Haifish, uživanje je čitati tvoje recenzije! :thumbup:
Printable View
Haifish, uživanje je čitati tvoje recenzije! :thumbup:
Hvala Chuck! Nadam se, da ćeš izdržati do kraja:)
Vidim ja da si ti smišljeno krenuo od početka i da nas vrhunski primerci tek čekaju u tvojim narednim recenzijama. Jedva čekam.:thumbsup:
Hvala Don Alberto! Na dobrom si tragu:). Nadam se, da će biti primetno, da moja oduševljenost ne raste usporedno sa cenom, nazivom ili modelom određenog ssta. Normalno, postoje izuzeci ali baš to je najlepše u ovom hobiju. Uživanje i poštovanje može biti podjednako na svakom nivou.
Odličan opis Haifisch, ne samo ove petice nego i prethodnih satova. :thumbup:
Hvala na tekstovima koje mi je bilo zadovoljstvo pročitati. :thank_you2:
Iz svakog od tvojih tekstova se da prepoznati velika ljubav prema satovima, entuzijazam, posvećenost kao i veliko znanje iz oblasti nama svima na forumu omiljene horologije.
Samo napred, očekujem sa nestrpljenjem nastavak.
Odlicni satovi, narocito Citizen.
Hvala na predstavljanju i izdvojenom vremenu.
Hvala Srđane! Drago mi je pročitati, da me neko razume.
Horologija me je oduvek fascinirala. To je zbir nauke, istorije i umetnosti. I mada sam pročitao ogromno toga, malo proučavao, još uvek me zbunjuje. Naprimer, nikakako da shvatim, da neko sklopi mehanički sat od preko 150 delova, koji rade isključivo na međusodbnoj 100 % mehaničkoj sihronizaciji, da pri tome mere vreme sa 99,9966 % preciznošću i da sve to na tržištu može, da košta samo 60 €, 70 €. Da jedan obilazak benzinske pumpe košta, kao jedan sat..ili jedna prosečna majica...pa makar radio samo godinu dana, isplativ je. Verovatno ovo zvuči naivno ali verujem, da postoje samo dobri satovi i još bolji satovi.
Hvala Sky!
Stvarno lepo predstavljanje satova. Sa uživanjem sam sve pročitao i nadam se da će biti još puno satova u tvojoj kolekciji.
Hvala kolega!
POLJOT AERONAVIGATOR MOSCOW CLASSIC 3133/01831071
17 godina nakon dobivanja Zlatne medalje u Lisabonu, za kvalitet mehanizma Poljot 3133, istoimena kompanija prestaje, da postoji. Novi vlasnik, Sergej Pugačov je, kao tipičan novodobni tranzicijski biznismen, unovčio prava na brend a fizičke ostatke (deo opreme, postrojenja) odkupljuju nekadašnji radnici i ustanavljaju firmu Volmax. Tako počinju (nastavljaju) sa proizvodnjom satova, koje trže pod brendovima Aviator, Buran i Shturmanskie. Samo sada moraju mehanizme kupovati od kompanije Mak Time. Ali i ona 3 godina kasnije doživljava bankrot. Deo se pravno seli u Švajcarsku a za preostanak se više-manje nagađa ko, gde i dali stavlja ove odlične kalibre u svoje proizvode.
Mosow Classic je jedan od tih mikro brendova, koji crpi iz bogate tradicije i pokušava, da delimično ugasi sve veću žeđ zapadnih poklonika ruskog časovničarstva, koji u svesnom stanju, da se ne radi o originalnom izvoru, ipak posežu po donekle upitnom nasleđu.
Firma je nastala 2002 godine iz kompanije Classic Russian Watch, koja se bavila distribucijom ruskih satova na zapadnim tržištima. Sedište kompanije se nalazi u Poljskoj, odakle dolazi vlasnik Darek Sawicki. Proizvodnja satova se odvija u Moskvi, u Drugoj Fabrici Satova.
2009 godine Moscow Classic se pojavljuje na Baselworldu, gde predstavlja modele Aeronavigator.
Jedan iz te serije je sleteo i kod mene.
Prilog 136884
Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušenog čelika.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 47,0 mm, visina 15,0 mm i dužina 47,0 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 53,0 mm, a između lugova 22,0 mm.
Krunica je ušarafljiva. Napravljena je od brušenog čelika. Nije potpisana ali je lepo ukrašena u stilu starovremenskih pilotskih satova. Prečnik iznosi 8,3 mm. Možda je malo nelogična kombinacija ručnog navijanja i ušarafljive krune ali ipak ima smisla, kada se uzme u obzir njena veličina i istupanje iz kućišta.
Prilog 136885
Staklo je okruženo obručom iz brušenog čelika, čija širina iznosi 1,5 mm, što još više uveličava ovaj, već sam po sebi, masivan model.
Prilog 136886
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelika i ušarafljen je. Pored osnovnih podataka o satu i naziva modela u ruskom jeziku, sadržava gravuru vojnog aviona. U poklopac je urezan zaporedni broj proizvoda u seriji od 500 komada.
Prilog 136887
Kućište je masivno i čvrsto. Obrada je sasvim korektna. Čelik je brušen kvalitetno i jednakomerno. Gravura na poklopcu je sasvim pristojna i dobro je urađena. Daje značajan doprinos opštom povoljnom utisku proizvoda.
Prilog 136888
Staklo je mineralno. Neznatno je dignuto iznad kućišta. Datum se nalazi na pozciiji 4. Čudi vrlo mali prozor u odnosu na veliki brojčanik. Bela pozadina prozora je u istoj boji sa indeksima, pa ovaj deo nije uočljiv u tolikoj meri, kao kod većine ostalih satova. Prečnik staklene površine iznosi 42,3 mm.
Brojčanik je crne boje. Na poziciji 12 se nalazi crtež vojnog aviona a izpod njega u ćirilici natpis modela Aeronavigator. Šteta, što je naziv proizvođača i država proizvodnje ispisana u latinici odnosno engleskim jezikom ali pošto se radi o satu napravljenom pretežno za zapadno tržište, onda je ova odluka logična.
Indeksi su bele boje i natisnuti su na podlagu brojčanika. Izraženi su velikim arapskim brojevima i premazani su sredstvom za luminaciju. Za polja malog sekundnika i hronografa važi jednako.
Kazaljke su u obliku mača i bele su boje. Premazane su sredstvom za luminaciju. Sve ovo važi i za kazaljke na malom sekundniku i hronografu.
Prilog 136889
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 125g. Deklarirana vodoodpornost iznosi 10 ATM odnosno 100 metara.
Narukvica je napravljena iz prave kože i spada u bolje osobine ovog sata. Već na dodir je primetan kvalitet materiala. Koža je meka i vrlo prilagodljiva, uprkos činjenici, da njena debljina iznosi velikih 5 mm. Da se radi o pilotskom satu, pokazuju zakovice na narukvici, koje se nalaze na vrhu, kod lugova. Širina kaiša iznosi 21,5 mm kod lugova i pada do 20,8 mm kod sponke.
Pošto je sat oversize model, takva je i kopča na narukvici. Izrađena je od brušenog čelika, široka je 30 mm a dugačka 25 mm. Nije potpisana.
Prilog 136890
Sat pokreće mehanički hronografski mehanizam na ručno navijanje Poljot 3133. Sadrži 23 rubina, frekvencija iznosi 21.600 b/h i ima rezervu snage od 48 sati. Komplikacije mehanizma su datum, mali sekundnik i hronograf, koji meri vreme do 30 minuta.
Ovaj kalibar se pojavio 1976 godine, kada su postrojenja u PGČZ (Prvoj Moskovskoj Fabrici Satova)zamenili sa švajcarskom opremom i u tu svrhu preuzeli legendarni mehanizam Valjoux 7734, kojeg su modificirali. Povećali su broj rubina sa 17 na 23 i frekvenciju iz 18.000 na 21.600 otkucaja na sat.
Luminacija sata je odlična i vrlo polako opada. Dovoljno je dugotrajna, da može dobiti povoljne ocene.
Prilog 136891
Sat dolazi u standardnoj Poljot kutiji. Napravljena je izuzetno tvrde lepneke, presvučene u umetnu kožu Jednostavna i obstojna, te omogućava dužu upotrebu.
Prilog 136892
Prilog 136893
Reč je o satu, koji izaziva mešane dojmove. Pozitvno je svakako, što ostavlja utisak dobro napravljenog sata. Nije ništa spekatkularno ali se vidi, da je produkt profesionalnog zanatlije. Kao što sam napomenuo, ne radi se o primarnom Poljotu ali ipak dovoljno blizu izvora, da popunjava nostalgiju. Mehanizam dolazi iz Rusije i a sat je proizveden na mestu, sa kojeg su nekad dolazili Slava satovi.
Kamen spoticanja mogu predstavljati dimenzije ali opravdanje se može naći u prirodi ovog modela. Za pilotske satove nije ništa neobičajno, da su oversized.
U svakom slučaju, za mene sat, koji opravdava svoje postojanje. 450 € za hronograf, naslednik legendarnog Valjoux 7734, u poređenju sa stanjem na tržištu, to dodatno potvrđuje.
Prilog 136894
Prilog 136895
Prilog 136896
Odličan Poljot, odlično predstavljanje svih satova do sada. Ne znam da li je neko do sada napisao, ali imam utisak da će na kraju ovo biti izvrstan vodič za svakoga kome treba predlog za kupovinu novog sata. Imaće tu svašta nešto zanimljivo iz različitog cenovnog ranga. Svaka čast!!! Samo napred, Haifisch :thumbsup:
Hvala Boltone! Zaista ću biti srećan, ako bilo kome na neki način pomognem pri odluci ili pogledu na određen model ili brend.
JUNKERS MOUNTAIN WAVE PROJECT 6864M-3
Kada je novopečeni diplomac ekonomskih nauka i časovničarski entuzijasta Willi Birk, u malom gradiću Ismaning, pored Minhena, ustanovio firmu POINTtec, verovatno nije sanjao, da će 3 decenije kasnije prodavati 180.000 satova na godišnjem nivou, u 32 države širom sveta.
Ali već prvi koraci su navodili na to. U Francuskoj naručuje proizvodnju overisized damskih satova sa prečnikom 48 mm, što i danas zvuči suludo…ali, sve se vrlo brzo prodalo.
Naredni korak je bio proizvodnja muških satova sa automatskim navijanjem i oznakom »Made in Glashutte«. Cela serija od 15.000 primeraka je bila rasprodana.
Nakon ovog uspeha, POINTtec se povezuje sa priznatim proizvođačem satova Garde iz doskorašnjeg istočnonemačkog grada Ruhla. Taj grad je bio centar proizvodnje satova u nekadašnjoj državi a izvirno ime kompanije Garde je Gebruder Thiel, koja je već 1892 proizvodila džepne satove i koja se uspešno širila i rasla u 20. veku.
1930 godine, 42 časovničara iz njihovih pogona je sporazumom bilo poslano u Moskovsku Drugu Fabriku Satova, gde su podučavali ruske kolege o veštini izrade satova. Zato i ne čudi, da se posle 2. svetskog rata fabrika konfiskuje i prelazi pod sovjetsku upravu i nastavlja sa osnovnom delatnošću.
1994 godine Willi Birk spretno iskorištava znanje istočno-nemačkih inžinjera na kvarc področju i lansira liniju radio controlled satova pod brendom Maximillian Muenchen, koja se prodavala dugi niz godina.
Presudna je bila 1996 godina, kada POINTtec osvaja konkurs za proizvodnju hiljadu hronograf automatskih satova povodom 100-godišnjice kompanije Bosch-Junkers. Ovaj uspeh navodi Birka, da nastavi trženje satova pod brandom Junkers.
2000. godine, kompaniji uspeva čak i da se upiše u istoriju horologije sa prvim Radio Controlled analognim satom, sa dodatnim multifunkcijskim digitalnim displayem, što im je obezbedilo visoki stepen prepoznatljivosti i ugleda.
2002 godine pokreće još jedan brand - Zeppelin. Zbog privlačnog izgleda, dobrog kvaliteta i povoljnih cena, obe robne marke uspešno pronalaze put do kupaca i tako ostvaruju stabilne pozicije na tržištu.
Kompanija obim posla upotpunjuje proizvodnjom trgovačkih maraka za poznate nemačke firme: Bosch, Siemens, Volkswagen i Audi.
Danas su Junkers i Zeppelin standardni brendovi nemačke produkcije satova. Ne spadaju u najjače ali sa solidnom reputacijom, normalnim cenama i vrlo privlačnim izgledom, šire krug poklonika. Willi Birk je prepoznao revival mehanike i ovaj segment zauzima veći deo u ponudi. Od kalibara koriste najviše ETA, zatim sledi Miyota, nađe se i Dubois-Depraz, pa čak i Peseux.
Tako sam se i ja u potrazi za rentabilnom nabavom dobrog sata sa Miyota 9015 kalibrom upisao u listu poklonika.
Prilog 136901
Model Mountain Wave Project 6864M-3 je posvećen ekspediciji u kojoj su dva nemačka pilota 2014 godine, gliderima preleteli Mount Everest i uz pomoć Nemačke svemirske agencije (DLR) izvršili tridimenzionalna merenja terena, te na taj način došli do dragocenih podatka za lociranje i planiranje boljih puteva za spasilačke službe na najvišoj tački planeta. Ako uzmemo u obzir činjenicu, da je temperatura vazduha na toj visini -46C, onda možemo pretpostaviti o kakvom poduhvatu se radilo. Ne samo za ljudski organizam, nego i za tehniku a sa njom i za satove, koji su bili napravljeni za ovu prililku.
Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušenog čelika.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 40,2 mm, visina 11,0 mm i dužina 40,2 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 47,0 mm, a između lugova 19,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3 i dobro je zaštićena kućištem sa gornje i donje strane. Nije ušarafljiva. Napravljena je od brušenog čelika. Potpisana je. Prečnik iznosi 6,2 mm.
Prilog 136902
Bezel je napravljen od brušenog čelika. Širina iznosi 2,0 mm. Ovo bitno povećava obim sata u vizualnom smislu.
Prilog 136903
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelikai ušarafljen je. Središnji deo sačinjava mineralno staklo, kroz koje je vidljiv mehanizam sata. Pored osnovnih podataka o satu, sadrži simbol Mountain Wave Projecta.
Prilog 136904
Završna obrada je sasvim korektna i ne nalazim nikakvih spornih detalja. Svi elementi su ravnomerno i jednakomerno brušeni, oštre ivice su u potpunosti odsutne. Moja primedba se odnosi na kućište oko krunice,odnosno dva ukrasna šrafa na mestima, gde se kod hronografskih modela nalaze pusheri. Ne shvatam, kakva je svrha ovog rešenja. Prva pomisao je bila, da je kućište iskorišteno i za hronografsku verziju modela sa Valjoux 7750 ali se ne radi o jednakim dimenzijama, pošto je kućušte za ETA šire za 2 mm i više za 4,2 mm, pa onda to ne dolazi u obzir. Čak i pregled ostalih hronografskih kalibara, koje upotrebljava Junkers ili Zeppelin ne ulaze u okvire dimenzija ovog kućišta. Tako, da ostaje na nepotrebnom ukrasu, bar što se tiče mog ukusa.
Prilog 136905
Prilog 136906
Staklo je safirno. Nalazi se na istoj razini kao rub kućišta i blago se spušta prema sredini. Datum se nalazi na pozciji 3. Prečnik staklene površine iznosi 35,5 mm.
Brojčanik je tamno plave boje. Prema navodima proizvođača, uspeli su da dostignu nijansu, koja boji vedro nebo iznad Mount Everesta. Na poziciji 12 se nalazi logo proizvođača, dok se na poziciji 6 nalazi crtež glidera sa naznakom, da se radi o prvom preletu te vrste.
Indeksi su natisnuti na podlogu brojčanika i izraženi arapskim brojevima. U celini su premazani sredstvom za luminaciju.
Kazaljke su oblike koplja, srednje široke i premazane luminarnim sredstvom. Dinamiku brojčanika određuje crvena sekundara i ovo dizajnersko rešenje zaslužuje svu pohvalu.
Prilog 136907
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 145 g. Deklarirana vodoodpornost iznosi 10 ATM, odnosno 100 metara, što omogućava tuširanje, plivanje i ronjenje na dah .
Narukvica je napravljena iz brušenog čelika. Sastavljena je iz unutrašnjeg reda vodoravnih linkova i vanjskih vertikalnih elemenata. Narukvica je prijatnog izgleda i sasvim korektnog kvaliteta. Širina iznosi 20,0 mm kod lugova i suzava se na 18,0 mm kod kopče.
Prilog 136908
Kopča je napravljena iz brušenog čelika i primedba ide proizvođaču, jer nije potpisana. Zatvara se na klik i ima sigurnosni poklopac.
Prilog 136909
Sat pokreće automatski mehanizam sa opcijom ručnog navijanja Miyota 9015. Sadrži 24 rubina, frekvencija iznosi 28.800 b/h i ima rezervu snage od 42 sati. Komplikacija mehanizma je datum. Ima hacking funkciju. Deklarisano dnevno odstupanje je +- 10 do 30 sekundi ali u praksi dostiže puno veću preciznost.
Ovaj kalibar je uveden u proizvodnju 2009 godine ipredstavlja revolucionarno unapređenje standardnog Miyota 8215 mehanizma. Analitičari izjavljuju, da predstavlja pravo majstorstvo zbog visine od samo 3,9 mm, pa ga zato vrlo često upoređuju sa ETA 2892-A2 kalibrom.
Luminacija sata je vrlo dobra i nema nikakvih primedbi.
Prilog 136910
Sat dolazi u jednostavnoj kutijici iz izuzetno čvrstog kartona, sa natisnutim logom na gornjem poklopcu. Untrašnjost donjeg dela je sastavljena iz plastične podlage u koju je vrlo tesno postavljen jastučič. Proizvod je prilično dobro zaštićen i pohvale proizvođaču idu na jednostavno, otporno ikvalitetno rešenje, vrlo prijatnog izgleda.
Prilog 136911
Prilog 136912
Radi se o satu, kojeg nije teško zavoleti. Ne donosi ništa pompozno, već umirenu rutiniranost. Cena od 380 € je sasvim korektna i daje osećaj dobre kupovine. Willi Burk i dalje ostaje iskren, ceni svoje proizvode a ceni i potrošače. Na Wachuseek forumu se još uvek može naći odgovor na pismo kupca o poreklu Zeppelin satova:
1. Information: Where Zeppelin Watches are Made
I recently got a Zeppelin Watch with Swiss Auto and was wondering how German it is... But didn'tfind enough answers so I asked to the company...
They replied the next day and actually the "director" of the company replied. I assume their customer service must be good too. Here is the reply ;
Dear Mr. Bugra,
To produce a steel case in Germany would be too expensive. There are three or four very good case makers in China. They produce for a lot of renowned companies also in Switzerland. We try to buy our parts only at specialists to get the maximum quality and ebit for our customers. The parts for this watch are made in: Movement Eta made in Swiss, hands made in France, Dial made in Germany, Leather strap made in Italy and Germany, sapphire glas made in Swiss (if you use the sapphire model), Security glas K1 made in Japan (if you use a model with K1 glas), Design, Assembling/ Montage and quality control by our watch specialists in Germany !
I hope you like the watch
Best Regards
_____________________
Willi Birk
Director
POINT tec Electronic GmbH
Steinheilstr. 6
85737 Ismaning
Germany
Tel. +49 (0) 89 96 30 23
Fax +49 (0) 89 96 32 17
willi.birk@pointtec.de
POINTtec - Manufacture of FineWristwatches. JUNKERS | ZEPPELIN | MAXIMILIAN
JUNKERS | ZEPPELIN | MAXIMILIAN
Prilog 136913
Lep i kvalitetan sat (ni meni se ne svidjaju ukrasni srafovi). Nije vizuelna kopija bilo kog sata. Lepa boja brojcanika a posebno mi se svidja iskren odgovor direktora.
Hvala na predstavljanju.
Svaka čast za temu, totalna dominacija volje, znanja, truda i ljubavi. Nabrojani raspored je totalno random :) Sve najbolje!
Sent from my LG V20 using Tapatalk
Lep sat, kao sto je napisao Sky, mnogo lep brojcanik i srafovi koji malo smetaju oku.
Sat ti savrseno stoji na ruci [emoji106]
Jedno pitanje, nisam ispratio jesi li negde spomenuo, zanima me koliko iznosi obim zgloba na tvojoj ruci?!
Послато са SM-G532F уз помоћ Тапатока
SEAGULL 1963 7001B
Opšte je poznato, da je Kina najveći svetski proizvođač satova. Prvenstveno quartza za celo more modnih brendova, kojima poznato globalno ime garantuje određen deo prihoda i iz ovog izvora. Osim toga u poslednjih 20 godina provincije Guangzhou i Guangdong nude mesto, znanje i vrlo pozitivnu ekonomiku poznatim i etabiliranim, specijaliziranim proizvođačima u časovničarskoj industriji.
Mračna strana priče je, da prvenstveno iz Gunagzhoa dolazi preko 90 % svetske industrije replika (fake) satova. Ako uzmemo u obzir, da se samo u proviniciji Guangzhou časovničarskim zanatom bavi preko 170.000 zaposlenih, onda je razumljivo, da se granice ove privredne grane teško mogu i zamisliti, a kamoli definirati. Ipak, ta provinicja je dala i nekoliko ozbiljnih proizvođača, koji biznis vode legalno i za male sume nude vrlo solidne proizvode. Jedan od takvih je Parnis, koji postaje sve prihvatlijiviji i na evropskom i američkom tržištu.
Verovatno je manje poznat podatak, da 25 % ukupne svetske produkcije mehaničkih kalibara dolazi samo iz jednog mesta. Tianjin Seagull fabrika satova nosi naziv po metropoli Tianjin, koja broji 15,5 miliona stanovnika i za kineske prilike nije daleko od prestolnice, Pekinga. Svega 115 km.
Ova kompanija je kolevka moderne kineske časovničarske industrije. Nastala je na osnovi dekreta Centralne komunističke partije u januaru, 1955 godine, kada su 4 časovničara iz male radionice u Tianjinu dobili zadatak, da u roku od 100 dana naprave prvi kineski ručni sat. Pošto je narodna revolucija još uvek ključala krvotokom prosečnog kineza, to vreme nije poznavalo reč »nemoguće«, pa je 24. marta, lokalnim načelnicima iz Ministarstva za laku industriju predstavljen kvalitetan sat sa tri kazaljke, nazvan WuXing (5 zvezda). Sat je pokretao donekle prerađen švajcarski mehanizam sa 5 rubina, Sindaco 5. Napravljeno je bilo samo nekoliko satova i bio je to više nego obećavajući početak nove narodne pobede.
To je značilo, da su mogle početi pripreme za formiranje fabrike satova pod nazivom Tianjin VuYi (Tianjinska fabrika satova 1. Maj), koja je bila konačno postavljena 1958 godine. Prvi modeli, koji je fabrika plasirala su bili VuYi i sadržavali su FHF25 do FHF 28 švajcarske mehanizme, sa 17 rubina. Kvalitet satova je dostizao visoke standarde, pa je proizvodnja ovih modela trajala do 1971 godine.
U međuvremenu, 1962 godine, fabrika se preselila na novu lokaciju u istom gradu i dobila naziv Tianjin Fabrika Satova. Jedan ob bitnih razloga za postavljanje novih pogona je bio tajni Projekat 304. To je bio dekret najvišeg vrha Ministarstvu za laku industriju i glasio se na razvijanje pilotskog hronografa. Do tada ih je Kina uvozila iz Rusije, a jedan manji deo iz Švajcarske. U godini izdaje naredbe, mnoge stvari su se poklopile. Najveći proizvođači švajcarskih hronografa Lemania, Valjoux i Venus su vodili nemilosrednu bitku za prevladu. Venusov vodeći hronografski mehanizam 175 je upravo u to vreme navršavao 20 godina postojanja i proizvođaču su bila potrebna velika finansijska sredstva za dovršavanje novog oružja, u vidu Venus 188 kalibra. Prva ponuda za prodaju je otišla u Sovjetski Savez. Ali on u to vreme nije bio zainteresovan za otkup, jer je njihov Poljot 3017 besprekorno radio, pošto je inspiraciju i strukturu pronašao u vrhunskom Venusu 150. Naredna ponuda je otišla u Peking i brzo je došlo do dogovora. Tianjin kupuje kompletnu opremu za izradu mehanizma i u oktobru 1965 godine napravljeni su prvi prototipi novog mehaničkog hronografa.
Kada smo kod 1965 godine, ne može se mimoići činjenica, da je ova godina najvažnija za kompaniju, jer je u to vreme bio potpuno razvijen mehanizam ST5, koji je predstavljao prvi potupno samostalno napravljen i dekorisan kineski kalibar. 19 rubina, 21.600 poluoscilacija na sat, sa rezervom snage od 38 sati je sačinjavalo ovaj odličan mehanizam, koji je predstavljao potpuno ravnopravno oružje u komparaciji sa švajcarskim i japanskim oponentima. 1971 godine, stigla je i automatska verzija mehanizma sa oznakom ST5-D. ST5 se ugrađivao u modele pod nazivom Dong Feng do 1974, a od te godine plasira se najpoznatiji model fabrike Seagull, prvi izvozni model kineske horologije i čiji naziv je 1992 bio dodan u naziv kompletnog brenda.
Pošto su prototipi mehaničkih hronografa prošli rigorozna testiranja, 1400 satova je bilo proizvedeno u 1966 godini i izručeno Kineskom vojnom vazduhoplovstvu. Venus 175 je dobio domaću oznaku ST 19, a uz to još dva rubina, što je značilo ukupno 19 umetnih kamena. Ovaj model nije nikada dobio komercijalnu verziju izdanja, osim 2003 godine, kada je Seagull pokrenuo reizdanje.
Tako je Venus ostao sa svojim primarnim osobinama, osim nekoliko promena, koje su nakon 40 godina došle kao plod modernizacije. ST 19 ima 21 rubin a frekvencija je digunuta iz 18.000 b/h, na 21.600 b/h.
Prilog 136924
Kućište je napravljeno iz nerđajućeg, visoko poliranog čelika. Prečnik sata bez krunice iznosi 37,5 mm, visina 15,1 mm a dužina 37,2mm.
Razdaljina od luga do luga je 46,0 mm, između lugova 18,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3. Nije ušarafljena i zaštičena kućištem ali joj položaji hronografskih pushera na pozicijima 2 i 4 pruža dovoljnu zaštitu. Potpisana je, prečnik iznosi 6,9 mm i sačinjena je od kombinacije poliranog i matiranog čelika. Hronografski pusheri se odlično odazivaju na start, završetak i resetovanje štoperice, čija se kazaljka vraća tačno u nulti položaj nakon obavljanja funkcije.
Prilog 136925
Bezel sata ja fiksan. Prsten iz poliranog čelika se polukružno spušta na osnovno kućište. Širina iznosi 2,8 mm.
Prilog 136926
Poklopoac kućišta je kombinacija visoko poliranog nerđajućeg čelika i transparentnog središnjeg dela iz mineralnog stakla, kroz koje je vidljiv lepo ukrašen mehanizam Seagull ST 19. Na čeličnom delu poklopca je naveden naziv modela, koji bi u prevodu glasio Prvi avijatičarski hronograf kineskih vazdušnih snaga – reizdanje 1963. To je godina, koja naznačuje početak ostvarivanja Projekta 304.
Prilog 136927
Prilog 136928
Ne znam, kakva je bila originalna verzija, ali ovo reizdanje krasi odlična finalna obrada. Poliranje je potpuno jednakomerno na svim elementima sata, sve ivice su vrlo prijatno zaokružene i proizvod odima aureolom važnosti, koja je i posle više od 50 godina, još uvek prisutna u vizualno-fizičkom kontaktu sa njim. Dugi i tanki lugovi otvaraju sat, visina od preko 15 mm povećava simetriju i uprkos manjim dimenzijama, sat deluje za 2 do3 mm veći.
Prilog 136929
Prednje staklo je safirno. Postavljeno je 0,5 mm nad razinom ivice prstena bezela i visoko se uzdiže prema sredini. Bez obzira na to,omogućava vrlo dobro čitanje brojčanika iz različiitih pozicija. Prečnik staklene površine iznosi 31,0 mm, što je još jedan vrlo važan elemenat, koji optički povećave sat.
Prilog 136930
Prilog 136931
Brojčanik je šampanj boje. Ispupčanim staklom je postignut utisak prilične dubine sata. Jedan od glavnih elemenata, koji definišu izgled brojčanika je svakako natisnuta crvena petokraka zvezda na poziciji 12, kod koje su zlatni rubovi istaknuti do te mere, da ostavljaju utisak, da je nameštena na podlogu brojčanika. Ispod ovog simbola je latiničnim pismom naveden podatak o broju rubina u mehanizmu – 21 zuan.
Na poziciji 6 je kineskim pismom natisnut podatak, koji bi u prevodu značio: Kina – Fabrika satova Tianjin.
Podbrojčanici malog sekundnika i 30 minutnog hronografa se nalaze na pozicijama 9 i 3. Smešteni su na razini podlage.
Vrlo je pohvalno što su markeri i indeksi postavljeni na podlagu, a ne samo natisnuti. Izraženi su arapskim brojevima i markerima na pozicijama 1, 5, 7 i 11.
Zanimljivo je, kako teoretski dosta čudna kombinacija šampanj boje brojčanika, zlatnih indeksa, plavih baton kazaljki i crvene sekundare, odlično deluje u praksi. Time je žrtvovana luminacija ali je dobijena fascinantna igra boja u vrlo privlačnom vizalnom paketu.
Prilog 136932
Model sam kupio od Poljot 24 De, a Julian Kampmann je jednu od verzija sa safirnim staklom opremio izuzetno prijatnom i vrlo kvalitetnom Milanese čeličnom mesh narukvicom. Vrlo prilagodljiv spoj poliranih čeličnih, nerđajućih žica, koje u stopu prate konfiguraciju ruke na kojoj se nalaze. Širina iznosi 18 mm i ovaj elemenat se odlično uklapa u sliku i karakter proizvoda.
Prilog 136933
Kopča iz brušenog čelika se zatvara na klik i spaja oba kraka narukvice. Sadrži sigurnostni poklopac i omogućava vrlo jednostavno podešavanje dužine narukvice, za koje nije potreban nikakav alat.
Prilog 136934
Već sam napomenuo, da sat pokreće Seagull ST 19 mehanizam na ručno navijanje sa funkcijom malog sekundnika i hronografa za merenje vremena do 30 minuta. Kalibar ima 21 rubin, frekvenciju od 3 Hz, odnosno 21.600 b/h i rezervu snage od 40 sati. Zapravo, reč je o Venusu 175, proizvedenom u Seagullu.
Prilog 136938
Težina sata sa narukvcom iznosi 103 grama. Vodotesnost nije deklarisana ali dokumentacija napominje, da je 3 ATM gornja granica, koja dopušta pranje ruku, ali ništa više od toga.
Sat dolazi u jednostavnoj, zelenoj drvenoj kutiji sa natisnutom crvenom zvezdom na gornjem poklopcu. Iako ništa posebno, prisutna je doza simpatičnosti i privlačnosti. Sat je postavljen na jastučić koji zauzima celu površinu donjeg dela kutije. Unutrašnjost je presvučena u meku tkaninu i proizvodu pruža vrlo korektnu zašititu.
Prilog 136940
Prilog 136941
Seagull 1963 je puno prijatniji i privlačniji uživo nego na slikama. Predstavlja pozitivan pogled u časovničarsku delatnost zemlje, koju ljubitelji horologije obično ne žele postavljati u kontekst sa sopstvenim satovima. Zbog crnog tržišta i mnoštva firmi, koji žele na brzinu i na najlakši način stvoriti profit, ai pri tome zanemaraju etiku, koju su dužni nuditi potrošaču, negativni predznak nose i kvaltitetni proizvođači, koji ipak, polako pronalaze izlaz iz vrtloga zapadnog prezira.
Ovaj sat je pun istorije, što kineske, što evropske i koliko sam uspeo, da ispratim našao je mesto u kolekicijama ozbiljnijih i zahtevnijih kolekcionara širom planete. Uveren sam, da ne postoji hronograf sa kvalitetnim, skoro 80 godina dokazanim mehanizmom, safirnim staklom, istorijskom validizacijom i određenom kolekcironarskom težinom, za koji je potrebno odbrojiti samo 300 €.
Prilog 136942
Prilog 136943
Prilog 136944
Prilog 136945
Haifisch, hvala na odgovoru. Zamisljam ove satove na svojoj ruci, a posto je obim mog zgloba slican, tj.za nijansu veci, mogu da procenim kako bi meni lezao neki od ovih modela.
Послато са SM-G532F уз помоћ Тапатока
Uvek mi je bio zanimljiv Seagull 1963. Hvala na trudu i izdvojenom vremenu.
Dugo vremena na forumu nije bilo toliko kvalitetnih tekstova, praktično kompletnih testova satova, za tako kratko vreme.
Hvala Sky! Da se nisam lomio sa jezičkom barijerom, bilo bi ovih tekstova i pre. Nadam se, da će ohrabriti ostale kolege, da i sami predstave svoje satove u opširnijem obimu. Oni su glavni razlog našeg druženja i lepo ih je upoznati iz više uglova, perspektiva, ličnih utisaka....
Uživanje mi je čitati tvoje opise.
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Hvala Petre!
SEIKO SKX35AAUTOMATIC DIVER
Kako naći dubinu u širini i kako naći širinu u dubini? Odgovor zna Seiko. Ne postoji proizvođač, koji je u stanju ponuditi prekretnicu modernog časovničarstva u skoro svakom cenovnom razredu. Sa malo hrabrosti i puno objektivnosti možemo predpostaviti, da je teže napraviti jeftin sat i od njega učiniti ikonu, nego suprotno. Zato je Seiko na putu u nezaborav, uvek prva stanica.
Diver iz linije SKX sa brojem 007 je svakako odličan dokaz za gore napisano. Radi se o jednom od najbolje prihvaćenih satova u takozvanom Affordable cenovnom nivou, koji je osvajao srca, što slučajnih posmatrača, kao i onih oštrih i zahtevnih stručnjaka. Potiče iz 1996 godine a njegov prethodnik je renomirani model Seiko7002, koji je 8 godina ranije došao na tržište, kao prvi neprofesionalni prospex diver sa vodoodpornošču do 200 metara. Cilj Seika je bio stanjiti kućište i učiniti ga malo elegantnijim i pristupačnijim prosečnom kupcu a još uvek zadržati robustnost i žilavost svojih kornjača prethodnika.
Ali ovo nije priča o SKX007, nego o jednom od 21 ostalih modela iz te linije. Reč je o modelu, koji je 6 godina mlađi i na tržištu se pojavljuje 2002 godine: SKXA35
Prilog 136979
Kućište je napravljeno iz poliranog nerđajućeg čelika.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 42,5 mm, visina 13,5mm i dužina 41,5 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 45,0 mm, a između lugova 22,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 4 i zaštićena je kućištem sa gornje i donje strane. Ušarafljiva je i napravljena od poliranog čelika. Nije potpisanaa, prečnik iznosi 6,1 mm. Ravnomerno se vrti pod prstima i lako se zavrće u kućište.
Prilog 136980
Bezel je jednosmerno rotirajući sa 120 klikova. Napravljen je od čelika, rub je nazupčen. Aluminijasta korona je crne boje i vertikalno se spušta ka rubu kućišta. Sadrži minutnu skalu, širina iznosi 3,5 mm. Rotiranje je jednakomerno, lepo je postavljen na ležište i nema praznog hoda.
Prilog 136981
Poklopac kućišta je napravljen iz poliranog nerđajućeg čelika i ušarafljen je. Pored osnovnih podataka o satu, koji je napravljen 2016 godine, ugraviran je cunami val, simbol Seiko diver satova.
Prilog 136982
Kućište je sasvim korektno finalizirano. Visoko poliranje daje satu u kombinaciji sa bojom brojčanika malo provokativnog sjaja. Pored toga što je masivno, kompaktno i črvsto, kućište nije stisnuto u toj meri, koja je karakteristična za širi rang diver satova – na primer, kao kod Seiko monstera.
Ta činjenica satu omogućuje pristup do najšire populacije kupaca, jer je sfera upotrebe znatno šira, pa zato i ovde treba tražiti tako ogromnu popularnost cele SKX serije.
Prilog 136983
Staklo je ojačano mineralno – Seiko hardlex. Nalazi se malo ispod razine bezela i blago se spušta prema sredini, čime je dodatno zaštićeno od neželjenih posledica. Prozor za dan idatum se nalazi na pozciiji 3. Prečnik staklene površine iznosi 30,0 mm.
Brojčanik je žute boje. Sadrži podatke o vodoodpornosti, mehanizmu i državi proizvodnje - Malezija. Pozadina prozora za datum i dan je bele boje.
Markeri su štampani na podlogu brojčanika. U obliku su barova i ronilačkog simbola, na poziciji 12. U celini su premazani sredstvom za luminaciju, pa im je boja fosforno bela.
Kazaljke su streličaste, srednje široke, premazane luminarnim sredstvom i obrubljene poliranom čeličnom ivicom.
Prilog 136984
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 102g. Deklarirana vodoodpornost iznosi 20 ATM, odnosno 200 metara i podržana je ISO6425 certifikatom, pa zato i naziv Diver na brojčaniku.
Narukvica je napravljena iz gume i odaje utisak prosečne kvalitete. Zbog utisnutog simbola cunami vala i zanimljivog rešenja za prihvatanje kaiša, kada se spoje obe strane, vredna je opstanka na satu. Širina iznosi 23,0 mm kod lugova i suzava se do 19,0 mm kod kopče.
Prilog 136985
Prilog 136986
Kopča je napravljena iz poliranog čelika i potpisana je sa unutrašnje strane.
Prilog 136987
Sat pokreće automatski mehanizam, bez mogućnosti ručnog navijanja, Seiko 7S26. Sadrži 21 rubin, frekvencija iznosi 21.600 b/h i ima rezervu snage od 43 sati. Komplikacije mehanizma su dan i datum.
Ovaj kalibar se pojavio 1996 godine, upravo sa SKX serijom. Mehanizam nema mogućnost ručnog navijanja i nema hacking funkciju – sekundara se nezaustavlja prilikom podešavanja vremena ali je zbog visoke preciznosti i odlične izdržljivosti, jedan od najcenjenijih Seiko pokretača satova. Nikada neću zaboraviti reči poznatog američkog horološkog analitičara Johna Davisa, koji je za ovaj mehanizam napisao, da ne bi bilo nikakvo iznenađenje, ako bi taj kalibar radio 200 godina bez servisa i nauljavanja. U masovnoj proizvodnji je bio do 2011 godine, kada je izašao Seiko 4R36, koji je modernizovan 7S26. Proizvođač je povukao odličan potez, kada je proizvodnju klasičnog predhodnika zadržao u pogonima u Maleziji, pa zaljubljenici imaju priliku, da i u izdisajima druge dekade 21 veka, dođu do novog, autentičnog SKX modela.
Luminacija je poslovično odlična. Čista, jaka i dugotrajna.
Prilog 136988
Jedna od karakteristika Seika je, da ambalaža skoro nikada ne prati reputaciju sata. Sat dolazi u maloj, jednostavnoj i vrlo čvrstoj plavoj kutiji. Na vrhu je natisnut logo Seiko. Solidna ambalaža, koja ispunjuje najpotrebnije zahteve. Ovde možemo naći jedan od manjih razloga, zašto su Seiko satovi cenovno tako ugodni. Proizvođać ulaže maksimum, gde je to od temeljne važnosti, a u pratećim komponentama nema razbacivanja.
Prilog 136989
Prilog 136990
Pošto sam istinski poštovalac ovog brenda, SKX serija nije bila nikakva opcija, već Must Have konstanta. Značajnost serije nisam (još) potvrdio SKX007, nego sam se odlučio za kultni model unutar serije. Kult predstavlja žuta boja brojčanika i zato je njegova cena 10 % viša od ostalih. Ali kada je reč o Seiku, izraz viša cena, ne predstavlja prepreku na putu, već samo jednu neznatnu krivinu. Nešto više od 300 € je mala cena, uzevši u obzir odnos Dano / Dobiveno. Osim toga, radi se o najprodavanijem satu sa dialom žute boje u istoriji. Na taj podatak sam naišao više puta čitajući osvrte nekih ljudi, koji su ovaj model recenzovali na globalnom nivou.
Prilog 136991
Prilog 136992
Prilog 136993
Ja obozavam sve te Seiko modele i smatram da bi svako trebao da ima jedan njihov poznat diver. Krivo mi je samo sto nemaju safirno staklo, sto je apsolutno moguce u tom cenovnom rangu, posto drugi proizvodjaci daju safirno staklo cak kod malo jeftinijih modela...
Shvatam tvoju primedbu. Seiko kod osnovnih modela upotrebljava ojačano mineralno staklo odnosno hardlex, zato što ga je sam razvio. Malo je manje otpornije na ogrebotine ali je zato nešto više elastičnije od safirnog.
Meni na primer kod Seika smeta, što ne potpisuju krunice. Ne bi im to bio problem ali dešava se, da veliki proizvođači vode neočekivanu politiku.
Koliko volim seiko i koliko mi se sviđaju mnogi modeli toliko mi neki potezi nisu jasni. Inače ovaj skxa35 mi je najzanimljiviji od svih varijacija. U jednom trenutku sam želeo da ga naručim od prijateljice koja je bila na putu kroz USA međutim lomio se, nisam hteo da opterećujem bilo koga i uleteo je monster.
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Čestitam Haifich23, uživanje je čitati tvoje tekstove!!
Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk
Hvalad dr.Duka!
SEIKO SUPERIOR SRP309DIVER ORANGE MONSTER
U 52-godišnjoj istoriji Seikovih ronilačkih satova, ne postoji model, koji je toliko razdvojio pratioce i sledbenike. Već nepunu godinu nakon dolazka na tržište (2000 godine), ovaj sat je dobio nadimak Monster. Nikada se neće tačno utvrditi, da li po onoj strani, koja ga je iz divljenja nazvala čudovište u pozitivnom smislu značenja te reči ili po onoj drugoj, koja ga je odmah odbacila i krstila ovim »pogrdnim« nadimkom. Zanimljivost u ovom drugom slučaju predstavlja činjenica, da se ponovila priča sa čuvenim modelom Doxa Sub 300T, čiji je dial takođe bio narandžaste boje ali to je i sat, koji je postavio neke od standarda za izradu ronilačkih satova. On je takođe u početku masovno dobijao epitet najružnijeg sata u istoriji.
Prvo pojavljivanje Orange monstera u pomenutoj 2000 godini je dolazilo iz čuvene serije SKX sa oznakom modela 781. Pokretao ga je mehanizam 7S26, a neposrednog prethodnika možemo potražiti v modelu SKX011 iz 1996. Najtačnije bi bilo vratiiti se za još jednu generaciju nazad, odnosno u 1988 igeneraciju Seiko Divera 7002, čije gene nosi u sebi i današnji SRP309.
Sama činjenica, da se serija i nakon 17 godina još uvek proizvodi, svedoči, da potražnja za njim ne jenjava i da pridobiva nove poklonike.Tome je sigurno, doprinela činjenica, da je model SRP309 od 2012 godine moderniziran sa novim mehanizmom 4R36, koji se za razliku od prethodnika može navijati i hackovati. Nije malo onih okorelih obožavaoca, koji imaju obe verzije ovog modela. Jedan od razloga je i oblik markera kod novijeg modela, koji su u celini u jednakom stilu i još jače utvrđuju slavan nadimak.
Prilog 137029
Kućište je napravljeno iz brušenog nerđajućeg čelika.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 42,8 mm, visina 13,2 mm i dužina 46,6 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 47,8 mm, a između lugova 20,0mm.
Krunica se nalazi na poziciji 4 i zaštićena je kućištem sa gornje i donje strane. Ušarafljiva je i napravljena od brušenog čelika. Nije potpisana, prečnik iznosi 6,7 mm. Krunica je malo spuštena između produžetaka kućišta, pa je za zavijanje i odvijanje potrebno malo više energije i pažljivosti, ali kad se obavi početni korak onda se lepo i ravnomerno vrti pod prstima.
Prilog 137030
Bezel je jednosmerno rotirajući sa 120 klikova. Napravljen je od čelika, rub je periodično nazupčen i vertikalno se spušta na rub kućišta sa vanjske strane, dok se sa unutrašnje strane koso spušta prema staklenoj površini. Sadrži minutnu skalu a širina iznosi 5,0 mm. Rotiranje je potpuno jednakomerno i bez većeg napora.
Prilog 137031
Poklopac kućišta je napravljen iz poliranog nerđajućeg čelika i ušarafljen je. Pored osnovnih podataka o satu, koji je napravljen 2015 godine, ugraviran je i cunami val, simbol Seiko diver satova.
Prilog 137032
Da se radi o punokrvnom diveru, dokazuje masivno, tvrdo, kompaktno i izuzetno stisnuto kućište. Onima kojima nije poznato odakle dolazi nadimak, obično je prvi utisak, kada se vidi uživo, pitanje zašto naziv monster ali kad ga uzmete u ruku i stavite na nju, sve je jasno. Uprkos celokupnoj robustnosti, završna obrada kućišta je fina, jednakomerna i daleko iznad nivoa cenovnog razreda ovog sata.
Prilog 137033
Staklo je ojačano mineralno – Seiko hardlex. Nalazi se malo ispod razine bezela i blago se spušta prema sredini, čime je odlično zaštićeno od neželjenih posledica. Prozor za dan i datum se nalazi na pozciiji 3. Prečnik staklene površine iznosi 30,5 mm.
Brojčanik je narandžaste boje. Pozadina prozora za datum i dan je bele boje.
Markeri su postavljeni na podlogu brojčanika, tako da se uzdižu iznad njene razine. Dizajnirani su na takav način, da dočaravaju oblik zuba morskog psa. U celini su premazani sredstvom za luminaciju.
Kazaljke nastavljaju dizajnerski stil i simboličnu poruku markera. Posebno se to odnosi na kazaljku za sate.
Prilog 137034
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 171 g. Deklarirana vodoodpornost iznosi 20 ATM, odnosno 200 metara i podržana je ISO6425 certifikatom, pa zato i naziv Diver na brojčaniku.
Narukvica je napravljena iz brušenog čelika. Sastavljena je iz jednog reda širokih linkova i može se reći, da se radi o vrlo pristojnom kvaltitetu. Širina iznosi 23,0 mm kod lugova i suzava se do 20,0 mm kod kopče.
Prilog 137035
Kopča je napravljena iz brušenog čelika i potpisana je. Zatvara se na klik i ima sigurnosni poklopac.
Prilog 137036
Prilog 137037
Sat pokreće automatski mehanizam Seiko 4R36. Sadrži 24 rubina, frekvencija iznosi 21.600 b/h i ima rezervu snage od 41 sat. Komplikacija mehanizma je dan i datum. Ima hacking funkciju, kod koje se sekundara prilikom podešavanja vremena zaustavlja.
Ovaj kalibar se pojavio u Seikovim modelima 2011 godine i naslednik je 7S26 mehanizma. Ugrađuje se u diver satove, Seiko 5 liniju i u neke od modela iz SARB linije. Za ovo vreme se dokazao kao vrlo pouzdan i tačan. Seiko je sa njim napravio veliki korak ka unapređenju u odnosu na 7s26.
Luminacija sata je dostojna pravog ronilačkog primerka. Moćna, čista i dugotrajna.
Prilog 137038
Sat je pakiran u jednostavnoj i čvrstoj kartonskoj kutijici bele boje. Kao što sam i u prethodnim osvrtajima naveo, Seiko zadovoljava osnovne potrebe za sigurno transportiranje i čuvanje sata. Ne vidim posebno suzdržavanje za dugotrajnu, svakodenvnu upotrebu ambalaže uz pažljivo rukovanje.
Prilog 137039
Prilog 137040
Kao da je odabirom boje brojčanika, proizvođač želeo, da se pokloni Doxinim inženjerima, koji su u mutnim vodama jezera La Locle, došli do saznanja, da narandžasti dial odstupa od drugih po tome, što je najbolje vidljiv na dubini od 30 metara.
Ali nije samo brojčanik i prašina, koja se digla njegovim rođenjem ono što ovaj model postavlja u grupu Seiko legendi. Reč je o robusnom kućištu, koje je napravljeno na takav način, da izgleda kao oklop u koji je uzidan brojčanik.
Verovatno spadam među retke poklonike, kojima je u neku ruku žao, što ovaj sat više ne pokreće mehanizam 7S26, koji bi mu karakterno više ležao, nego nešto finiji i sofisticirinaji 4R36.
Seiko je ovim modelom dodatno utvrdio superiornost u razredu niskocenovnih ronilačkih satova. Cena od 370 € svakako nema značenje, da je ovaj sat samo najbolji u selu, nego je mnogo skuplju gospodu postavio pred, ako mogu tako da kažem, moralni test vlastite savesti.
Sve u svemu, Seiko na neki način vrši cenovnu revoluciju na tržištu. Ako dodamo konstantu, da je ta revolucija plod vlastite evolucije, a ne oslanjanja na tuđe ideje, onda se ja, kao običan kupac upitam: Kako mogu oni izaći sa ovakim cenama, a mnogi ne mogu? Ili neće?
Ali opet i to je politika, koja ima logičan odgovor. Lično, razumem poglede po kojima se Seiko na ovakav način donekle razvrednjuje ali isto tako razumem poglede u kojima Seiko na ovaj način diže ugled. Tržište to svakondnevno potvrđuje i dobro je što ima prostora za sve.
Prilog 137041
Prilog 137042
Prilog 137043
Super opis Haifisch!
Šta drugo reći još za Monstera a da već nije nebrojeno puta apsolvirano.
Definitivno je sat koji je je obeležio jedno veliko poglavlje u istoriji ovog renomiranog proizvođača.
Njegov nesvakidašnji dizajn je nešto oko čega su se vodile razne polemike i lomila mnoga koplja na raznim forumima, ali činjenica da je jedan od najprodavanijih Seiko modela, govori samo u prilog tome da je reč o izuzetno uspelom satu, koji za sobom ima armiju obožavalaca.
Mišljenja sam, da će proći još dosta vremena, dok se ne pojavi neki model koji će zavredeti toliku pažnju ljubitelja satova.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Odlican opis, odlican sat, fenomenalno lezi na ruci. Bravo! [emoji106]
Послато са SM-G532F уз помоћ Тапатока
Hvala kolege!
Srđane, potpuno se slažem.
CANDINO PLANET SOLAR C4474/4
Candino je 2017 godine obeležio 70-godišnjicu neprekidnog rada. Naglasak je na neprekidnom i upravo ta činjenica mnogima, koji prate modernu industriju satova, deluje zbunjujuće. U zenitu popularnosti tada mladog preduzeća, dešava se kvarc kriza i cela plejada manjih, sličnih i puno većih švajcarskih konkurenata, prestaje da postoji. Sve zajedno, preko 1000 proizvođača.
Bio je to veliki udarac i za Candino, koji je poslednjih godina osvajao poklonike svojim sportskim hronografima . Ali, Kurt Flury, sin ustanovitelja firme Adolfa Flurija, nije podlegao očajanju, nego je kompaniju sa 350 zaposlenih u rekordnom vremenu prilagodio novim uslovima i već 1976 izlazi prvi digitalni Candino kvarc.
Osam godina kasnije postižu veliki uspeh razvojem kvarcnog analognog sata sa prikazom mesečevih faza. Iste godine postaju jedan od najvećih proizvođača kvarc satova u švajcarskoj industriji.
1989 godina je vrlo važna u istoriji brenda. Posle dugotrajnog razvoja plasiraju prvi visoko tehnološki (high-tech), dvo-tonski keramički sat, kod kojeg su kućište i narukvica napravljeni iz ultra jakog materiala –Innoteca.
Mudro povlačenje poslovnih poteza se nastavlja i u početku zadnje decenije 20. veka. Brend se vrlo uspešno širi na istočna tržišta odnosno Poljsku i države ex Sovjetskog Saveza, gde postaje jedan od vodećih predstavnika švajcarske industrije. Istovremeno, fokus ne ostaje samo na kvarcu, pa 1996 uspevaju, da na ETA 2892 mehanizmu razviju dve nezavisne vremenske zone (GMT), koje se upravljaju preko glavne krunice.
Candino se 2002 godine pridružuje komšijama iz istog sela (Herbetswill, kanton Solothurn), kompaniji Jaguar i postaju član grupacije Festina. Tako uz pomenutog sunarodnika, predstavljaju elitni deo ovog velikog udruženja, koje čine još Festina, Lotus i Calypso i koje ima preko 3000 zaposlenih i obim godišnje proizvodnje od 4,5 miliona satova, koji se prodaju u 65 država širom sveta.
Candino je ostvario i nekoliko uspešnih marketinških poduhvata. Uspeo je, da pridobije generalno sponzorstvo jakog teniskog turnira serije ATP 500 u Baselu, postaje jedan od sponzora ekipe Red Bull Sauber u razredu Formula 1, zvanični merači vremena na Nordijskom skijaškom svetskom prvenstvu u nemačkom Oberstdorfu 2006 godine. Četiri godine kasnije prestižu mnoge konkurente i postaju glavni sponzor zelene ekspedicije Planet Solar.
Turanor Planet Solar je prvi katamaran isključivo na solarnom pogonu, koji je bio napravljen za plovidbu oko sveta uz pomoć sunčeve energije, koja je pokretala ovu 85 tonsku neman. Projekat je bio medijski izuzetno dobro pokriven. Na predstavljanju plovila u Hamburgu, prisustvovalo je više od 100.000 ljudi.
Za tu priliku Candino je lansirao liniju satova Planet Solar, a jedan od automatskih modela je C4474/4.
Prilog 137087
Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušenog čelika. Sa strane i na lugovima je prevučeno PVD premazom. Mada nisam petereani pristalica ove metode obrade, moram priznati, da u ovom slučaju ona predstavlja odlično dizajnersko rešenje. Utisak je, da se radi o kvalitetno urađenom nanosu, koji je srednjeg sjaja, a vreme će pokazati njegovu izdržljivost.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 43,7 mm, visina 13,0 mm i dužina 43,7 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 47,0 mm, a između lugova 23,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3 i dobro je zaštićena kućištem sa gornje i donje strane. Ušarafljiva je. Napravljena je od čelika i na vrhu prevučena pvd premazom. Potpisana je, prečnik iznosi 6,8 mm. Upravljanje ovim elementom teče jednakomerno, uvijanje u ležište je kratko i prilično lako.
Prilog 137088
Bezel je napravljen iz brušenog čelika i matiran je. Širina iznosi 4,3 mm. Nije rotirajući, jer se ne radi o satu ronilačke prirode.Napravljen je za aktivnosti na katamaranu odnosno na uzburkanoj površini mora. Sadrži minutnu skalu i dodatno je ukrašen sa 6 pvd premazanih imbus šrafova. Konveksno se spušta prema rubu kućišta.
Prilog 137089
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelika i ušarafljen je. Središnji deo sačinjava gravura katamarana Turanor Planet Solar.
Prilog 137090
Kućište ostavlja vrlo povoljan utisak. Kompaktno je i masivno baš onoliko, koliko dolikuje ovom sportskom satu. Pošto nije ronilačkog tipa, njegov oblik nije stisnut i može se reći, da ima prostora za disanje. Rubovi su lepo obrađeni, neme oštrih ivica i na svakom detalju je primetno, da se radi o vrlo važnom projektu proizvođača. Lugovi se blagim naklonom potpuno sjedinjuju sa površinom ruke i sat bez ikakvih poteškoća održavaju u odgovorajućoj poziciji.
Prilog 137091
Staklo je safirno, sa antirefleksnim slojem. Postavljeno je 0,5 mm nad rubom kućišta i blago se spušta prema sredini. Prečnik staklene površine iznosi 32,4 mm.
Prilog 137092
Brojčanik je tamno plave boje, koja se u zavisnosti od položaja refleksira u crnu. Ono što krajnje definiše izgled ovog sata je 3D podloga sa uzorkom paukove mreže. Jedinstveno dizajnersko rešenje, koje sportskom satu dodaje pitku dozu elegancije. Datum se nalazi na poziciji 3. Ako bih nešto promenio, onda bih pozadinu datuma obojio bojom brojčanika, a display bi bio bele boje.
Indeksi i markeri su postavljeni na podlagu brojčanika. Indeksi su izraženi velikim arapaskim brojevima 12, 6 i 9 i nisu luminirani. Visoko su polirani i menjaju boju u zavisnosti od položaja ruke. Od visokog sjaja do tamne nijanse. Markeri su postavljeni na podlogu brojčanika, imaju oblik bisera i uovičeni su poliranim srebnim rubom. U celini su premazani sredstvom za luminaicju.
Kazaljke su streličaste, srednje široke i luminirane. Donji deo minutne kazaljke je skeletoniran.
Prilog 137093
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 127 g. Deklarirana vodoodpornost je opredeljena sa 20 ATM, odnosno 200 metara. Očekivano, uzevši u obzir namenu upotrebe sata, koji mora izdržati silu i zapljuskivanje talasa prilikom maksimalne brzine plovila.
Narukvica je napravljena iz gume. Radi se o prilično elastičnom i dobro prilagodljivom materijalu. Širina kod lugova iznosi 22,5 mm, a kod kopče 20,0 mm. Debljina narukvice je 2,8 mm. Vanjski uzorak na obe strane upotpunjava natpis Planet Solar.
Prilog 137094
Kopča je napravljena od brušenog čelika i potpisana je. Zatvara se na klik i ima sigurnosni poklopac.
Prilog 137095
Prilog 137096
Sat pokreće automatski mehanizam sa opcijom ručnog navijanja ETA 2824-2. Sadrži 25 rubina, frekvencija iznosi 28.800 b/h i ima rezervu snage od 38 sati. Komplikacija mehanizma je datum. Sadržava hacking funkciju, kod koje se sekundara prilikom podešavanja vremena zaustavlja. U ovom slučaju radi se o elabore verziji mehanizma, koja je podešena na 3 pozicije i ima deklarisano odstupanjeje +- 7 do 20 sekundi dnevno, ali u praksi dostiže veću preciznost.
Kalibar je nastao 1961 godine, neposredno iz ETA 1427 kalibra. Serijski se proizvodi od 1982 godine, bez ikakvih promena. Važi za takozvani workhorse mehanizam i svakako spada u temeljne stubove proizvođača, sa kojim je stekao večnu popularnost i važi za jedan od najboljih i najpouzdanijih tipsko proizvedenih kalibara u istoriji horologije.
Luminacija sata je nešto ispod proseka i Candino bi morao ovom sadržaju posvetiti više pažnje. Ono što je dobro, da traje čitavu noć ali intenzitet je već od početka slabašan.
Prilog 137099
Sat dolazi u crnoj drvenoj kutiji, privlačnog izgleda. Na poklopcu je utisnut logotip Candino. Jastučić na kome je postavljen sat je iz umetne kože. Oba unutrašnja dela su prevučena filcom, što satu pruža dobru zaštitu. Proizvođač zaslužuje potpunu pohvalu za ovaj prateći deo proizvoda.
Prilog 137101
Prilog 137102
Candino Planet Solar mi je vrlo drag sat, koji ima nekoliko prijatnih suprotnosti.
Obično naziv Solar povezujemo sa kvarc satovima na solarno punjenje, a ovde se ipak radi o automatskom satu.
Kada vidimo gumu, široki bezel i 20 ATM vodoodpornosti, predpostavka je, da se radi o ronilačkom satu ali ovde to nije slučaj,jer je reč o idealnom satu za aktivnosti na površini vode.
Izgled sata, Swiss Made, automatika, safir, Candino – nije moćno, ali ipak, ime sa određenom reputacijom, na neki način limitiriana serija - očekujemo višu cenu nego 450 €, koliko je potrebno izdvojiti za ovaj odličan proizvod.
Candino je ovaj sat posvetio plementioj misiji u funkciji prirode. Mogu reći, da je pokazao isti odnos do svojih kupaca, jer nema puno ovako prijatnih i dobro napravljenih Swiss Made automatik satova, koji se mogu dobiti po zaista pristupačnoj ceni.
Prilog 137103
Prilog 137104
Prilog 137105
Opet problemi sa postavljenjem slika sa slike, koje nedostaju postavljam ovde u jednakom redosledu
Prilog 137108
Prilog 137109
Prilog 137110
Prilog 137111
POLJOT BLUE ANGELS CHRONOGRAPH
Sa novim političkim sistemom, odnosno raspadom Sovjetskog Saveza, 1991 godine, dolazi do promena i u Prvom Moskovskom Časovnom Zavodu. Već naredne godine postaje akcionarsko društvo. Mada je iste godine Poljot na međunarodnoj egzbiciji u Lisabonu, dobio glavno priznanje za kvalitet kalibra 3133, nova struktura nije uspela, da zaustavi smer stagnacije u kojem se kompanija našla i koji je polako vodio ka neminovnom kraju, deceniju i po kasnije.
Bez obzira na to, u tom periodu, napravljeno je nekoliko odličnih modela, koji su i danas rado viđeni u kolekcijama ljubitelja, ne samo ruske časovničarske delatnosti.
1994 godine plasirana je linija Albatros, koja je pokušala, da bude dosledan naslednik legendarnih Poljotivih hronografa, kao što su Kirovskie, Sturmanskie, Okean i Strela. Najpoznatiji model iz serije je bio Poljot Blue Angels, posvećen legendarnoj eskadrili ruskih akrobatskih avijatičara. Sat, koji ne sakriva, da je ideju za izgled našao u Breitling Navitimer-u. Čak su i prvi modeli (plasirani 1997 godine) nosili zvanični naziv Poljot Blue Angels Navitimer, a naziv Navitimer se nalazio na brojčaniku između hronografskih polja.
Prilog 137150
Zanimljivo je, da se Breitling u početku nije protivio upotrebi naziva vlastitog modela. Prema nekim svedočenjima blizu Poljota, to su uslovljavali time, da sat ne sme, da sadrži unutrašnji rotirajući bezel, koji je jedan od glavnih karakteristika švajcarskog izvornika. Tako je ostala fiksna unutrašnja okrugla skala, kojoj je funkcija u najvećoj meri bila sužena na tahimetersku upotrebu i možda još važniji, veoma moćan, estetski faktor.
Početkom nove decenije taj natipis izostaje sa brojčanika, dok fiksni bezel ostaje. Model je bio proizvođen u tri boje: beloj, crnoj iplavoj. Pred sam kraj postojanja Poljota izlazi i sat, koji je danas jedan od dražih članova moje kolekcije.
Prilog 137151
Kućište je napravljeno od nerđajučeg čelika i u celini je visoko polirano.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 40,0 mm, visina 15,6mm i dužina 40,0 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 45,8 mm, a između lugova 20,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3 i nije zaštićena kućištem, ali položaj hronografskih pushera ipak daje određenu zaštitu od neželjenog kontakta sa raznim predmetima. Nije ušarafljiva. Napravljena je od poliranog čelika. Potpisana je, a njen prečnik iznosi 7,0 mm. Pohvalio bih ovako veliki prečnik krunice u odnosu na kućište, jer omogućava lak prihvataj i tečno navijanje sata.
Hronografski pušeri su vrlo manipulativni. Pokreatnje, zaustavljanje i resetiranje štoperice je lako, ne prozrukuje nikakve probleme i kazaljka štopera se lepo vraća u početnu poziciju.
Zanimljiv je način postavljanja datuma, kod kojeg se sa svakim vraćanjem kazaljke za sat, iz pozicije 1 na poziiju 11, datum pomiče za 1 dan.
Prilog 137152
Bezel nije rotirajući, napravljen je od poliranog čelika i koso se spušta prema rubu kućišta. Njegova vanjska strana je jednakomerno nazupčena. Širina iznosi samo 2,0 mm, što vizualno povećava obim sata.
Prilog 137153
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelikai ušarafljen je. Karakteriše ga kvalitetno urađena gravura logotipa proizvođača.
Prilog 137154
Završna obrada kućišta je vrlo korektna i možemo je ubrojiti u pozitivne karakteristike proizvoda. Elementi su kvalitetno polirani, rubovi lepo finiširani, bez nepotrebnih oštrina, a središnji deo poklopca je takođe kvalitetno matiran i gravura odlično urezana u čelik. Primetno je, da sat dolazi iz kuće sa dugogodišnjom tradicijom i iz ruku vrsnih majstora.
Prilog 137155
Staklo je mineralno. Visoko je uzdignuto nad razinom kućišta i time dosta izloženo mogućim ogrebotinama i većim oštećenjima. Prečnik staklene površine iznosi 35,5 mm.
Prilog 137156
Brojčanik je plave boje, koja se preliva u nijansama u zavisnosti od položaja sata. Spektar je od svetlo, preko metalno plave, do teget plave. Datum se nalazi na poziciji 6. Pozadina prozora je bela i odlično se uklapa sa hronografskim poljima, koje su takođe iste boje. Na poziciji 12 se nalazi silueta aviona eskadrile Blue Angels, a ispod njega i naziv te vojne jedinice.
Markeri su u obliku izoštrenih barova i postavljeni su na podlagu brojčanika. Visoko su polirani. Nisu uovičeni, srebne su boje i sa obzirom na brojčanik, koji je obilat podatcima, dobro su čitljivi.
Plava podlaga brojčanika sadrži još tri okrugle skale, koje sadržavaju podatke, koji su pilotima potrebni za avijatičarske kalkulacije. Nama, običnim samrtnicima, su dobrodošle jer ulepšavaju izgled sata i povećavaju dinamiku dizajna.
Mesto unutrašnjeg bezela zauzima belo polje tachymetra, kojeje široko i koso se uzdiže prema rubu staklene površine. Svojom bojom i pojedinim crvenim indeksima se odlično uklapa sa ostalim elementima brojčanika.
Kazaljke su u obliku mača. Uske su i premazane sredstvom za luminaciju. Kazaljka hronografa je zlatne boje a obeležava je jarko crvena oštrica na vrhu. Kazaljke malog sekundnika i hronografa su crne.
Dodao bih, da je prava šteta, što brojčanik ili bar poklopac nije označen poreklom države proizvodnje sata. Deluje, kao da Poljot nije želeo posebno isticati, da sat dolazi iz Rusije. Razlog treba tražiti u činjenici, da je u vreme tranzcije gubio popularnost na domaćem tržištu, jer je sva pažnja domačih kupaca bila usmerena na proizvode sa zapada, a ni u bivšim državama Sovjetskog Saveza, reč Rusija u to vreme nije bila preterano dobrodošla. Što se tiče zapadnih tržišta, gde je firma u svojim najboljim danima izvozila i do 70 % proizvodnje, preterano isticanje ruske vojne jedinice opet nije prestavljalo pametan komercijalni potez. Podatak o poreklu sata odnosno zemlji proizvodnje nije prisutan ni u prvoj seriji naziva Blue Angels Navitimer.
Prilog 137157
Originalna narukvica je napravljena iz nerđajučeg čelika.Sastavljena je iz redova sa 5 linkova, koji su visoko polirani. Prijatnog je izgleda. Ne može se tvrditi, da se radi o visoko kvalitetnom činiocu proizvoda ali je ipak dovoljno dobar, da ispred njega možemo postaviti pozitivan predznak. Širina kod lugova iznosi 20 mm i spušta se na 17,6 mm kod kopče.
Prilog 137158
Kopča je takođe napravljena iz poliranog čelika, potpisana je i sadržava sigurnostni poklopac. Zatvara se na klik.
Prilog 137159
Sat pokreće mehanički hronografski mehanizam na ručno navijanje Poljot 3133. Sadrži 23 rubina, frekvencija iznosi 21.600 b/h i ima rezervu snage od 48 sati. Komplikacije mehanizma su datum, mali sekundnik i hronograf, koji meri vreme do 30 minuta.
Ovaj kalibar se pojavio 1976 godine, kada su postrojenja u PGČZ zamenili sa švajcarskom opremom i u tu svrhu preuzeli legendarni mehanizam Valjoux 7734, kojeg su modificirali. Povećali su broj rubina sa 17 na 23 ifrekvenciju iz 18.000 na 21.600 poluosiclacija na sat.
Ako tražimo slabije osobine ovog sata, onda treba sačekati mrak. Luminacija je potpuno anemična i mutna. Dosta brzo i ona tone u san.
Prilog 137160
Sat dolazi u vrlo prijatnom i kvalitetnom kožnom kompletu, koji je vrlo pogodan prilikom transportiranja proizvoda. Otvara se po celoj širini na sredini a unutrašnjost sadrži mesto za dva sata, jedan iznad drugoga, koji su pregrađeni zaštitnim crvenim tekstilom.
Poklopac je ukrašen logotipom Polet.
Odlična ambalaža, za koju ne verujem, da dolazi iz istog vremena, kada i sat. Deluje kao produkt odluke distributera, kod kojih se ovaj model tu i tamo još uvek može naći.
Prilog 137161
Prilog 137162
Poljot Blue Angels je sat, koji ima određne slabosti ali i mnoštvo prednosti.
Neke slabije strane sam naveo a jedna od onih, koja se ne sme mimoići je određena doza disfunkcionalnosti. Fiksni unutrašnji bezel je elemenat, koji je podelio sledbenike. Moj utisak je, da se radi o nepotrebnom kompromisu. Bez prvobitnog natpisa Navitimer, mogli bi dobiti pristojan homage Breitlinga.
Ipak, lepota sata je ono što ostaje i ovaj sat je prepun te osobine. Ono što je mene najviše privuklo je činjenica, da se radi o proizvodu,koji dolazi iz zadnjih izdisaja ove legendarne Sovjetske i Ruske firme i što sam ga uspeo dobiti kao NOS (New Old Stock). To je nešto, što za kolekcionara ima posebno značenje. Ako dodam, da je za to bilo potrebno 450 € i ako tu sumu uporedim sa aktualnom ponudom na tržištu, onda dani ponosa i slave, nemaju kraja.
Prilog 137163
Prilog 137164
Prilog 137165
Ne poznajem istoriju ruskog časovničarstva toliko, ali Blue Angels su američka akro grupa koja leti na F-18, čija je silueta na ciferu.
Da, ovo je podatak,koji je i mene zbunjavao. Kada sam istraživao povezanost sa Ruskim letačkim jedinicama, nisam našao ništa pametno. Od toga, da postoji neka povezanost, kada je američka grupa došla u poset sovjetskim akrobatima, do toga, da je bila ustanovljena neka verzija sa ruske strane. Sve to se događalo u sredini '90. Na kraju sam više puta naleteo na podatak, da postoji ruska verzija ove akrobatske grupe, pa sam tako ostavio u ovom osvrtu. To je na kraju logično, jer ne verujem, da bi Poljot izdao zvaničan sat posvećen isključivo američkoj akrobatskoj grupi.
Interesantan Poljot. Ne svidja mi se natpis Blue Angels na brojcaniku. U principu kupovinom ovog sata za ne tako mnogo novca dolazi se do legendarnog 3133 mehanizma.
Inace, ne postoji ruska verzija akro grupe Blue Angels. Blue Angels su americka mornaricka akro grupa. Prvi put su bili u Moskvi 1992.godine.
Ruske akro grupe su Ruski vitezovi, Strizi, Berkut.
Na zalost natpisom Blue Angels nije prvi put da neki ruski proizvodjac satova posvecuje svoje satove i/ili velica , uslovno receno, americka vojna dostignuca.
Hvala na izdvojenom vremenu i doprinosu forumu.
Hvala Sky!
Nisam se precizno izrazio. Blue Angels su zajedno sa Ruskim vitezovima u septembru 1992 u Moskvi imali zajedničku egzibiciju. To je bilo prvi put u istoriji i to je bio povod, da je Poljot ovom dogodku posvetio ovaj model. Verovatno je to bio zadnji pokušaj jačeg proboja na zapadno tržište.
Ono što je mene zbunilo, je da sam negde pročitao, da je nakon toga bio osnovan neki ogranak Blue Angelsa u Rusiji. Ali i ako je to istina, to verovatno nema nikakve veze sa zvaničnom ruskom vojskom.
U svakom slučaju, slažem se, da je natpis Blue Angels, kao i Navitimer suvišan.