Strana 20 od 74 PrvaPrva ... 101617181920212223243070 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 191 do 200 od ukupno 734
Like Tree2947Likes

tema: Haifisch 23 - Moja kolekcija

  1. #191
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.910
    Lajkovi
    13194
    Reputacioni uticaj
    401

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    HAMILTON PAN EUROP AUTO CHRONO H35657375

    Kada su se krajem 2010 godine odvijale poslednje aktivnosti u kreiranju novog, Hamilton H-31 mehanizma, odnosno tehnološko unapređenog ETA Valjoux 7753 kalibra, nije bilo nikakvih dvojbi, koji će model imati čast, da bude nosioc ove novitete.

    Četrdeset godina ranije, u martu 1971, na tržištu se pojavio automatski hronograf Hamilton Chronomatic Pan-Europ 702, koji je bio jedan odprvih automatskih hronografa, a u sebi je nosio čuveni Caliber 11, kao rezultat tajnog razvoja pod nazivom Project 99, tadašnjih velikana Heuer, Breitling, Hamilton-Buren i Dubois-Depraz.
    Mehanizam je bio predstavljen u New Yorku, 3.3.1969, odnosno 52 dana nakon, što je veza Zenith-Movado predstavila svoju verziju, kalibar El Primero.

    Pan Europ je bio veliki komercijalni uspeh tadašnjeg Hamiltona i obeležavanje 40-godišnjice pojavljivanja modela je sadržavalo 1971 komada, limitirane serije nove verzije sa istim nazivom. Novi model se nije u poptpunosti naslanjao na izvorni ali je zadržao osnove – sportski automatski hronograf sa brojčanikom plave boje u karakterističnom školjka kućištu, na kožnoj narukvici.
    Osim u mehanizmu, glavna razlika se odnosila, na položaj glavne krunice, koja je kod rimejka postavljena u skladu sa mehanizmima modernog doba, na poziciji 3. Na originalnom modelu, njen položaj je bio napoziciji 9.

    Cela serija je bila razgrabljena u rekordnom vremenu, pa zato odluka, da se proizvodnja modela nastavi, nije predstvaljala iznenađenje. Od 2012 do 2014 godine, hronograf je izlazio u dve boje brojčanika – srebrnom i crnom. Od 2014 godine, Hamilton plasira nešto pristupačniji model, koji nije hronograf ali je zadržao osnove dizajna a izlazi u 4 boje: plava, crna, srebrna i zelena.

    Hronograf H35657375 dolazi iz 2014.

    Naziv: 20171009_132320_HDR.jpg, pregleda: 740, veličina: 158,4 KB


    Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušenog čelika. Prelazak stranskog dela na gornji deo kućišta je visoko poliran. Radi se o vrhunsko finiširanom elementu sata. Prelaz iz brušene u poliranu i nazad u brušenu površinu je čist i sa obe strane potpuno jednakomeran.

    Naziv: 20180512_173842_HDR.jpg, pregleda: 716, veličina: 121,2 KB


    Prečnik sata bez krunice iznosi 45,0 mm, visina 15,0 mm i dužina 43,4 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 48,7 mm a između lugova 22,0 mm.

    Krunica je postavljena na poziciju 3. Kao i oba hronografska druckera, napravljena je iz poliranog čelika. Ušarafljena je i potpisana. Prečnik je 7,4 mm. Postupak uvijanja teče glatko i jednakomerno. Ležaj kućišta odmah prihvata navoj krunice i potreban je blag pritisak za početak uvijanja. Pusheri se odlično odazivaju na komande. Sekundara hronografa se vrača tačno u početni položaj.

    Naziv: 20171009_132715_HDR.jpg, pregleda: 754, veličina: 89,8 KB


    Poklopac kućišta je kombinacija brušenog nerđajućeg čelika sa središnjim delom iz safirnog stakla, koji se konveksno uzdiže. Pričvršen je sa 4 šrafa.

    Naziv: 20171009_132910_HDR.jpg, pregleda: 707, veličina: 162,7 KB


    Kućište ovog modela je za 5 mm veće od originalnog. Napravljeno je u potpuno jednakim manirima. Izuzetno je kompaktno, masivno i čvrsto. Rubovima lugova je dopuštena određena doza oštrine ali je još uvek u granicama, koje omogućavaju udobno nošenje.

    Bezel je jednosmerno rotirajući. Za ceo krug je potrebno 120 klikova. Okretanje bezela je jednakomerno, što znači, da je kvalitetno smešten u ležište, ali je potrebna određenja doza napora i strpljenja, da se uhoda i da se ceo proces odvija lakše i brže. Ovaj elemenat je jednakomerno nazubljen i sa strane obrađen finim poliranjem. Korona je crne boje, sadrži minutnu skalu a njegova širina iznosi 4,3 mm.

    Naziv: 20171009_132503_HDR.jpg, pregleda: 728, veličina: 143,5 KB


    Prednje staklo je safirno, premazano antirefleksnim slojem. Ravno je i nalazi se u potpuno jednakoj razini, kao prsten bezela. Prečnik iznosi 33,3 mm. Staklena površina omogućuje odličnu čitljivost brojčanika iz različitih uglova.

    Naziv: 20171009_133407_HDR.jpg, pregleda: 699, veličina: 88,2 KB


    Brojčanik je oličenje potpunog izgleda sportskog hronografa sedamdesetih godina prošlog veka. Već pri prvom pogledu, samo od sebe dolazi pitanje: koliko ide na sat? Dinamičan, u potpunom kontrastu i pregledan.

    Podlaga je crne boje, a skale podbrojčanika i tahimetra bele. Podbrojčanici malog sekundnika i hronografa se nalaze na pozicijama 9 i3. Spušteni su pod razinu podlage i zajedno sa dubokim prozorom za datum, napoziciji 6, čine idealan trougao.

    Markeri su u obliku barova, postavljeni su na podlagu i ono što je najefektnije u vezi sa njima je njihov izlazak iz tahimetarskog prstena, koji asocira na postavljenost trkačkih bolida pred start utrke.

    Vrlo je zanimljiv položaj tahimetarskog prstena. Za razliku od većine ostalih unutrašnjih jednakih elemenata, u ovom slučaju se skala uzdiže koso prema rubu kućišta. Time oduzima nešto prostora crnoj podlogi brojčanika ali sat puno pridobiva na vizualnoj agresivnosti, zbog povećanog kontrasta.

    Stick kazaljke su srednje široke, dugačke i premazane sredstvom za luminaciju. Za postizanje vizualne dinamike su zadužene crvene kazaljke hronografa i malog sekundnika.

    Naziv: 20171009_132628_HDR.jpg, pregleda: 745, veličina: 194,2 KB


    Jedina primedba plavom modelu iz 2011 godine je bila neodgovarajuća kvaliteta kožne narukvice. Hamilton je u ovom slučaju to popravio. Uspeo je, da ponudi komad kože, koji je sasvim dostojan ovom satu. Ručno urađen, prilično krut ali dovoljno prilagodljiv, sa prvenstvenom funkcijom vizualne usklađenosti sa satom, kojeg nosi, svoj zadatak ispunjava sasvim konkretno i od njega ne treba tražiti više. Širina kod lugova iznosi 22,0 mm i spušta se do 20,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20171009_133229_HDR.jpg, pregleda: 697, veličina: 85,6 KB


    Kopča je klasična. Napravljena je iz brušenog čelika i potpisana je.

    Naziv: 20171009_133218_HDR.jpg, pregleda: 709, veličina: 104,1 KB


    Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 129 g a deklarisana vodoodpornost iznosi 10 ATM odnosno 100 metara.

    Luminacija je potpuno primerna karakteristikama sata. Nije blještava ali je dovoljno raspoznavna i dugotrajna, da zaslužuje pozitivnu ocenu.

    Naziv: 20171009_154207_HDR.jpg, pregleda: 706, veličina: 114,8 KB


    Sat pokreće automatski mehanizam H 31, koji ima mogućnost ručnog navijanja. To je mehanizam, koji je nastao na bazi ETA Valjoux 7753, 2011 godine. Sa izboljšanjem glavne opruge (mainspringa) na ETI 7753, dobijena je rezerva snage rada od 60 sati, što je 18 sati više od baznog kalibra. Cilj je bio smanjiti potrebno navijanje uz predpostavku, da vlasnik, sat skine sa ruke u petak popodne i onda ga ponovo stavi u upotrebu u ponedeljak ujutro.

    Mehanizam ima hacking funkciju, frekvenciju od 28.000 oscilacija u jednom satu i opremljen je sa 27 rubina. Znajući za reputaciju Valjoux-a, kao proizvođača najboljih tipskih mehanizama u današnjoj horologiji, zaključci o srcu ovog modela, dolaze sami od sebe. U toku je sedma godina od njegovog uvođenja i do sada nisu zabeleženi problemi, što se tiče pouzdanosti. Hamilton ga i dalje uspešno plasira i mehanizam je stigao u fazu osnovne namere uvođenja. Zajedno sa vršnjakom H21 (baza ETA Valjoux 7750), te mehanizmima, koji su predstavljeni 2014 godine, H10, H30, H40 (baza C07.6xx), ovaj pokretač sata sve više pridobiva na značenju vlastitog odnosno delimičnog in-house mehanizma.

    Sat dolazi u standardnoj Hamilton ambalaži, sastavljenoj iz vanjske (zaštitne) i unutrašnje, dekorativne kutije iz izuzetno tvrdog materijala, koja sat čuva u sigurnom prostoru i omogućava dugi vremenski period upotrebe.

    Naziv: 20180225_110113_HDR.jpg, pregleda: 705, veličina: 79,8 KB


    Naziv: 20180225_110434_HDR.jpg, pregleda: 685, veličina: 63,1 KB


    Hamilton Pan Europ Automatic Chronograph je sat sa trkačkim manirima. Kao što je originalan model iz 1971, produkt utrke velikana u kreiranju prvog automatskog hronografa, tako je i novodobni Pan Europ u neku ruku rezultat ponovo započete utrke među subjektima iz srednjeg i višeg-srednjeg razreda švajcarske časovničarske industrije u delomičnom prilagođavanju i ukrašavanju klasičnih tipskih mehanizama i njihovom davanju vlastitih imena.
    Najveća odlika ovog modela dolazi iz činjenice, da je dva puta stajao na pobedničkom postolu. I tada i sada. Uzevši u obzir novodobnu ponudu u segmentu Hamiltona, Pan Europ Auto Chrono sa cenom od 1.550 €, možemo još jednom postaviti na podijum. Hrpa satova konkurencije bez istorijske validnosti modelai slabije tradicije proizvođača, ni u kojem slučaju boljim kvalitetom, se nudi po 10 do 20 posto višim cenama.

    Naziv: 20171009_132353_HDR.jpg, pregleda: 713, veličina: 142,1 KB


    Naziv: 20171102_082503_HDR.jpg, pregleda: 713, veličina: 251,4 KB


    Naziv: 20180225_110724_HDR.jpg, pregleda: 708, veličina: 141,3 KB

  2. #192
    eee
    eee je offline
    Moderator Avatar korisnika eee
    Član od
    27.1.2009.
    Lokacija
    privremeno u Beogradu :)
    Poruke
    3.648
    Lajkovi
    7472
    Reputacioni uticaj
    162

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Prelep...

    Sent from my SM-A310F using Tapatalk
    chuck and Haifisch23 like this.

  3. #193
    Počasni član Avatar korisnika don Alberto
    Član od
    14.12.2012.
    Poruke
    5.337
    Lajkovi
    27420
    Reputacioni uticaj
    54

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Komad istorije.Čestitam kolega.
    Haifisch23 likes this.
    Omega rules !!!

  4. #194
    Stariji član Avatar korisnika Petar012
    Član od
    29.11.2015.
    Poruke
    1.340
    Lajkovi
    4320
    Reputacioni uticaj
    43

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Citat Haifisch23 kaže: Pregled poruke
    Hvala kolege! Tek smo na pola puta sa predstavljanjem
    Izneo bih jedno samo upozorenje vezano sa Seiko vintage hronografima. Juče me je Skydrummer upozorio na neke detalje, kod Pogue-a, koji bi mogil navoditi na to, da nije samo narukvica aftermarket nego i neki drugi delovi.
    Ja sam sat kupio od prodavača, koji se time zvanično bavi. Samo sam jedan hronograf kupio od privatne osobe, a to je Kakume, gde ima određenih nepravilnosti (ne aftermarket na brojčaniku, nego je prošlo vlasnik, koga poznajem i od koga sam kupio sat) On je na svoju ruku hteo naneti novu luminaciju, ali mu to nije najoblje pošlo za rukom, pa je ispalo zaista slabo. Uz to je posle još prefarbao kazaljke, da bi nekako izjednačio kontrast markera i brojčanika). Ali moj časovničar je rekao, da to nije veliki problem i kad bude došao red na servis sata, da će to restaurirati. Tu sam žrtvovao slabiji izgled zbog autentičnosti, jer je sat od početka kod prvog vlasnika.
    Kao što sam napisao, ne mogu, da stavim ruku u vatru, da svaki pojedini deo na hronografima nije aftermarket, mada su mi to potvrdili prodavači.
    Kada sam juče zvao prodavača za Pogue-a, rekao je, da se radi o Non Notched Case-u, koje je korišteno oko sredine 1971 i da je to slučaj sa mojim modelom i da je u to vreme Seiko ne nekim modelima koristio jednake pushere na 6139 i 6138. Postoje vodiči za Seiko hronografe na forumima ali i oni su uopšteni, nisu zvanično potvrđeni od proizvođača a i ne pokrivaju u potpunosti celokupnu emisiju. Poštujem Sky-jevo mišljenje ali ne mogu, da odbacim ni mišljenje antikvara, za kojega znam, da pošteno radi svoj posao i da je kroz njegove ruke prošlo more satova, pa ću probati, da proverim i videti, šta je sa tim. Baš on je bio taj, koji mi je preporučio, da rađe Citizen Bullhead kupcim u Nemačkoj, nego ovde kod nas, jer koliko je video, većina ima jednaku visinu markera, koji su 100 % aftermarket.
    Ovo pišem, kao upozorenje, da se radi o 40 i nešto godina starim satovima i da na žalost ne mogu, da zasiguram, da je sve 100% iz doba, kada su nastali.
    Sa druge strane mogu, da potvrdim, da su svi mehanizmi potpuno izvorni i 100 % fit. To je moj časovničar potvrdio, kada ih je pregledao.
    Kolega malo sam bolje pogledao tvoje recenzije, a pogotovu slike ovog modela, i pravo da ti kažem, slažem se sa Skydrummerom. Dosta toga se ovde meni ne uklapa. 100% je mala kazaljka aftermarket, jedini pravi oblik je suza (teardrop), notched case je ok, ali unutrašnji bezel je skoro sigurno aftermarket, navodno beli uopšte nisu originalni, mada sam viđao dosta njih sa belim, ali zanimljivo je da ovde nema nimalo tragova na njemu a i brojčaniku, baš nijedne tačkice, brojke u donjem podbrojčaniku su tanke (pogrešan font), markeri suviše kvadratnog oblika a trebaju biti blago izduženi, i nemaju nimalo patine... I nedostaje Suwa logo... Ne pišem ovo javno da bih unizio tvoju kolekciju ili slično, stojim iza toga da je sjajna i da si vrhunski poznavalac horologije, već u duhu foruma da i drugi budu informisani jer je tržište prepuno aftermarket delova...znam ja da si gospodin i da se ne ljutiš

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk

  5. #195
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.910
    Lajkovi
    13194
    Reputacioni uticaj
    401

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Hvala za forenziku Petre! Sve to je napomenuo i Sky. Ovo, kao da si prepisao od njega. Verovatno ću sat poneti sa sobom, kada me put bude naneo u severnu Štajersku u Austrjil, gde postoji neki stručnjak za Seiko vintage. Biće proveren. Ali bojim, se da će mi možda reći isto, kao i moj časovničar. A to je, da možda samo 10 % vintage satova sadrži originalne delove ili bolje reči delove iz doba nastanka sata. Kolege koji poznaju Seiko bolje nego ja, nisu bile ovako sigurne kao ti i Sky, jer navodno postoji serija iz doba mog sata, koja je išla u Ameriku i gde je bila kombinacija pushera sa modelima 6139. A antikvar, gde sam kupio sat je ovaj model dobio iz SAD.
    Petar012 likes this.

  6. #196
    VIP član Avatar korisnika skydrummer
    Član od
    23.6.2011.
    Poruke
    7.052
    Lajkovi
    30924
    Reputacioni uticaj
    983

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Nabrojao sam malo vise detalja od Petra koji pokazuju da sat nije u fabrickom stanju. Haifisch zna koji su to detalji (ima ih mnogo) i zna moje misljenje koje nisam hteo da iznosim u temi koja nije predvidjena za to kako ne bih kvario temu za cije pisanje je utrosena vanredna kolicina vremena i truda.

    Hvala na svim do sada napisanim tekstovima i na doprinosu forumu.

  7. #197
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.910
    Lajkovi
    13194
    Reputacioni uticaj
    401

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Da. Brišem poruke, pa nisam imao totalnu usporedbu. Ali je bilo prilično toga.
    Kao što sam rekao, kada bude prilika, sat će ići na fizičku proveru. Nije problem u originalnosti, nego o autentičnosti. Ne baratam dobro srpskim jezikom ali mislim, da i tu postoji razlika između ova dva pojma. Jer, kada kupiš novog golfa i zameniš mu feltne on je još uvek originallan ali nije više autentičan. Možda je ovo i sa ovim satom. Za sada ostajem, kod mišljenja nekih ovdašnjih kolega, kroz čije ruke je prošlo mnogo satova i vrlo dobro poznaju tematiku. Non notched case ima neke svoje karatkteristike, kojima je ovaj sat najbliži.

  8. #198
    Stariji član Avatar korisnika Petar012
    Član od
    29.11.2015.
    Poruke
    1.340
    Lajkovi
    4320
    Reputacioni uticaj
    43

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Slažem se, teško je kod malo kompleksinijih vintage satova naći da je sve originalno. Tachy, inner bezel, više kazaljki...ja nisam stručan kao Sky, samo sam prokomentarisao šta znam, jer forum i služi da svi delimo mišljenje... Primerci koje poseduješ su fantastični, i hvala na iscrpnim opisima, neću više ništa da kažem da neko ne pomisli nešto pogrešno.

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk

  9. #199
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.910
    Lajkovi
    13194
    Reputacioni uticaj
    401

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    MIDO MULTIFORT AUTO CHROHOGRAPH M005.614.11.031.09

    U novembru 2018 godine, Mido će obeležiti pun vek postojanja. Danasj e kompanija stabilan član SWATCH grupacije i sa Tissot, Certina i Hamilton sačinjava njen srednji deo ponude.

    Jedna od osnovnih karakteristika ovog proizvođača je potpuno izražena tradicionalnost. Za razliku od ostala tri brenda iz istog razreda, te za pola razreda višeg Rada i razred višeg Longinesa, koji značajan deo asortimana dopunjuju kvarc satovima, današnji Mido se oslanja isključivo na automatik mehanizme u muškom segmentu ponude.
    Pri tome je posebna važnost posvećena ponudi COSC certificiranih hronometara. Ako su '70 godine prošlog veka važile za zlatno doba brenda, kada je sa 29074 komada zauzimao drugo mesto među Swiss proizvođačima, 2013 godine se broj popeo na 61358 hronometarsko certificiranih satova i sa četvrtim mestom po obimu proizvodnje istih, u komparaciji sa ostalim švajcarskim proizvođačima.

    Jedan od stubova Mido produkcije je linija Multifort. Nastala je 1934 godine, a satovi, koji su dolazili na tržište posedovali su izuzetno retku kombinaciju za to vreme: otpornost na udarce (shock resistant), anti-magnetnu zaštitu i kućišta, koja su omogućavala maksimalnu zaštitu pred vodom i prašinom.
    Ono što ih je činilo jedinstvenim i po čemu su bili prvi u istoriji, bila je nesalomiva glavna opruga (mainspring).

    Multifort linija je bila nosioc još jedne osobine, koja do tada nije postojala. Walter Schaeren, sin ustanovitelja kompanije Georga Schaerena i njen budući predsednik je tokom drugog svetskog rata bio pilotš vajcarskih vazdušnih snaga. U želji za postizanjem najboljeg mogućeg upravljanja hronografom i što boljim čitanjem podataka, u saradnji sa očevim inžinjerima modificira mehanizam Valjoux VZ u kalibar Mido 1300, na takav način, da nastaje prvi hronograf sa centralnim čitanjem, kod kojeg je funkcijaz austavljanja vršila operaciju sa svim kazaljkama na jednom mestu – u centru. Tako 1943 godine, nastaje legendarni model Multicenterchrono.

    Danas je linija Multifort dostupna kod preko 2000 retailerai u 60 država širom sveta. Multifort Auto Crhonograph M005.614.11.031.09 dolazi iz 2017 godine.

    Naziv: 20180219_130230_HDR.jpg, pregleda: 646, veličina: 188,2 KB


    Kućište je napravljano iz nerđajućeg čelika. Sa strane je fino brušeno a na vrhu polirano.

    Prečnik sata bez krunice iznosi 44,0 mm, visina 15,0 mm i dužina 44,4 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 50,2 mm a između lugova 23,0 mm.

    Obrada kućišta je na vrhunskoj razini. Brušene površine čisto i precizno prelaze u polirane. Obrađene su potpuno jednakomerno. Čak i najpažljiviji prelaz prstima preko rubova ne otkriva ni trag iritantnog osećaja oštrine.

    Naziv: 20180512_174219_HDR.jpg, pregleda: 644, veličina: 115,7 KB


    Krunica se nalazi na položaju 3. Ušarafljiva je. Na pozicijama 2 i 4 se nalaze hronografski pusheri. Sva tri elementa su napravljena iz poliranog čelika. Glavna krunica je potpisana. Prečnik iznosi 7,4 mm. Uvijanje teče besprekorno. Prihvatni nazubljeni deo olakšava proces, ležište prihvata navoj već u samom početku i nije potrebna prevelika sila pritiska za početak postupka. Hronografski pusheri su odlično odazivni, kazaljka hronografa se vraća tačno u početni položaj.

    Naziv: 20180219_130404_HDR.jpg, pregleda: 655, veličina: 116,6 KB


    Poklopac sata je sačinjen iz kombinacije brušenog nerđajućeg čelika i safirnog stakla, kroz koje je vidljiv mehanizam, ukrašen ženevskom šarom. Poklopac je ušarafljen i konveksno se uzdiže iznad kućišta.

    Naziv: 20180219_131122_HDR.jpg, pregleda: 632, veličina: 154,9 KB


    Prsten oko prednjeg stakla je iz punog poliranog čelika. Koso se spušta na osnovno kućište. Njegova širina iznosi 1,0 mm a visina 2,8 mm. Radi se o odličnom dizajnerskom rešenju, čime je brojčanik u potpunosti postavljen u centar pažnje.

    Naziv: 20180219_130420_HDR.jpg, pregleda: 634, veličina: 164,1 KB


    Kućište sata je izuzetno masivno i kompaktno. Lugovi ga prijatno otvaraju, nisu predugački i stvaraju prijatnu celinu, koja se odlično snalazi na ruci.

    Prednje staklo je safirno. Postavljeno je u jednakoj razini kao prsten kućišta i jedva primetno se spušta prema sredini. Prečnik iznosi 40,0 mm. Omogućava odličan pogled i odčitavanje brojčanika iz različitih uglova posmatranja.

    Glvana odlika sata je svakako panda brojčanik, koji ga ultimativno definiše.

    Srebrna podloga sa karkaterističnim Multifort rebrastim uzorkom, obrađena u stilu ženevske šare sa crnim hronografskim podbrojčanicima sačinjavaju neodoljivu kombinaciju.
    Postoji efekat, koji se ne može prikazati običnim fotoaparatom a to je, da je cela rebrasta površina obrađena na takav način, da je osenčena izuzetno tankim tamnim uzorkom, koji se kroz koncentrične krugove širi celom površinom i pruža lepršavu igru sjaja i galantnosti.
    Oba crna polja su veća od srebrnog malog sekundnika i tako konačnom izgledu daju krajnji smisao. Sva tri podbrojčanika su smeštena pod površinu podlage, čime je postignuta osnovna dubina ali kao, da to nije bilo dovoljno, pa je dodatan učinak postignut vertigo uzorkom.


    Prozor za dan i datum se nalazi na poziciji 3 i svojom svetlom pozadinom i crnim displejem prati vizualnu kompoziciju podlage.

    Ritam kontrasta se nastavlja okruglim markerima, čija unutrašnjost je uvučena duboko u podlagu brojčanika i premazana luminacijskim sredstvom. Ovo ne važi za markere 3, 6, 9 i 12 koji su obliku barova. Dvodelni su, sa strane polirani a središnji deo je luminiran.

    Pencil kazaljke su široke i luminirane. Draga mi je odluka dizajnera, da crnom hronografskom kazaljkom nije razbio ukupan srebrno-crni kontrast, koji se prijatno nastavlja crnom prstenastom minutnom skalom i koso podignutim tahimetrom. Tako je sa samo dve osnovne boje dostignuta vrlo visoka dinamika izgleda, koji se ugodno šeta u zoni sportske galantnosti.

    Naziv: 20180219_125922_HDR.jpg, pregleda: 630, veličina: 221,1 KB


    Za razliku od masivnog, visokog i kompaktnog kućišta, narukvica finom obradom ostavlja nešto nežniji utisak i time takođe predstavlja određenu dozu kontrasta, koja je prisutna u brojčaniku. Sva tri reda vertikalno postavljenih linkova su podjednako brušena i fino satinirana. Zbog toga narukvica na dodir deluje mekše i elegantnije. Linkovi su vrlo elastični i gibijivi, te savršeno prilagodljivi ruci.
    Širina narukvice iznosi 23,0 mm kod lugova, odnosno 20,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20180219_130900_HDR.jpg, pregleda: 660, veličina: 99,1 KB


    Kopča je potpisana. Radi se o takozvanoj leptir varijanti,kod koje se oba kraja spajaju na podlagu u sredini i zatvaraju na klik.

    Naziv: 20180219_131040_HDR.jpg, pregleda: 669, veličina: 99,8 KB


    Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 213 g, štodovoljno svedoči o više puta pomenutoj masivnosti. Kućište ima deklarisanuvodoodpornost od 10 ATM odnosno 100 metara. Dovoljno za plivanje, tuširanje, skok u vodu i ronjenje na dah.

    Sat pokreće automatski hronografski mehanizam sa funkcijom ručnog navijanja, Mido 1320, koji je u potpunosti baziran na ETA Valjoux 7750, Top Grade verziji, što znači, da je podešen na 5 pozicija, ima deklarisano prosečno dnevno odstupanje od +- 4 sekunde i maksimalno +- 15 sekundi.

    Mehanizam poseduje 25 rubina, frekvencija oscilacija u jednom času iznosu 28.800 a rezerva snage rada dostiže 45 sati. Kalibar ima hacking funkciju. Komplikacije su datum, dan, mali sekundnik i hronograf za merenje vremena do 30 minuta.

    Valjoux 7750 već od 1974 godine razveseljava ljubitelje satova i jedan je od prvih mehanizama, koji je bio konstruisan uz pomoć kompjutera. Korene vuče iz 1966 godine, kada je značajan švajcarski proizvođač Venus, postao član Valjoux kompanije. Na osnovi kalibra na ručno navijanje, Venus 188, iste godine nastaje famozni Valjoux 7730 (takođe ručni navijač), iz kojeg je neposredno nastao Valjoux 7750.


    Luminacija sata je sasvim u kontekstu njegove sportsko-elegantne orijentacije. Nije jača strana ali je sasvim zadovoljavajuća i korektna. Čitanje podataka je lako i traje dovoljno dugo, da i na ovu osobinu možemo gledati iz pozitivne perspektive.

    Naziv: 20180222_155548_HDR.jpg, pregleda: 644, veličina: 72,1 KB


    Paralelno sa Mido Multifort modelom, teče priča sa figuricom Robijem, koja je predstavljala robota a nastala je u vreme velike ekspanzije modela, krajem tridesetih godina prošlog veka. Robi je doživeo neočekivanu popularnost. Nije se samo davao, kao poklon kupcima satova, nego je predstavljao samostojni komercijalni subjekat. Nekoliko godina bio je i glavni junak vlastitog stripa. Zato ne čudi, da proizvođač zaostavštinu nekadašnjeg zaštitnog simbola održava na novodobonoj ambalaži.

    Naziv: 20180219_132344_HDR.jpg, pregleda: 637, veličina: 120,4 KB


    Naziv: 20180228_215516_HDR.jpg, pregleda: 641, veličina: 97,2 KB


    Unutrašnja kutija je u crno-naranđžastoj Mido kombinaciji. Napravljena je od izuzetno tvrdog materiala, unutrašnjost je prevučena pamučnom tkaninom. Sat je sigurno pozicioniran na sredini. Kvaliteta ambalaže omogućuje dugu upotrebu u slučaju, da se sat stavlja u nju, kada nije u opticaju.

    Naziv: 20180219_132600_HDR.jpg, pregleda: 645, veličina: 89,8 KB


    Mudi Multifort Chronograph je sat velikih epiteta. Tradicionalan švajcarski proizvođač, najčuveniji tipski automatski hronografski mehanizam, večito "In" - panda dial, kpjeg su svojevremeno proučavali psiholozi, tražeći objašnjenje za moćan vizualni utisak, koji ostavlja na posmatrača.
    Sve to obuhvaćeno u preporučenoj ceni od 1.825 €.
    Ako važi, da švajcarci neopravdano navijaju cene u nebo, onda su kod ovog modela imali zaista loš dan. U uslovima današnjeg stanja na tržištu, ova cena je oličenje fair-playa.

    Naziv: 20180219_130540_HDR.jpg, pregleda: 653, veličina: 160,7 KB

    Naziv: 20180222_083733_HDR.jpg, pregleda: 631, veličina: 216,4 KB


    Naziv: 20180219_132024_HDR.jpg, pregleda: 631, veličina: 188,7 KB
    Priložene slike Priložene slike Haifisch 23 - Moja kolekcija-20180219_132410_hdr.jpg  
    eee, taunus, 83stojan and 10 others like this.

  10. #200
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.910
    Lajkovi
    13194
    Reputacioni uticaj
    401

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    SEIKO PRESAGE SRQ021 CHRONOGRAPH AUTOMATIC L. E - 60TH ANNIVERSARY

    Novost, koja je iz Seika stigla u početku 2016 i koja je glasila, da Presage linija ulazi u globalnu distribucijsku mrežu, mnogi ljubitelji satova su dočekali sa velikom radošću. To je značilo, da ti modeli neće više biti ograničeni samo na tržište Japana, nego da će se moći naći kod retailera širom Evrope, SAD i ostalog sveta.

    Presage linija predstavlja stepen više u odnosu na entry level ovog proizvođača. Uključuje oko 60 modela dress orientacije, sa potpunijim i detaljnijim dizajnom i kompleksnijim mehanizmima u više stepena. Od potpuno dostupnog 4R, preko sofisticirnog 6R do vrhunskog 8R. Zajedničko svim modelima je, da su automatik satovi opremljeni sa safirnim staklom i da su za svoj razred dostupni po vrlo povoljnim cenama, koje idu u rangu od 300 € do 2000 €, a u dva posebna (limitirana) primera cena se penje do 2600 €, odnosno 2800 €. Najveća osredotočenost je usmerena u 6R27 kalibar, takozvani multihands sa indikatorom snage delovanja i potpuno novu verziju 4R57, koji je prvi Seiko model sa centralnim indikatorom snage rada.

    Obelažavajući 60-godišnjicu prvog vlastitog sata na automatski pogon, koji se pojavio 1956 godine u Marvel liniji i sa kojim se je proizvođač u krajnjoj meri odmaknuo od švajcarskog tehnološkog uticaja, čelnici Seika su odlučili, da iz pogona fabrike u Morioki, ljubiteljima ponude nešto posebno. Nešto, što u sebi sadržava glavne prekretnice u razvoju mehaničke strane brenda, kao što su In-house vertikalno zasnovan automatski hronografski mehanizam, sistem za zaštitu od udaraca i vibracija (Diashock), sistem za maksimizaciju efekta navijanja - takozvani Magic Lever Springs, koji je u obilku slova V i koji omogućava navijanje mehanizma u oba smera i Spron glavna opruga, sa izuzetnom elastičnošću, izdržljivošću i odpornošću na koroziju, toplotu i magnetizam.
    Ali pošto sa tehničke strane navedeno ne predstavlja poseban izuzetak od svakodnevnice Seika, posebnost dva modela, se mogla naći u brojčanicima i načinu izrade.

    Model SRQ019 se sa potpuno belim brojčanikom iz emajla se direktno naslanja na prvi Seiko ručni sat, Laurel iz 1913 godine. Za sve brojčanike iz staklastog emajla u Presage seriji je neposredno zadužen Mitsuru Yokozava, vodeći japanski stručnjak na ovom području, iz čijih ruku dolazi svaki brojčanik. Napomenimo, da je ova tehnika izuzetno osetljiva na vlažnost vazduha i ostale klimatske uslove i da je debljina naslage najproblematičniji faktor izrade, koja zahteva izuzetnu preciznost.
    Bela boja brojčanika ostaje jednaka sve vreme. Zato cena od 2600 € za jedan iz limitirane serije od 1000 komada, ima sasvim logično objašnjenje.

    Model SRQ021 sa crnim brojčanikom zahteva još složeniji proces obrade i zato predstavlja istinsku retkost u Seiko kolekciji.
    2014 godine su britanski naučnici uspeli, da razviju najjaču nijansu crne boje u istoriji čovečanstva. Nastala je iz premaza ugljkovih nanocevi i ima sposobnost upijanja 99,96 % površinske svetlosti. Nijansa je nazvana Vantablack i u 3D obliku je skoro neprepoznavna za oko čoveka. Njena upotrebljivost je najdobrodošlija u modernim teleskopima, koji na taj način absorbiraju putujuću svemirsku svetlost.
    U potrazi za tako dubokom crnom bojom, naučnici su imali u mislima nijansu, koju su starodrevne japanske zanatlije iz doba Jomona (10.000 – 300 godina pre naše ere), uspeli da izvuču iz soka Urushi drveta iz kojeg su pravili istoimeni lak. Urushi tehnika je upotrebljena u procesu nastanka brojčanika SQR021.
    Isshu Tamura, najveći japanski majstor te veštine, koju je nasledio od oca, je u vlasitom studiju u gradu Kanazawa, uspeo da 1000 primeraka pomenutog modela obelodani Urushi tehnikom.
    Osnovna ploča iz mesinga se polira suruga ugljem, zbog zrnate tasture i primerene tvrdoće. Rezultat je hrapava podlaga, koja omogućava dobro upijanje prvog tankog premaza ushuri laka. Ploča se nakon toga sagreje u peći i osuši a zatim ponovo sledi proces poliranja i premazivanja.
    Ceo postupak se ponovi tri puta, pre nego što se prolazno nanese nešto jači sloj ushurija, što predstavlja ključnu fazu u dostizanju krajnjeg kvaliteta ukupnog procesa.

    Sledi nežno poliranje površine, koja mora ostati glatka i u sebi sadržavati elemente suruga uglja i tankog sloja prašine, koja se upila tokom celog postupka. Na takvu površinu se nanese Suri Urushi, odnosno čisti ushuri lak. Postupak se završava izuzetno finim poliranjem, kojim se odstranjuju najminimalnije pore u površini. Izuzetna dubina i kvalitet ovog lakiranja je evidentan ako se pogleda u duboki prozor za datum.
    Za izradu pojedinog brojčanika su potrebne tri nedelje. Ali konačan rezultat dokazuje, da trud i vreme nisu potrošeni uzalud. Raskošna crna dubina podlage brojčanika je spremna za dekorativni finiš. Ručno lakirani srebrni brojevi i Seiko logotip u stilu Laurel modela postavljeni na podlagu predstavljaju jedan od većih poduhvata na području horološkog dizajna.
    Osobina ushuri laka i ovakvog postupka nanosa je, da vremenom boja postaje još tamnija.

    Oba modela su bila predstavljena na Baselworldu 2016 a u prodaji su od septembra iste godine.

    Naziv: 20171223_110445_HDR.jpg, pregleda: 604, veličina: 153,7 KB


    Kućište je napravljeno iz nerđajućeg čelika. Sa strane i sa vrha je visoko polirano a lugovi su fino brušeni.

    Prečnik sata bez krunice iznosi 42,0 mm, visina 15,4 mm a dužina 41,0 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 48,5 mm a između lugova 20,0 mm.

    Prijatno ukrivljeni lugovi u potpunoj simetriji, otvaraju sat i odvode ga u zonu elegancije. Zaključuju se u strmom uglu i sat postavljaju na ruku u idealnoj poziciji za nošenje. Završna obrada je na najvišem nivou. Sve površine su potpuno ravnomerno obrađene. Prelaz iz brušene u poliranu površinu je takoreći, neprimetan. Vrlo prijatno rešenje predstavlja dvostepenski vanjski obruč bezela, koji utvrđuje dress prirodu proizvoda.

    Naziv: 20171219_142934_HDR.jpg, pregleda: 608, veličina: 132,8 KB


    Krunica se nalazi na poziciji 3. Nije ušarafljiva i zaštićena kućištem ali joj hronografski pusheri na pozicijama 2 i 4 dugačkim izlaskom iz kućišta daju potreban ugao, koji omogućava pravu meru odbrane od fizičkih povreda. Sva tri elementa se sjaje u poliranom čeliku. Prečnik glavne krunice iznosi 6,8 mm i krasi je potpis sa slovom S.

    Naziv: 20180305_125647_HDR.jpg, pregleda: 622, veličina: 134,4 KB


    Bezel je dvostepenski. Izdiže se 4,0 mm iznad osnovnog kućišta, dok širina prstena oko stakla iznosi samo 1,0 mm.

    Naziv: 20171219_142959_HDR.jpg, pregleda: 591, veličina: 130,4 KB


    Poklopac kućišta je ušarafljen. Čini ga kombinacija brušenog nerđajučeg čelika i safirnog stakla, ispod koga se pruža pogled na automatski mehanizam 8R48. Na poklopcu je ugraviran broj sata - 801, u limitiranoj seriji od 1000 primeraka.

    Naziv: 20171219_143326_HDR.jpg, pregleda: 593, veličina: 171,0 KB


    Prednje stako je safirno. Postavljeno je 0,5 mm iznad razine ivice čeličnog obruča, koji ga okružuje. Prečnik staklene površine iznosi 35,0 mm i omogućava odlično očitavanje podatka sa brojčanika.

    Naziv: 20180113_113158_HDR.jpg, pregleda: 597, veličina: 183,7 KB


    O podlagi brojčanika je već sve napisano u uvodu ovog osvrta. Datum se nalazi na poziciji 4.30 i duboko je spušten u podlagu. Brojčanik definiše izuzetan kontrast srebrnih indeksa i podbrojčanika u odnosu na podlagu.

    Indeksi su postavljeni na podlagu. Izraženi su velikim arapskim brojevima, čiji oblik je preuzet sa prvog ručnog sata Seika, modela Laurel iz 1913 godine. Ručno su lakirani i ne sadržavaju sredstvo za luminaciju.

    To jednako važi i za pik kazaljke, snežno bele boje, čiji snažan kontrast dostiže i podsvest posmatrača. Hronografska kazaljka sezavršava crvenim vrhom a počinje zanimljivim oblikom polumeseca.

    Naziv: 20180121_165132_HDR.jpg, pregleda: 617, veličina: 164,7 KB


    Model nosi narukvica iz aligatorove kože. Mekana i elastična odlično prati površinu ruke i ostavlja zaista prijatan osećaj. Širina iznosi 20,0 mm kod lugova i 19,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20171219_142856_HDR.jpg, pregleda: 584, veličina: 89,4 KB


    Naziv: 20171219_142909_HDR.jpg, pregleda: 613, veličina: 99,5 KB


    Kopča je potpisana i napravljena iz brušenog čelika. Zatvara i otvara se leptir sistemom.

    Naziv: 20171219_142743_HDR.jpg, pregleda: 583, veličina: 115,3 KB


    Naziv: 20171219_144129_HDR.jpg, pregleda: 602, veličina: 109,7 KB


    Težina sata sa originalnom kožnom narukvicom iznosi 113 g a deklarisana vodoodpornost je 10 ATM odnosno 100 metara.

    Sat pokreće automatski hronografski mehanizam, koji ima mogućnost ručnog navijanja, Seiko 8R48. Radi se o takozvanom trimatic kalbiru sa sistemima: Diashock; Magic Lever i Spron. Mehanizam ima hacking funkciju, frekvenciju od 28.800 poluoscilacija na sat, 34 rubina i snagu rada nešto višu od 45 sati. Komplikacije kalibra su mali sekundnik, datum i hronograf za merenje vremena do 12 sati.

    Zanimljivost u vezi sa njim predstavlja činjenica, da se radi o jedinom klasičnom automatskom hronografskom mehanizmu u trenutnoj ponudi ovog proizvođača, od kada je 2014 godine prestala proizvodnja više kotirane 6S serije. Ovde se ne sme mešati sa 9R86 iz Grand Seika, jer se tamo radi o Spring Drive sistemu.

    Kao što sam napomenuo, serija 8R kalibara neće nikad dostignuti slavu i rang 6S serije ali se radi o više nego dostojnom nasledniku. Osnovna razlika između ova dva kalibra nije samo u vremenu nastanka, već i u postavljenoj strukturi. 6S je nastao 1998 godine, uporedo sa 9S, koji je razvijen za liniju Grand Seiko i nije hronograf. Zato ova dva mehanizma imaju zajedničku arhitektonsku osnovu. Iznenađujće je, da za razliku od svojih predhodnika iz 60-tih i 70-ih godina (613X i 701X), nije vertikalno zasnovan, već tradicionalno – horizontalno i da je bez flyback funkcije.

    8R je nastao 2008 godine. Temeljna razlika u odnosu na 6S je vertikalna zasnovanost mehanizma i da se radi o modularnoj strukturi, dok je serija 6S integriran kalibar. Baš ovo je faktor, zbog kojeg analitičari određenu prednost daju 6S seriji. Osim toga, kao već napomenuto, 6S je rastao na istom dvorištu zajedno sa 9S i zapravo, trebao je biti Grand Seiko mehanički hronograf, dok je 8R rastao zajedno sa manje respektabilnim 6R, mada ovaj ima takozvani column wheel i vertikalan spoj.

    Svakako, 6S je već istorija a 8R je sadašnjost, sa kojom Seiko ima velike planove. Modularna struktura je napravljena sa razlogom, a to je bilo sniženje troškova proizvodnje, posebno u komparaciji sa 6S. Ocene stručnjaka su, da troškovi proizvodnje ovog mehanizma dostižu rang Valjouxa 7750. Zato oni najsmeliji predviđaju, da će Seiko u bliskoj budućnosti postati dobavljač mnogih renomiranih brendova, koji od 1. januara, 2020 godine neće imati dostup do ETA hronografa, jer nisu članovi SWATCH grupacije.

    Pošto se radi o modularnoj strukturi moguća je neproblematična dobava u ebacuhe verziji (sirovom stanju), pa se zato 8R48 prodaje vanjskim pogodbenim partnerima pod nazivom Seiko NE88. Predviđanja imaju realnu osnovu u činjenici da klon Valjouxa 7750, Selitta 500 neće uspeti, da podmiri potrebe rastućeg globalnog tržišta. Mada, meni nije jasno, kako će švajcarski proizvođač staviti NE88 i sat potpisati sa Swiss Made. Biće zanimljivo.

    U svakom slučaju, Seiko je spreman. Jedan od prvih kupaca je Vostok Europe, koji je u limitiranu seriju Mriya ugradio ovaj mehanizam. Cena satova je oko 2000 €. Trenutno se može naći i u najprestižnijim modelima ruskog proizvođača Sturmanskie.

    Naziv: 20171223_110637_HDR.jpg, pregleda: 593, veličina: 148,9 KB


    Pošto se radi o specijalnoj ediciji, Seiko je za ovu priliku sat spakovao u posebnu ambalažu. Radi se o kutiji iz rayona odnosno iz regenerirane celuloze. Vrlo laka i izdržljiva kutija, jednostavno konstruisana, predstavlja idealni spoj sa ovim specijalnim modelom. Kao da su i sa ovim elementom izrazili moto: povratak prirodi.
    Sat je smešten na mekanu podlogu po dužini, odnosno na način, koji je bio karakterističan u vreme nastanka prvog automatskog Seiko sata. Pošto proizvođač nije proslavljen po kvaliteti pakovanja svojih proizvoda, u ovom slučaju zaslužuje sve pohvale.

    Naziv: 20171219_145646_HDR.jpg, pregleda: 578, veličina: 87,3 KB


    Naziv: 20171223_111442_HDR.jpg, pregleda: 607, veličina: 132,9 KB


    Seiko Presage SQR021 je izuzetan spoj tradicionalnog i modernog mehaničkog Seika. Poštovaoci brenda su dobili jedinstvenu mogućnost, da uz povoljnu cenu osete skoro sve najbolje u najvažnijem razdodblju Seika. Već sama činjenica, da se radi o jedinom automatskom hronografskom mehanizmu, obogaćena atributima, kao što su urushi brojčanik, aligator narukvica i limitirana serija od 1000 primeraka. Sve to za 2.800 €. Ako bi sve navedeno preveli u bilo koji od 4 švajcarska jezika, pored vertikalno zasnovanog mehanizma, dobili bi i cenu u vertikalnom smeru.

    Naziv: 20171219_145229_HDR.jpg, pregleda: 607, veličina: 164,7 KB


    Naziv: 20171223_111840_HDR.jpg, pregleda: 596, veličina: 167,3 KB
















    Poslednja ispravka: Haifisch23 (18.6.2018. u 19:18)
    eee, VLADAN P, skydrummer and 14 others like this.

Bookmarks sajtovi

Vaš status

  • Ne možete postavljati teme
  • Ne možete odgovarati na poruke
  • Ne možete slati priloge uz poruke
  • Ne možete prepravljati svoje poruke
  •