Strana 17 od 51 PrvaPrva ... 713141516171819202127 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 161 do 170 od ukupno 755
Like Tree3030Likes

tema: Haifisch 23 - Moja kolekcija

Hybrid View

  1. #1
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    HAMILTON KHAKI NAVY BELOW ZERO AUTO CHRONO H78696393

    2007 godine Hamilton u okviru Khaki serije uvodi novu liniju, Navy Below Zero.
    Karakteristika ovih modela je bila zanimljiv spoj vojničko orijentisanih divera sa art-deco umetničkim pristupom. Mada ova kombinacija u prvi mah zvuči nesmisleno, za ovog proizvođača, to nije predstavljalo nešto neosvojivo. Setimo se samo modela, kao što je legendarna Ventura sa još i danas jedinstvenim izgledom, koji je 1957 skrivio čak i nekoliko nervnih slomova među razvojno-marketinškim odelenjima u Lancesteru, ali je Hamiltonu doneo čitavu generaciju novih kupaca. Ili modela X-01, koji je čak iz Kubrikove Odiseje 2001, prešao u suštu realnost i našao se u redovitoj prodaji.

    Art-Deco je umetnički pokret, koji je nastao u Francuskoj u početku 20 veka, a najveću ekspanziju doživeo u periodu od 1920 do 1940 godine. Zahvatao je sva polja oblikovanja. Od arhitekture, nakita, nameštaja, mode do automobilskog dizajniranja. Suština je bila kombinacija starih motiva sa industrijskim i geometrijskim oblicima na takav način, da se kao rezultat dobije živahnost, raskoš i glamour. Jedno od najvećih oličenja ovog smera je zgrada Chrysler u New Yorku, koju je sagradio arhitekt William Van Alen, 1930 godine.

    Kliknite za sliku za veću verziju

Ime:	220px-Chrysler_building-_top.jpg
Viđeno:	758
Veličina:	11,7 KB
ID:	138161



    Tako su Hamiltonovi dizajneri u želji za novim ekstremom odlučili, da već ionako robustne osobine ronilačkog sata podkrepe sa nekoliko bljesaka, kao što su unošenje vrlo izraženih linija sa svrhom podkrepljivanja konačnog izgleda sata, stavljanjem ukrasnih šrafova na kućište sa ciljem potvrđivanja vizualne robustnosti proizvoda, ugradnjom nitni na kožnu narukvicu, sa ciljem utvrđivanja njene izdržljivosti, postavljanjem velikog indeksa 0 na poziciji 12 (umesto tradicionalne 12), sa kojim su jasno sugerirali, da se ne radi o uobičajenom satu, nego zapravo o alatu za merenje vremena. Ponovo su uspeli, da alternativnu zamisao pretvore u prihvatljivu realnost.

    Model sa ETA 2824-2 mehanizmom je nadmašio i najoptimističnija očekivanja i Hamilton odlučuje, da granicu drskosti podigne za stepenik više. Pokreće hronografsku verziju Below Zero. I tako je nastao verovatno najkontroverzniji sat u istoriji brenda. Ako je početna ideja sa ostvarenim klasičnim modelom sa tri kazaljke bila pionirska i lucidna, onda zamisao sa hronografom možemo proglasiti ne samo kao izuzetno odvažnu, nego čak i suludu. Naime, zbog održavanja temeljne osobine i naziva modela, to je sa velikom 0 na poziciji 12, na brojčaniku izostaje prostor za jedan podbrojčanik hronografa.
    Ne znam, da li je bilo nervnih slomova, ali preznojavanje svakako nije izostalo, kada je odlučeno, da se nastavi sa projektom i u svrhu praćenja osnovne ideje, izbaci polje, koje prikazuje vrednost izmerenih minuta.


    2008 izlazi Hamilton Khaki Navy Below Zero sa ETA Valjoux 7750 kalibrom u dve verzije – sa klasičnim kućištem od nerđajućega čelika i sa roza zlatnim premazom. Model je potpuno uzdrmao, ne samo širu horološku javnost, nego su čak i utisci struke bili prilično podeljeni.
    Kvaliteta izrade svakako nije bila sporna i tu su mišljenja u potpunoj suglasnosti, ali izostavljanje minutnog podbrojčanika je bio zalogaj, koji mnogi nisu bili u stanju, da progutaju. Najokoreliji kritičari su išli tako daleko, da su Hamilton javno pozivali, da povuče sat sa tržišta, nešto blaži su čak izrazili hipotezu, da se proiizvođaču ovakva greška prikrala i da je bila nenamerna, dok su podržavači odluku brenda opravdavali činjenicom, da se radi o modelu, koji je u osnovi ronilački sat i da izostanak subdaila ne treba tako drastično shvatati.
    Onih, kojih je bilo najmanje, a to su bili realisti, su bili jedini, koji su ponudili sadržajno objašnjenje: izostanak minutnog polja hronometara ne predstavlja poseban problem, jer se umesto njega može upotrebiti bezel. Jednostavno, prsten se zavrti do kazaljke, koja pokazuje minute i uključi hronograf. Kada se merenje vremena završi, očita se položaj minutne kazaljke u odnosu na bezel.
    Hamilton je u tu svrhu početna polja na prstenu označio za 4, 8 i 12. Položaj te kazaljke u kombinaciji sa zaustavljenom hronografskom kazaljkom, pruža potpuno kvalitetan podatak izmerenog vremena.


    Sve vreme se čekao zvaničan odgovor Hamiltona. Nije ga bilo. Kad su najžešći kritičari likovali, da je Hamilton uvideo pogrešan korak i da se radi o jednokratnom modelu, Hamilton 2012 dostavlja odgovor. Na tržištu se pojavljuje H78696393, jednako zasnovan hronografski model ali ovog puta još jači, odnosno još skuplji, sa pvd premazanim kućištem.

    Naziv: 20180120_154400_HDR.jpg, pregleda: 702, veličina: 207,9 KB


    Kućište je napravljeno od brušenog nerđajućeg čelika. Preko cele površine je nanešen pvd premaz.

    Prečnik sata bez krunice iznosi 46,8 mm, visina 17,3 mm a dužina 45,3 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 55,1 mm a između lugova 24,0 mm.


    Sat je velikih dimenzija i ovde je uočljiva korist pvd sloja, koji je sav u crnom. To ga vizualno vodi u prilično manje okvire. Sloj je vrhunsko nanesen. Nakon 6 godina, površine su i dalje jednakomerno nijansirane, ne postoji ni trag ljuštenja premaza, čak i na najosetljivijim rubovima dekorativnih šrafova, nazubljenih delova bezela ili na krunici.

    Krunica se nalazi na poziciji 3. Ušarafljiva je, potpisana i kao hronografski pusheri, sačinjena od poliranog čelika. Prečnik iznosi 9,8 mm i omogućava odličan prihvat prstima, pa je zato uvijanje i odvijanje jednostavno i tekuće. Tome doprinosi i ležište u kućištu, koje navoj prihvata već u samom početku i dozvoljava ravnomernu manipulaciju.

    Naziv: 20170102_120540_HDR.jpg, pregleda: 626, veličina: 98,2 KB


    Poklopac kućišta čini kombinacija pvd slojem prekrivenog brušenog čelika i safirnog stakla u središtu. Na kućište je dodatno pritvrđen sa 6 šarafa. Transparentan središnji deo omogućuje pogled na Valjoux 7750.

    Naziv: 20170102_121035_HDR.jpg, pregleda: 586, veličina: 160,3 KB


    Bezel je jednosmerno rotirajući sa 120 klikova. Napravljen je od brušenog čelika, sa strane gusto nazubljenim i sadržava minutnu skalu od 0 do 15, sa posebno izraženim vrednostima od 4, 8 i 12, koje služe za očitavanje izmerenog vremena u minutama prilikom upotrebe hronografa. Širina korone prstena iznosi 3,5 mm. Bezel se vrti potpuno jednakomerno, bez praznog hoda ili ikakvog traga klimanja.

    Naziv: 20180120_154600_HDR.jpg, pregleda: 628, veličina: 151,0 KB


    Ovo je sat, kod kojeg karakteristike kućišta jednako učestvuju u definiranju konačnog utiska, kao i brojčanik. Kućište je čisti primer art deco pristupa. Izuzetno je masivno, čvrsto i kompaktno. Lugovi u potpunosti otvaraju sat a prilično strm ugao, pod kojim se zaključuju, omogućuje udobno nošenje proizvoda uprkos masivnim brojevima, koji ga označavaju.

    Naziv: 20180301_134546_HDR.jpg, pregleda: 613, veličina: 157,4 KB


    Prednje staklo je takođe safirno. Postavljeno je na razinu prstena bezela. Postepeno se uzdiže prema sredini. Prečnik iznosi 36,0 mm i omogućuje odličnu čitljivost brojčanika.

    Naziv: 20171015_180323_HDR.jpg, pregleda: 623, veličina: 124,2 KB


    Brojčanik je crne boje a definiše ga ogromna 0 na poziciji 12, koji predstavlja glavni motiv naziva sata.

    Indeksi su izraženi arapskim brojevima, svi su većih dimenzija od uobičajenih te vrste. Postavljeni su na površinu brojčanika, uovičeni srebrnim poliranim čelikom i premazani sredstvom za luminaciju.

    Podbrojčanici malog sekundnika i hronografa za sate su srebrne boje, spušteni pod površinu brojčanika i sa belom pozadinom prozora za dan i datum sačinjavaju prijatan vizualni trougao. Unutrašnjost podbrojčanika ukrašava vertigo uzorak.

    Streličaste kazaljke su prilično tanke uzveši u obzir glomaznost sata ali su u potpunom kontrastu sa brojčanikom i savršeno se uklapaju u vizualnu celinu modela.

    Naziv: 20180120_154309_HDR.jpg, pregleda: 586, veličina: 159,5 KB


    Art-deco pristup se ne zaklučuje kućištem, nego se nastavlja i na kožnoj narukvici. Dve čelične nitne sa obe strane, ovom elementu pojačavaju dojam robustnosti i postojanosti. Ali nije reč samo o dojmu, već o istinsko kvalitetnom kaišu, debljine 5,6 mm, koji je na vrhu premazan slojem, koji omogućuje trajanost upotrebe u vodi. Širina kod lugova iznosi 24,0 mm a kod kopče 21,6 mm. Uprkos debljini, materijal je dovoljno mekan i elastičan, da se odlično prilagođava ruci.

    Naziv: 20180301_134647_HDR.jpg, pregleda: 608, veličina: 138,9 KB


    Naziv: 20180301_134744_HDR.jpg, pregleda: 571, veličina: 109,9 KB


    Zbog masivnosti sata i kaiša, kopča sadržava duple igle, koje širinom proizvod održavaju u zoni sigurnosti. Kopča je napravljena iz čelika, takođe premazana pvd slojem, koji odlično izdržava fizičko rukovanje. Nije potpisana ali je oblik unutrašnjeg dela napravljen u slovu H, koji deklarativno označava poreklo sata.

    Naziv: 20170102_120823_HDR.jpg, pregleda: 645, veličina: 126,9 KB


    Težina sata na originalnom kužnom narukvicom iznosi 170 g i deklariran je na vodoodpornost od 20 ATM odnosno 200 metara.

    Luminacija uspešno prati ostale pozitivno naglašene elemente proizvoda, kao i njegovu pretežno diversku orjentiranost. Čista, moćna i dugotrajna, daje važan doprinos izuzetnoj korektnosti sata.

    Naziv: 20180301_131632_HDR.jpg, pregleda: 602, veličina: 82,6 KB


    Sat pokreće automatski mehanizam sa mogućnostu ručnog navijanja, ETA Valjoux 7750, Mehanizam ima hacking funkciju, frekvenciju od 28.000 oscilacija/h i opremljen je sa 25 rubina. Komplikacije mehanizma su mali sekundnik, dan, datum i hronograf.

    Sat dolazi u standardnoj Hamilton ambalaži, sastavljenoj iz vanjske (zaštitne) i unutrašnje, dekorativne kutije iz izuzetno tvrdog materiala, koja sat čuva u sigurnom prostoru i omogućava dugi vremenski period upotrebe.

    Naziv: 20180304_171441_HDR.jpg, pregleda: 573, veličina: 70,4 KB


    Naziv: 20180304_171537_HDR.jpg, pregleda: 607, veličina: 119,1 KB


    Tako se završava priča o hronografskom modelu Hamiltona Khaki Navy Below Zero. Modelu, koji je digao najviše prašine, pokrenuo mnoštvo frontalnih sukoba i ustalasao more logičnih zaključaka. Danas je u ponudi ostao klasičan model sa tri kazaljke, H78585333 sa ETA 2826-2 mehanizmom, 100 ATM vodoodpornošću i čiju slavu je globarizirao Matt Damon u blockbusteru Marsovac, 2015 godine.

    Mene je podjednako kao sat fascinirala odvažnost Hamiltona, da jedan od svojih najskupljih modela, koji se prodavao u rangu od 2.200 do2.500 €, lansira sa ogromnom dozom rizika. Izgleda, da su znali, da ima puno istinskih pratilaca brenda i da broj prodanih satova pokazuje, da je još jednom povučen pravilan potez.
    Zanimljiv je podatak, da ga se još uvek može naći tu i tamo u on-line ponudi, dok je kod retailera, koji se bave direktnom prodajom, već nekoliko godina nedostupan. Odgovor leži u činjenici, da se slikom ne može dočarati kvaltiteta izrade, kojom obiluje ovaj model. Treba ga videti i probati uživo i onda stvari postaju savršeno jasne, na koju kartu je računao proizvođač sa ovim satom.
    Mogu slobodno reći, da se u ovom slučaju radi o švajcarskom Seiku. Ovaj model svojom kvalitetom daleko nadmašuje razred u kojem se nalazi. Kada se jednom nađe na ruci, 2.200 € više ne predstavlja odgovor, nego pitanje: Šta nakon ovoga preostaje velikim?

    Naziv: 20170102_120140_HDR.jpg, pregleda: 682, veličina: 229,4 KB


    Naziv: 20170102_122918_HDR.jpg, pregleda: 636, veličina: 302,7 KB

    Naziv: 20170102_121914_HDR.jpg, pregleda: 643, veličina: 156,0 KB
















    Poslednja ispravka: Haifisch23 (12.6.2018. u 20:16)

  2. #2
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    HAMILTON PAN EUROP AUTO CHRONO H35657375

    Kada su se krajem 2010 godine odvijale poslednje aktivnosti u kreiranju novog, Hamilton H-31 mehanizma, odnosno tehnološko unapređenog ETA Valjoux 7753 kalibra, nije bilo nikakvih dvojbi, koji će model imati čast, da bude nosioc ove novitete.

    Četrdeset godina ranije, u martu 1971, na tržištu se pojavio automatski hronograf Hamilton Chronomatic Pan-Europ 702, koji je bio jedan odprvih automatskih hronografa, a u sebi je nosio čuveni Caliber 11, kao rezultat tajnog razvoja pod nazivom Project 99, tadašnjih velikana Heuer, Breitling, Hamilton-Buren i Dubois-Depraz.
    Mehanizam je bio predstavljen u New Yorku, 3.3.1969, odnosno 52 dana nakon, što je veza Zenith-Movado predstavila svoju verziju, kalibar El Primero.

    Pan Europ je bio veliki komercijalni uspeh tadašnjeg Hamiltona i obeležavanje 40-godišnjice pojavljivanja modela je sadržavalo 1971 komada, limitirane serije nove verzije sa istim nazivom. Novi model se nije u poptpunosti naslanjao na izvorni ali je zadržao osnove – sportski automatski hronograf sa brojčanikom plave boje u karakterističnom školjka kućištu, na kožnoj narukvici.
    Osim u mehanizmu, glavna razlika se odnosila, na položaj glavne krunice, koja je kod rimejka postavljena u skladu sa mehanizmima modernog doba, na poziciji 3. Na originalnom modelu, njen položaj je bio napoziciji 9.

    Cela serija je bila razgrabljena u rekordnom vremenu, pa zato odluka, da se proizvodnja modela nastavi, nije predstvaljala iznenađenje. Od 2012 do 2014 godine, hronograf je izlazio u dve boje brojčanika – srebrnom i crnom. Od 2014 godine, Hamilton plasira nešto pristupačniji model, koji nije hronograf ali je zadržao osnove dizajna a izlazi u 4 boje: plava, crna, srebrna i zelena.

    Hronograf H35657375 dolazi iz 2014.

    Naziv: 20171009_132320_HDR.jpg, pregleda: 800, veličina: 158,4 KB


    Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušenog čelika. Prelazak stranskog dela na gornji deo kućišta je visoko poliran. Radi se o vrhunsko finiširanom elementu sata. Prelaz iz brušene u poliranu i nazad u brušenu površinu je čist i sa obe strane potpuno jednakomeran.

    Naziv: 20180512_173842_HDR.jpg, pregleda: 761, veličina: 121,2 KB


    Prečnik sata bez krunice iznosi 45,0 mm, visina 15,0 mm i dužina 43,4 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 48,7 mm a između lugova 22,0 mm.

    Krunica je postavljena na poziciju 3. Kao i oba hronografska druckera, napravljena je iz poliranog čelika. Ušarafljena je i potpisana. Prečnik je 7,4 mm. Postupak uvijanja teče glatko i jednakomerno. Ležaj kućišta odmah prihvata navoj krunice i potreban je blag pritisak za početak uvijanja. Pusheri se odlično odazivaju na komande. Sekundara hronografa se vrača tačno u početni položaj.

    Naziv: 20171009_132715_HDR.jpg, pregleda: 817, veličina: 89,8 KB


    Poklopac kućišta je kombinacija brušenog nerđajućeg čelika sa središnjim delom iz safirnog stakla, koji se konveksno uzdiže. Pričvršen je sa 4 šrafa.

    Naziv: 20171009_132910_HDR.jpg, pregleda: 754, veličina: 162,7 KB


    Kućište ovog modela je za 5 mm veće od originalnog. Napravljeno je u potpuno jednakim manirima. Izuzetno je kompaktno, masivno i čvrsto. Rubovima lugova je dopuštena određena doza oštrine ali je još uvek u granicama, koje omogućavaju udobno nošenje.

    Bezel je jednosmerno rotirajući. Za ceo krug je potrebno 120 klikova. Okretanje bezela je jednakomerno, što znači, da je kvalitetno smešten u ležište, ali je potrebna određenja doza napora i strpljenja, da se uhoda i da se ceo proces odvija lakše i brže. Ovaj elemenat je jednakomerno nazubljen i sa strane obrađen finim poliranjem. Korona je crne boje, sadrži minutnu skalu a njegova širina iznosi 4,3 mm.

    Naziv: 20171009_132503_HDR.jpg, pregleda: 789, veličina: 143,5 KB


    Prednje staklo je safirno, premazano antirefleksnim slojem. Ravno je i nalazi se u potpuno jednakoj razini, kao prsten bezela. Prečnik iznosi 33,3 mm. Staklena površina omogućuje odličnu čitljivost brojčanika iz različitih uglova.

    Naziv: 20171009_133407_HDR.jpg, pregleda: 747, veličina: 88,2 KB


    Brojčanik je oličenje potpunog izgleda sportskog hronografa sedamdesetih godina prošlog veka. Već pri prvom pogledu, samo od sebe dolazi pitanje: koliko ide na sat? Dinamičan, u potpunom kontrastu i pregledan.

    Podlaga je crne boje, a skale podbrojčanika i tahimetra bele. Podbrojčanici malog sekundnika i hronografa se nalaze na pozicijama 9 i3. Spušteni su pod razinu podlage i zajedno sa dubokim prozorom za datum, napoziciji 6, čine idealan trougao.

    Markeri su u obliku barova, postavljeni su na podlagu i ono što je najefektnije u vezi sa njima je njihov izlazak iz tahimetarskog prstena, koji asocira na postavljenost trkačkih bolida pred start utrke.

    Vrlo je zanimljiv položaj tahimetarskog prstena. Za razliku od većine ostalih unutrašnjih jednakih elemenata, u ovom slučaju se skala uzdiže koso prema rubu kućišta. Time oduzima nešto prostora crnoj podlogi brojčanika ali sat puno pridobiva na vizualnoj agresivnosti, zbog povećanog kontrasta.

    Stick kazaljke su srednje široke, dugačke i premazane sredstvom za luminaciju. Za postizanje vizualne dinamike su zadužene crvene kazaljke hronografa i malog sekundnika.

    Naziv: 20171009_132628_HDR.jpg, pregleda: 808, veličina: 194,2 KB


    Jedina primedba plavom modelu iz 2011 godine je bila neodgovarajuća kvaliteta kožne narukvice. Hamilton je u ovom slučaju to popravio. Uspeo je, da ponudi komad kože, koji je sasvim dostojan ovom satu. Ručno urađen, prilično krut ali dovoljno prilagodljiv, sa prvenstvenom funkcijom vizualne usklađenosti sa satom, kojeg nosi, svoj zadatak ispunjava sasvim konkretno i od njega ne treba tražiti više. Širina kod lugova iznosi 22,0 mm i spušta se do 20,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20171009_133229_HDR.jpg, pregleda: 748, veličina: 85,6 KB


    Kopča je klasična. Napravljena je iz brušenog čelika i potpisana je.

    Naziv: 20171009_133218_HDR.jpg, pregleda: 756, veličina: 104,1 KB


    Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 129 g a deklarisana vodoodpornost iznosi 10 ATM odnosno 100 metara.

    Luminacija je potpuno primerna karakteristikama sata. Nije blještava ali je dovoljno raspoznavna i dugotrajna, da zaslužuje pozitivnu ocenu.

    Naziv: 20171009_154207_HDR.jpg, pregleda: 766, veličina: 114,8 KB


    Sat pokreće automatski mehanizam H 31, koji ima mogućnost ručnog navijanja. To je mehanizam, koji je nastao na bazi ETA Valjoux 7753, 2011 godine. Sa izboljšanjem glavne opruge (mainspringa) na ETI 7753, dobijena je rezerva snage rada od 60 sati, što je 18 sati više od baznog kalibra. Cilj je bio smanjiti potrebno navijanje uz predpostavku, da vlasnik, sat skine sa ruke u petak popodne i onda ga ponovo stavi u upotrebu u ponedeljak ujutro.

    Mehanizam ima hacking funkciju, frekvenciju od 28.000 oscilacija u jednom satu i opremljen je sa 27 rubina. Znajući za reputaciju Valjoux-a, kao proizvođača najboljih tipskih mehanizama u današnjoj horologiji, zaključci o srcu ovog modela, dolaze sami od sebe. U toku je sedma godina od njegovog uvođenja i do sada nisu zabeleženi problemi, što se tiče pouzdanosti. Hamilton ga i dalje uspešno plasira i mehanizam je stigao u fazu osnovne namere uvođenja. Zajedno sa vršnjakom H21 (baza ETA Valjoux 7750), te mehanizmima, koji su predstavljeni 2014 godine, H10, H30, H40 (baza C07.6xx), ovaj pokretač sata sve više pridobiva na značenju vlastitog odnosno delimičnog in-house mehanizma.

    Sat dolazi u standardnoj Hamilton ambalaži, sastavljenoj iz vanjske (zaštitne) i unutrašnje, dekorativne kutije iz izuzetno tvrdog materijala, koja sat čuva u sigurnom prostoru i omogućava dugi vremenski period upotrebe.

    Naziv: 20180225_110113_HDR.jpg, pregleda: 760, veličina: 79,8 KB


    Naziv: 20180225_110434_HDR.jpg, pregleda: 733, veličina: 63,1 KB


    Hamilton Pan Europ Automatic Chronograph je sat sa trkačkim manirima. Kao što je originalan model iz 1971, produkt utrke velikana u kreiranju prvog automatskog hronografa, tako je i novodobni Pan Europ u neku ruku rezultat ponovo započete utrke među subjektima iz srednjeg i višeg-srednjeg razreda švajcarske časovničarske industrije u delomičnom prilagođavanju i ukrašavanju klasičnih tipskih mehanizama i njihovom davanju vlastitih imena.
    Najveća odlika ovog modela dolazi iz činjenice, da je dva puta stajao na pobedničkom postolu. I tada i sada. Uzevši u obzir novodobnu ponudu u segmentu Hamiltona, Pan Europ Auto Chrono sa cenom od 1.550 €, možemo još jednom postaviti na podijum. Hrpa satova konkurencije bez istorijske validnosti modelai slabije tradicije proizvođača, ni u kojem slučaju boljim kvalitetom, se nudi po 10 do 20 posto višim cenama.

    Naziv: 20171009_132353_HDR.jpg, pregleda: 761, veličina: 142,1 KB


    Naziv: 20171102_082503_HDR.jpg, pregleda: 763, veličina: 251,4 KB


    Naziv: 20180225_110724_HDR.jpg, pregleda: 755, veličina: 141,3 KB

  3. #3
    eee
    eee je offline
    Moderator Avatar korisnika eee
    Član od
    27.1.2009.
    Lokacija
    privremeno u Beogradu :)
    Poruke
    3.697
    Lajkovi
    7570
    Reputacioni uticaj
    163

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Prelep...

    Sent from my SM-A310F using Tapatalk

  4. #4
    Počasni član Avatar korisnika don Alberto
    Član od
    14.12.2012.
    Poruke
    5.636
    Lajkovi
    28764
    Reputacioni uticaj
    57

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Komad istorije.Čestitam kolega.
    Omega rules !!!

  5. #5
    Stariji član Avatar korisnika Petar012
    Član od
    29.11.2015.
    Poruke
    1.337
    Lajkovi
    4320
    Reputacioni uticaj
    44

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Slažem se, teško je kod malo kompleksinijih vintage satova naći da je sve originalno. Tachy, inner bezel, više kazaljki...ja nisam stručan kao Sky, samo sam prokomentarisao šta znam, jer forum i služi da svi delimo mišljenje... Primerci koje poseduješ su fantastični, i hvala na iscrpnim opisima, neću više ništa da kažem da neko ne pomisli nešto pogrešno.

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk

  6. #6
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    MIDO MULTIFORT AUTO CHROHOGRAPH M005.614.11.031.09

    U novembru 2018 godine, Mido će obeležiti pun vek postojanja. Danasj e kompanija stabilan član SWATCH grupacije i sa Tissot, Certina i Hamilton sačinjava njen srednji deo ponude.

    Jedna od osnovnih karakteristika ovog proizvođača je potpuno izražena tradicionalnost. Za razliku od ostala tri brenda iz istog razreda, te za pola razreda višeg Rada i razred višeg Longinesa, koji značajan deo asortimana dopunjuju kvarc satovima, današnji Mido se oslanja isključivo na automatik mehanizme u muškom segmentu ponude.
    Pri tome je posebna važnost posvećena ponudi COSC certificiranih hronometara. Ako su '70 godine prošlog veka važile za zlatno doba brenda, kada je sa 29074 komada zauzimao drugo mesto među Swiss proizvođačima, 2013 godine se broj popeo na 61358 hronometarsko certificiranih satova i sa četvrtim mestom po obimu proizvodnje istih, u komparaciji sa ostalim švajcarskim proizvođačima.

    Jedan od stubova Mido produkcije je linija Multifort. Nastala je 1934 godine, a satovi, koji su dolazili na tržište posedovali su izuzetno retku kombinaciju za to vreme: otpornost na udarce (shock resistant), anti-magnetnu zaštitu i kućišta, koja su omogućavala maksimalnu zaštitu pred vodom i prašinom.
    Ono što ih je činilo jedinstvenim i po čemu su bili prvi u istoriji, bila je nesalomiva glavna opruga (mainspring).

    Multifort linija je bila nosioc još jedne osobine, koja do tada nije postojala. Walter Schaeren, sin ustanovitelja kompanije Georga Schaerena i njen budući predsednik je tokom drugog svetskog rata bio pilotš vajcarskih vazdušnih snaga. U želji za postizanjem najboljeg mogućeg upravljanja hronografom i što boljim čitanjem podataka, u saradnji sa očevim inžinjerima modificira mehanizam Valjoux VZ u kalibar Mido 1300, na takav način, da nastaje prvi hronograf sa centralnim čitanjem, kod kojeg je funkcijaz austavljanja vršila operaciju sa svim kazaljkama na jednom mestu – u centru. Tako 1943 godine, nastaje legendarni model Multicenterchrono.

    Danas je linija Multifort dostupna kod preko 2000 retailerai u 60 država širom sveta. Multifort Auto Crhonograph M005.614.11.031.09 dolazi iz 2017 godine.

    Naziv: 20180219_130230_HDR.jpg, pregleda: 699, veličina: 188,2 KB


    Kućište je napravljano iz nerđajućeg čelika. Sa strane je fino brušeno a na vrhu polirano.

    Prečnik sata bez krunice iznosi 44,0 mm, visina 15,0 mm i dužina 44,4 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 50,2 mm a između lugova 23,0 mm.

    Obrada kućišta je na vrhunskoj razini. Brušene površine čisto i precizno prelaze u polirane. Obrađene su potpuno jednakomerno. Čak i najpažljiviji prelaz prstima preko rubova ne otkriva ni trag iritantnog osećaja oštrine.

    Naziv: 20180512_174219_HDR.jpg, pregleda: 689, veličina: 115,7 KB


    Krunica se nalazi na položaju 3. Ušarafljiva je. Na pozicijama 2 i 4 se nalaze hronografski pusheri. Sva tri elementa su napravljena iz poliranog čelika. Glavna krunica je potpisana. Prečnik iznosi 7,4 mm. Uvijanje teče besprekorno. Prihvatni nazubljeni deo olakšava proces, ležište prihvata navoj već u samom početku i nije potrebna prevelika sila pritiska za početak postupka. Hronografski pusheri su odlično odazivni, kazaljka hronografa se vraća tačno u početni položaj.

    Naziv: 20180219_130404_HDR.jpg, pregleda: 714, veličina: 116,6 KB


    Poklopac sata je sačinjen iz kombinacije brušenog nerđajućeg čelika i safirnog stakla, kroz koje je vidljiv mehanizam, ukrašen ženevskom šarom. Poklopac je ušarafljen i konveksno se uzdiže iznad kućišta.

    Naziv: 20180219_131122_HDR.jpg, pregleda: 687, veličina: 154,9 KB


    Prsten oko prednjeg stakla je iz punog poliranog čelika. Koso se spušta na osnovno kućište. Njegova širina iznosi 1,0 mm a visina 2,8 mm. Radi se o odličnom dizajnerskom rešenju, čime je brojčanik u potpunosti postavljen u centar pažnje.

    Naziv: 20180219_130420_HDR.jpg, pregleda: 683, veličina: 164,1 KB


    Kućište sata je izuzetno masivno i kompaktno. Lugovi ga prijatno otvaraju, nisu predugački i stvaraju prijatnu celinu, koja se odlično snalazi na ruci.

    Prednje staklo je safirno. Postavljeno je u jednakoj razini kao prsten kućišta i jedva primetno se spušta prema sredini. Prečnik iznosi 40,0 mm. Omogućava odličan pogled i odčitavanje brojčanika iz različitih uglova posmatranja.

    Glvana odlika sata je svakako panda brojčanik, koji ga ultimativno definiše.

    Srebrna podloga sa karkaterističnim Multifort rebrastim uzorkom, obrađena u stilu ženevske šare sa crnim hronografskim podbrojčanicima sačinjavaju neodoljivu kombinaciju.
    Postoji efekat, koji se ne može prikazati običnim fotoaparatom a to je, da je cela rebrasta površina obrađena na takav način, da je osenčena izuzetno tankim tamnim uzorkom, koji se kroz koncentrične krugove širi celom površinom i pruža lepršavu igru sjaja i galantnosti.
    Oba crna polja su veća od srebrnog malog sekundnika i tako konačnom izgledu daju krajnji smisao. Sva tri podbrojčanika su smeštena pod površinu podlage, čime je postignuta osnovna dubina ali kao, da to nije bilo dovoljno, pa je dodatan učinak postignut vertigo uzorkom.


    Prozor za dan i datum se nalazi na poziciji 3 i svojom svetlom pozadinom i crnim displejem prati vizualnu kompoziciju podlage.

    Ritam kontrasta se nastavlja okruglim markerima, čija unutrašnjost je uvučena duboko u podlagu brojčanika i premazana luminacijskim sredstvom. Ovo ne važi za markere 3, 6, 9 i 12 koji su obliku barova. Dvodelni su, sa strane polirani a središnji deo je luminiran.

    Pencil kazaljke su široke i luminirane. Draga mi je odluka dizajnera, da crnom hronografskom kazaljkom nije razbio ukupan srebrno-crni kontrast, koji se prijatno nastavlja crnom prstenastom minutnom skalom i koso podignutim tahimetrom. Tako je sa samo dve osnovne boje dostignuta vrlo visoka dinamika izgleda, koji se ugodno šeta u zoni sportske galantnosti.

    Naziv: 20180219_125922_HDR.jpg, pregleda: 679, veličina: 221,1 KB


    Za razliku od masivnog, visokog i kompaktnog kućišta, narukvica finom obradom ostavlja nešto nežniji utisak i time takođe predstavlja određenu dozu kontrasta, koja je prisutna u brojčaniku. Sva tri reda vertikalno postavljenih linkova su podjednako brušena i fino satinirana. Zbog toga narukvica na dodir deluje mekše i elegantnije. Linkovi su vrlo elastični i gibijivi, te savršeno prilagodljivi ruci.
    Širina narukvice iznosi 23,0 mm kod lugova, odnosno 20,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20180219_130900_HDR.jpg, pregleda: 720, veličina: 99,1 KB


    Kopča je potpisana. Radi se o takozvanoj leptir varijanti,kod koje se oba kraja spajaju na podlagu u sredini i zatvaraju na klik.

    Naziv: 20180219_131040_HDR.jpg, pregleda: 741, veličina: 99,8 KB


    Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 213 g, štodovoljno svedoči o više puta pomenutoj masivnosti. Kućište ima deklarisanuvodoodpornost od 10 ATM odnosno 100 metara. Dovoljno za plivanje, tuširanje, skok u vodu i ronjenje na dah.

    Sat pokreće automatski hronografski mehanizam sa funkcijom ručnog navijanja, Mido 1320, koji je u potpunosti baziran na ETA Valjoux 7750, Top Grade verziji, što znači, da je podešen na 5 pozicija, ima deklarisano prosečno dnevno odstupanje od +- 4 sekunde i maksimalno +- 15 sekundi.

    Mehanizam poseduje 25 rubina, frekvencija oscilacija u jednom času iznosu 28.800 a rezerva snage rada dostiže 45 sati. Kalibar ima hacking funkciju. Komplikacije su datum, dan, mali sekundnik i hronograf za merenje vremena do 30 minuta.

    Valjoux 7750 već od 1974 godine razveseljava ljubitelje satova i jedan je od prvih mehanizama, koji je bio konstruisan uz pomoć kompjutera. Korene vuče iz 1966 godine, kada je značajan švajcarski proizvođač Venus, postao član Valjoux kompanije. Na osnovi kalibra na ručno navijanje, Venus 188, iste godine nastaje famozni Valjoux 7730 (takođe ručni navijač), iz kojeg je neposredno nastao Valjoux 7750.


    Luminacija sata je sasvim u kontekstu njegove sportsko-elegantne orijentacije. Nije jača strana ali je sasvim zadovoljavajuća i korektna. Čitanje podataka je lako i traje dovoljno dugo, da i na ovu osobinu možemo gledati iz pozitivne perspektive.

    Naziv: 20180222_155548_HDR.jpg, pregleda: 701, veličina: 72,1 KB


    Paralelno sa Mido Multifort modelom, teče priča sa figuricom Robijem, koja je predstavljala robota a nastala je u vreme velike ekspanzije modela, krajem tridesetih godina prošlog veka. Robi je doživeo neočekivanu popularnost. Nije se samo davao, kao poklon kupcima satova, nego je predstavljao samostojni komercijalni subjekat. Nekoliko godina bio je i glavni junak vlastitog stripa. Zato ne čudi, da proizvođač zaostavštinu nekadašnjeg zaštitnog simbola održava na novodobonoj ambalaži.

    Naziv: 20180219_132344_HDR.jpg, pregleda: 684, veličina: 120,4 KB


    Naziv: 20180228_215516_HDR.jpg, pregleda: 685, veličina: 97,2 KB


    Unutrašnja kutija je u crno-naranđžastoj Mido kombinaciji. Napravljena je od izuzetno tvrdog materiala, unutrašnjost je prevučena pamučnom tkaninom. Sat je sigurno pozicioniran na sredini. Kvaliteta ambalaže omogućuje dugu upotrebu u slučaju, da se sat stavlja u nju, kada nije u opticaju.

    Naziv: 20180219_132600_HDR.jpg, pregleda: 703, veličina: 89,8 KB


    Mudi Multifort Chronograph je sat velikih epiteta. Tradicionalan švajcarski proizvođač, najčuveniji tipski automatski hronografski mehanizam, večito "In" - panda dial, kpjeg su svojevremeno proučavali psiholozi, tražeći objašnjenje za moćan vizualni utisak, koji ostavlja na posmatrača.
    Sve to obuhvaćeno u preporučenoj ceni od 1.825 €.
    Ako važi, da švajcarci neopravdano navijaju cene u nebo, onda su kod ovog modela imali zaista loš dan. U uslovima današnjeg stanja na tržištu, ova cena je oličenje fair-playa.

    Naziv: 20180219_130540_HDR.jpg, pregleda: 707, veličina: 160,7 KB

    Naziv: 20180222_083733_HDR.jpg, pregleda: 682, veličina: 216,4 KB


    Naziv: 20180219_132024_HDR.jpg, pregleda: 675, veličina: 188,7 KB
    Priložene slike Priložene slike Haifisch 23 - Moja kolekcija-20180219_132410_hdr.jpg  

  7. #7
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    SEIKO PRESAGE SRQ021 CHRONOGRAPH AUTOMATIC L. E - 60TH ANNIVERSARY

    Novost, koja je iz Seika stigla u početku 2016 i koja je glasila, da Presage linija ulazi u globalnu distribucijsku mrežu, mnogi ljubitelji satova su dočekali sa velikom radošću. To je značilo, da ti modeli neće više biti ograničeni samo na tržište Japana, nego da će se moći naći kod retailera širom Evrope, SAD i ostalog sveta.

    Presage linija predstavlja stepen više u odnosu na entry level ovog proizvođača. Uključuje oko 60 modela dress orientacije, sa potpunijim i detaljnijim dizajnom i kompleksnijim mehanizmima u više stepena. Od potpuno dostupnog 4R, preko sofisticirnog 6R do vrhunskog 8R. Zajedničko svim modelima je, da su automatik satovi opremljeni sa safirnim staklom i da su za svoj razred dostupni po vrlo povoljnim cenama, koje idu u rangu od 300 € do 2000 €, a u dva posebna (limitirana) primera cena se penje do 2600 €, odnosno 2800 €. Najveća osredotočenost je usmerena u 6R27 kalibar, takozvani multihands sa indikatorom snage delovanja i potpuno novu verziju 4R57, koji je prvi Seiko model sa centralnim indikatorom snage rada.

    Obelažavajući 60-godišnjicu prvog vlastitog sata na automatski pogon, koji se pojavio 1956 godine u Marvel liniji i sa kojim se je proizvođač u krajnjoj meri odmaknuo od švajcarskog tehnološkog uticaja, čelnici Seika su odlučili, da iz pogona fabrike u Morioki, ljubiteljima ponude nešto posebno. Nešto, što u sebi sadržava glavne prekretnice u razvoju mehaničke strane brenda, kao što su In-house vertikalno zasnovan automatski hronografski mehanizam, sistem za zaštitu od udaraca i vibracija (Diashock), sistem za maksimizaciju efekta navijanja - takozvani Magic Lever Springs, koji je u obilku slova V i koji omogućava navijanje mehanizma u oba smera i Spron glavna opruga, sa izuzetnom elastičnošću, izdržljivošću i odpornošću na koroziju, toplotu i magnetizam.
    Ali pošto sa tehničke strane navedeno ne predstavlja poseban izuzetak od svakodnevnice Seika, posebnost dva modela, se mogla naći u brojčanicima i načinu izrade.

    Model SRQ019 se sa potpuno belim brojčanikom iz emajla se direktno naslanja na prvi Seiko ručni sat, Laurel iz 1913 godine. Za sve brojčanike iz staklastog emajla u Presage seriji je neposredno zadužen Mitsuru Yokozava, vodeći japanski stručnjak na ovom području, iz čijih ruku dolazi svaki brojčanik. Napomenimo, da je ova tehnika izuzetno osetljiva na vlažnost vazduha i ostale klimatske uslove i da je debljina naslage najproblematičniji faktor izrade, koja zahteva izuzetnu preciznost.
    Bela boja brojčanika ostaje jednaka sve vreme. Zato cena od 2600 € za jedan iz limitirane serije od 1000 komada, ima sasvim logično objašnjenje.

    Model SRQ021 sa crnim brojčanikom zahteva još složeniji proces obrade i zato predstavlja istinsku retkost u Seiko kolekciji.
    2014 godine su britanski naučnici uspeli, da razviju najjaču nijansu crne boje u istoriji čovečanstva. Nastala je iz premaza ugljkovih nanocevi i ima sposobnost upijanja 99,96 % površinske svetlosti. Nijansa je nazvana Vantablack i u 3D obliku je skoro neprepoznavna za oko čoveka. Njena upotrebljivost je najdobrodošlija u modernim teleskopima, koji na taj način absorbiraju putujuću svemirsku svetlost.
    U potrazi za tako dubokom crnom bojom, naučnici su imali u mislima nijansu, koju su starodrevne japanske zanatlije iz doba Jomona (10.000 – 300 godina pre naše ere), uspeli da izvuču iz soka Urushi drveta iz kojeg su pravili istoimeni lak. Urushi tehnika je upotrebljena u procesu nastanka brojčanika SQR021.
    Isshu Tamura, najveći japanski majstor te veštine, koju je nasledio od oca, je u vlasitom studiju u gradu Kanazawa, uspeo da 1000 primeraka pomenutog modela obelodani Urushi tehnikom.
    Osnovna ploča iz mesinga se polira suruga ugljem, zbog zrnate tasture i primerene tvrdoće. Rezultat je hrapava podlaga, koja omogućava dobro upijanje prvog tankog premaza ushuri laka. Ploča se nakon toga sagreje u peći i osuši a zatim ponovo sledi proces poliranja i premazivanja.
    Ceo postupak se ponovi tri puta, pre nego što se prolazno nanese nešto jači sloj ushurija, što predstavlja ključnu fazu u dostizanju krajnjeg kvaliteta ukupnog procesa.

    Sledi nežno poliranje površine, koja mora ostati glatka i u sebi sadržavati elemente suruga uglja i tankog sloja prašine, koja se upila tokom celog postupka. Na takvu površinu se nanese Suri Urushi, odnosno čisti ushuri lak. Postupak se završava izuzetno finim poliranjem, kojim se odstranjuju najminimalnije pore u površini. Izuzetna dubina i kvalitet ovog lakiranja je evidentan ako se pogleda u duboki prozor za datum.
    Za izradu pojedinog brojčanika su potrebne tri nedelje. Ali konačan rezultat dokazuje, da trud i vreme nisu potrošeni uzalud. Raskošna crna dubina podlage brojčanika je spremna za dekorativni finiš. Ručno lakirani srebrni brojevi i Seiko logotip u stilu Laurel modela postavljeni na podlagu predstavljaju jedan od većih poduhvata na području horološkog dizajna.
    Osobina ushuri laka i ovakvog postupka nanosa je, da vremenom boja postaje još tamnija.

    Oba modela su bila predstavljena na Baselworldu 2016 a u prodaji su od septembra iste godine.

    Naziv: 20171223_110445_HDR.jpg, pregleda: 649, veličina: 153,7 KB


    Kućište je napravljeno iz nerđajućeg čelika. Sa strane i sa vrha je visoko polirano a lugovi su fino brušeni.

    Prečnik sata bez krunice iznosi 42,0 mm, visina 15,4 mm a dužina 41,0 mm.
    Razdaljina od luga do luga iznosi 48,5 mm a između lugova 20,0 mm.

    Prijatno ukrivljeni lugovi u potpunoj simetriji, otvaraju sat i odvode ga u zonu elegancije. Zaključuju se u strmom uglu i sat postavljaju na ruku u idealnoj poziciji za nošenje. Završna obrada je na najvišem nivou. Sve površine su potpuno ravnomerno obrađene. Prelaz iz brušene u poliranu površinu je takoreći, neprimetan. Vrlo prijatno rešenje predstavlja dvostepenski vanjski obruč bezela, koji utvrđuje dress prirodu proizvoda.

    Naziv: 20171219_142934_HDR.jpg, pregleda: 653, veličina: 132,8 KB


    Krunica se nalazi na poziciji 3. Nije ušarafljiva i zaštićena kućištem ali joj hronografski pusheri na pozicijama 2 i 4 dugačkim izlaskom iz kućišta daju potreban ugao, koji omogućava pravu meru odbrane od fizičkih povreda. Sva tri elementa se sjaje u poliranom čeliku. Prečnik glavne krunice iznosi 6,8 mm i krasi je potpis sa slovom S.

    Naziv: 20180305_125647_HDR.jpg, pregleda: 681, veličina: 134,4 KB


    Bezel je dvostepenski. Izdiže se 4,0 mm iznad osnovnog kućišta, dok širina prstena oko stakla iznosi samo 1,0 mm.

    Naziv: 20171219_142959_HDR.jpg, pregleda: 641, veličina: 130,4 KB


    Poklopac kućišta je ušarafljen. Čini ga kombinacija brušenog nerđajučeg čelika i safirnog stakla, ispod koga se pruža pogled na automatski mehanizam 8R48. Na poklopcu je ugraviran broj sata - 801, u limitiranoj seriji od 1000 primeraka.

    Naziv: 20171219_143326_HDR.jpg, pregleda: 637, veličina: 171,0 KB


    Prednje stako je safirno. Postavljeno je 0,5 mm iznad razine ivice čeličnog obruča, koji ga okružuje. Prečnik staklene površine iznosi 35,0 mm i omogućava odlično očitavanje podatka sa brojčanika.

    Naziv: 20180113_113158_HDR.jpg, pregleda: 641, veličina: 183,7 KB


    O podlagi brojčanika je već sve napisano u uvodu ovog osvrta. Datum se nalazi na poziciji 4.30 i duboko je spušten u podlagu. Brojčanik definiše izuzetan kontrast srebrnih indeksa i podbrojčanika u odnosu na podlagu.

    Indeksi su postavljeni na podlagu. Izraženi su velikim arapskim brojevima, čiji oblik je preuzet sa prvog ručnog sata Seika, modela Laurel iz 1913 godine. Ručno su lakirani i ne sadržavaju sredstvo za luminaciju.

    To jednako važi i za pik kazaljke, snežno bele boje, čiji snažan kontrast dostiže i podsvest posmatrača. Hronografska kazaljka sezavršava crvenim vrhom a počinje zanimljivim oblikom polumeseca.

    Naziv: 20180121_165132_HDR.jpg, pregleda: 675, veličina: 164,7 KB


    Model nosi narukvica iz aligatorove kože. Mekana i elastična odlično prati površinu ruke i ostavlja zaista prijatan osećaj. Širina iznosi 20,0 mm kod lugova i 19,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20171219_142856_HDR.jpg, pregleda: 627, veličina: 89,4 KB


    Naziv: 20171219_142909_HDR.jpg, pregleda: 677, veličina: 99,5 KB


    Kopča je potpisana i napravljena iz brušenog čelika. Zatvara i otvara se leptir sistemom.

    Naziv: 20171219_142743_HDR.jpg, pregleda: 625, veličina: 115,3 KB


    Naziv: 20171219_144129_HDR.jpg, pregleda: 663, veličina: 109,7 KB


    Težina sata sa originalnom kožnom narukvicom iznosi 113 g a deklarisana vodoodpornost je 10 ATM odnosno 100 metara.

    Sat pokreće automatski hronografski mehanizam, koji ima mogućnost ručnog navijanja, Seiko 8R48. Radi se o takozvanom trimatic kalbiru sa sistemima: Diashock; Magic Lever i Spron. Mehanizam ima hacking funkciju, frekvenciju od 28.800 poluoscilacija na sat, 34 rubina i snagu rada nešto višu od 45 sati. Komplikacije kalibra su mali sekundnik, datum i hronograf za merenje vremena do 12 sati.

    Zanimljivost u vezi sa njim predstavlja činjenica, da se radi o jedinom klasičnom automatskom hronografskom mehanizmu u trenutnoj ponudi ovog proizvođača, od kada je 2014 godine prestala proizvodnja više kotirane 6S serije. Ovde se ne sme mešati sa 9R86 iz Grand Seika, jer se tamo radi o Spring Drive sistemu.

    Kao što sam napomenuo, serija 8R kalibara neće nikad dostignuti slavu i rang 6S serije ali se radi o više nego dostojnom nasledniku. Osnovna razlika između ova dva kalibra nije samo u vremenu nastanka, već i u postavljenoj strukturi. 6S je nastao 1998 godine, uporedo sa 9S, koji je razvijen za liniju Grand Seiko i nije hronograf. Zato ova dva mehanizma imaju zajedničku arhitektonsku osnovu. Iznenađujće je, da za razliku od svojih predhodnika iz 60-tih i 70-ih godina (613X i 701X), nije vertikalno zasnovan, već tradicionalno – horizontalno i da je bez flyback funkcije.

    8R je nastao 2008 godine. Temeljna razlika u odnosu na 6S je vertikalna zasnovanost mehanizma i da se radi o modularnoj strukturi, dok je serija 6S integriran kalibar. Baš ovo je faktor, zbog kojeg analitičari određenu prednost daju 6S seriji. Osim toga, kao već napomenuto, 6S je rastao na istom dvorištu zajedno sa 9S i zapravo, trebao je biti Grand Seiko mehanički hronograf, dok je 8R rastao zajedno sa manje respektabilnim 6R, mada ovaj ima takozvani column wheel i vertikalan spoj.

    Svakako, 6S je već istorija a 8R je sadašnjost, sa kojom Seiko ima velike planove. Modularna struktura je napravljena sa razlogom, a to je bilo sniženje troškova proizvodnje, posebno u komparaciji sa 6S. Ocene stručnjaka su, da troškovi proizvodnje ovog mehanizma dostižu rang Valjouxa 7750. Zato oni najsmeliji predviđaju, da će Seiko u bliskoj budućnosti postati dobavljač mnogih renomiranih brendova, koji od 1. januara, 2020 godine neće imati dostup do ETA hronografa, jer nisu članovi SWATCH grupacije.

    Pošto se radi o modularnoj strukturi moguća je neproblematična dobava u ebacuhe verziji (sirovom stanju), pa se zato 8R48 prodaje vanjskim pogodbenim partnerima pod nazivom Seiko NE88. Predviđanja imaju realnu osnovu u činjenici da klon Valjouxa 7750, Selitta 500 neće uspeti, da podmiri potrebe rastućeg globalnog tržišta. Mada, meni nije jasno, kako će švajcarski proizvođač staviti NE88 i sat potpisati sa Swiss Made. Biće zanimljivo.

    U svakom slučaju, Seiko je spreman. Jedan od prvih kupaca je Vostok Europe, koji je u limitiranu seriju Mriya ugradio ovaj mehanizam. Cena satova je oko 2000 €. Trenutno se može naći i u najprestižnijim modelima ruskog proizvođača Sturmanskie.

    Naziv: 20171223_110637_HDR.jpg, pregleda: 648, veličina: 148,9 KB


    Pošto se radi o specijalnoj ediciji, Seiko je za ovu priliku sat spakovao u posebnu ambalažu. Radi se o kutiji iz rayona odnosno iz regenerirane celuloze. Vrlo laka i izdržljiva kutija, jednostavno konstruisana, predstavlja idealni spoj sa ovim specijalnim modelom. Kao da su i sa ovim elementom izrazili moto: povratak prirodi.
    Sat je smešten na mekanu podlogu po dužini, odnosno na način, koji je bio karakterističan u vreme nastanka prvog automatskog Seiko sata. Pošto proizvođač nije proslavljen po kvaliteti pakovanja svojih proizvoda, u ovom slučaju zaslužuje sve pohvale.

    Naziv: 20171219_145646_HDR.jpg, pregleda: 620, veličina: 87,3 KB


    Naziv: 20171223_111442_HDR.jpg, pregleda: 663, veličina: 132,9 KB


    Seiko Presage SQR021 je izuzetan spoj tradicionalnog i modernog mehaničkog Seika. Poštovaoci brenda su dobili jedinstvenu mogućnost, da uz povoljnu cenu osete skoro sve najbolje u najvažnijem razdodblju Seika. Već sama činjenica, da se radi o jedinom automatskom hronografskom mehanizmu, obogaćena atributima, kao što su urushi brojčanik, aligator narukvica i limitirana serija od 1000 primeraka. Sve to za 2.800 €. Ako bi sve navedeno preveli u bilo koji od 4 švajcarska jezika, pored vertikalno zasnovanog mehanizma, dobili bi i cenu u vertikalnom smeru.

    Naziv: 20171219_145229_HDR.jpg, pregleda: 650, veličina: 164,7 KB


    Naziv: 20171223_111840_HDR.jpg, pregleda: 640, veličina: 167,3 KB
















    Poslednja ispravka: Haifisch23 (18.6.2018. u 20:18)

  8. #8
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    SEIKO L.E PROSPEX DIVER SPB081J1

    Seiku je bilo potrebno 75 godina, da prvi put potpuno zadiše sopstvenim plućima. Neko će reći, da se radi o izuzetno dugom periodu ali od 1895, kada je Kintaro Hattori počeo sa sklapanjem džepnih satova, do izrade prvog ručnog sata Laurel, 1913 godine, Seikosha se može smatrati samo kao »one man band«.

    Kada je razvoj firme pošao pravim i strmim smerom, stigao je Prvi svetski vrat, koji je onemogućio redovnu dobavu komponenti mehanizama od zapadnih proizvođača. Nešto mirniji period je trajao samo nekoliko godina, kada je 1.septembra, 1923 Tokio pogodio razoran potres, koji je odneo preko 142.000 ljudskih života i bez ognjišta ostavio preko milion ljudi. 63-godišnji, Kintaro je morao ponovo postaviti preduzeće na novim temeljima. Već sledeće godine izlazi prvi ručni sat pod brandom Seiko.

    Pred dolaskom Prve svetske ekonomske krize, Kintaro dizajnira prvi japanski železnički džepni sat pod nazivom Seikosha. Pet godina kasnije, 1.marta, 1934 godine u fizičkom smislu, zauvek odlazi i Kintaro Hattori. Tako je Seiko, koji je jedva preživeo veliku ekonomsku depresiju, bio suočen sa još jednom borbom. Njegovi prijatelji, učenici, horološki naslednici i suradnici (sve ujedno), 1937 osnivaju firmu Daini Seikosha i nastavljaju veliku zaostavštinu. Ali dve godine kasnije, svet ponovo zahvata crni talas rata a Japan je jedan od glavnih vrtloga u njemu. Uprkos sveopštem haosu i tamnim vremenima, 1942 godine u prefekturi Nagano, 150 kilometara od Tokija nastaje novi pogon za izradu satova pod nazivom Daiwa Kogoyo. Nepunu godinu kasnije, Daini Seikosha otvara vlastiti pogon u istom gradu i započinje saradnju sa Daiwom.

    Svi znamo, kako poguban i razoran je bio kraj rata za ovu zemlju. Seku je bilo potrebno nekoliko godina, da se ponovo sastavi i nastavi ili bolje rečeno, da po šesti put započne novu priču. U takvim okolnostima, ne čudi osećaj, da si samo posmatrač vlastitog života a ne aktivan učesnik, pa tako u narednih 7-8 godina ova firma plasira satove sa velikim uticajem švajcarske horologije, koji je bio jednako primetan u vanjskom izgledu, kao i u unutrašnjosti, koju su sačinjavali uvoženi kalibri iz ovog dela Evrope. Veoma važan sat za Seiko dolazi krajem 1955 godine. To je bio prvi automarski sat izrađen u Japanu, ali je Seikov kalibar 11A, bazirao na švajcarskom Adolph Schild mehanimu - AS1382.

    Naredne godine, kada Japan postaje ravnopravan član Ujedinjenih Naroda, Seiko se potpuno oslobađa od tuđih uticaja i kreće u potpunu samostalnu domaću radinost, što na dizajnerskom, što na arhitekturnom mehaničkom području. Samonavijač Marvel sa 17 rubina je prvi In House Seiko sat.
    Cunami raznovsrnih inovacija se uzdiže i u sledećih 14 godina zapljuskuje i menja tektonsku strukutru svetske horologije.

    Prvi veliki korak predstavlja udruživanje Daiwa Kogoya i Daini Seikosha podružnice iz Suwe u novu Seikovu jedinicu – 1959 godine, nastaje Suwa Seikosha. Rezultat je prvi model Grand Seiko, koji izlazi 1960 godine.
    Druga Seikova ćerka, Diani Seikosha ne zaostaje i 1961 nastaje King Seiko, koji će narednih 39 godina biti obavezan uteg na vagi odluke, dali kupiti Grand ili King model.

    Iste godine godine dolazi prvi Seikov sportski sat. Čuveni Alpinist. Dve godine kasnije dolazi prvi japanski narodni sat – Seiko 5. Suwa ne posustaje i za potrebe letnjih Olimpijskih igara u domaćem Tokiju, kreira prvi Seiko mehanički hronograf sa mehanizmom 5719.

    Želje domaćeg tržišta za potražnjom švajcarskih konkurenta, Seiko dodatno gasi 1965 godine, kada izdaje prvi ronilački sat. Model 6217, sa 150 metara vodoodpornosti nudi sve, što je potrebno ovoj vrsti sata.

    Maja 1969 Seiko ulazi u horološku istoriju kao prvi serijski proizvođač automatskih hronografa sa mehanizmom 6139, kojeg nadgrađuje već sledeće godine sa kalbirom 6138.

    Kraj 1969 godine Seiko ponovo otvara knjigu večnosti. Na tržište plasira prvi serijski kvarčni model, Astron 3500.

    Tako je Seiko u samo 14 godina, predznak eksotičnog proizvođača, promenio u epitet jednog od najvažnijih horoloških subjekata u celoj istoriji ove delatnosti.

    Baselworld 2017 je vratio sećanje na 1965 godinu i Seikov prvi diver, 62MAS. Bio je to prvi profesionalni ronilački sat kompanije, sa vodotesnošću od 150 metara. Poznatiji je pod nazivom automatskog kalibra, koji ga je pokretao – Seiko 6217. Bio je opremljen sa 17 rubina, frekvencija je iznosila 18.000 b/h, rezerva snage je dostizala 32 sata. Sadržavao je dvosmerno rotirajući bezel, ušarafljivu krunicu i luminirane markere. Prečnik masivnog čeličnog kućišta je iznosio 38,0 mm a visina 13,4 mm.
    Oznaka MAS u nazivu je značila autoMAtic Selfdater. Robustnost i izdržljivost je dokazao u Japanskim istraživačkim eskpedcijama na Antarktiku u periodu od 1966 do 1969 godine.
    Proizvođač se 50 godina kasnije ovom pioniru poklanja modelima SLA017, SPB051 i SPB053.

    SLA017 sa High End mehanizmom 8L35 predstavlja pravo malo remek delo Seika. Radi se o nešto sirovijoj varijanti Grand Seiko kalibra 9S55. Napravljen je u limitiranoj seriji od 2000 komada a tome primerena je i cena od 3200 €.
    Pošto je ovaj model većini sledbenika nedostižan, Seiko u redovnu prodaju uvrštava modele sa čeličnom i gumenom narukvicom i kalibrom 6R15 - SPB051 i SPB053.
    Oba su sa 42,6 prečnikom kućišta za 2,7 mm veća od SLA017, dok je pripadnost Prospex seriji dodatno utvrđena streličastim kazaljkama za razliku od skuplje verzija, koja se držala originalnog Stick dizajna. Cena ovih modela u redovnoj prodaji je određena u razredu, nešto iznad 800 €.

    Na sledećem (ovogodišnjem) Baselworldu, Seiko pravi korak u novom smeru. Predstavlja model SPB081J.
    Prospex linija, jednakih dimenizja i konstrukcijskih metoda kao SPB051 I SPB053 ali sa dizajnerskim rešenjem Zelenog Sunburst brojčanika i u limitiranoj seriji od 2018 komada.

    Naziv: 20180620_095910_HDR.jpg, pregleda: 870, veličina: 154,8 KB


    Kućište je napravljeno od nerđajućeg čelika, koji je izuzetno fino brušen u horizontalnom smeru. Širina, bez krunice iznosi 42,6 mm,visina 14,8 mm i dužina 42,8 mm.

    Naziv: 20180620_095229_HDR.jpg, pregleda: 876, veličina: 143,2 KB


    Razdaljina od luga do luga je 49,5 mm, između lugova: 20,0 mm.

    Krunica se nalazi na poziciji 3. Nije zašitćena kućištem ali je ušarafljiva. Napravljena je od poliranog čelika, prečnik iznosi 6,9 mm. Prilična dimenzija i gusto nazubljeni prihvatni deo omogućavaju jednostavan pristup. Proces uvijanja teče glatko. Ležaj je prihvata već u samom početku i sve ostalo je stvar algoritma rutine.

    Naziv: 20180619_185319_HDR.jpg, pregleda: 904, veličina: 112,3 KB


    Bezel je jednosmerno rotirajući sa 120 klikova. Stranski deo obruča čini gusto i jednakomerno nazupčen visoko polirani čelik. Korona prstena je crne boje, koso se spušta prema rubu kućišta. Širina iznosi 4,9 mm. Sadrži minutnu skalu. Bezel se lepo oseća pod prstima, okretanje je potpuno u kontroli i jednakom ritmu. Kvalitetno je smešten u ležište.

    Naziv: 20180620_100221_HDR.jpg, pregleda: 894, veličina: 147,1 KB


    Poklopac kućišta je ušarafljen. Čini ga kombinacija kružno poliranih i brušenih površina. Središnji deo je ukrašen, odlično urađenom gravurom Seiko diver linije, koju simbolizira cunami val. Pored osnovnih podataka i naznake o limitiranoj seriji, naveden je i zaporedni broj sata u seriji od 2018 prmeraka.

    Naziv: 20180619_190059_HDR.jpg, pregleda: 874, veličina: 180,1 KB


    Masivno, kompaktno i stisnuto kućište potpuno jasno opredeljuje ronilačku narav ovog modela. Međutim, to ni u najmanjoj meri ne umanjuje njegovu preciznu i finu završnu obradu. Prelazak iz visoko poliranih u fino brušene delove je više nego uočljiv. Podjednako u vizualnom i fizičkom aspektu. Čak i nešto oštriji rubovi nežno dodiruju kožu i sat u tom smislu, diskretno opozorava na sopstvenu prisutnost.

    Otvoreno postavljeni lugovi ne dopuštaju, da se proizvod potpuno zatvori u diversku školjku i sat čvrsto drže u sportsko-elegantnim merdijanima.

    Naziv: 20180619_185419_HDR.jpg, pregleda: 866, veličina: 116,6 KB


    Staklo je safirno. Postavljeno je 0,5 mm nad površinom bezela i blago se uzdiže prema sredini. Prečnik staklene površine iznosi 31,3 mm. Omogućuje odličan pregled i čitanje podataka sa brojčanika iz različitih uglova.

    Naziv: 20180620_095243_HDR.jpg, pregleda: 880, veličina: 140,6 KB


    Brojčanik je sunburst zelene boje, što znači, da je refleksija, a sa njome i igra boja u direktnoj koleraciji sa ambijentom u kojem se sat nalazi. Spektar varijacija je širok i nikada se ne ograničuje na samo jednu konstantu. Ono što je meni zapanjujuće je vizualni efekat čistine i dubine brojčanika, koji je postignut ovom bojom. Mogu slobodno napisati, da predstavlja najbolji izbor za limited edition izdanje, jer baš ona je ta, koja pravi tu »potrebnu razliku« za ovaj kriterijum. Ujedno ostaje žal, što nisam u mogućnosti to dočarati kvalitetnijim slikama.

    Prozor za datum se nalazi na poziciji 3. Pozadina je bele boje. Ne predstavlja mi idealno rešenje ali njime Seiko ostaje u trendu, koji je pristuan i kod ostalih dizajnera.

    Markeri su u obliki barova. Postavljeni su na podlagu, uovičeni visoko poliranim čelikom i luminirani. Osnovna boja je zlatna ali je naneta na takav način, da se u zavisnosti od položaja sata menja do srebrne nijanse. Odlično rešenje, koje ujedno pridonosi na vizualnoj dinamiki i sat održava u sferi sportske-elegancije, koja je još jače poduprta crnim čeličnim bezelom.

    Sve navedeno važi i za streličaste kazaljke, koje brojčaniku, na svoj način, određuju primarnu funkciju.

    Brojčanik se efektno zaključuje sekundnom skalom u jednakom koloritu osnovne podloge, koji se strmo uzdiže prema staklu i time znatno doprinosi učinku vanredne dubine sata.

    Naziv: 20180620_095139_HDR.jpg, pregleda: 837, veličina: 159,1 KB


    Čelična narukvica već na prvi pogled otkriva finiju završnu obradu od karakterističnog Oyster Prospex standarda. Vanjski linkovi su na vrhu fino brušeni, dok su sa strane visoko polirani. Unutrašnji linkovi se kupaju u visokom sjaju. Uočljiva je izuzetno visoka pokretljivost unutrašnjih linkova, koji se na taj način prijatno pripijaju na ruku i sat drže u zoni prijatnog osećaja i kvalitetnog nošenja.

    Širina narukvice iznosi 20,0 mm kod lugova i 18,0 mm kod kopče.

    Naziv: 20180619_190159_HDR.jpg, pregleda: 877, veličina: 119,5 KB


    Kopča je napravljena od brušenog nerđajučeg čelika. Sadrži sigurnostan poklopac, zatvara se na klik i potpisana je.

    Naziv: 20180619_190208_HDR.jpg, pregleda: 870, veličina: 103,5 KB


    Naziv: 20180619_190324_HDR.jpg, pregleda: 831, veličina: 91,6 KB


    Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 178 g a deklarisana vodoodpornost 20 ATM, odnosno 200 metara. Kao i svi Prospex modelii SPB081J je podpurt ISO certifikatom 6425, koji i u pravnom smislu oponumoćuje naziv diver.

    Sat pokreće automatski mehanizam sa mogućnošću ručnog navijanja, Seiko 6R15. Kalibar ima hacking funkciju, sadrži 23 rubina, frekvencija iznosi 21.600 b/h, a rezerva snage donosi autonomiju od 50 sati rada u stanju potpune navijenosti. Komplikacija mehanizma je datum, dok deklarisano prosečno dnevno odstupanje zahvata granice od +25 do – 15 sekundi.U praksi bez problema dostiže do 6 puta manje vrednosti.

    6R15 je predstavljen 2006 godine. Cilj uvođenja je bio unapređenje 7S26 kalibra u smislu hackinga i opcije navijanja, te dostojna zamena za King Seiko High End 4S15, čiju glavnu manu su predstavljali visoki troškovi proizvodnje. Tako je Seiko sa ovim mehanizmom postigao najveći rang univerzalnosti u vlastitom segmentu pokretača satova.

    Luminacija sata je u standardnom Seiko maniru. Čista, moćnai dugotrajna.

    Naziv: 20180619_190443_HDR.jpg, pregleda: 821, veličina: 70,4 KB


    Nema puno priiika, gde se Seiko ambalaža možeistaknuti, kao dodatan atribut celine proizvoda. Ovo je jedna od takvih.

    Vanjska, standardna kutija je napravljena iz prosečno tvrdog kartona i potpuno je jednako dizajnirana, kao kod ostalih modela iz Prospex serije. Jedino njena veličina, koja je veća od ostalih, nagoveštava da se ono što nosi u sebi razlikuje od svih ostalih do sada.

    Naziv: 20180619_190640_HDR.jpg, pregleda: 798, veličina: 90,4 KB


    Kada sa strane izvučemo u umetnu penu umotanu crnu kutiju sa zelenim rubom na vrhu, obuzme nas prijatan osećaj posebnosti ovog modela i prvi susret sa njegovim značenjem Limited Edition. Vrlo kvalitetna kutija iz izuzetno tvrdog kartona, gde je potrebno nešto napora, da se shvati, da se ne radi o drvenom materijalu. Na vrhu je ukrašena Seiko logotipom a unutrašnjost nastavlja crno zelenu kombinaciju.

    Naziv: 20180619_190740_HDR.jpg, pregleda: 821, veličina: 84,4 KB


    Sat je sigurno smešten na sredini prostrane kutije, koja je u celini obučena u finu umetnu masu.

    Odlična, praktična, kvalitetna, izuzetno prijatna i privlačna ambalaža, koja predstavlja neki novi Seiko. Kao što su 1965 godine sa 6217 parirali švajcarskim proizvođačima, ovde prvi put dobijam utisak, da se Seiko na svoj način, ovom ambalažom odlučno iskazuje i danas.

    Naziv: 20180619_190903_HDR.jpg, pregleda: 794, veličina: 80,1 KB


    Seiko SPB081J Diver je model, koji u mojim očima u Prospex seriju donosi znatnu dozu svežine i čak nešto smelosti. Pitanje je, koliko je to pored široke palete modela zaista potrebno. Uzevši u obzir, da se radi o ograničenom broju satova, dodatni začin sa okusom eksotike predstavlja mali ali izuzetno moćan i primetan sastojak u celom mozaiku.

    Pitati se, da li je cena nekog od Seiko modela preterana, je slično, kao tražiti dugu usred olujne noći. Ovde to pitanje ima sasvim objektivnu podlogu. Naravno, samo u situaciji, kada 1300 € za SPB081J uporedimo sa skoro 40 % posto jeftinijim SPB051 i SPB053. Verovatno jeste.

    Ali šta, kada se ovakav sat kupuje srcem a ne razumom.

    Naziv: 20180620_100009_HDR.jpg, pregleda: 876, veličina: 170,1 KB


    Naziv: 20180619_185754_HDR.jpg, pregleda: 871, veličina: 170,4 KB


    Naziv: 20180619_191629_HDR.jpg, pregleda: 849, veličina: 233,9 KB

  9. #9
    Stariji član Avatar korisnika Nešoni
    Član od
    26.9.2017.
    Poruke
    718
    Lajkovi
    4566
    Reputacioni uticaj
    50

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Meni je vizuelno najlepša PADI varijanta Sbdc055. Verovatno ću o tome razmišljati dogodine, cena će malo pasti pa još ako naletim na LNIB varijantu, eto veselja.

    Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

  10. #10
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija

    Koliko ljudi, toliko ukusa. Meni je ova plava totalno neprirodna. Ali ne bi se baš puno branio....

Bookmarks sajtovi

Vaš status

  • Ne možete postavljati teme
  • Ne možete odgovarati na poruke
  • Ne možete slati priloge uz poruke
  • Ne možete prepravljati svoje poruke
  •