143Likes
-
Re: Omega x Swatch kolaboracija
Shvatam, da si ljut na politiku Swatch grupacije ali nema potrebe za takvim preterivanjem. Swatch grupa ove satove prodaje po ceni od 250 €, a ne po 1500 €. Osim toga, prilikom lansiranja modela su vrlo jasno najavili, da će uskoro poći On Line prodaja i time razumnim kupcima dali na znanje, da nema potrebe da budu žrtve preprodavača. Ne verujem da je grupacija moralno odgovorna za usijane glave nekih, kako će se na kraju ispostaviti vrlo malog broja u usporedbi sa ukupnim brojem prodanih satova, koji su ih višestruko preplatili.
Već sam pre neki dan pisao, da je Omega brend, koji je svoju zadnju samostalnu poslovnu odluku doneo davne 1932 godine. Otada je uglavnom pretežno samo brend i vrlo malo pravi proizvođač u fizičkom smislu te reči. Ne verujem, da postoji veliko ime današnje horologije, koje bi samo od sebe pristalo, da mu se naziv i logotip nađu na satu takve vrste, kao što je to swatch. Iako je odluka vodećih u vidu ovakve vrste koloboracije dva brenda na prvu potpuno suluda, ona je na žalost i logična u doba u kojem živimo.
Na kratak rok su postigli sve ono što su želeli. Dignuli su brend Swatch iz status quo dremeža i ono daleko važnije - pokazali su svu moć imena Omega. Svi znamo, da bi plemenitiji oblik ovakvog "homagea" izgledao samo sa sadašnjim dizajnom ali bez potpisa Omega, da bi ti modeli pokupili mnoštvo simpatija ali bi ostali svetlosnu godinu daleko od eksplozije na tržištu, kojoj sada svedočimo. Moć naziva Omega su pokazali u trenutku, kada se na sceni digla prilična prašina oko toga, da ih je Cartier nakon dugog niza godina prestigao na drugom mestu po vrednosti godišnje realizacije. Iako se radi o sasvim dva različita efekta (Cartier je to postigao zahvaljujući preskupim kvarc satovima, koje imućnije dame shvataju kao dopunu nakita) u javnosti su počela, da se postavljaju pitanja, šta se dešava sa Omegom i da li je još uvek na pravom putu.
Na ovaj način su poslali više nego jasan odgovor - Omega je i te kako živa. Na kratak rok - win win situacija. Ipak, namerno sam napisao: na kratak rok.
Naime, kada su novi satovi bili najvljeni, bilo je ogromno komentara, da Omega ovako komunicira sa mladom publikom i da će mnogi od njih u budućnosti, poučeni istorijskim dostignućima brenda, poseći po njihovim satovima. Vrlo moguće ali lično, nisam baš toliko siguran. Verujem, da će se naći priličan broj onih, koji će se možda upitati: da li je ovo zaista brend od poverenja, kada mu se naziv i logo nađu na ovakvom satu? Mišljenja sam, da se ovaj potez može kao bumerang sa velikim bolom vratiti nazad. Istorija je već pokazala, da kada su veliki brendovi pokušali, da nađu što širi broj kupaca, nisu baš slavno završili. Setimo se samo Favre Leuba, koja je svoj ugled rasprodala, kada su u Indiji svoje satove približili i segmentu sa slabašnom kupovnom moći i prodavali ih u desetinama miliona komada. Kada su počeli YU tržište opskrbljivati sa satovima na kojima su danovi u nedelji bili označeni sa PON, UTO, SRE, ČET, PET, SUB, NED i takmičili se sa Omikronom i Darwilom, već je bilo prekasno.
Pogledajmo samo kako se Grand Seiko teško uključuje u visoki luksuzni razred, jer mu politika matičnog brenda sa motom Seiko u svaku kuću, stvara ogromnu marketinšku štetu i satovi, koji kvalitetom zaslužuju puno više od 35.000 prodanih primeraka godišnje, završavaju uglavnom na rukama wis-ovaca. Areola velikih mora biti ovenčana nedostižnosti i povlašćenosti pojedinca, da to može sebi priuštiti. Kada se to jednom razvodeni, nema povratka. I to može jednom dana biti problem Omege. Šta bi bilo sa Pink Floyd, da su počeli svirati na svadbama i vašarima? Ali, želim da verujem, da je Swatch Omega jednokratna i jedinstvena saradnja i da se kao ljubitelj i poštovalac brenda nadam, da se ovo više neće ponoviti.
Zato sve ovo razumem, kao neku vrstu eksperimenta, koji je stvorio izuzetan kratkoročan hype, koji će se vrlo brzo umiriti. Ovi satovi će se nositi preko leta i ljudi će ih uglavnom voleti. Naravno, to stvaranje hype je bila izvesna manipulacija ali je ne shvatam u negativnom smislu. Ipak je Swatch grupacija igrala sa otvorenim kartama. A i cene tih satova, ipak se radi o hronografima sa G10.212 mehanizmom, nije baš nešto, da bi se kupac osećao pokradenim. Mnogo manje nego limitirani Seiko sa 4R36 za 750 € ili limitirani model Oris u "samo" 3000 komada, dok ukupna godišnja proizvodnja ovog brenda iznosi oko 30.000 satova.
[QUOTE=Senecus;278030]
Ovi satovi nemaju apsolutno nikakve veze s omegom, osim loga koji su otisnuli! Ovo mi je isto kao da Volkswagen grupa na Skodu Fabiu stavi logo Bentleya i onda prodaje ta kola za 250 000 evra ...
Poslednja ispravka: Haifisch23 (1.4.2022. u 16:33)
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi