Nisu to nesto popularni modeli da bi puno ljudi imalo iskustva iz prve.
Nisu to nesto popularni modeli da bi puno ljudi imalo iskustva iz prve.
@StefanT
Roamer Mercury II
@sdbiba
Roamer Saturn 941637-41-53-90 Automatic
ETA 2636-2 mehanizam, safirno antirefleks staklo, dan, datum, metalne narukvice...
Kod Bomara trenutno na akciji Saturn II za 50 i Mercury II za 60 000
Sa tim kalibrom trenutno nema ništa za te pare, a za te pare drugi satovi su
Ili ja ne vidim...
Dosta dobri satovi, ETA 2836-2, tacni mehanizmi sa odstupanjima u granicama navedenih od strane proizvodjaca.
Saturn sa crnim ciferom je tesko citljiv kada je suncano vreme, ali izuzetno elegantan sat.
Mercury je model koji Roamer vise ne proizvodi, na KP je mogao da se nadje u full pakovanju za oko 300€.
Inace, svi novi Roamerovi modeli imaju Sellita mehanizme, ako neki i imaju ETA mehanizme to su zaostale zalihe.
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
Pisalo se nedavno o Roameru i mehanizmima STP, koji pokreću njihovu mehaničku liniju poslednje 3 - 4 godine.
Može se naći u ovom linku na dotičnoj i sledećoj strani teme :
Satovi za svakog - Pomoć pri kupovini
Inače današnji Roamer ili tačnije Roamer of Switzerland nema nikakvih zajedničikih tačaka sa nekadašnjim velikim imenom industrije. U vlasti je financijskog fonda Chung Num iz Hong Konga ali je dobra strana što se sastavljanje satova odvija u Švajcarskoj. Mehaničkom segmentu se vratio od 2003 godine ali ona je opskurna u ukupnom portofoliu brenda. Roamer of Switzerland je prisutan na tržištima Bliskog Istoka, Južne Azije, velikim delom u istočnoj Evropi (najveće tržište je Poljska, zatim Rusija), od država u regionu je prisutan u Grčkoj, Srbiji i Sloveniji. Na zapadnim tržištima je prisutan u manjoj meri u Belgiji, još manjoj u Finskoj i minimalno u Norveškoj. Na ostalim velikim tržištima se ne može naći.
Satovi su im vrlo solidni uzevši cenovni razred u koji spadaju - entry level. Kao i ostali satovi u tom razredu, napravljeni su baš toliko, da uspevaju da uhvate potrebne granice Swiss Made standarda, koje pokirvaju uglavnom nabavnim cenama mehanizma, dok veći deo ostalih delova nabavljaju izvan Švajcarske. Tražiti u tim satovima odnosno tom cenovnom razredu esenciju švajcarske tradicionane radinosti nema nikakvog smisla. Ona je prisutna u zaista minimalnom stepenu, jer su jedino tako uspeli da u najnižem razredu pariraju jeftinim japanskim konkurentima. Roamer, Candino, Atlantic, Tissot, Certina, Atlantic, Mido, Titoni su daleko od onoga što se naziva Fine Watchamking, koji je u sklopu Federacije Visoke Horologije (FHH) ali u njemu se ne mogu naći ni puno jača imena kao što su Rado, Maurice Lacroix, Fortis, Oris, pa čak i Longines i Tudor, da ne spominjem najveću bizarnost, koja se ogleda u odsustvu Grand Seika ili Credora u najprestižnijem razredu, ali to je za neku drugu priču (ipak Seiko je sam najviše pripomogao tome, jer je Grand Seiko odvojio od sebe tek 2017 godine odnosno godinu dana nakon postavljanja temelja za postavljanje sadašnjih FHH kriterijuma- ali to će sigurno biti popravljeno u narednim godinama).
Ipak, taj entry level u sebi nosi pouzdane i u osnovnom kriteriju generalnog značenja pojma kvalitet, primerene satove, koji će zadovoljiti ukus najšire sfere kupaca. Za nešto jače je ipak potrebno otvoriti vrata Top Grade i Hronometar stepena preciznosti mehaničkih kalibara ali to sa sobom donosi i više cene.
Kolege se navele vrlo dobar izbor satova. Možda bih ipak Tissot Powermatic sa plastičnim ankerom ostavio duboko na klupi za rezerve - fabrički podešen mehanizam, koji nema mogućnost dodatne regulacije. U 7 godina se pokazao kao solidan ali se ne može ignorisati priličan broj pojava, kada je iskakao iz utečene preciznosti, pa se ponovo sam vraćao, pa ponovo iskakao...Ipak klasična varijanta ovog mehanizma sa metalnim ankerom (25 Jewels) koja se može naći u svim Hamiltonima i takođe celokupnoj ponudi Mida, te tu i tamo u Tissotu i Certini je neuporedivo sigurniji izbor, jer je mehanizam koji odlično radi i održava se na klasičan način.
Koliko vidim, vaš izbor je pao na Seiko. Ako ste otvoreni za savete i pošto razumem, da želite ozbiljan sat (poklon od supruge), sat sa mehanizmom iz serije 4RXX je prilična lutrija. Mehanizam, koji se proizvodi u milionskim količinama u serijama od stotina hiljada primeraka, najčešće izvan Japana, kompletan rezultat robotike sa previše neuglednim preciznostnim specifikacijama (-45 do + 35 je za 21. vek previše). Navija ga klasična opruga, koja u današnjem časovničarstvu postaje sve ređa i lično ne verujem, da će je japanski proizvođači upotrebljavati još 10 godina i da će i oni preći na silicijum. Seiko će morati da odgovori Swiss entry razredu sa Spronom 510 inače će polako ostajati bez svog velikog aduta NH35/36, koji prodaje vanjskim kupcima. Jednako važi i za Miyotu.
Seiko je sasvim legitimna odluka ali bih vam savetovao, da počnete da razmatrate satove od 6R15 kalibra, koji je daleko stabilniji i dugoročno kvalitetniji od pomenute 4RXX serije. Uz sve to, politika Seika, da u Presage liniju, koju čine klasični i dress satovi ugrađuje i 4R3X kalibar, koji je bez ikakvog finiša u smislu dekoracije, osim ako "zlatnim" rotorom ne obmanjuju kupce i računaju na činjenicu, da određeni broj kupaca ne zna šta kupuje. Za razliku od mnogih na forumu, mislim da većina kupaca zna kakav sat(ove) kupuju ali koliko vidim, najveća većina njih ne razume, šta je kupila. I to je nešto što Seiko koristi čak i u Presage liniji. Ružno je videti sat sa lepo ugraviranom krunicom i sa transparentnim poklopcem, pod kojim je vidljiv neukusno finiširan 4R35. U njihovoj sportskoj liniji to nije nikakav problem jer je tu preterano ukrašavanje takođe neukusno (kao kada bi kravatu stavilu prilikom odlaska na plažu) ali u klasičnoj liniji neukrašen kalibar izgleda kao patike na svečanom odelu.
Da potkrepim ovo o čemu sam pisao. Evo, kako lepo i za svoj razred potpuo primerno izgleda minimalno i ukusno ukrašen kalibar 6R15, takođe iz Presage linije i kako izgleda kičasti 4R35 iz iste linije.
Ako vam je Seiko pri srcu, možda da pogledate i Orient odnosno njihovu liniju Oreint Star (Orient je u vlasništvu Seika i većina njihovih kalibara bazira na Seikovom nasleđu). Orient Star linija danas je ono zadnje što je nekada krasilo i ostalo od Seika - za malo novca dobiti puno sata.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (16.10.2021. u 18:03)
Errr... ne.
Bio sam jako blizu Roamera ... Saturna II i Mercury II zbog ETA 2836-2
https://bomar.rs/roamer-saturn-ii-960637-41-13-90 https://bomar.rs/roamer-mercury-ii-963637-41-15-90
(bar tako piše u specifikaciji a ne STP 1-11) a ispada da je STP i dobra opcija...
mada se ovde gore radilo o Roamer Searock-u https://bomar.rs/roamer-searock-210633-41-45-20
Sad više ne znam...
Da li je Saturn II ili Mercury II ok kupovina s obzirom na mehanizam i cenu
ili čekati popuste na Hamiltonu, Certini ili Seiku sa 6R15 mehanizmom...
Na Seiko slabije daju popuste kod nas. Za Hamilton, Longines, Certinu je moguce dobiti odlicne uslove, manje-vise iste kao u Evropi...15% cim pitas za popust, 20% uz malo srece ili ako te znaju da si stalni kupac. Mozda moze i boljeZa Seiko je uglavnom teze, pa bude isplativije poruciti u inostranstvu, ko je u mogucnosti, pa neki sverc
![]()
Linije Saturn i Mercury se više ne proizvode, zato je u njima još uvek moguće naći Etu 2836-2. Iako to znači, da je sat star oko 4 godina, današnja ulja su vrlo viskozna i to neće uticati na rad mehanizma, osim da će mu biti potrebno možda malo više vremena da se razradi.
Oba modela su svakako dobra kupovina, posebno uzevši u obzir da ih pokreće ETA, čija je prisutnost u satovima, koji ne dolaze iz Swatch grupacije sve ređa i zato će vremenom pridobivati na emotivnoj vrednosti. Meni se kod ova dva modela pojavlja praktičko pitanje - čitljivost, jer se kazaljke zbog sličnog kolorita gube u srebrnoj podlozi brojčanika. Vrlo malo istupaju i pod određenim osvetljenjem su teško prepoznatljive. Preporučujem pažljivu probu uživo.
Ovde je Searock u prednosti, gde dodatnu kvalitetnu težinu predstavlja i narukvica, čiji su unutrašnji linkovi napravljeni iz tungsten karbida, koji je izuzetno otporan materijal na udarce i ogrebotine. Sa druge strane, njen visoki sjaj može previše upadati u oči i predstavljati faktor smetnje.
Još jedna dodatna prednost kupovine Roamera je 7-godišnja garancija, kada se sat nakon kupovine registrije na njihovom zvaničnom sajtu. To ne znači, da garancija pokriva redovan servis, koji je kod ETA i STP preporučen u 5-6 godišnjim intervalima, ali uzevši u obzir, da su garancije u ovom cenovnom razredu 24-mesečne, ovo je odličan podatak, koji znači da sastavljač veruje u dobavljača mehanizama.
Seikova garancija je ionako problematična. Ako vlasnik nije zadovoljan preciznošću sata, koja zbog veoma širokog raspona na dnevnom nivou, može smetati, ostaje mu samo dobra volja servisa, da li će podešavanje izvršiti besplatno ili na trošak kupca. Ovde se ne radi o sportskom satu, ali poznato je da Seiko ne popravlja bezel, koji nije ujednačen sa markerima na brojčaniku, što je kod ovog proizvođača vrlo često. Zvaničan stav Seika je, da se radi o masovnoj proizvodnji i neporavnat bezel je rezultat takvog načina produkcije, koju garancija ne pokriva.
Vidim, da se u Srbiji mogu dobiti povoljni popusti. U Sloveniji je za sve ove navedene brendove uobičajenih 10 %, osim za stalne stranke, gde ide na 15 %. Kod AD, koji pokriva Swatch grupaciju je svakog 13 u mesecu moguće dobiti 13 % popusta. Ovo za odbrojavanje u decembru - toga kod nas nema.
Teško je dati egzaktan odgovor, koja je bolja opcija. Lični afiniteti. Meni je najbliži Powermatic mehanizam sa metalnim ankerom. Moderan, kvalitetan, dnevno odstupanje u razumnim granicama (-12 do +5 sekundi), uravnoteženo finiširan - Ženevska šara i osnovni Perlage, 80 sati rezerve snage, koja je vrlo dobrodošla u svakodnevnom životu a posebno kod ručnog navijača jer ga se navija svaki treći dan i krunica manje trpi), prisutnost čovečje ruke prilikom sastavljanja u odnosu na japanske kalibre. Za primer: Seiko sa 5930 zaposlenih na godišnjem nivou proizvede 200 miliona kvarčnih i mehaničkih kalibara, 18 miliona kvarčnih i 2,6 miliona mehaničkih satova, Sellita sa 1000 zaposlenih na godišnjem nivou proizvede 2,5 miliona mehanizama, dok ETA sa 6000 zaposlenih na godišnjem nivou proizvede 5 miliona mehaničkih kalibara. U podacima za ETU je uključena i produkcija 700.000 kalibara za Omegu, iako je zvanično Omegina produkcija In House. To je zato, jer je deo ETE preoblikovan i prezvan u Omega. Iako Sellita i ETA proizvode mnogo zahtevnije mehaničke mehanizme od Seika (hronografe - Seiko ima samo jedan, Top Grade i Hronometre - Seiko status mehaničkog hronometra postiže samo u Grand Seiko produciji sa oko 12.000 satova na godišnjem nivou) razlika u outputu jasno ukazuje na način produkcije, koji je na kraju uočljiv i u zvaničnim specifikacijama.
Zbog toga uvek preporučujem, da se posebna pažnja prilikom izbora sata posveti zvaničnim specifikacijama proizvođača, da se kupac upita, šta se krije iza tih brojeva. Ako čitamo deklaracije na prehrambenim proizvodima, ne vidim razloga, da bi žmurili pred specifikacijama kalibara.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (16.10.2021. u 22:31)
Hvala na detaljnoj i iscrpnoj analizi.
To se podrazumeva. Sutra idem da ih prepipam i pregledam.
Nažalost, jedini Searock sa svetlim ciferom u ponudi ima "RoseGold" detalje i cifre ali baciću pogled i na plavi i zeleni cifer.
Nažalost, svaki Powermatic 80 ovde je dosta preko budžeta.
Bookmarks sajtovi