Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 10 od ukupno 41
Like Tree65Likes

tema: Micro i manje popularni brendovi

Hybrid View

  1. #1
    Stariji član Avatar korisnika bezbi
    Član od
    19.9.2010.
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    1.189
    Lajkovi
    1897
    Reputacioni uticaj
    42

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    https://www.deepbluewatches.com/
    ∆mislim da ga neko i ima na sajtu

    Sub je prelep sat, verujem da se i deca lepe za one Ice satove zbog izgeda, mnogi od njih i ne znaju odakle taj dizajn. Haifisch je u pravu za ovo sto se tice dizajna, svaki bolji brend ima svoj dizajn za diver, bio to Iwc Omega Certina ili Citizen, svi imaju svoj fazon i svaki diver je prelep . Sa druge strane ni jedan mikro brend nema onaj svoj diver da se odusevis klasik izgledom.

    Ne treba gledati krivo ljude koji zele homage, nisu svi isti, nemaju svi isto, nisu svi isti zaljubljenici u satove, ni ja ga ne bi nosio, al da mi neko da 8400e za sat kupio bih 5 odlicnih satova
    Poslednja ispravka: bezbi (1.5.2020. u 0:05)
    Haifisch23 likes this.

  2. #2
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Kolega Elvedine,

    Pokretač ove teme je već u uvodu izrazio želju, da se u temi ne spominju takozvani homage satovi, kod čega je naveo primer Steinharta a svi na forumu dobro znamo, koji su brendovi, koji žive isključivo od kopiranja tuđeg rada.

    Jednog ot tih si i ti uključio u temu.

    Činjenica je, da taj brend živi isključivo od prodaje satova, gde kopiraju tuđi dizjan. Kao što sam napomenuo, to je sušta činjenica.
    To, što tebi to ne smeta, to je samo tvoja lična percepcija, koja je odraz tvoje horološke kulture. To nema nikakve veze sa onim što kažeš, da nisu svi u prilici nositi Rolekse, Zenithe, Omege i ne znam šta još. Nisu svi u mogućnosti doći do diplome na univerzitetu, pa zato ne kopiraju tuđa diplomska dela i ne podvaljuju ih, kao svoja.

    Na žalost i bez obzira na sve, ova tema ne može proći bez napomene ovakvih javnih falsifikatora, koji imaju tu sreću, da nisu sankcionirani. Baš oni zauzimaju najveći prostor na tržištu mikro brendova zagađujući okolinu i time sprečavaju prodor onih manjih, koji savesno ulažu u vlastiti razvoj i vlastiti dizajn.

    Osim toga, pojam mikro brendovi je previše uopšten. Ne radi se samo o Heliosu, Fareru, Magrettu, Monti, MK II, Balticu, Zelosu, Eonu, Autodromu, Nodusu, Weissu, Ravenu; Mondiji i sličnim manje poznatim brendovima, već da ovde možemo svrstati i takozvane nezavisne High End proizvođače, koji su po svojoj strukturi mikrobrendovi ali časovničarstvu donose potpuno novu dimenziju: Christiaan Van Der Klaauw, Van Cleef & Arples, Vouitilainen, H. Moser & Cie, Alexander Shorokhoff, Christophe Claret, Parmigiani Fleurier, Carl F. Bucherer, Greubel Forsey, D. Dornbluth & Son i slični.

    Usput, Yema je daleko od mikrobrenda. Možda, ako se gleda trenutno stanje, vraćanja na scenu. To je inače brend, koji je uz LIP bio najprodavaniji francuski brend. Već 1968 je obim prodaje dostizao 500.000 satova u 50 država širom sveta. Ne smemo zaboraviti, da su satove na tržište SAD izvozili pod nazivom LeJour.

    Pointec bi takođe teško svrstali u mikrobrend. Njihovi Junkers satovi dostižu znatan deo ukupne prodaje satova u Nemačkoj a izvoze se u nešto više od 40 država na svih 5 konitinenata.
    Ako bi Jemu i Junkers svrstavali u razred mikrobrendove, onda bi mogli 80 % ukupne svetske produkcije uključitii u tu grupu.

    Možda bi bilo bolje ograničiti se na širem izboru manje poznatih imena, kao što su ranije pomenuti Haldor, Nove i imena koje sam naveo gore u ovom postu. To su brendovi, koji mesto pod suncem traže na onaj pravi način - sa vlastitim trudom i predstavljaju neku vrstu alternative modernom horološkom mainstreamu. Bar onoliko, koliko je ona u današnje vreme moguća.

    Iz istorijskog konteksta, možda bi trebali ostati na nivou Aquastar, Aquadive, Jennny, Ollech & Vajs, Squale, Juvenia i sličnih, koji su horoloogiji znatno doprineli svojim novitetima.

    Bilo bi isto lepo držati se činjenica i ne širiti poluinformacije, kao što je to bilo prethodno u slučaju Swiss Made standarda. Ovo čitaju i oni koji nisu članovi foruma i takve informacije mogu imati veliki uticaj prilikom traženja pravih podataka.
    dule bg, Zagor, srdjanr and 1 others like this.

  3. #3
    Stariji član Avatar korisnika chuck
    Član od
    14.11.2011.
    Lokacija
    Sombor
    Poruke
    963
    Lajkovi
    7938
    Reputacioni uticaj
    19

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Kad već Haifisch spomenu Le Jour, njihovi novi retro modeli su mi fantastični, što vizuelno, što tehnički! Evo par fotki novog Hamerheada i Vintage Divera.

    Naziv: LJ-HH-002_SLANT.jpg, pregleda: 1110, veličina: 178,4 KB


    Naziv: LJ-HH-004_SLANT_2000x.jpg, pregleda: 1025, veličina: 174,5 KB


    Naziv: LUMESHOT_2496c2eb-eedf-4353-8f4f-5fb6aaf4f87c.jpg, pregleda: 976, veličina: 31,3 KB


    Naziv: CASEBACKFORHAMMERHEAD_2004e845-15da-424d-854a-a1bda7839109.jpg, pregleda: 1004, veličina: 229,2 KB


    Naziv: LJ-VD-001_Slant_4000x3850_2000x.jpg, pregleda: 1042, veličina: 185,0 KB
    Zagor, don Alberto and Haifisch23 like this.

  4. #4
    Stariji član Avatar korisnika Elvedin
    Član od
    1.11.2015.
    Lokacija
    Novi Pazar
    Poruke
    1.700
    Lajkovi
    11982
    Reputacioni uticaj
    27

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Citat Haifisch23 kaže: Pregled poruke
    Nisu svi u mogućnosti doći do diplome na univerzitetu, pa zato ne kopiraju tuđa diplomska dela i ne podvaljuju ih, kao svoja.
    Mislis, cinjenica je da ne zivimo u istoj zemlji prijatelju.
    Moju zemlju vodi par takvih ljudi, a ti zapeo o identitetu satova.

    Izvinjavam se moderatorima i kolegi Davoru koji je pokrenuo temu, ja sam stavio tacku ali kolega nastavlja dok ne istera svoje.

    Obecavam necu vise.
    Poslednja ispravka: Elvedin (1.5.2020. u 15:11)
    don Alberto, mizzy and Attila like this.
    Ne treba goreti u zelji, s'vremenom sve ce doci...

  5. #5
    Stariji član Avatar korisnika bezbi
    Član od
    19.9.2010.
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    1.189
    Lajkovi
    1897
    Reputacioni uticaj
    42

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Mislim da je tvorac teme zeleo da se u temi nadju i oni posrnuli brendovi sa istorijom, i oni koji su ostali mali, ali mislim da je prvenstveno zeleo da se okupe noviji mikro brendovi, za koje i sam kaze da se vezuje tema kopiranja, nedostatka istorije itd..ali je naglasio da ne bi zeleo raspravu oko toga(kao sto je kopranje ili nedostatak nekih ideja) vec samo licna zapazanja kao sto su dobar ili los kvalitet, odnos ulozeno dobijeno itd...bar sam ja tako shvatio.


    Kad je vec pola teme u off-u, ono sto sam primetio oko ovakvih diskusija je to da se uvek vodi rasprava o tome da li je homage Roleksa dobra stvar ili losa, i da li Rolex skup ili jeftin. Nikad se nije potegla prica oko pilota Iwc koga svi kopiraju, ili oko narandzaste kazaljke od Seamastera1000m, koja je meni preruzna, a neki mikro brendovi se ponasaju kao da druga ne postoji... Ali ono sto je zanimljivo je da se svaka diskusija odnosi samo na Roleks. Ne znam da li je iko na forumu nekada rekao da ne bi dao pare na neki El Primero ili Speedmaster, bilo da ima para ili ne.
    Davoreb, da li bi dao, da mozes, 7500e za neki od Zenith elPrimero modela? Ja iskreno bih.
    Poslednja ispravka: bezbi (1.5.2020. u 18:38)

  6. #6
    Istaknuti član Avatar korisnika piksi
    Član od
    9.7.2014.
    Lokacija
    Beograd
    Poruke
    2.288
    Lajkovi
    29468
    Reputacioni uticaj
    693

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Dan Henry ima lepih modela.

    https://danhenrywatches.com/

    Kolega Rus je imao 1970.
    Zagor, srdjanr and Haifisch23 like this.

  7. #7
    Stariji član Avatar korisnika srdjanr
    Član od
    19.2.2014.
    Lokacija
    Deutschland- Beograd
    Poruke
    1.985
    Lajkovi
    17788
    Reputacioni uticaj
    164

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Za ljubitelje dres satova, Sternglas ima jako lepe,kvalitetne i cenovno pristupačne modele.

    https://www.sternglas.com/
    Poslednja ispravka: srdjanr (1.5.2020. u 22:27)
    bezbi and Haifisch23 like this.

  8. #8
    Član
    Član od
    25.2.2020.
    Poruke
    129
    Lajkovi
    402
    Reputacioni uticaj
    30

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Citat bezbi kaže: Pregled poruke
    Mislim da je tvorac teme zeleo da se u temi nadju i oni posrnuli brendovi sa istorijom, i oni koji su ostali mali, ali mislim da je prvenstveno zeleo da se okupe noviji mikro brendovi, za koje i sam kaze da se vezuje tema kopiranja, nedostatka istorije itd..ali je naglasio da ne bi zeleo raspravu oko toga(kao sto je kopranje ili nedostatak nekih ideja) vec samo licna zapazanja kao sto su dobar ili los kvalitet, odnos ulozeno dobijeno itd...bar sam ja tako shvatio.
    Tako je. Nisam zeleo da apriori osudjujem i iskljucujem one koji se prvenstveno bave omazima, mada mislim da je trziste prepuno i drugih odlicnih brendova, kojima nije posveceno toliko paznje i kojima bih ipak dao prednost. Mi smo se nazalost odmah uhvatili i za Tisell i previse puta sazvakanu pricu o kradji ideja, ceni satova itd. Iskreno, voleo bih da procitam nesto vise i o "originalnim" mikrosima i o nezavisnim high end proizvodjacima, ali i onima koji nisu mali po kvantitetu, ali nisu zvucno ime.
    Znam da pedantnom Haifischu to nije spojivo u jednu temu (mada ne bih zatrpavao forum ni mnostvom tema) i svestan sam (sto sam i sam naveo) cinjenice da Zeppelin (ili Yema) nije mikrobrend, ali za jednog nepoznavaoca horologije oni to jesu. Bas svako zna za Rolex, Omegu, Seiko, Longines(...) svako sa iole poznavanja "opste kulture" makar je cuo i za Patek, JLC, Zenith, (...) ali ipak moras bar malo uci u materiju da bi saznao za Yemu, uprkos bogatoj istoriji. Zasto je tako? Pomalo i zato sto nema ovlascenog dilera kod nas, pa ga neces videti u izlogu, pomalo i zato sto je bio izvestan broj godina zaboravljen, ponajvise mozda zato sto sa povratkom na trziste nije povratio i staru slavu i ipak je ostao u nekim okvirima opskurnog brenda i to je velika steta.
    Zato sam i mislio da "okupimo" te opskurne, odnosno da se pojedinci sete po nekog brenda i o njemu stogod kazu. I ja sam dugo bio jedan od onih, vise puta spomenutih, koji citaju forum iako ne ucestvuju u istom, a tek od skora malo intenzivnije ucim o horologiji. I zato znam koliko zastrasujuce moze da deluje sarenolikost ponude u kojoj ne umes da razaznas zito od kukolja i gde mozes da verujes da je samo onaj za koga si mnogo puta cuo nosilac kvaliteta, nasledja, itd.
    A da malo razmrdamo vijuge i velikim znalcima pomenuo sam Debethune kao primer, pa i svaki doprinos u ovom polju nezavisnih high end proizvodjaca je dobrodosao.

    Hvala i Piksiju i SrdjanRu na doprinosu, mada bi bilo super ako bi imali volje jos koju rec sa nama da podele o ovim satovima, jer mi je ideja bila prevahodno argumentacija zasto je neki mirkobrend zasluzniji da se nadje na listi ispred nekog drugog.

    Ja ne znam puno (pa mi je glupo da pisem) a i ne posedujem ove satove, ali recimo o Dan Henriju bih rekao da je lepo profilisan brend, koji nudi iskljucivo vintage dizajn i to tako da je svaki model obelezen godinom kojoj dizajnom pripada. Takodje interesantno je da je osnivac brenda veliki kolekcionar vintage satova. Medjutim kako je ovo marketinski adut ovog brenda, ja bih rekao da je donekle i nedostatak-avaj, opet dilema o originalnosti, ali sam listao i njegov sajt na kojoj je predstavljen deo kolekcije i mogu reci da su DanHenry satovi jednako preslikani kao Steinhart, samo ne direktno od Rolexa, vec raznih modela. Druga stvar koja mi istinski smeta jeste sto su uglavnom kvarcni mehanizmi. Ako bih i ostavio po strani upitnost kvaliteta istih (jer ipak govorimo o jefitnim satovima, ergo ni kvarcevi u njima verovatno nisu high end), pa cak i dilemu da u tom cenovnom rangu i malo visem ima dosta ponuda automatika, prevashodno mi smeta sto taj vintage dizajn ne korespondira sa kvarcnom tehnologijom.

    Sto se Sternglasa tice, deluju kao klasican kickstarter projekat, uspesno baziran na vecito svezem bauhaus dizajnu. Zasto kazem klasican kickstarter-sudeci po navedenim cinjenicama na sajtu delovi "nepoznatog" porekla se sklapaju i salju na QC u Hamburg (bar nesto je nemackog porekla) i zato sto mi neprestano izlecu njihove reklame po drustvenim mrezama (sto mi je cesto alarm da nesto ne stima). Ipak, meni licno prelepi satovi, a veliku pocast dajem cinjenici da prave razlicite velicine, a ne da se kao mnogi vezuju za trendi 40+ precnike.


    I jos da dodam, (posto je tema uveliko off, a verovatno se nikada nece vratiti) da je bezbijeva opservacija o IWCu zanimljiva, ali verovatno govori dosta upravo o puno-puta-pominjanoj cinjenici da je Rolex na svakom planu majstor marketinga, pa cak i kada se govori o replikama i omazima, uvek se najpre i jedino pominje bas Rolex. S druge strane uzeti kazaljke Seamstera nije isto kao i napraviti oblik kucista, dizajn cifera, oblik bezela, i kompletno ceo sat identicnim. Eto, bas ta pojava narandzaste kazaljke, koju kako kazes mikrosi koriste kao da druga ne postoji, me navodi na razmisljanja o tome ko pomera granice i trudi se da ne bude samo copy-paste u svetu mirkosa.

    I ne mora samo pitanje dizajna da bude sporna tema kod mikro proizvodjaca. Mene jako frustrira cinjenica da se ne moze uci u trag proizvodnji ovih satova. Nemamo ni koncezus sta je swiss made, sto je vrlo striktno definisano, a kako onda da znamo sta znaci kada jedan proizvodjac poput gorepomenutog Le Forbana ne stavi made in france, vec assembled in Paris? Ima li uopste ovakav natpis bilo kakvu tezinu? (ok, kapiram da podrazumeva ukljucen neki rucni rad u sklapanju sata i to u ne jeftinom francuskom okruzenju, ali sta zapravo znaci assembled).

    Oprostite ako sam konfuzan, mozda ideja da se obuhvate razne kategorije proizvodjaca nije dobra. Ako cemo biti produktivniji mozemo ipak da se fokusiramo samo na mirko brendove, ali super bi bilo da budu zaista vredni pomena, uz neko licno iskustvo, ili bar stav, jer u suprotnom google za delic sekunde izbaci stotine spiskova mikrobrendova, ali mi se cini da su to genericke liste, cesto prepisane jedne od drugih, a neretko i sponzorisane. Ovde znam da ima mnogo onih koji bi svasta mogli reci o opskurnim satovima, cak iako je Seiko ili Rolex centar njihove paznje i fascinacije.

  9. #9
    Član
    Član od
    25.2.2020.
    Poruke
    129
    Lajkovi
    402
    Reputacioni uticaj
    30

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Citat bezbi kaže: Pregled poruke
    Ne znam da li je iko na forumu nekada rekao da ne bi dao pare na neki El Primero ili Speedmaster, bilo da ima para ili ne.
    Davoreb, da li bi dao, da mozes, 7500e za neki od Zenith elPrimero modela? Ja iskreno bih.
    E da, na ovo sam preskocio da odgovorim. Siguran sam da nikada nisam pominjao Rolex u duhu cene i spremnosti da dam novac. Bio Rolex ili Zenith trenutno mi se cini neprihvatljivim dati 7500E za bilo koji sat (napominjem trenutno, jer do pre godinu dana sam mislio da je sve preko 200E mnogo, a danas neretko uhvatim sebe da opravdavam cenu sata od 1500E. )

    E sad, kad bih bas morao da dam necije tudje novce sebi za sat i da me neko pita: Rolex ili Zenith mislim da bih rekao Zenith, ali to je vec detaljna elaboracija koja previse skrece sa teme. A ako bih birao, najradije bih kao sto si i sam naveo u predjasnjem postu izabrao 5 satova za tu cenu umesto jednog, ili ako ne 5, onda bar 3.

  10. #10
    Stariji član
    Član od
    8.5.2017.
    Poruke
    1.934
    Lajkovi
    13299
    Reputacioni uticaj
    403

    Određen forumom Re: Micro i manje popularni brendovi

    Davore,

    Jedno lično zapažanje u vezi sa tobom. Izuzetno mi je drago, što se na forumu pojavio član, koji je u samo dva meseca pokrenuo nekoliko odličnih tema, koje su i neke ozbiljnije pratioce scene naterali, da malo protegnu moždane vijuge i da pokrenu prste na tastaturi u petu brzinu. Kod svega, izuzetno cenim način na koji vučeš zaključke iz gradiva, za koje je očigledno, da dolaze iz vlastite glave. Sviđa me se to, što ideš u širinu ali istovremeno se ne libiš, da zagaziš i u dubinu materije. Opservacija o Dan Henry vintage dizajnima u koje ugrađuje kvarčne mehanizme, što je zaista neprirodan spoj, je samo jedan primer odličnog ulaska u horološku zamku, kakvog ne bi očekivao od svežeg člana foruma, koji usput sebe proglašava neveštim poznavaocem. Napravljen si od pravog materijala i nadam, se da ćeš nastaviti ovim putem. Biće mi veliko zadovoljsvo, kada ću u bliskoj budućnosti javno zatražiti tvoje mišljenje o određenoj problematici.
    Isto se tako nadam i veselim daljem putu kolege Bezbija, koji se aktivno i kvalitetno uključuje u debate, sadržajnim informacijama nudi pomoć ostalim članovima i vanjskim pratiocima foruma. Forumu su potrebni ovakvi doprinosi i bilo bi lepo, da i ostali članovi što češće javno dele svoje stavove.

    Što se same teme tiče - ne smatram sebe dovoljno dobrim poznavaocem modernih mikrobrendova, da bih mogao kvalitetno, da se uključim u debatu, pa ću biti slobodan, da dam nekoliko ličnih zapažanja, do kojih sam došao u svim ovim godinama praćenja horologije.

    Ne verujem, da u segmentu mikrobrendova iz kojeg želiš, da izvučeš temeljne zaključke, postoji brend, koji je na tržište izašao sa vlastitim mehanizmom. Ovom tematikom se članovi ovog foruma premalo bave i uvek se nekako nalazi u drugom planu ali to je najteži, najsloženiji, najzahtevniji, najskuplji i ujedno najneizvesniji deo cele priče. On zahteva najviše vlastitog znanja, najviše strpljenja, najviše vremena i najviše finanskijskih resurza. Posebno, ako se radi o hronografu. Uzmimo samo primer jednog velikog Breitlinga. Razvijanje In House mehanizma, automatskog hronografa B01 je trajalo 6 godina i finansijski je toliko iscrpelo brend, da još i danas nemaju dovoljno rezervi, da bi se latili razvijanja jednostavnijeg mehanizma sa funkcijom day, date. Zato su se udružili sa Tudorom i u zamenu za pomoć kod razvijanja njihovog hronografskog mehanizma dobili pravo na upotrebu Tudor In House date kalibra, kojeg brendiraju kao Breitling B20.
    Ili gore spomenuti Rolex. Kada su u početku '90 godina ušli u krizu sa obezbeđivanjem dovoljnih količina Zenithovog El Primera i pojavom prvih redova za čekanje na Daytonu, bili su prisiljeni, da konačno i sami pristupe izradi vlastitog hronografa. 4130 se kuvao dugih osam godina i odneo je ogromno novaca ali zato sve vraća u desetorustrukim kamatama. Čak i 20 godina nakon nastanka, to je još uvek moderan mehanizam sa 72 sati rezerve snage. Pošto si napomenuo, da je Rolex najveći majstor reklame...u pravu si, ali mnogi to mešaju sa namernom manipulacijom. Rolex radi sa najnižom profitnim stepenom u luksuznom razredu ali je to Hans Wilsdorf elegantno rešio oblikovanjem preduzeća sa atributom dobrotvorne organizacije, koja je izuzetno aktivna na ovom polju ali je zato oslobođena velike doza poreza na promet u Švajcarskoj. Rolex se nikada nije previše bavio prestižnim takmičenjima na raznim svetskim sajmovima. Hans je lepo rekao: "Sve te pehare i diplome brzo prekrije prašina i zaborav ali prenošenje poztivnih utisaka i iskustva uvek ostaje u životu među ljudima". Uglavnom, potrebno je zaista duboko zagaziti u njihovu istoriju, načinu delovanja i organiziranost, da bi se došlo do prave slike ovog brenda. Pošto sam se poslednjih deset godina dosta pomno bavio događanjima oko Roleksa, mogu reći, da su se mogli slobodno nazvati i Festina. Jer ne postoji brend u celoj istoriji, kome značenje pojma Festina (žuri polako) ne priliči bolje nego Rolexu. Sve se radi polako ali maksimalno pomno, detaljno i precizno.
    Upravo ovaj najsloženiji deo horologije mikrobrendovima oduzima onaj najznačajniji deo revolucionarnosti, koju su posedovali nekadašnji mikrobrendovi u periodu od 1880 do 1970 godine. Nisu u pitanju samo finansijska sredstva, nego pre svega i nedostatak ogromnog znanja, koje je za to potrebno i koje su nekada imali osnivači današnjih velikih imena horologije. Danas prilikom osnivanja satnog brenda nije potrebna diploma iz časovničarskog znanja, što ranije nije bio slučaj.
    Naravno ako u pojam mikrobrendova uključimo današnje nezavisne časovničare, koji su navedeni u mojem ranijem postu u ovoj temi onda dolazimo do potpuno drugačije slike. To su pojedinačni genijalci, koji za razvijanje vlastitih kalibara ne troše milione, jer sve rade ručno. Prilikom razvijanja kalibara ne razbivaju glavu detaljima, kako sniziti buduće troškove produkcije standardiziranjem pojedinih delova mehanizma modernom hardwareu, koji bi masovnom proizvodnjom umanjili troškove produkcije i time prilično ispunili tu rupu bez dna.

    Nakon svega navedenog, ne sme, da nas čudi činjenica, koju si naveo u primeru Le Forbana i njihovim potpisom na satu Assembled in Paris, umesto Made In France.
    Made in France standard zaheva, da je najmanje 45 % vrednosti sata nastalo u Francuskoj i da je najmanje 45 % sastavnih delova mehanizama nastalo u Francuskoj. Kupovinom Miyota mehanizama ne ispunjuju taj osnovni zahtev i zato im jedino preostaje navedba Sastavljeno u Parizu, pošto se samo na taj način mogu ograditi od sumljivog kineskog porekla vlastitog proizvoda.

    Nisam razumeo, da nemamo koncezus oko Swiss Made standarda. Ne treba nam nikakav sporazum oko toga. Sadržaj ovog standarda ne dopušta nikakve teorije zavere, kojima se u čitavoj regiji, veoma rado poslužujemo. Nadam se, da će takvih slučajeva u budućnosti biti sve manje i da će pojam Originalnost u ovoj našom geografskom okruženju jednog dana u ljudskoj svesti konačno dobiti ono pravo značenje i vrednost i da se nećemo više pravdati onom starom: ako državu vode oni koji su neorginalni, zašto bih onda to bio i ja.

    Što se tiče Yeme. Kada je Henry Louis Belmont otišao u penziju (1982 godine), brend je preuzeo njegov sin Henry John Belmont. Na žalost, sin je u sebi nosio više srce menadžera nego časovničara, koji bi dušom stajao iza očeve zaostavštine. Zato je Yemu prodao finansijskom fondu Matra i zazima mesto izvršnog direktora kod Jaeger-LeCoultre-a, da bi 15 godina kasnije postao član upravnog odbora giganta - Richemont Group.
    Kada je Yema prešla u vlasništvo Matra grupe, godišnji obim proizvodnje je iznosio ogromnih 2 milona satova i u to vreme je nosio epitet jednog od vodećih evropskih proizvođača. Ali Matra nije znala, da se nosi sa ovako velikim zalogajem i 1988 godine Yemu prodaje Seiku. Seiko nije ništa pametno uradio i nikada mi neće biti jasno, zašto je ušao u ovaj transfer. Niti je uložio ni jedan Yen u Yemu niti je iz nje ništa izvukao. Umiranje brenda je trajalo 16 godina, sve dok u igru ponovo ne stupa domaćin Eric Beckensteiner i Yemu ponovo vraća na život.
    Pošto je u srcu onaj pravi pripadnik scene, uzima kredite i nakon 4 godine razvijanja Yema dobija In House kalibar MBP 1000, sa 31 rubinom, frekvencijom 28.800 b/h i 40 satom rezerve rada. 2009 godine dobijamo reizdanje legendarnog modela Superman, sa ovim kalibrom.
    Iako je sat postao pravi komercijalni hit, pre svega u Francuskoj i Italiji, razvoj mehanizma je u konačnom obračunu oduzeo brzinu i snagu daljeg puta brenda, što ga primorava, da u buduće modele ugrađuje ETA. Ali ipak brend je na pravom putu i reizdanjem legendarnih modela sve više ljubitelja satova na osobnim PC, ponudu Yeme svrštavaju pod Favorites.
    Poslednja ispravka: Haifisch23 (2.5.2020. u 20:04)
    dule bg, bnovica, boing and 1 others like this.

Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja

Bookmarks sajtovi

Vaš status

  • Ne možete postavljati teme
  • Ne možete odgovarati na poruke
  • Ne možete slati priloge uz poruke
  • Ne možete prepravljati svoje poruke
  •