-
18 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Vazdušni kapetan
BREITLING NAVITIMER B01 CHRONOGRAPH AB0121211B1A1
Prilog 150526
Kućište
Prečnik: 43,0 mm
Visina: 14,5 mm
L to L: 49,5 mm
L - L: 22,0 mm
WR: 3 ATM - 30 metara
Težina: 152 g
Nerđajući čelik; U celini obrađen visokim poliranjem
Prilog 150527
Bezel: Unutrašnji, Dvosmerno rotirajući - Slide Rule
Prilog 150528
Pokllopac kućišta: Transparentan (safirno staklo), ušarafljiv, čelične površine visoko polirane
Prilog 150529
+
Kompaktno, masivno kućište sa kratkim i strmim lugovima, koji odlično uravnotežuju sat i čine ga izuzetno prijatnim za nošenje
Iako nisam izraziti ljubitelj visoko poloranih kućišta, na Navitimeru ono postiže maksimalan učinak i predstavlja recept, kako prvobitan tool sat obaviti aureolom svečanosti
Prvi serijsko proizveden Navitimer, koji pruža pogled na BO1 kalibar preko transparentnog stakla
Idealan balans slide rule bezela, koji se okreće lako ali čvrsto ostaje na mestu zaustavljanja, bez obzira na dinamiku pokretanja ruke.
-
Niska vodootpornost (3 ATM)
Prilog 150530
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 7,0 mm
Nije ušarafljiva
Polirana završna obrada čelika
Prilog 150531
+
Potpisana
-
Navitimer je platio danak modernizaciji - bar u najsitnijim detaljima. Jedan od njh je veličina krunice, koja je premalena za pilotski sat i više odgovora dress meračima vremena.
Staklo
Safirno
Prečnik: 40,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
Prilog 150532
+
Antirefleksni premaz sa obe strane
Visoka ispupčenost osim veće otpornosti donosi veću atraktivnosti izgleda
Brojčanik
Reverse Panda
Datum na poziciji 4.30
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 3, podbrojčanik štopera do 12 sati na poziciji 6
Markeri u obliku barova (delimično luminirani)
Kazaljke: Pencil (luminirane)
Prilog 150533
+
Uprkos činjenici, da je Navitimer u korenima profesionalan pilotski sat, jer omogućava izradu letačkih kalkulacija, kao što su brzina i vreme uspona / pristanka, brzina vazdušne mase, prevezena razdaljina, potrošnja goriva, vreme letenja, stepen konverzije goriva u galone - njegov brojčanik je već skoro 70 godina, jedan od najobožovanijih u istoriji horologije
Blaga mat osnova pruža izuzetan sunburst efekt
Aplicirani markeri i logotip Breitlinga na osnovu
Crna pozadina datumskog prozora potvrđuje dizajnersku mudrost
Uprkos veoma zauzetom brojčaniku, rezolucija i čitljivost ostaju čisti i neproblematični
Kvalitetna i dugotrajna luminacija
-
Mnogima natrpanost brojčanika predstavlja negativnu okolnost. Ali kao što sam napomenuo, njegova bit se nalazi u tome, da je prvobitno pilotsko oruđe, pa tek onda mainstream sat, koji je pronašao put do srca najšireg segmenta kupaca
Prilog 150534
Mehanizam
Breitling B01 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Strukutra: Column Wheel hronograf
Dimenzije: 30,0 mm x 7,2 mm
47 rubina / 28.800 b/h (4 Hz) / 70 sati rezerve snage
Smer samonavijanja: obostrana (bidirectional)
Antishcok system: KIF
Glavna opruga (Mainspring): Nivarox
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor Tiranium
Spirala (Balance Spring): Silicijum
Regulator: Index (In House)
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO Certifikovana dnevna preciznost: - 4 s do +6 sec /d COSC Chronometre
Komplikacije: Mali sekundnik, Datum, Hronograf sa štoperom do 30 minuta i 12 sati
Predstavljen 2009 godine
+
Prvi In House kalibar Breitlinga, moderan automatski hronograf sa rezervom snage od 70 sati i preciznošču COSC hronometra, kojim je proizvođač dokazao opravdanost statusa članstva visokog luksuznog horološkog razreda. Njime je prekinuo pomalo neugodnu tradiciju, koja ga je atributirala kao vrsnog sastavljača (Assembler) i zvanično prešao u razred vrsnih proizvođača (Fabricant).
Moderna horologija pred aktere postavlja sve veće zahteve, kojima ih značajno diferencira i klasifikuje. Najveći izazov i dokaz kvaliteta u poslednjih 20 godina, predstavlja sposobnost kreiranja vlastitog mehanizma. Svedoci smo sve veće poplave takvih ostvarenja, koja više nisu povlastica samo najvećih, nego se u In House klub, hronografskim ostvarenjima upisuju Breitling i Tag Heuer, dok im sa stepen nižim komplikacijama slede Oris, Tudor, Montblanc, Favre Leuba, Maurice Lacroix i Yema.
Put Breitlinga do ovog velikog dostignuća seže u prilično davnu, 1967 godinu. Na tradicionalnom sajmu u Baselu, dolazi do upoznavanja Willija Breitlinga i Gabriela Feuvriera, direktora firme Kelek. U neformalnom razgovoru shvataju, da ih povezuje zajednička strat - hronograf. Priča se završava velikim prijateljstvom, koje je krunisano poslovnom saradnjom, kada Breitling iste godine postaje većinski vlasnik Keleka. Time ovaj mali akter, postaje zadužen za razvijanje specijalnih komplikacija za Breitling.
To nije bio suviše težak zadatak, jer je Kelek, već od osnivanja 1896 godine, postao spacijalista za izradu hronografa i težih komplikacija na njima. U Prvom svetskom ratu, Kelekovi hronografi postaju izuzetno popularni u ratnim komandama svih strana, zahvaljujući prvim telemetarskim skalama, koje su omogućavale precizno izraćunavanje udaljenosti raznih bojevih meta.
Sa kakvom posvećenošću je Kelek pristupao izradi satova, svedoči činjenica, da je bio daleko poslednji švajcarski proizvođač, koji je tek 1953 godine uveo mašinski način produkcije određenih delova. U svih proteklih 56 godina, svaki njihov sat je bio u celini plod ručnog rada.
Slavu globalnih razmera, Kelek dočekuje 1974 godine. Model Tenor Dorly je tada, uprkos samo 5 godina staroj istoriji, bio najmanji automatski hronograf. Jedinstven je bio i po tome, što je hronograf tekao preko digitalnog prikaza (Jump Hour), dok je preostali sklop omogućen analognim displejem. Prečnik sata je iznosio 36,0 mm, pokratao ga je kalibar Kelek 1376 u modulnoj kombinaciji sa Dubois Deprazom.
Gabriel Fevruier snagu karaktera pokazuje, kada se u jeku kvarčne krize, takoreći suicidno odlučuje, da ostaje na mehaničkom putu i da se neće podrediti opštem trendu. Time postaje izvor mehanizama sa komplikacijama mesečevih mena, rezerve snage rada i večnog kalendara, koje su naručivali retki tradicionalisti.
1997 godine, razgoropađeni Breitling zatvara formalnu knjigu Keleka i 30 % vlasništvo dopunjuje sa 100 % udelom. Time je dobio vrhunski Know & How i tako na mestu, gde je Leon Breitling započeo priču jednog od svetih hramova horologije, u La Chaux de Fondsu, 2002 godine otvara pogon Breitling Chronometrie, baziran na znanju Keleka.
2006 godine, prvi primerci B01 kalibra odlaze u Biel na testiranje u Švajcarski hronometarski institut. Sledi dvogodišnja faza najfinijih podešavanja, dodatnih merenja i kontrola, pa krajem 2009 godine, počinje serijska proizvodnja, koja sledeće godine dostiže 40.000 primeraka, da bi danas godišnji obim iznosio 100.000 kalibara.
Pored prestižnosti u vidu Column Wheel strukture, kod koje kazaljka hronografa prilikom starta nema mini skok u prazno, kao u slučaju Cam Controlled sklopa, pa zato ne dopušta mogućnost mikro izgubljenog izmerenog vremena, B01 sadržava patentirani indeks regulator sistem podešavanja. To je sistem automatskog centriranja reseta hronografskog hammera. Prednost ove jedinstvenosti je u tome, da nije potrebna dodatna regulacija svakog pojedinog mehanizma, što u krajnjoj sekvenci znači smanjivanje troškova iz adrese masovne produkcije.
Prilog 150535
Narukvica
Nerđajući čelik
22,0 mm
Visoko polirana završna obrada linkova
Kopča sa klick sistemom
Poliran finiš
Prilog 150536
+
Unikatna i prepoznatljiva kreacija Breitlinga
Jaka, elastična i vrlo prilagodljiva narukvica
Sigurnosni pokrivač kopče
Glidelock sistem za mikropodešavanje
Kvalitetan potpis na obe strane
Prilog 150537
Prilog 150538
Embalaža
Spoljna kutija je napravljena iz tvrdog kartona, koji je sa prednje i zadnje strena dodatno ojačan metalnim zakovicama
Unutrašnji deo kompleta, predstavlja klasičan Breitlingov etui iz prave kože u kome je sat potpuno sigurno smešten na donjem delu
Prilog 150539
+
Vrlo kvalitetan, praktičan i atraktivan komplet, koji u celinii prati reputaciju Breitlinga
Prilog 150540
Prilog 150541
Dano / Dobijeno
8.300,00 €
Zadnja polovina decenije je bila posebno turbulentna za Breitling. 5. maja, 2015 godine umire vlasnik Ernest Schneider, koji je 1979 godine firmu kupio od Willija Breitlinga, žrtvovao svoj brend Sicura i Breitling vratio tamo, gde je oduvek pripadao.
2017 godine preduzeće gubi jednu od važnijih osobina, nezavisnost. Postaje član CVC Capital Partners Group, čiji vlasnici odmah pokazuju ozbiljnost namera time, da na čelo firme postavljaju Georgesa Kerna, dotadašnjeg generalnog direktora IWC, koji je tu funkciju vršio 15 godina.
Ovaj potez je za ljubitelje brenda predstavljao pravo olakšanje. Nepunu godinu nakon dolaska, novi kapetan posade se pobrinuo, da novoj, devetoj generaciji Navitimera, vrati stari sjaj i već pomalo uzdrmani status horološke legende. Naime, u prethodnoj (osmoj) generaciji, sat je ostao bez jednog od najbitnijih elemenata - slide rule dvosmernog unutrašnjeg bezela. Geoeges je eliminirao ovu horološku nepravdu i Navitimer je ponovo predmet stručnih i javnih hvalospeva. Osim toga, prvi put posmatraču nudi mogućnost divljenja domaćem maestralnom obeležju - B01 kalibru.
Prilog 150542
Navitimer od postanka, 1952 godine, zadržava sve suštinske osobine, zbog kojih je postao najlegendarniji piltoski sat u istoriji. Od ideje Willija Breitlinga, kada je uz pomoč vrsnog matematičara Marcela Roberta, kreirao Slide Rule bezel, koji ima sposobnost, da kompleksnim logaritamskim kalkulacijama postane pravi kopilot. Ta skala sa 3 najznačajnije konstante za pilota, STAT za prikaz u miljama, KM za prikaz u kilometrima i NAUT za prikaz u nautičkim miljama, predstavlja bit ovog ručnog analognog kompjutera, koji omogućava izračun kalkulacija navedenih u rubrici Brojčanik.
Promene nikada nisu biie drastične i vodeći motiv je oduvek održavao isti smer - bezvremenski izgled, koji nije namenjen samo pilotima.
Navitimer predstavlja tehnološko - umetničko remek delo i istinsku horološku ikonu. Kao što nema smisla raspravljati o pojedinačnim ukusima, verujem, da bi isto trebalo da važi i za cene časovničarskih prekretnica. Pokušaj, da se sve znanje, trud, estetska kreativnost i horološki uticaj, pretopi u cenovnu vrednost, na kraju uvek ostane pokriven plaštom nepravednosti. I u jednom i u drugom pravcu.
Prilog 150543
-
17 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
R(ol)EX
ROLEX SUBMARINER 114060
Prilog 150563
Kućište
Prečnik: 40,0 mm
Visina: 13,5 min
L to L: 48,0 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 30 ATM - 300 metara
Težina: 156 g
Nerđajući čelik; na vrhu fino brušeno, sa strane visoko polirano
Prilog 150564
Bezel: Keramika; jednosmerno rotirajući, 120 klikova
Prilog 150565
Poklopac kućišta: Klasičan, ušarafljiv, kombinacija grubo brušenih i fino poliranih čeličnih površina
Prilog 150566
+
Profesionalan diver - certifikat ISO 6425
Masivno i kompaktno kućište
Rolex koristi čelik sa oznakom 904, koji je kvalitetniji od uobičajenog 316, u upotrebi kod najvećeg broja proizvođača. 904 pruža maksimalnu antikorozivnu zaštitu
Bezel je napravljen od specijalne, In House razvijene keramike - Cerachrom. Osim izuzetne otpornosti celog sklopa, markeri i indeksi su prevučeni platinom, što osigurava izvorno stanje dugi niz decenija
Izuzetna uravnoteženost sata, koji se odlično snalazi na zglobu vlasnika
Produžetak kućišta krunci pruža dodatnu zaštitu
Vrhunska završna obrada, koja se posebno ističe na poklopcu sata
Struktura kućišta za zadebljenim lugovima i pravougaonom vizualizacijom, model vraća nazad izvoru - u 1953 godinu
Prilog 150567
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 6,0 mm
Ušarafljiva
Polirana završna obrada čelika
Prilog 150568
+
Idealna proporcija sa oblikom i visinom kućišta. Uprkos manjoj veličini, lako je dostupna i neproblematično manipulativna
Kvalitetan potpis
Staklo
Safirno
Prečnik: 31,0 mm
Oblik: ravan (Flat)
Prilog 150569
+
AR premaz sa unutrašnje strane
Jedva primetna ugravirana Rolex krunica na poziciji 6
Brojčanik
Boja: Crna
Markeri u obliku bisera i barova (luminirani)
Kazaljke: Mercedes (luminirane)
Prilog 150570
+
Na poziciji 12, proizvođač navodom Oyster Perpetual, još uvek naglašava svoja dva najbitnija, od ukupno 400 patentiranih pronalazaka - prvo vodootporno kućište za ručne satove, Oyster (1926 godina) i prvi automatski mehanizam sa pokretljivim rotorom, Perpetual (1931 godina), koji je i danas osnova samonavijajućeg segmenta satova
Aplicirani markeri su uovičeni 18 karatnim belim zlatom, čime je omogućen večan sjaj
Mercedes kazaljke su postale ne samo jedan od najprepoznatljivih simbola Rolexa, nego i jedan od najupečatljiviih elemenata horologije
Odlična čitljivost brojčanika
Vrhunska luminacija - Cromalight, In House ostvarenje Rolexa
Celokupan dizajn brojčanika je najuticajniji u istoriji časovničarstva
Prilog 150571
Mehanizam
Rolex 3130 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
28,5 mm x 6,0 mm
31 rubin / 28.800 b/h (4Hz) / 48 sati rezerve rada
Opcija Hackinga
Smer samonavijanja: Dvosmerna (Bidirectional)
Nemirinica (Balance Wheel): Glucydor Rolex - smesa berilijuma i bakra
Glavna opruga (Mainsrping): Nivarox Nivaflex NM
Spirala (Hairsring): Parachrom Blue - In House
Antishock system: KIF
Regulator: Microstella - In House
ISO Certifikovana dnevna preciznost: -2 sec/d do +2 sec/d - COSC hronometar
Predstavljen: 2001 godine
+
Izuzetna preciznost mehaničkog sata. Rolex je 2015 godine dodatno zaoštrio vlastiti standard Superlative Chronometre, koji je već od početka ograničen na najviše moguće dnevno odstupanje u rangu od -2 do + 2 sekunde. Mehanizme, koje dobije nazad od COSC instituta, još jednom testira nakon ugrađivanja u sat. Tako je jedini svetski proizvođač sa ovako rigoroznim tretmanom, koj isti mehanizam testira izvan i nakon ugradnje u kućište. Superlative Chronometre (-2 do +2 sec / d) je standard, koji ispunjava svaki Roleksov sat. Od modela za dame, do svih muških kolekcija, od najjeftinije (5,6 k €) do najskupljih modela (100 k €), što je jedinstven primer u celoj delatnosti.
Rotor mehanizma omogućava namotavanje opruge u bilo kom smeru. Oba zupčanika, koja njime upravljaju obložena su teflonom. Pored toga, što povećava efikasnost rotora, ovaj materijal daje karakterističnu tamnocrvenu boju. Za razliku od skoro svih ostalih proizvođača, Rolex koristi sintetičke rubine za postavljanje rotora, umesto uobičajenih kugličnih ležajeva. Time je postigao smanjivanje broja pokretnih delova a samim tim i količinu habanja.
In House Parachrom Blue Hairspring. Spirala je jedan od najvitalnijih delova mehanizma. Pronašao je holandski astronom, fizičar i matematičar Christiaan Huygens, 1675 godine. Otkrio je Saturnov prsten, njegov satelit Titan i autor je teorije računa verovatnoće. Pored spirale, njegov najveći prilog horologiji je otkriće klatna.
Glavni problem spirale se oduvek sastojao iz toplotne nestabilnosti, magnetne osetljivosti i oksidacija. Prvo pravo rešenje dolazi 1896 godine, kada švajcarski fiziičar i povremeni horolog, Charles Edouard Guillaume pronalazi smesu, koja se sastojala od 64 % gvožđa i 36 % nikla. Nazvao je Invar. Za ovo delo je 1920 godine, dobio Nobelovu nagradu na području fizike. Nekoliko meseci pre preuzimanja nagrade, ovaj naučnik nadgrađuje pronalazak time, da smesu obogaćuje hromom i time materijal znatno prodobiva na elastičnosti. Naziva ga Einvar. Sastoji se od 52 % gvožđa, 36 % nikla i 14 % hroma. Einvar je omogućio još veću preciznost i prvi je doneo antimagnetne osobine satova.
1933 godine, dr. Reinhard Straumann u St. Imieru, časovničarsku industriju obogaćuje revolucionarnim unpređenjem, kojeg naziva Nivarox. Smesa se sastojala od 45 % kobalta, 20 % nikla, 20 % hroma, 5 % gvožda, dok je ostalih 10 %, koje su činili berilijum i titanijum variralo u zavisnosti od potreba pojedinog proizvoda, koji je bio pravljen iz nivaroxa (spirale, glavne opruge, ankeri, palete...). Time nastaje firma Reunis, kanije prezvana u Nivarox i koja je danas jedan od najbitnijih strateških činilaca Swatch grupacije.
2001 godine smo bili svedoci još jedne revoulucionarne novosti na ovom polju. Ulysse Nardin u modelu Freak, prvi ugrađuje spiralu napravljenu od silicijuma i time za 4 godine prestiže konzorcijum, sačinjen od Patek Philippa, Rolexa i Nivaroxa (Swatch Group), sa istim ciljem. Tako 2005 godine, Patek Philippe predstavlja Spiromax, silicijumsku spiralu, sledeće godine Omega i Breguet, gde ovaj poslednji izlazi čak sa nemirnicom baziranom na ovom materijalu. Ubrzo i ETA preuzima ovu vrstu spirale, što znači, da se mogla naći u satovima Tissota, Certine, Mida, Hamiltona, Rada, Longines, Glashutte Union i Glashutte Original.
Iako je bio član gore pomenutog konozorcijuma, Rolex je vršio i vlastitia istraživanja na ovom području. Već 2000 godine razvija spiralu, koja je napravljena od 85 % niobijuma i 15 % cirkonijuma. Ona se našla u prvom In House hronografu, kalibru 4130. Dalji razvoj ovog materijala je doneo otkriće, da ako se legura premaže tankim slojem oksida (100 Nm), zasjaji u prelepoj plavoj boji. Ali to nije bilo tako bitno, nego prednost još veće stabilnosti Parachrom Blue, koja je 10 puta bolja od tradicionlane spirale.
Zanimljivost dolazi iz činjenice, da Rolex na kalibrima 3130 i 3135 (verzija sa datumom) ugrađuje KIF antišok sistem, umesto vlastitog Paraflex-a, kojeg je razvio 2005 godine. Razlog nije u uštedi iz adrese snižavanja troškova, jer proizvođač nikada nije igrao na tu kartu. Verzija sa datumom dolazi iz 1988 godine, a No Date 3130, iz 2001 godine. Radi se o pravim Workhorse mehanizmima Rolexa, što svedoči 32 godine konitnuirane proizvodnje. Osobine oba kalibra su izuzetna snaga i črvstina. Tokom dugih testiranja, Rolexovi stručnjaci su došli do zaključka, da KIF u ova dva slučaja, nešto bolje vrši svoj posao. Upravo, ovih dana, Rolex predstavlja nove modele iz linije Oyster Perpetual, najniži cenovni razred proizvođača, u koji se ugrađuje novi kalibar 3230 (koji se takođe može naći i u skupljim novim 2020 g. modelima Explorer i Submariner), sa 70 sati rezerve snage rada i Paraflex antišok sistemom.
Rolex je poznat po tome, što maksimalnu pažnju posvećuje ukrašavanju svojih mehanizama, koja u pojedinim detaljima nije učestala praksa, čak ni Patek Philippa. Tako su određeni delovi mostova obrađeni takozvanim Colimaconnage uzorkom, šrafovi su izdatno fino brušeni, mostovi prevučeni rodijumom i slično. I onda sve to spakuju pod klasičan, zatvoren poklopac. Lepota tog dodatnog rada je izložena samo časovničarama, koji rade na njima. Nije teško pretpostaviti, koliko novih mehanizama izostaje zbog toga, koliko novih satova bi makar za malo, usporilo strm rast sve dužih redova čekanja za sportske modele i koliko čistog profita Rolex posledično gubi zbog izostanka prodaje. Ali, takav je Rolex. Već od samog početka se pridržava zacrtane filozije i apsolutnoj posvećenosti kvalitetu, kada kupac, bez obzira, da li je kupio najjeftiniji ili najskuplji model, zna da je u njega uložen, sav mogući maksimum. Posledično, odgovor tžišta svedoči, da baš takav pristup svakdnevno produžava te redove.
Narukvica
Nerđajući čelik
20,0 mm
Linkovi obrađeni finim brušenjem, sa strane visoko polirani
Kopča sa klick sistemom
Brušen finiš, sa strane visoko poliran
Prilog 150572
+
Elastičnost i prilagodljivost linkova
Izuzetan kvalitet izrade i završne obrade
Kopča sa sigurnosnim pokrivačem
Ekstenzija i Glidelock sistem za produživanje narukvice bez upotrebe posebnog alata
Kvalitetan potpis na kopči
Narukvica i kopča su zahvaljujući vrhunskom kvalitetu i nadprosečnoj atraktivnosti postale istaknuti adut Submariner linije
Prilog 150573
Prilog 150574
Embalaža
Spoljna kutija iz ojačanog kartona, sa otvaranjem cele prednje strane. Glavna kutija je napravljena iz srednje masivnog drveta i ofarbana zaštitnom zelenom bojom Rolexa. Karakteriše je zadivljujućia reljefna obrada i apliciran simbol proizvođača na gornjoj strani. Unutrašnjost čini prijatan, umetan materijal. Kao i sve kod Rolexa, ni ovde nije ništa izostalo, pa je unutrašnja strana obeležena praktičnim pretincom za dokumentaciju. Sat je vrlo sigurno smešten na sredini donjeg dela kutije.
Prilog 150575
+
Vrlo kvalitetno i atraktivno pakiranje, koje u stopu prati renomea Rolexa
Jednostavno i praktično, omogućava dug period upotrebe
Prilog 150576
Prilog 150577
Dobio sam nekoliko pitanja, zbog čega u svim pregledima, priličan prostor posvećujem embalaži sata. Ko se ikada detaljnije sreo sa psihologijom prodaje, shavtiće odnos do ovog sklopa proizvoda.
Pakiranje u časovničarstvu ima sekundarno značenje. Površno gledano, to je tačno, jer izgled pakovanja nema funkciju privlačenja kupčeve pažnje i dovesti ga u impulsivnu odluku za kupovinu. Osnovna funkcija embalaže je nuditi sigurno mesto satu tokom logističke manipulacije i kasnije u domu budućeg vlasnika. Njena dodatna uloga je ukrasnog značaja.
Ako se malo dublje upustimo u tematiku i ovaj segment sagledamo iz drugog ugla, uočićemo poruku, koju proizvođač šalje odnosom prema ovom sastavnom delu proizvoda. Pre svega, to je poštovanje prema vlastitom ostvarenju, koje prodaje i poštovanje prema kupcu, koji takođe uzvraća poštovanje proizvođaču, odlukom za kupovinu njegovog dela. Da bi se postigao pravi skladan odnos, onda to mora biti urađeno sa ukusom i naravno u razumnim granicama. Nije dovoljno sat samo strpati u kartonsku kutiju u kojoj ceo donji deo zauzima velik jastučić na kome sat ima dovoljno slobode, da zajedno sa njim udara u sve stranice prilikom transporta i prenošenja. Kupci satova japanskih proizvođača, koji su za takav sat odvojili i više od 5 stotina EUR, znaće o čemu pričam. Imam ih i imao sam ih. Nabavna cena takve kutije u najboljem slučaju iznosi 5 % prodajne vrednosti sata. Da ne napominjem dužinu njenog trajanja, ako se vlasnik odluči, da ga u njoj skladišti tokom perioda eksloatacije.
Sa druge strane, ne treba ići ni u suprotan ekstrem. Ako je neko imao priliku, doću u kontakt sa satom i embalažom turskog proizvođača, Quantum, nakon početnog divljenja bogatom i nadprosečno kvalitetnom pakiranju za taj cenovni razred, zapitaće se: Pa kakva je proizvodna cena sata, ako je njegova prodjana cena 200 €, dok njegova embalaža predstavlja skoro polovinu prodajne vrednostii? Šta sam ja zapravo kupio?
Kakva je pravilna proporcija poštovanja prema vlastitom proizvodu i kupcu, znaće kupci, koji se odluče za Candino, Certinu, Roamer, Atlanttic, Tissot, Hamilton, Sinn i slični u Affordable razredu, da ne pominjem švajcarski luksuzni razred. Čak i u luksuznom razredu najvećeg japanskog proizvođača, kupac zaslužuje iskazivanje većeg poštovanja u ovom segmentu. Take the money and run and forget about jing and jang je previše uočljiv.
Dano / Dobijeno
7.550,00 €
Submariner je svakako jedno od horoloških obeležja. U njemu je ugrađena osnovna filozofija Rolexa. Kvalitet, posvećenost, upotrebljivost, praktičnost, bezvremenskost, jedinstvenost, preciznost, popularnost i prestiž. To je sat, koji je dopodne odličan pratioc prilikom divljenja flore i faune u morskim dubinama a popodne prilikom smaranja slušalaca za govorničkom katedrom u Ujedinjenim Narodima.
Prilog 150578
Submariner je u 67 godina postojanja postao časovničarska konstanta, a ujedno se pobrinuo, da ogroman broj imitatora sigurno i profitabilno plovi na talasima njegove slave. Istovremeno, srećnom vlasniku sa kamatama otplaćuje "nepravdu", kojom mu je ispraznio novčanik, ne samo, da čuva svoju cenovnu vrednost, nego je vremenom i povećava.
I ne samo to. Da nikada nije dosadno, sa prezimenjacima sa istog ognjišta, brine za večno trajanje utrke u kojoj strasti gase um i um rasplamsava strasti. Uprkos neprekidnoj bujici negativnih prognoza o kolapsu imperija, konačnom pucanju nepravedno naduvanog balona, on i dalje postiže najbolja međuvremena i konstantno priuštava konkurenciji veličantven pogled u njegova leđa.
Prilog 150579
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
:thumbup: :congrats: Hvala na bezrezervnoj podeli tvog horološkog znanja sa nama!
A kolekcija satova ti je.. :drool:
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Kolega pa ti imas vise i bolje satove nego pola Balkana. Znanje je takodjer u rangu kolekcije, vjerovano i vece. Cestitke od srca.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Chuck i Ivke!
Ovom prilikom, bi želeo da se zahvalim svima, koji su izdvojili svoje vreme, pročitali osvrte, kao i svima onima, koji su dali feedback. Očekivao sam i neki negativan komentar.
Negde na forumu sam pre neki dan uočio, da je član primetio nešto o nadmetanju, koje se odnosi na cene satova. Pošto sam u poslednje vreme, ako se ne varam, jedini ja postavljao cene u osvrtima, koje se odnose na moju kolekciju, nadam se da nema puno onih, koji su to pogrešno protumačili. Cene sam postavio zato, da pokažem, šta određeni sat nudi u svom razredu. Cene su postavljenje kod najjeftinijih, kao i kod najskupljih satova.
Moje shvaćanje je, da ljubitelj satova može super uživati i poštovati najjeftiniji, kao i najskuplji sat.
Hvala svima!
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Toliko mi je žao što nemam vremena da uživam u tvojoj kolekciji i tvojim zapažanjima i komentarima natenane, nego sve ovako na brzinu i adhok.....:adore: ........... a tu je i moja skromna kolekcija koju negujem i malo po malo dopunjavam ..naravno u skladu sa mogućnostima i afinitetima..... prosto mi je žao što su u kutiji..... valja će ove zime biti malo više vremena (korono čuješ li me :lol:)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
...Svaka čast...mocna kolekcija...
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Svaka tebi cast prijatelju, kolekcija obara sa nogu koliko je dobra :congrats: Moji favoriti su za sada El Primero Rainbow, Moonwatch i Submariner. Moram ti priznati da horoloski utices na moj pravac, nesto od ovog sto sam pomenuo ubacujem u srednjorocne planove za nabavku :) Jos jednom, bravo i svaka cast! :congrats:
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Zahvaljujem kolege!
Zaista mi je drago, kada neko nađe nešto korisno za sebe.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Haifisch,veliko hvala....Mocna kolekcija,veliko poznavanje materije ili gradiva. Meni je cast sto sam u isto vreme bio sa tobom na forumu i uticao vise puta na tvoju reputaciju(da je moglo i vise rado bih....). Svaka cast, skidam kapu druze....
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Zagore!
Čast je obostrana.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Nadam se od srca da sljedeći sat koji nam budeš opisivao biti Daytona: bazel-keramika sa bijelim ciferom. Zaslužio si je, nadam se da će ti nešto povoljno naletjeti.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Kad umjesto kolumne u omiljenom portalu čekam tvoj sledeći post da na miru čitam... svaka čast!
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala na lepim željama i rečima Ivke i Barone!
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Prelepo,slazem se sa kolegama za sve napisano,a posebno da jedva cekam tvoj naredni satic!
Послато са SM-G985F помоћу Тапатока
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
25 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Probus Scafusia
IWC PORTUGIESER CHRONOGRAPH IW371606
Prilog 152367
Kućište
Prečnik: 41,0 mm
Visina: 13,1 mm
L to L: 47,0 mm
L - L: 20,0 mm
Vodootpornost: 3 ATM - 30 metara
Težina: 86 grama
Nerđajući čelik; na vrhu visoko polirano, sa strane fino brušeno
Prilog 152368
Poklopac kućišta
Transparentan, safirno staklo, visoko polirane čelične površine
Prilog 152369
+
Izuzetna završna obrada je ostala nepromenjena u celoj istoriji postojanja Portugieser Chronograph linije. Savršena kombinacija poliranih i brušenih čeličnih površina, koje se vrlo efikasno odazivaju na vanjski izvor svetlosti
Prilog 152370
Idealna visina sata, koja je sa 13,1 mm prilićno niska, uzevši u obzir, da se radi o automatskom hronografu. Model i po tom kriterijumu održava status dress sata, dok istovremeno omogućava i nešto slobodnije tumačenje u smislu prelaska u casual vode
Prilog 152371
Tanak bezel (prsten brojčanika) satu u vizualnom smislu potvrđuje pravilnost proporcija ovog dress hronografa
Prilog 152372
Strm zaključak lugova odlično balansira sat na ruci i daje mu potpunu, stabilnu ravnotežu
Izbor transparentnog poklopca, prvog te vrste u postojanju Portugiesera.
-
3 ATM vodootpornosti zvuči siromašno, ali zar je potrebno očekivati više od sata sa dress usmerenjem
Prilog 152373
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 5,5 mm
Klasična
Polirana završna obrada
+
Vrlo kvalitetan potpis Probus Scafusia. Radi se o zvaničnom sloganu IWC, koji je registrovan marta 2000 godine i na latinskom znači: Izvrsno iz Schaufhaussena
Prilog 152374
Idealna veličina hronografskih pushera, koji su primetni ali značajno ne istupaju i tako ne narušavaju liniju formalnosti modela
Prilog 152375
Staklo
Safirno
Prečnik: 39,0 mm
Oblik: Konveksan (Domed)
Prilog 152376
+
AR premaz sa vanjske i unutrašnje strane odlično reflektuje svetlost i omogućava vrlo kvalitetno čitanje brojčanika
Izbor pomalo neobičajenog detalja za sat dress orijentacije - konveksnog stakla, koje se uzdiže prema sredini. Kao takvo, ono dodatno lomi svetlost i značajno doprinosi neprekidnoj, živopisnoj igri kolorita na brojčaniku
Prilog 152377
Brojčanik
Boja: plava
Mali sekundnik na poziciji 6, podbrojčanik hronografa sa stoperom do 30 minuta na poziciji 12
Indeksi izraženi arapskim pismom (nisu luminirani)
Kazaljke: Leaf (nisu luminirane)
Prilog 152378
+
Zaštitni znak Portugieser linije su visoko aplicirani indeksi izraženi klasičnim arapskim brojevima u retro stilu doba iz polovine prošlog veka. Svaki pojedini indeks je izrazito angliran (ukošen) i poliran u punom sjaju, čime ultimativno doprinosi lakoći očitavanja brojčanika
Jednako važi i za okrugli marker, koji pripada svakom pojedinom indeksu, dok su manji markeri istog oblika, koji predstavljaju pojedini minutni interval, utisnuti (implicirani) u podlogu brojčanika i uprkos visokom sjaju nešto diskretnije izvršuju sadržajnu i ukrasnu funkciju
Prilog 152381
Leaf kazaljke svojom dužinom i uzinom mogu posmatrača postaviti u konflikt identifikacije, jer vuku i na izgled, koji je svojstven Dauphne stllu pokazivača vremena. Ali to je nebitno, jer odlično izvršavaju primaran zadatak. Anglirane i u visoko poliranom sjaju donose izuzetnu rezoluciju od površine brojčanika.
Pozicioniranje podbrojčanika na položajima 12 i 6 je još jedna od najupečatljivijih osobina Portugisiera, koja mu je donela masovnu prepoznatljivost i značajno uticala na današnji status u horologiji. IWC dizajneri su sa nešto drugačijom nijansom osnovne boje podlage oba subdiala značajno razbili suštu formalnost dress sata, jer se na njemu zahvaljujući potpunom upijanju vanjske svetlosti sve vreme nešto događa. Igra nijansi plave boje je neprestane i izuzetno živopisna.
Strmo postavljena, kružna minutna & sekundna skala hronografske kazaljke odlično zaključuje koncept brojčanika i u vizualnom smislu izuzetno dopunjuje (eventualan) izostanak vanjskog bezela
IWC je sa navedenim detaljima od Portugiesiera napravio više nego samo kvalitetan dress hronograf. To je izuzetno razigran gospodin, koji neprestano koketira sa okolinom i ne dozvoljava sebi, da se ograniči samo formalnim okvirima
-
Odsustvo luminacije na Portugiseru ima jednaku važnost, kao WR od 3 ATM. Nikakvu.
Prilog 152382
Mehanizam
IWC 69355 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Prečnik: 30,0 mm
Visina: 7,0 mm
194 komponenti
27 rubina / 28.800 b/h 4 Hz / 46 sati rezerve rada
Opcija Hackinga
Smer samonavijanja: Bidirectional (dvosmerna)
Balance Wheel: IWC Inhouse (nikl & fosfor)
Spirala (Hairspring): Nivarox
Regulator: Etachron
Antišok sistem: Incablock Parashock
ISO certikovana preciznost: COSC Chronometre -4 do +6 sec/d odnosno IWC interni kriterijum od 0 do +7 sec/d
Tehnike završne obrade mehanizma: Cotes De Geneve (Ženevska šara) i Perlage
Predstavljen: 2018 godine
+
2018 godine, IWC pravi veliki korak napred u vlastitom razvoju. U srednji razred satova u liniju hronografa uvodi vlastito razvijen 69000 IWC kalibar. Time se znatno odmiče od onoga, što su mu mnogi zamerali. Oslanjanje na ETA / Sellita generičke mehanizme, koje je proizvođač modificirao prema svojim potrebama. Tako smo i prvi put u Portugieser liniji dobili In House kalibar 69355, koji je zamenio već legendarni IWC 79350 sa bazom u ETA Valjoux 7750. Od tada sam nebrojeno puta čitao zvanične blogove i komentare horoloških novinara, koji su novi In House 69355 povezivali sa Valjoux 7750 u smislu, da je IWC prilikom razvoja neznatno priredio jednog od najvećeg horološkog velikana - 7750. Sve to je daleko od istine.
Novi 69355 je arhitektonski naslonjen na 79350 odnosno Valjoux ali pogledajmo te razlike, koje ga postavljaju u sasvim drugo svetlo.
Prva razlika se odnosi na strukturu. Dok je Valjoux 7750 Cam Switched hronograf sa vodorovanim kvačilom, IWC 69355 je integrisani Column Wheel hronograf, koji je u ovom segmentu sofisticiraniji i prestižniji od prethodnika. Pritiskom na start funkciju hronografa ne dolazi do znatnog skoka kazaljke štopera i gubitka mikro vremena. Sistem teče potpuno glatko, njegova konstrukcija i performans je na višem nivou od Cama.
Druga razlika: IWC je već kod 79350 napravio veću modifikaciju na Valjouxu 7750, jer je morao mali sekundnik pomeriti iz pozicije 9 na poziciju 6. In House 69355 na poziciji 6 takođe sadržava mali sekundnik ali on je sada vođen vlastitim točkom, koji ga direktno pokreće.
Treća razlika: dok je 79350 odnosno Valjoux 7750 bio napravljen na tradicionalan, klasičan način, IWC 69355 Escape Wheel i Pallet Fork je napravljen na LIGA metodi odnosno putem postupka litografije, galvanizacije i moduliranja. To je rezultovalo u vrlo lagan Escapement iz nikla, koji značajno pojačava efikasnost mehanizma.
Vrlo je bitna razlika, koja se odnosi na način navijanja mehanizma. Dok je kod Valjouxa 7750 on jednosmeran, 69355 temelji na dvosmernom Pawl Winding sistemu. To je sistem, vrlo sičan Seiko Magic Lever načinu navijanja i sastoji se iz dve šipke. Jedna, koja vuče i jedna, koja gura za navijanje glavnog federa. Seiko je prilikom razvijanja Magic Levera kompletnu zamisao preuzeo upravo od IWC Pellaton navijajućeg sistema ali ga je prilično pojednostavio, pa sadržava manje delova i zauzima manje mesta. Zanimljivost predstavlja činjenica, da je IWC Pawl sistem prilično popularan među brendovima Richemont grupacije. Čak i mnogo puta skuplji Vacheron Constantin Traditionelle Tourbillon deluje na istom sistemu, koji je zbog jednostavnosti, kompaktnosti i efikasnosti izuzetno cenjen.
Upravo ta popularnost je donela pometnju kod razumevanja lokacije ravzoja i proizvodnje IWC 69000 linije. Većina smatra, da se mehanizam proizvodi u preduzeću ValFleurier Ebauches (nekadašnji legendarni Fabrique D'Horlogerie Fleurier - FHF), koji je značajan dobavljač kalibara za brendove Richemont grupacije. Tri četvrtine In House Panerai kalibara nastaje u njegovim pogonima, kao i kompletan Baume & Mercier In House segment. Ipak, predsednik uprave IWC, Christopher Grainger u razgovoru za portal Time & Tide, otklanja sve insuinacije tvrdnjom, da proizvodnja teče u IWC Manufakturzentrumu, izgrađenom i otvorenom 2017 godine.
Prilog 152383
IWC i dalje nastavlja sa odmicanjem od ETA/Sellita outsorcanja mehanizama. Prošle godine i u entry razred uvodi vlastitu liniju 32000, nehronografksih kalibara, gde prvi put u istoriji ugrađuju silicijum spiralu, pa tako Spitfire i Top Gun liniju pokreću mehanizmi sa 72 sati rezerve rada uz frekvenciju 28.800 b/h. To je vrlo važna smer, jer je besmisleno, da proizvođač sa takvom reputacijom i bogatom In House tradicijom u svoje satove ugrađuje Aliene, bez obzira na njihov kvalitet.
Narukvica
Kaiš, aligator koža
20,0 mm
Kopča: Deployant
Brušena završna obrada čelika
Prilog 152384
Prilog 152385
+
Kvalitetan i izdržljiv kaiš, koji dokazano uspešno odoleva zubu vremenske eksploatacije
Kvalitetno potpisana kopča
Prilog 152386
Embalaža
IWC uvodi novu emabalžu sredinom 2019 godine
Vanjska kutija iz ojačanog, tvrdog kartona sa otvaranjem cele prednje strane
Etui iz prirodne kože čini glavni deo embalaže. Unutrašnjost je sačinjena iz jastučića na kome je sat potpuno sigurno smešten
Prilog 152387
Prilog 152388
+
Donja stranja vanjske kutije sadržava udoban pretinac za dokumentaciju
Osnovna ideja nove embalaže je vlro kvalitean kožni etui, koji se koristi u svrhu uzimanja sata sa sobom prilikom putovanja
Jednostavna, ukusno kreirana, praktična i kvalitetna embalaža, gde je manipulacija postavljena ispred funckije ukrasa
Prilog 152389
Prilog 152390
Dano / Dobijeno
8.350,00 €
Početak Portugiesera datira u 1990 godinu. Znam, svi će reći da grešim i da sam omanuo za čitavih pola veka, kada su portugalski biznismeni Rodrigues i Teixieira, 1939 godine pokucali na vrata Ernsta Jacoba Hombergera i izrazili želju za kupovinom preciznog pomorskog hronometra u obliku ručnog sata. Ali zapravo te godine se i sve završilo. Jer osim njih dvojice, kupci koji su bili spremni privlastiti 10 milimetara veći sat od tadašnjih uobičajenih proporcija, mogli su se izbrojati svim prstima ruku i nogu, a nije bilo ništa strašno, čak i ako svi predstavnici udova nisu bili na broju.
Da Kurt Klaus, legendarni IWC časovničar, 1990 godine, prilikom posete na ruci jednog od klijenata nije zapazio tu spravu sa džepnim kalibrom 74, ko zna, kako bi se sudbina brenda odvijala do danas. Već prva verzija Portugiesera, izdana povodom 125 godišnjice postojanja firme, donosi priličan uspeh, koji se u ekstreme diže lansiranjem hronografskog modela 3714, 1998 godine.
Prilog 152391
Model 3714 je u dve decenije postojanja preuzeo vodeće mesto u obimu prodaje i postao zastovonoša IWC produkcije. Uz Tag Heuer Calibre 16, IWC kalibar 79350 postaje najbitniji faktor uzdizanja ETA Valjouxa 7750 u najlegendarniji hronografski mehanizam moderne horologije. Ipak, tačno dve decenije godine kasnije, IWC prekida bajku i predstavlja novi Portugleser 3716 sa vlastitim hronografskim ostvarenjem.
Naravno, glavna promena se odnosila na unutrašnjost, dok je fasada sata ostala skoro istovetna. Glavna novost je donela safirno staklo na poklopcu, koja predstavlja veliki napredak u istoriji modela, neznatna promena u stilu displeja znakova IWC Schaufhaussen Automatic Chronograph, kopči i u načinu dizajna aligator kaiša. Novi mehanizam je doneo i za 0,7 mm više kućište. Još jedna izuzetno značajna promena se odnosila na preporučenu maloprodajnu cenu sata. Novi Portugieser je bio samo za 5 % skuplji od prethodnika.
Vrlo je značajna još jedna novost proizvođača. Kupovinom sata i registrovanjem istog na IWC zvaničnom sajtu, garancija važi za period 8 godina.
Prilog 152392
2020 godina donosi modele i sa zelenim i bordo brojčanikom. Tri godine nakon uvođenja nove 3716 linije, od 120.000 satova, koliko IWC napravi na godišnjem nivou, petinu predstavljaju Portugieser hronografi i tako još uvek drže komercijalni primat proizvođača iz Schaufhaussena.
Nova linija nije donela promenu statusa. Portugieser je još uvek siguran i večan predstavnik Top 10 raznih izbora najlegendarnijih hronografa u istoriji horologije.
Možda je nakon samo 23 godine postojanja prepotentno reći, da se radi još o jednoj ikoni časovničarske delatnosti ali usudiću se ostati pri vlastitom uverenju, da će tako biti i nakon narednih 23 godina. To je sat, koji nije klasika samo u formalnom, namenskom usmerenju, nego i u smislu najšireg horološkog okruženja.
I kod ovog sata ostajem na svojoj strani mosta. Pokušaj monetarnog vrednovanja horoloških monumenata je u svakom slučaju nepravedan. Odstupanja su izricito subjektivnog karaktera i besmisleno ih je postavljati u široko prihvatljive ovkire.
Prilog 152393
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Vrhunski i sat i tekst, kao i obično :thumbup:
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Remek-delo. Čestitam!
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Odsustvo pristojne iluminacija I 3 atm WTR su ogroman nedostatak za bilo koji sat. Horološka vrednost modela a posebno mehanizam zaslužuju ovakvo koncizno i sveobuhvatno predstavljanje. Svaka čast Haifisch na reviewu, svako bi pozavideo na tvojoj kolekciji i strasti koju unosiš u pravljenju iste..
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolege!
Nešoni, nikako ne mogu, da se složim sa konstatacijama o luminaciji i WR, kada se radi o klasičnim dress satovima. Kultura nošenja takvih satova je sasvim drugačija od većine ostalih. Teško je zamisliti, da će neko sa Visodatom, Calatravom ili Langeom u tamnom hodniku rudnika skinuti pogled sa krampa i pogledati, koliko mu još vremena preostaje do ručka. Isto tako je čudno očekivati, da će se isti nakon završetka smene sa tim Visodatom, Calatravom ili Langeom uputiti pod tuš i sprati znoj sa sebe.
Pokušaj zamisliti luminirane kazaljke na pomenutim satovima. Kao brkovi na Mona Lisi.
Sa 3 ATM možeš bez brige prati ruke koliko god poželiš, ali sa Portugisierom umivaonik zameniti sa tuš kabinom ili sa Visodatom zaplivati u obližnjem potoku. I ribe bi se preokrenule od smeha.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Top recenzija ! [emoji106]
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Čestitke Haifish, kako na prinovi, tako i na prikazu sata. Iskreno, manje nisam ni očekivao!!!:thumbsup:
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Ja sam jednom slučajno upao u bazen sa IWC Portugisierom na ruci i bukvalno ništa se nije desilo iako sam na trenutak pomislio :"gotov je"!!!
Ala sam se nasmejao ovoj rečenici:". Kao brkovi na Mona Lisi." :lol:
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Cestitam! Super je i sat i recenzija!
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolege! Sat je zaista odličan a recenzija...ne bih bio ja bez gluposti...Toliko puta sam Schaffhausen prekrstio u Schaufhausen, da sam nazivu grada, dao sasvim drugo značenje. Kao da nisam hiljadu puta pre toga pisao ovaj naziv. Potražiću izgovor u drugoj dozi Pfizera od prethodnog dana i sasvim kulturne glavobolje, koja me je pratila prilikom pisanja.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Čestitke kolega, jako lijep i sa puno ukusa sat.
Takodjer način kako posmatras satove i tvoja objektivnost učini da svako tvoje predstavljanje sata je jako zanimljivo.
Zao mi je sto nećeš da se posvetis recenzijama satova ali i razumijem da ne želiš.
Iskren da budem odavno mi sat nije zapeo za oko kao ovaj.
Lijep pozdrav.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Zaista uživanje čitati dobru recenziju, posebno kad se radi o IWC.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Čestitke na novom satu.
Sjajna recenzija, ali i interesantna kolekcija knjiga :)
[emoji122]
Sent from my HTC U11 using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolege!
Eh, kad bi satova imao koliko i knjiga.
Umetnost (muzika, književnost, slikarstvo, film) - to je ono što život čini lepšim i bogatijim.
Iako moja kolekcija ne sadržava satove, koji se u direktnom smislu mogu povezati sa sferom umetnosti, pošto je taj deo delatnosti rezervisan samo za područje Haute Horlogerie, ja ih svejedno shvatam kao rezultat opšteg ljudskog umeća. I Ramones su sa svoja dva akorda i gabba gabba hey hey svojevrsna umetnost :).
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Kao što već reče neko od kolega ništa manje nismo ni očekivali.... dakle sedi dole odličan pet...
ali za oko mi je zapeo mali literalni izlet dragi kolega .... moram da pohvalim i posebno apostrofiram
:adore:
Citat:
Haifisch23 kaže:
IWC je sa navedenim detaljima od Portugiesiera napravio više nego samo kvalitetan dress hronograf. To je izuzetno razigran gospodin, koji neprestano koketira sa okolinom i ne dozvoljava sebi, da se ograniči samo formalnim okvirima
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Čestitke! A posebno hvala na podacima, odličnom tekstu, i izuzetno lepim slikama. Što bi rekli braća englezi: you are a scholar and a gentleman! :)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Boško! Portugieser je prilično zahvalan model za slikanje, pa su slike plod više toga nego neke moje nadarenosti. Zapravo, to mi je najgori deo prilikom predstavljanja.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Citat:
Haifisch23 kaže:
Hvala Boško! Portugieser je prilično zahvalan model za slikanje, pa su slike plod više toga nego neke moje nadarenosti. Zapravo, to mi je najgori deo prilikom predstavljanja.
Slažem se da je Portugieser lep za slikanje :)
Želim vam da ga dugo i zdravo nosite.
Boško
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Pridružujem se čestitkama Haifisch.
Odličan Portugiser, kvalitetan i nadasve elegantan sat. [emoji106][emoji106][emoji106]
Čestitke i veliki naklon za uložen trud pri pisanju još jedne studiozne recenzije, kakvu ovakav sat i zaslužuje.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока