Hvala Srđane!
Printable View
Hvala Srđane!
Majstore em Legendarni em plavi. Znas!!!
Sve cestitke druze
Послато са moto g(8) power lite помоћу Тапатока
Hvala Milane!
Šta preostaje velikanima?
HAMILTON INTRA-MATIC AUTO CHRONO H38416711
Prilog 152515Kućište
Prečnik: 40,0 mm
Visina: 14,6 mm
L to L: 49,2 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 10 ATM - 100 metara
Težina: 92,0 g
Nerđajući čelik; visoko polirano
Prilog 152516
Bezel: klasičan; prsten oko brojčanika; završna obrada urađena tehnikom visokog poliranja
Prilog 152517
Poklopac kućišta: klasičan, ušarafljiv, visoko polirana završna obrada čelika
Prilog 152518
+
Kompaktno, masivno kućište
Dugi i strmi lugovi odlično balansiraju sat i predstavljaju odličan odgovor na visinu kućišta u odnosu na njegov prečnik
Visoka vodootpornost (10 ATM) uzevši u obzir orijentaciju modela
Pusher u razini kućišta na poziciji 10 za brzo podešavanje datuma
Dobro i maštovito urađena gravura poklopca
-
Uslovno - izostanak brušenih površina, koje bi u kombinaciji sa poliranom završnom obradom znatno pridonela dinamičnosti i raznolikosti refleksija. To je početan utisak, kada se ovaj segment završne obrade posmatra na Intra-maticu. Ali, kada shvatimo, da je proizvođač time namerno umanjio izraziti sportski karakter modela i uveo ga u formalniju sferu odnosno sportsko-elegantno okruženje, čime mu je znatno raširio mogućnost učestalosti upotrebe, sa više razumevanja ćemo gledati na ovu odluku. U prilog tome govore i dugi lugovi i još nekoliko činjenica, koje će biti kasnije napomenute.
Prilog 152519
Uslovno - izostanak transparentnog dna. Danas je u modi omogućiti posmatraču pogled u srce sata. Sve je više brendova, koji i u entry razredu otkrivaju mehanizam očima javnosti, čak iako on jedva da sadržava neke od najosnovnijih tehnika završne obrade. Ipak, kod reizdanja modela iz prošlosti, dizajneri iz razloga što boljem približavanju osećaja autentičnosti posežu po klasičnim metodama, pa je tako i u slučaju Intra-matica. Podržavam, mada mi nije smetalo, kada su mi kod reizdanja modela Pan Europ Day Date i Pan Europ Auto Chrono, preko zadnjeg stakla priuštili pogled na kalibre H30 i H31.
Krunica
Pozcija 3
Prečnik: 6,5 mm
Ušarafljiva
Polirana obrada čelika
Prilog 152520
+
Potpisana
Odličan izbor većeg prečnika u uporedbi sa dimenzijama sata. Osim što omogućuje neproblematičnu manipulaciju, pošto je na navoj, kao takva vrlo dobro nadoknađuje izostanak sa pozicije 9, na kojoj je bilo prisutna u prvobitnom izdanju modela.
Staklo
Safirno
Prečnik: 39,0 mm
Oblik: konveksan (Domed)
Prilog 152521
+
AR premaz sa unutrašnje strane
Kupolast oblika naglašava sportsko elegantno ustrojenje modela
Brojčanik
Panda Dial
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik hronografa sa štoperom do 30 minuta na poziciji 3
Datum na poziciji 6
Markeri u obliku barova (luminirani)
Kazaljke: Pencil (luminirane)
Prilog 152522
+
Neodoljiva privlačnost Panda Diala, klasičnog činioca časovničarske delatnosti već skoro 6 decenija, od kada je 1963 godine bio predstavljen prvi model sa takvim dizajnom, Rolex Daytona 6239, a ubrzo mu je sledio Heuer Carrera 2447.
Oversized veličina podbrojčanika, koji uz pozicionirannje ispod površine podloge i unutrašnjim vertigo uzorkom, savršeno ističu efekat Panda dizajna
Najefikasniji sastojak popularnosti Intra-matica, svakako predstavlja odabir svetlo krem boje za osnovnu podlagu brojčanika. Za razliku od klasične (bele), ova nijansa uspeva da održi veliki kontrast ali se prirodnije stapa u celinu, kao što bi to bilo u slučaju potpuno belog ili srebrnog odabira. Pri tome ostavlja utisak topline, što je sasvim suprotno u usporedbi sa hladnim, izrazitim crno-belim koloritom.
Aplicirani markeri su visoko polirani sa oštrim sredinskim rubom na sredini, koji ih razdvaja na dve polovine. Pod uticajem vanjske svetlosti jedan sastavni deo reflektira u potpunomu blještilu poliranog slaja, dok drugi nijansira tamnim tonom. Klasičan "trik" velikih majstora delatnosti. Ništa novo ali uvek zanosno i efektno.
Prilog 152533
Solidna luminacija za sat sportskog - elegantnog karaktera
Unutrašnja kružna Tachymetar skala savršeno zaključuje izgled brojčanika crnom pozadinom i zatvara magičan krug privlačnih i toplih kontrasta
Prilog 152524
-
Prvi utisak prilikom posmatranja Intra-matica mi je bio: Bože, zašto nisu ispoštovali izvorni dizajn i pozadinu datumskog prozora ostavili u crnom, a brojčanu vrednost prikazali belim displejem. Time bi ultimativno zaključili taj neodoljivi panda učinak sa dva crna oka i njuškom na krem osnovi. Ali baš taj detalj me je naterao, da razmislim i dođem do zaključaka i logičnih odgovora. Već smo duboko kročili u dvadesetprvi vek i režim odnosno kultura nošenja satova se prilično izmenila u odnosu na doba nastanka prvobitnog Intra-matica, koji je predstavljao oličenje rally hronografa krajem '60 godina. Ako pogledamo narednu sliku sve će nam biti jasno. Hamilton Intra-matic iz 1969 godine predstavlja oličenje panda sportskog hronografa sa dva podbrojčanika.
Prilog 152525
Fotografija preuzeta sa Professionalwatches.com
Pedeset godina kasnije, pravila više nisu tako jednoznačna. Crta, koja je nekada strogo razdvajala sportsko od formalnog je potpuno izbledela i već neko vreme postoji izuzetno jak segment sportske elegancije. Hamiltonovi dizajneri su sledili trendovima i na najdiskretniji mogući način, belom pozadinom datumskog prozora, Intra-matic izvukli iz sportskih okvira i udahnuli mu značajan ton formalnosti. Ako je pre pola veka bilo nedopustivo doći na poslovni sastanak sa hronografom ovog tipa, danas je proces izbora kravate, koja će se složiti sa Intra-maticom, nešto sasvim normalno. 3 mm veći prečnik, tanji i duži lugovi, potpuno polirano kućište, te diskretan prikaz datuma modelu daju skoro neograničenu mogućnost praktičke upotrebljivosti. Ipak, ostaviću ovaj deo sa predznakom minusa iz samo jednog razloga - nostalgije.
Još jedan dokaz navedenim tvrdnjama. Usporedba potpunog sportskog hronografa, čije se reizdanje držalo izvornog modela (Yema Rallye Mario Andretti) sa novim Intra-maticom. Lugovi Yema kućišta i lugovi Intra-matica govore više od reči, šta je potpuno sportsko a šta je sportsko-elegantno.
Prilog 152526
Mehanizam
Hamilton H31
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Baza: Eta Valjoux 7753
Cam Chronograph
Dimenzije: 30,0 x 7,9 mm
27 rubina / frekvencija 28.800 b/h - 4Hz / 60 sati rezerve snageme
Smer samonavijanja: jednosmerna, pravac kretanja satnih kazaljki
Opcija hackinga
Antišok sistem: Incabloc
Nemirnica: Glucydor
Glavna opruga: Nivaflex
Spirala: Nivarox 2
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec/d; maksimalno +- 20 sec/d
Komplikacije: mali sekundnik, datum, hronograf sa štoperom do 30 minuta
Predstavljen: 2011 godine
Narukvica
Kaiš - prirodna koža
Širina: 20,0 mm
Kopča: klasična - Pin Buckle
Polirana obrada čelika
Prilog 152527
+
Više nego dovoljno kvalitetan kaiš, koji prilično uspeva da prati kvalitetni nivo izrade sata
-
I ovde se nastavlja priča, započeta sa poliranim kućištem i belom pozadinom prozora za datum. Prva pomisao na pogled atraktivng brojčanika je perforiran, rally kožni kaiš ili mash čelična narukvica. Klasična varijanta, koja prati ovaj model deluje nekoliko obeshrabrujuće. Ali kada uzmemo u obzir ranije pomenutu, raširenu sferu upotrebljivosti novi Intra-matica, shvatićemo, da je ovaj klasičan kaiš savršen izbor. Prošlogodišnja izdanje Intra-matica je donelo i model sa mash narukvicom i za cenovnu razliku od 100 €, postoji mogućnost odabira. Takođe je omogućena kupovina te iste narukvice po preporučenoj maloprodajnoj ceni od 110 €.
Prilog 152528
Pakovanje
Prvi modeli reizdanja Intra-matica su dolazili u staroj Hamilton embalaži sa crnom vanjskom i unutrašnjom kutijom. Sadašnji modeli dolaze u novoj embalaži, koja sadržava jednaku vanjsku kutiju i unutrašnju sa imitacijom drveta. Kvalitetno, nova kutija ne predstavlja pomak prema napred. U smislu dizajna donosi prijatniji utisak. Sasvim solidan Made in China produkt, koji zahteva pažljivije rukovanje, posebno pregibni deo unutrašnje kutije, koji slabije podnosi oštrije i trzajne pokrete.
Prilog 152529
Prilog 152530
Prilog 152531
Dano / Dobijeno
2.150,00 €
Kao što Intra-matic ima svoju istoriju, tako i ja imam istoriju sa ovim modelom. Naime, odmah nakon lansiranja reizdanja, februara 2019 godine, kupujem sat a tri meseca kasnije i upravo lansiranu verziju sa plavim brojčanikom i svetlo-braon kaišem (H38416541). Pošto u to vreme iz privatnih razloga nisam bio aktivan na forumu, nisam nikada predstavio ni jedan od tih satova. Iako je verzija sa plavim brojčanikom izuzetno atraktivna, nije mi prirasla srcu kao panda, pa je nekoliko nedelja kasnije otišla u paketu sa 95 % tadašnje kolekcije. Panda je ostala. Ali decembra, te iste godine, kada sam se vratio renoviranju kolekcije, dešava se preobrat. Supruga mog prijateljelja mu je iz Italije donela potpuno novi model Tag Heuer Carrera, koji je kod nas bio rasprodan i nije se mogao više dobiti odnosno čekao se nekoliko meseci. I ja sam bio u to vreme u potrazi baš za istim modelom. Masivna Carrera sa prečnikom 43,0 mm je bila nesavladiva prepreka za 16 cm obim njegovog ručnog zgloba, a pošto mu je naredna planirana akvizicija bio baš Intra-matic, a ja ne mogu zamisliti sopstvenu kolekciju bez Tag Heura, u pola minuta je pao dogovor. Zamena uz moju doplatu i Carrera, još u nalepnicama, završava kod mene.
Godinu i po dana kasnije, Intra-matic je ponovo deo moje kolekcije. Opet nov, iz istog salona, u novoj embalaži.
Prilog 152532
Hamilton Intra-matic Chronograph se pojavljuje u leto 1969 godine, tri meseca nakon predstavljanja tada drugog automatskog hronografa u istoriji, kalibra 11, ploda Projecta 99, odnosno petogodišnje saradnje Huera, Breitlinga i Burena. Pošto je 1966 godine Hamilton postao vlasnik Burena, konačnu potvrdu za upotrebu Buren kalibra 1821, kao baze na koju je postavljen hronografski modul Dubois Dupraz 8510, daje baš ovaj američki proizvođač, novopečeni švajcarski državljanin, pošto se godinu dana pre toga zvanično seli iz američkog Lancestera u Biel. Time Hamilton Intra-Matic uz Zenithov El Primero, Seikov 6139, Heureov Monaco i Breitlingov Chronomatic postaje peti hronograf u istoriji horolgije sa pogonom na automatsko navijanje.
Prilog 152533
Kada je tačno 49 godina i 8 meseci kasnije, Hamilton ponudio reizdanje, nije bilo potrebno posedovanje posebnog dara vidovitosti, da će se istorija ponoviti i da će Intra-matic ponovo osvajati srca širom sveta. Osim vanvremenske atraktivnosti, reč je o vrhunsko sklopljenom satu, koji sadržava sve, što je potrebno za dostizanje visokih atributa. Iako je Valjoux 7753, koji se odaziva na ime H31 u uporedbi sa Zenithovim El Primerom, Tag Heurom 02, Breitlingom 01, Cam Switched hronograf i time ne dostiže stepen prestižnosti navedenih Column Wheel-ova, još uvek pričamo o najlegendarnijoj porodici hronografskih kalibara moderne horologije. Iako je od Hamiltona ostalo samo ime, pod kojem Swatch Group trži 140.000 satova na godišnjem nivou, u njemu je pristuno toliko magnetizma, koji privlači i starije i nove ljubitelje delatnosti.
Ko želi kvalitetan Swiss Made hronograf, neodoljivog izgleda, sa potpisom istorijske validnosti - Hamilton Intra Matic je potreba. Sve ostalo je luksuz. Ako se pri tome pojavi pitanje: Šta onda preostaje velikanima? Takvo pitanje je sasvim objektivno a odgovori - oni mogu biti samo subjektivni.
Prilog 152534
Klasa...
Svaka čast kolega. Čestitke!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d565ac4a34.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6c54393628.jpg
:adore:
Čestitam!!! :congrats:
Cestitam!
Odličan, čestitam :)
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Hvala kolege!
Koliko vidim, evo već tri reizdanja ovog modela na portalu. Super!
Cestitke i od mene! Sjajan sat i impresivna kolekcija!
Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
Čestitke na odličnoj prinovi Haifisch!
Jako lep i kvalitetan sat!
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Hvala Al Capone i Srđane!
... da se zahvalim autoru na obuhvatnim, zanimljivim recenzijama... sa velikim zadovoljstvom sam ih pročitao i mnogo toga naučio ...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Tek posle ovog gornjeg komentara mi tema iskoči kao aktivna i pregledah gore sjajno predstavljanje Hamilton Intra-Matic-a. Čestitam Haifish i na satu i na opisu!
Pojma nisam imao da je originalni Intra-Matic toliko povezan sa auto-moto sportom, a pogotovo da je mehanizam koji je išao u prvu seriju toliko važan, da ne kažem baš legendaran.
Sve to dodatno daje na vrednosti ovom časovniku i da sam na vreme pročitao ovo predstavljanje, moguće da bih bio četvrti kolega na ovom forumu sa satom!
Sent from my PAR-AL00 using Tapatalk
Hvala kolege!
Cestitke Haifisch, prelep je sat. Koliko se masovno ljudi loze na Daytonu meni je ovo ipak mnogo mnogo lepsi sat. Gledam ga i uzivam i planiram da jednog dana bude u mojoi kolekciji
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvala Mihajlo!
Intra Matic je kao sjajna kometa. Pojavi se prođe, pusti trag i ode, pa se ponovo vrati.
Daytona je ipak horološka galaksija. Kupovati luksuzne satove samo na osnovu izgleda je prilično neozbiljna horološka avantura. Satovi su mnogo više nego samo vizualizacija fizičkog izgleda, koji predstavlja samo prvi stepen upoznavanja odnosno toliko, da te privuče. A privlačnost i ljubav su sasvim različite dimenzije.
Ne ne, ja sam pregledao strasno puno oglasa i video klipova, naucio nesto novo, toliko divnih satova (po mom licnom ukusu) koje zelim makar prvo da probam na svojoj ruci. Da vidim to malo cudo. Ovaj Intramatic, da zivimo u neka stara vremena, skines sesir i pozdravis gospodina
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Poslednji krug u Monci
TAG HEUER HERITAGE - HEUER AUTAVIA CBE2110.FC8226
5. septembar, 1970 godine je jedan od najtužnijih datuma u istoriji kraljevskog razreda moto sporta - Formule 1. Kao u šest uzastopnih, kasno letnjih subotnih popodneva u prošlim godinama, austrijski šampion Jochen Rindt je beskompromisno, sa celom težinom noge na papučici za gas uleteo u Parabolicu, najbržu krivinu ovog sporta, ali disk na kočnicama nije izdržao opterećenje i trkački as odlazi u večnu legendu. Do kraja prvenstva su ostale 4 Grand Prix trke. Jedini, koji je mogao da ugrozi Jochenovu prednost u ukupnom plasmanu i oduzme mu titulu svetskog prvaka, bio je Jacky Ickx, vozač Ferrarija. Pobedio je na tri. Veliku nagradu SAD, predzadnju utrku te sezone, odnosi Jochenov suvozač Emerson Fittipaldi i svojoj ekipi Lotusu stavlja melem na rane. Lotus je samo dve godine ranije na Hockenheimu, zauvek ostao bez još jednog heroja benzinskog sporta - superšampiona Jim Clarka. Time je Jochen Rindt postao jedini posthumani svetski šampion u istorijatu ovog sporta.
Kobnog, petog septembra je izdahnuo na putu u bolnicu. U kolima hitne pomoći ruke mu je držala supruga, supermodel Nina Rindt. Kakva tužna igra i pomračenje sudbine. Dve mlade ruke na oproštaju su pratila dva sata, kupljena samostalno, bez ikakve sponzorske pozadine u istoj,1967 godini. Na Nininoj ruci je ležao panda Compax Universal Geneve 885103/02, dok je Jochenov prelazak u večnost pratio hronograf Heuer Autavia 2446 MK3. Kako to u životu biva, odlazak jedne legende predstavlja dolazak druge. Pola veka nakon rođenja, Autavia dolazi u reinkarniranom izdanju.
Prilog 154105
Kućište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 15,9 mm
L to L: 51,2 mm
L - L: 21,0 mm
Vodootpornost: 10 ATM - 100 metara
Težina: 110 grama
Nerđajući čelik; cela površina obrađena visokim poliranjem
Prilog 154106
Poklopac kućišta: Transparentan - safirno staklo, čelične površine finiširane načinom visokog poliranja
Prilog 154107
Bezel: Čelik & Aluminijum; Dvosmerno rotirajući, 60 klikova, 12-časovna vremenska skala
Prilog 154108
+
2016 godine Tag Heuer sprovodi masovnu anketu putem svoje web stranice i na većem broju različitih aukcijskih egzibicija u želji, da izađe u susret sledbenicima i pruži im reizdanje jednog od hronografskih modela iz bogate istorije. Glasačima je bilo ponuđeno 16 različitih modela. Sa preko 50.000 glasova, ubedljivu pobedu odnosi Autavia MK3 2446, predstavljena 1967 godine. Tada nastaje interni problem oko veličine kućišta. Veći deo ekipe je naginjao ka originalnom prečniku od 39,0 mm, dok je tadašnji CEO, Jean-Claude Biver insistirao na prilagođavanju modernim trendovima. Na kraju je prevagnula težina njegovih iskustava, kao i funkcije. 42,0 mm prečnik je određenim grupama prevelik ali ako uzmemo u obzir, da je to veličina najprodavanijeg "modernog" hronografa, Omege Moonwatcha, shvatićemo cilj Biverove ideje. Brzina nestanka sata je potvrdila pravilnost odluke starog horološkog maga.
Kao pozitivnu osobinu postavljam finiš kućišta u maniru visokog poliranja, čime je u potpunosti prenesen originalan način izrade.
Prilog 154109
Autavia i svojom visinom od 15,9 mm ostaje pravi primer punokrvnog sportskog sata. Današnje kućište je zbog automatskog kalibra za 3 mm više od originalnog ručnog navijača ali proporcije ostaju idealne zbog 4,0 mm većeg prečnika.
Još jedna pobeda Jean-Claude Bivera, koji se nije uklonio ideji, da se napravi potpuna replika originalnog modela, odražava se u vidu transparentnog poklopca sata. Više puta je naglasio, da je Autavia reizdanje sa određenom dozom samostalnosti.
Dvosmerno rotirajući bezel je još jedan od aduta ovog sata. Iako je koncept Autavie shvaćen kao racing hronograf, njegov autor Jack Heuer, ga je zamislio kao univerzalan sat, koji će se dobro snaći i u vodi i u vazduhu, o čemu svedoči za to vreme izuzetan WR od 10 ATM. Zbog toga bezel ili brojčanik ne sadržava tahimetarsku skalu, nego je podeljen na 12 časovnih jedinica, koje su vrlo pogodne za različita merenja, kao i za očitavanje vremena u drugoj vremenskoj zoni, što je bio drugi glavni razlog, da ga je kupio Jochen Rindt, koji je zbog prirode sporta ogromno vremena provodio na putu.
Masivno kućište i konkretni, strmo padajući lugovi odlično balansiraju sat i omogućuju kvalitetno nošenje. Očigledna je i razlika u obradi lugova. Na modernoj verziji, oni su prijatno zaobljeni i na koži ostavljalu osećaj mekoće i topline, dok su na izvornom modelu primetno oštriji i grublji. Moćni lugovi pojačavaju osećaj prisustva sata na ruci, koji deluje čak i pomalo agresivno ali prvenstveno u pozitvnom smislu te reči.
Prilog 154110
Kućište i bezel su izrađeni In House u Tag Heuer pogonu u Cornolu, 60 kilometara udaljenom od centrale u La Chaux De Fondsu. Godišnja produkcija kućišta u tom pogonu iznosi 250.000 komada, što predstavlja 40 % ukupne produkcije brenda. Razlika, koju predstavlja sfera kvarca se outsorcuje. Domaća kućišta su izuzetnog kvaliteta, o čemu svedoči stalnia klijentala poput Hublota, Zenitha i Chaumeta.
Cenovni razred u kombinaciji sa modernim trendovima, donosi logičan zaključak, da bi osnovan sastojak bezela morala biti keramika. Dobro je, što nije. Takvo reizdanje bi izgubilo priličan deo vlastitog smisla. Ako je danas safirno staklo Must Have opcija, za bezel to još uvek ne važi, posebno ako je izrađen na visokom nivou, kao u ovom slučaju.
Prilog 154111
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 6,3 mm
Klasična - nije ušarafljiva
Polirana završna obrada, kao i hronografskih pušera na pozicijama 2 i 4
Prilog 154112
+
Kvalitetan potpis u vidu Heuer logotpipa
Za razliku od mnogih sličnih modela, nije ušarafljiva. Moderna kućišta i način ugradnje krune u konstrukciju omogućuje vodootpornost od 10 ATM, bez potrebe za pronalaženjem rešenja u vidu vijačne tube.
Staklo
Safirno
Prečnik: 38,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
+
Visoko uzdignuto (1,0 mm) iznad razine bezela, čime je proizvođač u celini sledio originalnojm dizajnerskom rešenju
Vanjski i unutrašnji AR premaz postiže potpunu lakoću čitanja brojčanika
Prilog 154113
Brojčanik
Tip: Reverse Panda Dial
Datum: Pozicija 6
Podbrojčanik 12 časovnog countera na poziciji 9; podbrojčanik 30 minutnog štopera na poziciji 3; podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 6
Tip kazaljki: Pencil
Markeri u obliku barova
Prilog 154114
+
Odluka proizvođača za potpunim stilskim održavanjem originalnog dizajna, koji se najviše odražava u štampanom logotipu Heuer i nazivu modela Autavia. Na brojčaniku nećemo nigde naići na moderno ime Tag Heuer. Uprkos tome, postoje razlike u detaljima na originalnoj verziji i reizdanju. Ovo je slika originalnog modela iz 1967 godine
Prilog 154115
Fotografija preuzeta sa Acollectedman.com
Dizajnerske razlike su rezultat različitih mehanizama. Dok je originalni model pokretao ručni navijač Valjoux 72, automatik Heuer 02 u reizdanju je doneo međusobnu promenu pozicija malog sekundnika i podbrojčanika 12-časovnog countera (sa pozicije 9 na poziciju 6). Za razliku od Valjouxa 72, Heuer 02 sadržava datum, koji je na reizdanju diskretno postavljen na poziciju 6 sa belom pozadinom prozora, gde se potpuno stapa sa osnovnom bojom subdiala i ne odvraća pažnju pogleda prilikom čitanja podataka. Zbog toga je originalan navod Swiss sa njegovog mesta sada pomaknut na kružnu sekundnu skalu na poziciji 6, a mesto iznad datumskog prozora sada krasi naziv pokretača sata Heuer 02. Rađe ne pitajte, da li bi kreator modela, Jack Heuer bio oduševljen ovom idejom. Uzevši u obzir njegovu opsednutost za što boljim i razumljivim čitanjem izmerenih podataka, odgovor je negativan. Ipak, to ne smanjuje utisak savršene transformacije originalnog dizajna u novo lice, gde su mogućnosti bile značajno ograničene tehničkim karakteristikama unutrašnje opreme.
Prilog 154116
Trodelni visoko aplicirani barovi, kod kojih je proizvođač sa umetno patiniranim početnim delom, pod In House nazivom Orange luminova, na potpuno novom brojčaniku postigao učinak poluvekovno starih elemenata. Sličan, malo manje primetan dodatak je istim postupkom dostignut i na kazaljama. Time je reizdanju udahnut potpun vintage osećaj i dodatno ustoličien smisao njegove reinkarnacije.
Najveća odlika brojčanika, koja ujedno predstavlja glavni razlog, da ga je Jochen Rindt neprestano nosio je maksimalno izražajan, skoro neverovatan, potpun kontrast između crne boje osnove brojčanika i belih subdialova, koji je dodatno podržan vertigo uzorkom njihove unutrašnjosti, kao i pozicioniranjem ispod razine podlage. Takav sklop omogućava brzo, lako i kvalitetno očitavanje podatka u otežanim uslovima, koji su se u slučaju pilota trkačkog bolida ogledavali prilikom velike brzine i tresenja celog cockpita. Autavia se u ovom elementu izdvaja od vršnjaka već sve vreme postojanja i ta osobina je ovenčala oreolom svetosti u segmentu sportskih tool satova. Istovremeno, ovaj model se odlično snalazi i u daleko formalnijim situacijama i svedoci smo uočavanja njegove prisutnosti na mestima i u prilikama, gde je pre pola veka niko nije smeo postaviti ni u najluđim snovima.
Prilog 154117
Pristojna luminacija, koja nije blještave prirode ali sasvim korektno i preko cele noći omogućava čitanje vremena u tami.
Prilog 154118
Mehanizam
Tag Heuer - Heuer 02 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Prečnik: 31,0 mm
Visina: 6,9 mm
Broj komponenata: 168
33 rubina
Frekvencija: 28.800 b/h - 4 Hz
Rezerva snage rade: 80 sati
Opcija Hackinga
Smer samonavijanja: jednosmerna
Spirala: Carbon TH In House
Antišok sistem: KIF
ISO certifikovana preciznost: -6 + 6 sec/d
Tehnike završne obrade mehanizma: Cotes de Geneve, Rotor - Black PVD coating
Predstavljen 2017 godine
+
Najvažnija odlika mehanizma je osobina integrisanog Column Wheel hronografa sa vertikalnim kvačilom, koja mu dodeljuje atribut prestižnosti u vidu glatkog funkcionisanja, gde izostaje minimalan gubitak vremena prilikom pokretanja štoperice
Visoka rezerva snage rada (80 sati) je postignuta bez smanjivanja frekvencije i samo sa jednim Berrelom u kome se skladišti energija postignuta nadprosečno dugom glavnom karbonskom spiralom, koja predstavlja odlično tehnološko rešenje.
Mehanizam ima mogućnost nadgradnje u kriterijum hronometra, kao i sistem nameštanja kaveza za Torubillon (Heuer 02T)
Izuzetno mali broj komponenata (168), za ovakav tip hronografa predstavlja još jedan dokaz vrhunske kreativnosti konstruktora
Heuer 02 je plod potpunog In House razvoja i za razliku od prehodnika Heuer 01, nekadašnjeg TH 1887, koji je kupljen Seiko Credor hronograf 6S37, ne nudi nikave initigratne začine u smislu originalnosti proizvođača. Heuer 02 je Tag Heuer ustoličio na prestižnu mapu fabrikant horoloških subjekta i postavio tačku na i smisla uvrštavanja brenda u Haute Horlogerie razred. Proizvodnja komponenata i sastavljanje mehanizma se odvija u pogonu Tag Heuera u Chevenezu, gde se na godišnjem nivou proizvede 50.000 In House kalibara.
Odličan način naglašavanja strukture mehanizma u vidu crvenog Column Wheela, koji vizualno značajno istupa i obeležava pogled kroz transparentno dno sata. Segmentnu orjentaciju sata naglašava open heart rotor, prevučen pvd premazom u obliku volana bolida formule 1.
Prilog 154119
Remen & Kopča
Kamilja koža
Širina: 21 cm
Kopča: klasična Pin Buckle
kombinacija polirane i mat obrade čelika
Prilog 154120
+
Izuzetno kvalitetan remen od kamilje kože, koji sa 3 mm debljine garantuje dugovečnu upotrebu.
Dizajniran u vintage stilu, predstavlja idealnu kombinaciju sa satom i patiniranim delovima na brojčaniku.
Pohvala proizvođaču za odluku klasične kopče, koja se uklapa u ceo vintage paket, iako se u ovom cenovnom razredu očekuje taj sastavni deo u Deployant načinu
Vrhunsko dizajniran potpis kopče sa Heuer logotipom
Prilog 154121
Prilog 154122
Embalaža
Klasična Tag Heuer kutija iz tvrdog kartona, obučenog u umetnu masu sa načinom otvaranja prema gore. Sat je sigurno smešten u unutrašnjem prostoru prijatnog izgleda. Ništa spektakularno, sa ravnodušnim emocijama.
Prilog 154123
Prilog 154124
-
Uz svu pažnju, posvećenu istorijskoj validnosti reizdanja, izostanak embalaže, dizajnirane u stilu vremena iz kojeg dolazi sat u mojem shvatanju predstavlja ozbiljan propust. Primedba proizvađaču.
Dano / Dobijeno
4.900,00 €
Vrlo je malo brendova sa tako velikom i širokom bazom obožavaoca zaostavštine, kao što je to u slučaju Tag Heuera. Sportski modeli, mehanički hronografi iz '60-tih godina prošlog veka, sa potpisom Heuer predstavljaju značajan doprinos rapidnom rastu vintage tržišta u posledenje dve decenije. Ne toliko zbog revolucionarnosti u smislu strukture njihovog hardware-a, nego zbog povratka u vreme društvenih preobrata, koji sa današnjeg stanovišta sterilnosti predstavljaju romantičan pogled na oslobođenje pojedinca u individualnom ili grupnom smislu, kao pripadnika jedne ili više subkultura, koje su se rađale takoreći svakodnevno.
Prilog 154125
Heuer i svet motosporta su disali jednakim ritmom. Možda je bolje napisati Jack Heuer i motosport su imali krvotok od benzina. Praunuku osnivača brenda je kao aktivnom učesniku ove grane sporta, razumevanje potrebe spajanja funkcionalnosti i tačnosti bila zvezda vodilja prilikom preuzimanja kompanije 1961 godine. Već sledeće godine kreira model Autavia, koji je prvi Heuer hronograf sa rotirajućim bezelom. 1963 godine kreira prvu Carreru, nakon toga sa njegovog stola dolaze Camaro i Monaco, koji Heuer uzdižu na tron najprodavanijeg proizvođača hronografskih satova.
Današnji Tag Heuer još uvek nosi ovu prestižnu osobinu. I današnji Tag Huer je odvažan, kao nekadašnji. Setimo se samo Mikrographa, Mikrotimera i Mikrogrdera, koji su pre desetak godina, svojim vasionskim frekvencijama pomerali granice tačnosti mehaničkih hronografa. Ali poznavaoci i dugogodišnji pratioci brenda se ne mogu oteti osećaju izrazite sterilnosti, koja je rezultat današnjeg doba. Vozači Formule 1 su roboti sa kompjuterskim mozgom i sve manje odvažni ludaci i plejboji, koji svaki dan žive, kao da im je zadnji...I kada se nakon 40 godina na tržištu pojavi novi sat sa potpisom Heuer Autvia, onda nastaje pomama. Malrboro, Camel, Rothmans, Martini, Jack Daniels, Ferrari, Lotus, McClaren, Brabham, dugonoge lepotice ispred bolida pred startom trke i Heuer, Heuer, Heuer. Sve to na i u 4 centimetara.
Prilog 154126
Reizdanje Heuer Autavie ima poseban značaj za brend i po tome, jer je u njuemu prvi put zakucao Heuer 02 mehanizam. Danas je prilično lako sastaviti dobar sat ali je još uvek đavolje teško napraviti dobar sat. Tag Heuer zna jedno i drugo.
Prilog 154127
Svaka čast! Jedan od boljih tekstova koje sam pročitao u zadnje vreme!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Cestitam, davno si ga prokomentarisao i predlozio kao bolji sat u odnosu na novi Sinn 103. Pratio sam i citao o njemu i imao neki osecaj da ces ga upecati.
Vrlo lep sat, meni na oko lepsi Jack Heuer 85th birthday. Mada razlika izmedju dva Heuera nebitna kad kuca in house mehanizam
Sent from my iPhone using Tapatalk
:congrats:
Hvala svima!
Mihajlo,
Dugo, dugo, skoro predugo sam ga pecao. Naš AD ga nikako nije uspeo dobiti (Slovenija je malo tržište) i nakon tih nekoliko pokušaja preko njih, sat se rasprodao. Tako, da mi je onda preostao samo Chrono 24 i u ponedeljak je stigao, takođe potpuno nov.
Jack Heuer Panda Autavia je takođe izuzetno atraktivan (posebno mi se sviđa, kako su i na njemu diskretno postavili datum) ali prevagnulo je veće istorijsko uporište modela za koji sam se odlučio. Skoro nestvaran crno-beli kontrast brojčanika je uživo još upečatljiviji nego na slikama, koje ga ne mogu dočarati. Kod ovog modela sam prekršio još jedno svoje pravilo. Ne sećam se, da sam ikada pre dao prednost kožnom remenu ako je istovremeno postojala opcija čelične narukvice. Ovde uopšte nisam razmišljao. Ova kombinacija je jednostavno srasla sa ovim modelom.
Heuer 02 je zaista odlično tehnološko dostignuće. Neverovatna mi je činjenica, da automatski hronograf sa datumom sadržava samo 168 komponenti. Samo za usporedbu. Rolexov 4130 u Daytoni još i danas važi kao tehnološko čudovište sa samo 201 komponentom a čak nema datuma. Valjoux 7750 sa datumom (bez komplikacije dana u nedelji) sadržava 240 komponenti. Breitlingov 01 je sačinjen od 346 delova, Seiko 8R48 - 311 delova, Zenithov El Primero ima 331 komponenti, Omega 9900 - 337 delova, čak i ručni navijač kalibar Moonwatcha, Omega 1863 ima 234 komponenti. Jedini, koji je uspeo da se u skorije vreme spusti ispod broja 200, je IWC 69350 sa 194 delova ali on nema komplikaciju datuma, dok Heuer 02 čini čak 26 komponenti manje. Razvojno odeljenje Tag Heura je poznato po tome, što od svih na sceni najviše koristi 3D printere prilikom procesa konstrukcije. Izgleda, da su na pravom putu.
Svaka im cast na tome. Cestitam jos jednom. Zagolicao si mi mastu da malo pratim stvari u tom smeru.
Vrlo lako moze da se ocekuje i Viceroy izdanje
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moram da se zahvalim na ovoj recenziji , koja je osim kvalitetnog prikaza jednog časovnika ,suptilno začinjena istorijskim faktima, što je čini neizmerno pitkom za čitaoca. Takodje pruža i kvalitativan doprinos podižući standarde opšte komunikacije i obraćanja...
...zaista uživam u svakom ovakvom tekstu ... izuzetna retkost danas...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Hvala kolega za ove lepe misli!
Dužan sam izvinjenje Tag Heuer-u zbog kritike na pakovanje u gore opisanom osvrtu.
Danas ujutru me je iznenadio DHL sa paketom. Na vrhu je bila koverta sa porukom u kojoj se prodavač sata izvinjava za pogrešno poslanu kutiju. Naime, sat im je pakirao pripravnik i nije bio upoznat, sa posebnom embalažom, koja mu pripada. Kada su uočili grešku, odmah su na svoje troškove oragnizovali transport.
Sada je utisak mnogo bolji. Naravno, ne radi se o približavanju nekadašnjem pakiranju, jer ono nije bilo na razini današnjih standarda. Izgledalo je ovako:
Prilog 154156
Prilog 154157
Fotografije preuzete sa Bukowskiauctions.com
Ipak i ovo je dobro
Prilog 154158
Prilog 154159
Prilog 154160
Prilog 154161
Prilog 154162
Šampionski za posvetu velikom šampionu Formule 1.
Isterali su retro fazon do kraja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Profesionalan i lep gest s njihove strane!
Need for Speed
BREITLING PREMIER BENTLEY MULLINER B01 LIMITED EDITION
2002 godina predstavlja presudnu tačku za modernu istoriju Breitlinga. Tog proleća, Breitling na mestu svog postanka u La Chaux De Fondsu otvara pogon Breitling Chronometrie. Hronika njegovog nastanka je opisana u osvrtu modela Navitimer, nekoliko stranica nazad i ovde se na tome neću zadržavati. Naglasiću važnost ove investicije, koja je kuliminirala 2017 godine, kada je Breitling postao član najelitnijeg horološkog društva - razreda Haute Horlogerie.
Da, sve se promenilo odnosno dopunilo te 2009 godine, kada je nakon 7 godina razvoja nastao prvi In House mehanizam Breitling 01. To je hronograf, koji je ovo veliko ime delatnosti iz statusa sastavljača satova (Assembler) epitetirao u proizvođača (Fabricant) i time otvorio vrata elite.
Do 2009 godine, Breitling je od Swatchove ETE kupovao 75 % sklopljenih kalibara a preostalih 25 % je takođe od ETE bilo isporučeno u vidu pojedinih komponenta, koje je potom sam sastavljao. Samo godinu dana kasnije, Swatch dodatno zaoštrava uslove isporuka time, da se odnos sastavljenih i nesastavljenih mehanizama izjednačuje na 50 % : 50 %, da bi već sledeće godine situacija bila potpuno suprotna u usporedbi sa slikom iz 2009 godine: 25 % sastavljenih : 75 % u pojedinim komponentama. Samo tri godine kasnije Breitling dostiže broj od 80.000 komada proizvodnje In House B01 kalibra, što je predstavljalo 75 % njegovog ukupnog godišnjeg prometa ove vrste pokretača satova, da bi početkom treće decenije veka postao potpuno nezavisan na polju outsorsovanja generičkih kalibara i u položaju je, da sam diktira tempo, koliko će hronometarskih kalibara od ETA ili Concepta ugraditi u svoje satove.
Pošto u horologiji jedan korak nadograđuje naredni, status fabrikanta Breitlingu znatno uvećava ugled, koji se odražava na tržištu vintage satova, gde većina primeraka dostiže i prestiže cenu novih modela. Ako uz to dodamo još jedan veliki korak proizvođača, koji otvaranjem posebnog odeljenja u La Chaux De Fondsu, gde se odvija servisiranje i restavracija nekadašnjih pulena i koje današnjim kupcima garantuje, da njihovi potomci neće imati problema sa rezervnim delovima u satovima, koje će dobiti u nasleđe, Breitling uz prebogat istorijat i uticaj u svakom elementu opravdava oštrinu kriterijuma takozvane Bele knjige - zbirke uslova, koja su viza za najviši horološki razred, još uvek nedostižan i mnogim drugim velikim imenima današnjice (Longines, Grand Seiko, Tudor, Oris....).
2002 godina je važna za Breitling sa još jednog aspekta. Te godine započinje najduža neprekidna saradnja između industrije satova i industrije automobila, koja je ispisivala stranice veoma uspešne priče čitavih 19 godina. Njeni akteri su Breitling i Bentley. Pretposlednja stranica nosi naziv Breitling Premier Bentley Mulliner B01 Limited Edition AB0118A71G1P1.
Prilog 154889
Kućište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 14,1 mm
Dužina: 50,0 mm
L - L: 22,0 mm
Vodootpornost: 10 ATM - 100 metara
Težina: 120,0 g
Nerđajući čelik, sa strane fino brušeno, na vrhu visoko polirano
Bezel: klasičan, dupli prstan, koji okuružuje brojčanik
Prilog 154890
Poklopac kućišta: Transparentan - saifrno staklo, ušarafljiv, čelične površine visoko polirane
Prilog 154891
+
Natprosečno strm zaključak lugova u potpunosti anulira priličnu dužinu kućišta, satu daje odličnu ravnotežu i čini ga izuzetno prijatnim za nošenje
Rectangular pusheri hronografa sa zaobljenim rubovima čine jedan od najbitnijh elemenata sportsko-elegantne naravi modela - njihovo prisustvo je primetno ali ostaje u granicama vizualne diskretnosti.
Prilog 154895
Upečatljiv način naznačavanja Bentley linije sa posebnom pločicom na levom boku kućišta, koja predstavlja repliku dizajna armaturne ploča motora Bentley automobila.
Prilog 154893
Prilog 154894
Način markiranja limitirane serije modela, gde nije naveden zaporedni broj primerka u seriji, nego sa sve više prisutnijom opštom naznakom: One of 1000, čime se sprečava nepotrebno diferenciranje kupaca, gde se obično više ceni niži zaporedni broj
Prilog 154896
Dodatno uzdignuto kućište u vidu duplog prstenastog bezela, koji u kombinaciji sa visoko postavljenim staklom naglašava kontrast i dubinu brojčanika
Prilog 154897
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 8,5 mm
Nije ušarafljiva
Polirana završna obrada
Prilog 154897
+
Natprosečna veličina je odlično ukomponovna sa obilkom hronografskih pušera
Kvalitetno potpisana
Staklo
Safirno
Prečnik: 38,0 mm
Oblik: Zaobljen (Domed)
+
Antirefklesni premaz sa obe strane
Omogućuje odličnu čitljivost brojčanika
Prilog 154898
Brojčanik
Bicompax; Panda
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9; podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 3
Kombinacija indeksa i markera
Kazaljke: Baton (luminirane)
Tahimetar skala
Prilog 154899
+
Izuzetno kvalitetna vertikalno brušena podloga brojčanika predstavlja jedno od najznačajnih oličenja modela
Visoko aplicirani, kristalno čitljivi indeksi i dvolinijsko istaknuti markeri u kombinaciji sa duboko postavljenim poljima oba podbrojčanika, presudno potpisuju atraktivnost i posebnost Premier Mullinera. Svaki milimetar brojčanika ostavlja utisak visoke posvećenosti prilikom nastanka i koji dokazuje ručni način njegove izrade
Prilog 154900
Brojčanik je stilsko sihroniziran sa Breitling satom na komandnoj ploči modela Bentley Continental GT Convertible Mulliner za koji su karakteristično plavo crveni tonovi boja, što je pored vertikalno brušene površine brojčanika i oblika indeksa, najuočljivije u crvenoj kružnoj sekundnoj skali u sredini, kao i plavoj tahimetarskoj skali na periferiji njegove površine.
Prilog 154901
Fotografija preuzeta sa Deployant.com
Zanimljivost predstavljaju vrednostni prikazivači na tahimetarskoj skali. Tradicionalni i najučestaliji početni indeksi za izračunavanje brzine predmeta, koje merimo počinju sa vrednostima 400 ili 500, dok je na ovom modelu početni indeks izražen sa brojem 700, što ukazuje na visoko oktanske karakteristike Bentlija kao i Breitlinga
Prilog 154902
Kvalitetna i celonoćna luminacija, koja je besprekorna i ukusno napravljena - nije blještava ali u svakom momentu besprekorno čitljiva
Prilog 154903
Odlično osmišljen dizajn brojčanika, koji kao i Bentlijev model, kome je posvećen u sebi sadržava dašak tradicionalizma, savršenstvo modernizma, nagoveštaj elitizma i potpunu dozu galantnosti
Prilog 154904
Mehanizam
Breitling B01 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Struktura: Column Wheel hronograf
Dimenzije: 30,0 mm x 7,2 mm
36 rubina (izvorna verzija kalibra sadržava 47 rubina zbog komplikacije datuma, koja je kod Mullinera uklonjena, pa zato 11 rubina manje)
Frekvencija: 4 Hz (28.800 b/h)
Rezerva snage rada: 72 sata
Smer samonavijanja: obostrana (bidirectional)
Antišok sistem: KIF
Glavna opruga (Mainspring): Nivarox
Nemirnica (Balance Wheel): Glycudor Titanium
Spirala (Balance Spring): Silicijum
Regulator: Index (In House)
ISO Certifikovana preciznost: COSC Chronometer -4 +6 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, štoperica do 30 minuta
Predstavljen: 2009
Dekoracija: Ženevska šara
+
B01 je u 12 godina postojanja postao pravi workhorse i u potpunosti opravdao razlog nastanka. Pošto sam taj deo opisao u osvrtu u Navitimeru, ovde bih ispostavio pozitivan odnos Breitlinga, koji je potpuno nepretenciozan u smislu nepotrebno preterane dekoracije ovog kalibra.
Breitling 01 je kao i mehanizmi konkurenata u luksuznom i visoko luksuznom razredu (Tag Heuer, Panerai, Grand Seiko, IWC, Zenith, Omega, Rolex) rezultat industrijskog načina produkcije, dok je sastavljanje, regulisanje i podešavanje u domeni čovečje ruke. To znači, da je njegova funkcionalnost postavljena iznad njegove lepote.
U dobu, kada najmodernija mašinerija omogućava izradu komponenti sa tolerancijom do 2 mikrona (za usporedbu - prečnik krvnog zrnca iznosi 5 mikrona) i kada časovničarska delatnost raspolaže sa materijalima, koji u potpunosti anuliraju negativne posledice gravitacije, magnetizma, stresa, oksidacije i neelastičnosti, potreba za dodatnom ručnom obradom pojedinih sastavnih delova mehanizma je u celini poništena. I na B01 se kao i na mehanizmima prethodno navedenih proizvođača mogu naći ukošeni rubovi, visoko polirane i perlage tehnikom obrađene površine ali za razliku od ultra luksuznog razreda one nisu rezultat strpljivog, višečasovnog ili višednevnog truda specijaliziranog majstora, nego programirane mašine.
U modernoj časovničarskoj delatnosti svedočimo zanimljivoj situaciji. Industrija luksuznog, kao i visoko luksuznog razreda upotrebljava iste mašine, iste materijale i isti način kao akteri ultraluksuznog razreda za izradu komponenti, dok je njihovo finiširanje (dekorisanje) različito. A. Lange & Sohne, Patek Philippe, Richard Mille, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Breguet, delomično JLC, Blancpain, Hublot, Cartier, Bulgari, Girard Perregaux, Ulysse Nardin, da ne pominjem celokupan AHCI razred (nezavisni časovničari - ali ovde ionako ne možemo govoriti o industriji) koriste tradicionalne tehnike ukrašavanja kalibara. Ali, ako je nekada važilo, da ukošavanje rubova određenih komponenti pod uglom 45 stepeni (bevelling) omogućava njihovu maksimalnu sihronizaciju u celinu, ako je važilo da mirror ili čak black mirror poliranje produžava životnu dob komponente na čijoj površini se izvodi, jer smanjuje mogućnost oksidacije i ujedno sprečava taloženje mikročestica prašine, koje su rezultat vremenskog habanja delova, moderni materijali već po svojoj hemijskoj građi sve to sprečavaju, onda se pred potrebom ručne dekoracije mehanizma u smislu njegove funkcionalnsti postavlja veliki upitnik, dok uskličnik ostaje samo na segmentu lepote odnosno vizualne perfekcije takvog kalibra. Kada ispod oličenja horološke umetnosti, Guilloche brojčanika, nastalog rukom, vođenom najvećeg mastora na 120 godina staroj mašini, staviš Spyromax spiralu, onda dobiješ efekat Darth Vaderovog mača u rukama Kralja Artura. Potpuno zalutalog u vremenu. Iskrenost proizvođača u luksuznom i ultra luksuznom razredu može biti vrlo diskutabilna ali bitno je, da nije štetna i na kraju, sve zajedno je stvar ličnog pogleda na ovaj segment.
Zbog svega toga, pogled kroz safirno staklo na B01 ili bilo koji drugi mašinski mehanizam na poleđini sata pruža fascinantnu sliku, kao i svaki drugi satni mehanizam, pre svega zbog načina njegovog dejstvovanja a opevanje himni, koje se odnose na njihovu lepotu je posledica nedostatka iskustva ili znanja posmatrača. Pogled na B01 svakako dočarava ugodan osećaj u njegovo poverenje i neupitnu pouzdanost, a za uživanje u umetničku perfekciju finiša određenog mehanizma, prodaje se stan.
Prilog 154905
Remen & Kopča
Aligator koža
22,0 mm
Deployant kopča sa Pin Buckle sistemom zatvaranja
Pun čelik, kombinacija visoko poliranih i fino brušenih površina
Prilog 154906
+
Mekan, elastičan i vrlo prilagodljiv remen u tamno plavoj boji predstavlja potpunu repliku boje sedišta na modelu Bentley Continental GT Convertible Mulliner i sa zaštitnom žutom bojom Breitlinga na unutrašnjoj strani. Vrlo efektan kontrast kolorita, kreativno ukomponovan u dizajn sata
Prilog 154907
Masivna Deployant kopča dodatno učvršćuje sat na zglobu i pruža dodatan osećaj sigurnosti
Prilog 154908
Pakovanje
Prilog 154909
Breitling na področju pakovanja prati sve prisutniji trend u časovničarstvu i u poslednje vreme izlazi sa takozvanom Eko ambalažom. Radi se o kutiji malih dimenzija, napravljenoj iz posebno tvrdog kartona, u celini obučenoj u debeli materijal iz grubog tekstila. Sat zauzima celokupan unutrašnji prostor, koji mu zbog uzine omogućava veoma sigurno zatočište. Ležište na koje je postavljen čini tekstilna futrola, koja je složena u oblik postolja. Namenjena je manipulaciji sata prilikom putovanja.
Prilog 154910
Prilog 154911
Posebnost novog pakovanja Breitlinga se ogleda u mogućnosti otvaranja sa svih strana i celokupnog rastavljanja sistema. Dokumentacija u obliku kartica je smeštana u džepu na unutrašnjoj strani gornjeg poklopca, dok se uputstva za upotrebu i tehnički podaci mogu naći u vrlo umešno osmišljenoj rasklapajućoj knjižici na dnu unutrašnjeg prostora.
Prilog 154912
Novo pakovanje je veoma praktično i kreativno napravljeno ali ostavlja prilično neugledan utisak, koji ne priliči reputaciji sata, čiji je nosač. U poređenju sa prošlim pakovanjem deluje potpuno razočaravajuće. Sa druge strane, istina je da i kupci moramo prihvatiti eko usmerenost industrije i da ćemo se promenom razmišljanja lakše priviknuti na nedostatak nekadašnjeg i vrlo često, nepotrebnog luksuza.
Prilog 154913
Dano / Dobijeno
8.250 €
2017 godine, kada je nepunih 24 meseci nakon smrti Ernesta Schneidera, Breitling izgubio nezavisnost, mnogi su počeli sa odbrojavanjem njjgovih poslednjih dana. Novi vlasnik, CVC Capital Partners Group čini genijalan potez i na čelo firme dovodi Georges Kerna, koji je do tada 15 godina zauzimao vodeću poziciju u IWC. Već prva dva poteza novog lidera su povratili potpuno poverenje pristalicama brenda. Perjanica Breitlinga, Navitimer ponovo dobiva legendarni slide rule bezel a iz naftalina se nakon 75 godina zaborava, vraća linija Premier. Sa njom se Breitling iz potpuno Tool i profesionalnog sata širi u sferu sportske elegancije i nešto formalniju, svakodnevnu suptilnost. Prvi model Premier B01 42 Chronograph sa bicompax panda dizajnom predstavlja potpuni bestseller u 2018 godini.
Premier Bentley Mulliner, koji je naziv dobio po proizvođaču karoserija za legendarnog automobliskog proizvođača je ništa drugo nego verzija pomenutog bicompaxa. Jednake mere kućišta, isti oblik krunice i pushera. Pored drugačije koloritne kombinacije, glavna razlika je u komplikaciji datuma, koju edicija Bentley ne sadržava. Osim toga, na njoj je uočljiv još pažljiviji pristup i prisustvo potpuno ručne izrade brojčanika.
Ako uzmemo u obzir limitiranu seriju od 1000 primeraka, kvalitetniju izradu i istorijsku činjenicu, da je reč o zadnjem modelu iz 19-godišnjeg partnerstva Bentlija i Bretilinga, koji se našao u slobodnoj prodaji (zvanično zadnji model sa kojim je završena plodna saradnja, B21 Green Torubillon je napravljen u nekolicini komada i uglavnom je podeljen poslovnim partnerima oba aktera), razlika u ceni od minornih 5 % u korist Mullinera ne predstavlja nikakav dodatan šok za novčanik novog vlasnika.
Prilog 154914
Georges Kern je mnoge stvari u Breitlingu postavio na pravo mesto i biće zanimljivo pratiti sledeće korake, koje je više puta javno naglasio - dovođenje brenda na tržište Kine. Ne sumnjam u uspeh tog usmerenja i mislim, da u bliskoj budućnosti možemo očekivati preuzimanje dugogodišnjih Breitlingovih dobavljača kućišta iz Porrentruya, kazaljki iz Biela, narukvica iz La Loclea, kao i brojčanika iz komšiluka - La Chaux De Fondsa. Time će Breitling laskavi naziv fabrikanta oplemeniti dodatnom titulom vertikalno integrisanog proizvođača, koja na današnjoj sceni znatno diže statusni plasman.
Prilog 154915
Ovom prilikom bi javno pohvalio agilnost Breitlinga tokom kupovine ovog sata. Odgovor, koji je dobio domaći AD od proizvođaća prilikom upita je bio, da više nije dostupan, jer ga nemaju na zalihama. Uzeši u obzir limitiranost serije, to nije predstavljalo nikakvo iznenađenje osim ličnog razočaranja. Ipak, Breitling je poslao upit mnogim AD širom sveta i nakon desetak dana poslali su odgovor, da će sat povući u Švajcarsku i poslati u Sloveniju. Naviknut na spuštenu zavesu kod svih ostalih aktera, već prilikom prvog pokušaja, zaista sam bio izuzetno pozitivno iznenađen, kada sam dobio poziv od domaćeg AD.
Prilog 154916
Odusevljen sam ovim primerkom. Cestitam
Sent from my iPhone using Tapatalk
Čestitam :). I stvarno za pohvalu AD
Sent from my RMX2155 using Tapatalk
Vrlo lep sat .
Čestitam !
Bravo, svaka cast
Cestitam kolega! Prelep sat, vrlo elegantan i prefinjen.
Hvala kolege!
Dragi kolega, čestitke kako fantastičnoj prinovi, tako i na još boljem predstavljanu sata.
Takođe bih se složio da je ponovno oživljavanje Premier kolekcije pun pogodak novog rukovodstva, sa fenomenalnim modelima i odličnim kućnim B01 mehanizmima. Posebno se tu istakao model Bentley, a lično mi je drago i što je ukinuta linija Breitling for Bentley, koja je svojim "luksuznim" izgledom umnogome doprinoslila negativnom imidžu Breitlinga kao marke koju nose sunjivi i ne naročito posvećeni ljubitelji horologije.
Sve pohvale još jednom.
Cestitam! Sjajna prinova i predstavljanje. Ozbiljno pojacanje kolekcije :)