatch, IWC Ingenieur, Breitling Avenger Seawolf, Longines Master Collection Moonphase, Tag Heuer Aquaracer Calibre 16). Sve je takoreći otišlo u paketu. Nekih 14 dana kasnije, ista osoba se pobrinula za dalje pražnjenje kolekcije (kompletan Seiko Vintage, Alpina Startimer, Hamilton Intra-Matic i Frogman, obe Certine, Mido Ocean Star i tako dalje). Praktično, sve je otišlo u kompletu i nije bilo puno mesta za taktičke nanevre. Jedino što nisam dao je bio Citizen Bullhead, Victorinox, Longines Roland Garos i ruski deo kolekcije)...
O tome, kako se završio moj izlet u vintage vodama sam već pisao. Tu je potrebno neko sasvim drugo znanje, veština prepoznavanja najsitnijih detalja, praktičko znanje izučenog časovničara. Pa čak i sva ova kombinacija ne daje 100 % sigurnost u potpunu autentičnost sata. Pošto su neki moji prijatelji posedovali nabrojano, na licu mesta sam video, kako izgleda na novo vrhunsko printani brojčanik Breitlingovog Navitimera iz 1959 godine i puno toga toliko sumljivog, da čak ni oni nisu mogli potpuno biti sigurni u originalnost viđenog.
Na kraju sam ipak odlućio, da se vratim proverenoj formuli (šopingu :)) pa sam kolekciju malo, ako mogu tako reći produbio.
Imao sam ogromnu sreću a na to je dosta uticala i istorija moje kupovine, pa sam kod lokalnog zvaničnog zastupnika ponovo dobio novog Submarinera bez ikakvog čekanja (baš, kada sam ga pozvao, nije se pojavio neki kinez, koji ga je naručio i na njega čekao pola godine), pa sem već u istom danu došao do, po mojem mišljenju suštine Rolexa, na koji se sada čeka već više od godinu dana.
El Primero Tricolor - umesto njega sam uzeo model, koji mi je bio uvek na 1. mestu želja. Flyback Rainbow. Ali pošto mi nikada nije pošlo za rukom, da dobijem potpuno novi sat, 2018 godine sam uzeo tricolora. Ali onda sam krajem decembra 2019 godine, dobio poziv od jednog poznanika, koji je na Kanarskim otocima kod lokalnog zvaničnog distributera Zenitha u rukama držao potpuno novi primerak odnosno zadnji na svetu dostupan potpuno nenošen i zapakiran Rainbow iz zadnje napravljene serije - 2014 godine. Pre toga je bio napravljen u prvoj seriji po naručbi Francuskih vazduhoplovnih oružanih sila, 1994 godine. Pošto je znao za istorijat moje duge potrage za tim satom, nazvao je samo, da čuje zvuk moga glasa, kada mi saopšti, da će se za dva dana taj primerak naći u mojim rukama.
Bretiling Sea Wolf (to mi je najveća rana od prodanih satova iz kolekcije) sam nadoknadio zamenom, koja mi je takođe bila oduvek u Top 4 želja - Navitimerom.
Omega Moonwatch. To je takođe posebna priča. Za mene ikona horologije. Znam, da zvuči dosta plitko ali moram priznati, da mi je smetalo, da sat koji košta 4.600 € na sebi nosi pleksi staklo u vrednosti od 40 € (i to samo zbog Omega simbola na njemu) i plastičnom delu mehanizma. Iako je ovde reč o kočnici štopera, koja u neku ruku blaže deluje na metalne elemente, nekako me je to prilično najedalo prilikom posedovanja tog modela. Zato sam pre mesec dana posle dužeg uzeo Moonwatch sa safirnim staklom. I sada je to ono, što mi je ovaj model dovelo do savršenstva. Zbog duplog safirnog stakla (sa prednje i zadnje strane) osetljivo je teži od modela sa pleksijem, daje idealan osećaj na ruci i opravdava (ako mogu uopšte tako, da kažem) uloženih 5.400 €.
U kolekciju sam u drugoj polovini prošle godine dodao i Omegu Planet Ocean. Želeo sam imati Omegu sa In House mehanizmom, a šta je bolje nego co-axial sa kalibrom 9900. Zbog njega sam žrtvovao IWC Portugisier sa In House kalibrom 69355 i koji bi u mojem cilju za posedovanjem 6 najelegendarnijih hronografa zauzeo to poslednje 6 mesto. Ali želja za In House Omegom i jednim od najvećih dostignuća u horologiji u vidu co-axiala je prevladala.
Tag Heuer Aquaracer je u prošloj kolekciji bio odličan sat. 30 ATM, Calibre 16, sve super. Ali prilikom kupovine sam prekršio jedno svoje lično pravilo. Kupovina sata, koji je ogledalo odnosno lična karta brenda. Ipak, asociacija na (Tag) Heuer je grmljavina motora, miris benzina i dim ispod izlizanih guma. To je Carrera ili Autavia. Prva želja je bila Autavia odnosno njeno reizdanje sa In House kalibrom 02 ali baš u vreme, kada sem želeo kupiti taj model kod lokalnog zvaničnog predstavnika, završio sam na operacionaom stolu sa urgentnim, tri-časovnim teškim operativnim zahvatom. I mada sam se zbog odlične fizičke kondicije već sedmi dan nakon operacije oporavljao u domaćoj dnevnoj sobi, neki srećnik je u međuvremenu kupio taj jedini dostupan model Autavie. Naručba novih više nije bila moguća, pa sam uzeo Carreru. Da, to je ona srž Tag Heuera. Sportski hronograf, Valjoux 7750 - Calibre 16, sa indeksima izraženim u sekundnim vrednostima (od 5 do 55) i keramičkim bezelom.
Što se tiče Seika - ostao sam samo na jednom modelu. Moram priznati, da je i on došao pre neki dan nenajavljeno. Rešio sam, da sebe nakon 6 meseci intezivnog lečenja nakon operacije, pored Moonwatcha, koji je ipak bio u planu već od samog početka odluke vraćanja na šoping kolekciju, počastim sa Longines Hidroconquest diverom sa keramičkim bezelom. Na svu sreću, naš AD je imao samo verziju od 43,0 mm. Nemam ništa protiv velikih satova (moja kolekcija ih je prepuna i volim ih: Flyback Rainbow je 45,0 mm, Omega Planet Ocean 600 takođe) ali Hidroconquest sa oversized indeksima na 43,0 mm deluje preglomazno i prilično nesohrinizarano. 41,0 mm je potpuna suprotnost. Sve je potpuno skladno i u potpunoj harmoniji. Pošto je situacija sa Coronom potpuno poremetila snabdevanje iz Švajcarske, informacija kada će biti dostupan manji model nije bila poznata (na primer, imao sam ogromnu sreću, kada sam već prvi dan nakon otvaranja trgovina - 4. maja, kupio zadnji dostupan Moonwatch na safiru. Omega je domaćem zvaničnom delaeru baš istog dana poslala informaciju, da najmanje do augusta neće biti dobave bilo kakvih modela), tumarajući gradom i zaokupljen odlukom, da ću čekati na taj manji model, pa nek traje, koliko mora, našao pred izlogom prodavnice satova, koja se prošle godine prilično proslavila sa ponudom Seika iz SKX serije iako nisu zvanični dealer Seika za Sloveniju. Znam, da su prodali ogromne količine tih satova, pa su sa Seikom uspeli dogovoriti deal, da ponudu prošire i sa nekim drugim modelima, jer je kompletna količina SKX bila rasprodana u samo nekoliko meseci. I tako u izlogu mi se pogled zaustavi na jednom Seiko satu i desio se osećaj, koji još u životu nikada nisam doživeo. Vreme se zaustavilo, okolina oko mene, kao da nije postajala, svi zvuci su u trenutku nestali i ispred mene se nalazilo nešto posebno. To je bio Seiko Great Blue Whale, koji je čak i mene, okorelog protivnika teze o ljubavi na prvi pogled, u 53 godini života ubedio, da ona zaista postoji. Iako je u tehničkom smislu inferiorniji od Longinesa, to je sat, sa kojim je Seiko rešio, da mi se osveti za sve ono što sam u poslednje pola godina na ovom forumu pisao o njemu i servisirao na najbolju mogući način: Evo ti ga na, pa ti sad i napred možeš, da laješ o našoj politiki.....
Veliki respect za kolekciju i rezonovanje! Sa zadovoljstvom čitam tvoje postove.
Sent from my Mi Max 3 using Tapatalk
Hvala Reno!
Prelep 7a38! Posedovati ovako nešto je ne samo lično horološko bogastvo nego i od šireg značaja za sve ljubitelje ove delatnosti. Na žalost je spisak satova, koji Seiko nikad više neće napravit sve duži i duži. Mada lično mislim, da nije problem, što oni to ne mogu, jer su to već više puta dokazali, nego što jednostavno neće. Ali to nije sudbina samo Seika, I 80 % posto Swiss produkcije se sve više udvara sličnom trendu.
Potpuno se slažem sa navedenim oko vintage scene. Baš, kao što si opisao i ovo je odlično svedočenje, čemu treba posvetiti maksimalnu pažnju i šta je bolje zaobiči. Utisak, koji sam stekao u kontaktu sa akterima ove scene je da se radi o prilično zatvorenom krugu, koji je u neprestanoj međsobonoj komunikaciji ali teško i samo delimično otvara vrata novim pridošlicama. Naravno, radi se o rangu satova višeg kvalitetnog i cenovnog razreda, koji već odavno nose status kulta pa se tako i akteri ponašaju. Potpuno ih razumem, zašto je to tako, jer nema ništa goreg, kada se neki plitki zaljubljenici punih novčanika proglašavaju jednakovrednim sa nekima, koje su to znanje stecali u nebrojenim prilikama i poslovnim rizicima.
Audemars i Patek - moj naklon i poštovanje. Za ovako nešto potrebno je ogromno znanje i velika hrabrost.
Ovo sa listama čekanja - verovatno si prevenstveno imao u mislima Patek i Rolex. Vrlo diskutabilna tema. Imao sam priliku doći u kontakte sa akterima iz Rolexa. Proučavao sam ovaj brend, dosta intezivno skoro deset godina. Stekao sam neka saznanja, da se ne radi o namernoj politici. To niko nije javno pisao ali sve se drastično počelo menjati, krajem '80 godina prošlog veka, nakon totalnog pražnjenja kvarčne krize i laganim povratkom mehanike u prvi plan. Tada je sve više ljudi počelo na satove, da gleda kao na neku vrstu investicije. Puno toga je doneo i Hollywoodski bestseller - Wall Street. Desila se neka promena u odnosu na neke vrednije stvari. Roleks je imao sve to. Iz kvarčne krize je izašao skoro nepovređen, ne smemo zaboraviti, da su čak i britanski piloti svoje IWC odlične satove, koje su u okviru Dirty Dozen serije, za vreme Drugog svetskog rata, masovno prodavali i umesto njih kupovali Rolekse, da bi što bolje prolazali u evenutalnom slučaju zarobljavanja sa strane wehrmachta.
A kada smo početkom 21. veka došli do situacije, da jedan prosečan kineski inžinjer može sebi priuštiti novog Roleksa, onda je sve dobilo tu dodatnu i neželjenu dimenziju.
Sada, da li je to Roleks zaslužio ili ne. To je neka druga priča. Odgovor u primeru Pateka je puno jednostavniji.
Hai, duga priča, radim sa švajcarcima svaki dan, ne verujem im kad kažu dobar dan, pogotovo ne verujem da u ovo vreme tehnologije neko ne može da zadovolji tražnju toliko godina, i to baš svi u isto vreme kreću sa famozni listama koje idu do 10 godina, duga priča i jako bezobrazna prema kupcima i pogotovo dilerima
nisam ni ja u kružoku tih ljudi, niti, me zanima da budem, ja samo samostalno tražim i lovim, a vintage je za mene mogućnost da zajebem njihov sistem koj isu nametnuli, vi napravite listu čekanja, podignete cene za duplo, ja uzmem za 200 evra vintage sat vašeg brenda, nov nenošen, neki brendovi su dosta skuplji, neki jeftiniji, ali uvek barem 7 do 10 puta su jeftiniji od novih njihovih satova
inače evo par slika novog IWC 89, naravno nikada na ruku ☺️
ovako nešto kad nađete posle par meseci traženja pričini mnogo veće zadovoljstvo nego kupovina u radnji
Prilog 148384
Prilog 148385
Koliko si ga platio???
Da te napomenem samo sto se tiče Daytone. Dali sam ja naišao na primjerak koji ne predstavlja pravilo ( nadam se bar). Pričam o metalnoj Daytoni - dio na narukvice koji je visoko poliran ( sjajni dio) jako ružno izgleda kad se izgrebe, pogotovo kopča. Na tom sjajnom dijelu se bas vide oštećenja. Ja sam svoju dajtonu dvobojnu htjeo da zamjenim ali kad sam to vidio odbilo me. Izgledala je nekako staro. Poslije toga sam se odlučio da će to biti Submariner jer nema taj osjetljivi dio. Na mojoj Daytoni je taj dio od zlata i još je osjetljivi ali se sa zlatarskom krpom dovede u red za 10 min. Gledajući u kakvom su stanju tvoji satovi mislim da bi te i najmanja ogrebotina nervirala. Ja sam taj žal za metalnom Daytonom nadomjestiti mojim TH-om.
Daytona je kupljena 2015, nosi je stalno. Ne radi sad nekakav posao gdje bi je mogao oštetiti. Volio bih da sam uslikao da vidiš.
Da se razumijemo ne bi me to puno pomjerili da nadjem povoljan a dobar primjerak. Mada sam u zadnje vrijeme zagrijao za Rolex Deepsa D-Blue 126660.
Mehanizam poboljšan, veća rezerva snage a uživo ostavlja bez daha.
Našao slike, sjetio se da imam u komp.
Prilog 148390Prilog 148391Prilog 148392
I izgrebana izgleda vrhunski.
Da, novi 3235 kalibar donosi čak 14 patenta.
James Cameron je poseban model, naklonjen onima, koji vole veće satove. Visina kućišta je 18 mm, što je samo 0,8 mm niže od Omege Planet Ocean hronografa i onaj, ko nije naviako, sledi mu duži period prilgagođavanja.
Što se tiče ove Daytone, bio bih presrećan i sa ovako izgrebanom. Ovo se sređuje bez problema, mada još uvek mislim, da bi vlasnik trebao biti malo nežniji sa njom.
Pozdrav kolega, zar niste Vi svojevremeno žestoko popljuvali pomenuti Citizen, kako je krš, loš mehanizam, topljeni ekser, poluge se iskrive, nemoguć za servisiranje? Što i nekoliko ljudi mogu potvrditi. Šta je povod za ovakav Kopernikanski obrt?
Sent from my F5321 using Tapatalk