-
Micro i manje popularni brendovi
Nigde na forumu nisam naišao na temu koja se tiče samo mikro brendova, a verujem da bi im se mogao posvetiti ceo segment foruma.
Znam da je na ovu temu večita dilema krađe dizajna, upitnost kvaliteta produkcije, nedostatak horološke vrednosti, itd. Zato sam mislio da bi bilo zanimljivo i korisno okupiti na jedno mestu sve mikro brendove koje smatrate respektabilnim, bilo da je u pitanju kvalitet izrade, dobra profilisanost ponude, ili neka peta stavka zbog koje ih cenite.
Takodje bih posebno voleo da uvrstimo i proizvođače koji nisu kickstarter sklapači, već imena koja imaju istorijski značaj i tradiciju, ali su u neko trenutku posustali i nikada nisu dosegli veličine čuvenih brendova. Dakle od Bell & Rossa, preko Squalea, Yeme, do Christopher Warda, a posebno oni manje poznati...
Bilo bi lepo i da ne ulazimo u polemiku o omažima (Steinhart - STOP :D) nego da svako doprinese imenom za koje misli da vredi, a dobrodošlo je i poneko obrazloženje zašto, okolnosti proizvodnje, kratak istorijat, štogod. I fotke bi bile kul kao vizuelni doprinos:questionmark:
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Osim filozofiranja, ne mogu doprineti temi. Sinoc sam malo guglao o brendovima, koji u svoje satove ubacuju Miyotin 9015, ispostavilo se da trenutno to radi preko njih 20. To su sve neki mikro brendovi kao sto je https://www.borealiswatch.com/ , nas clan je pre nekoliko dana kacio njihov sat, proizvodjac je ocigledno dobar. Ako se pretraga prositi na Seikove NHxx mehanizme, dobije se jos 30njih, a o Miyoti 82xx da ne pricam, brendova milion. E sad u mnogo slucajeva je prica suplja, to je isto kao da kupis na Aliju kuciste za Unitasa i ti spakujes sat, znaci dobijes jedno veliko nista, tj noname sat sa losim kucistem i narukvicom. E sad, koji se od svih tih proizvodjaca istice kvalitetom- nemam pojma. Evo na ebayu imaju dress satovi sa 9015 za manje od 100dolara, gde samo 9015 kosta 80tak. Verovatno postoje i mnogi brendovi koji zele da se probiju kvalitetom a ne mogu, niko ne zna za njih. Onda su tu i homage proizvodjaci kao sto si pomenuo Steinhart, koji su se setili da kopiraju top modele, pa su se tako istakli, sad moze da rade sta zele. Ono sto znam je da ima mesta za kvalitet, samo treba pazljivo izabrati Brend. A siguran sam da mnogi mogu napraviti dobar sat, jer ako postoji na 10tine ilegalnih nepoznatih fabrika koje prave tako dobre i kvalitetne kopije nekih satova (svidelo se to nama ili ne), da eksperti moraju da otvaraju mehanizam da bi utvrdili verodostojnost sata, a pritom moraju imati isti original sat kod sebe da bi imali sa cim da uporede, i to sve za 200-300e koliko kostaju te iste kopije, zasto onda ne bi postojali legalni mikro proizvodjaci koji prave dobre, svoje satove za vise od gore pomenutih 300e. Ono sto je ocigledno da imaju pola posla uradjeno, mogu da biraju od 5vrhunskih jeftinih mehanizama koji da ugrade.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ugradjuju se i STP mehanizmi, Eterna je napravila modularni mehanizam iskljucivo za microse.
Osim gore navedenih katalog satova imas hrpu originalnih proizvodjaca.
G.Gerlach mi prvi pada na pamet, Sternglas, NHT/Lew and Huey, Farer i pioniri Benrus sa Megalodonima. U Sloveniji imas Haldor.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
HALDOR
Firma registrovana u Sloveniji u Portorožu,a navodno se sat sklapa u Švajcarskoj.
HALDOR ABISSI
https://i.postimg.cc/L6xq918S/Haldor-Abissi-watch-1.jpg
HALDOR ARMIS
https://i.postimg.cc/W4yNCG8W/HALDOR-Armis-03.jpg
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Inace ovdje:
http://www.fullswing.com.hk/
Se pravi dosta kucista za vecinu microsa.
Na AliExpress mozes naruciti lot vec od 100 komada tipskih kucista (sub, Pam, pilot, field) sa mehanizmom po zelji i dizajnom diala po zelji. Posaljes logo u vektoru, narucis boju, vrstu lumea, narukvicu, staklo, uplatis avans,izdaju ti racun na tvrtku. Cak posalju besplatni prototip.
Haldor ima kinesko kuciste, jedinice dolaze sklopljene sa ETA unutra, samo finalna inspekcija se radi u Svicarskoj. Mehanizam i QC je dovoljno za swiss made oznaku.
Ako hoces specificno kuciste, platis vise. Na 1000 jedinica razlika je par dolara po komadu.
I nemas copyright na isto.. pa se tvoj originalni dizajn pojavi kao jeftini knock-off
Bila je drama prije desetak godina sa Koboldom. Imali su diver sa ETA mehanizmom koji se prodavao za 1000 dolara a Borealis je imao isti takav sa Miyotom za 200.
Doduse veca afera je bila sto je gazda Kobolda optuzen za pedofiliju...
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
sin.er kaže:
Haldor ima kinesko kuciste, jedinice dolaze sklopljene sa ETA unutra, samo finalna inspekcija se radi u Svicarskoj. Mehanizam i QC je dovoljno za swiss made oznaku.
Zar nije malo vise potrebno za swiss made? valjda mora i sklapanje da se vrsi u svici? i kako ETA bude sklopljena u kucistu u Hongkongu?
Citat:
sin.er kaže:
I nemas copyright na isto.. pa se tvoj originalni dizajn pojavi kao jeftini knock-off
Bas zato sam mislio da pitam za koje manje proizovdjace se odgovorno moze reci da su kreatori svojih satova? Ne nuzno da imaju kompletna proizvodna postrojenja (to nemaju ni neka veca imena), ali da ne stancuju tako genericke satove...
Moram spomenuti da me je ovaj link me je inspirisao na temu: https://www.youtube.com/watch?v=HRjBZZto0Ts
Ok, De Bethune je presao igricu nekoliko puta na expert modu, ali mozda ima i drugih blizih nama smrtnicima, koji nisu zvucno ime, ali se mogu okarakterisati originalnim... Zato sam spomenuo CW na pocetku.
Takodje mozda nije korektno stavljati ih u isti kos, ali meni jos interesantnije deluju imena koja imaju istorijske temelje, ali ih je kvarc (ili nesto drugo) pojeo dok ih hiperraznovrsnost XXI veka nije povratila u zivot. E sad, koliko su sada te firme reprezentuju staro nasledje?
Spomenuo sam Squale, o kom ima i na forumu cela lepa tema. Rekao bih da i uz previse iskoraka u omaziranje tudjih satova, dovoljan je 1521, sa pripadajucim nasledjem da kazemo "ovo je pravi squale". Tu je onda Yema, koja takodje zivi na staroj slavi svojih predjasnjih modela, ali je vise nego legitiman brend. Nedavno sam ovde citao i o LIP-u, takodje svasta vec pise po forumu pa da ne ponavljam tudje reci, ali bez sumnje zanimljiv brend, kom bih zeleo da vrati staru slavu.
A onda naidjem na ovo: https://leforbansecuritemer.com/en/la-genese/ Navodno jos jedan vintage brend koji je oziveo, e sad da li im je za verovati, ja nigde nisam nasao sem njihovog promo materijala pricu o starom Le Forbanu... :confused:
I moram priznati da bih znacaj pridao i kada su mikrobrendovi dobro profilisani. Recimo koncentrisali su se na proizovdnju divera, ili imaju samo 2-3 modela... Tada mi deluju malo "iskrenijim" nego ako za svaciji ukus imaju po 2-3 recepta.
A ima i dosta mikrobrendova koji su hvaljen na sve strane po forumima, YT, itd. ali mi se nekako cini neopravdanim, odnosno rekao bih da je vise posledica dobrog marketinga, nego stvarne vrednosti. Evo ovaj NOVE nigde nisam nasao sem na ovom forumu, kada ga je sin.er predstavljao, a do jaja originalno izgleda.
Citat:
sin.er kaže:
Doduse veca afera je bila sto je gazda Kobolda optuzen za pedofiliju...
:lol::blink::lol::blink::lol:
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ne mora se sklapati u Svicarskoj. Samo finalni QC i vise od 50% sata mora biti swiss made.
Oko imena je isto zanimljiva prica.. ime se moze prodati kad istekne pravo na patent.
Omikron je kupio konglomerat iz Hong Konga i sklapa satove. Genericko off the shelf Ali.. Omikron logo je gore.
Invicta i Festina su bili 60 ih swiss brendovi. Na bayu mozes naci vintage Invicte.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Od pre par godina važi da mora da bude preko 60% swiss made, da bi nosio takav naziv.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Najmanje, što možemo uraditi je to, da dajemo verodostojne informacije a ne neke opšte insuinacije.
Definicja Swiss Made:
Here are the criteria as of January 2017:
- The movement is cased up in Switzerland,
- The movement is Swiss,
- The manufacturer carries out its final quality control inspection in Switzerland and should bear a ‘Swiss Made’ label
- For ‘Swiss Made,’ the watch’s production cost (as a whole) must be Swiss-based and should comprise at least 60% in total; however, if it is a mechanical Swiss watch, there should be at least 80% of the production cost that is connected to the operations conducted in Switzerland.
- For the Swiss made quartz, the cost of production should reach 60% and must be generated in Switzerland.
- Moreover, it is clearly specified that the technical development of a ‘Swiss Made’ and Swiss watch movement must occur in Switzerland, including the smartwatches.
Obratiti pažnju na prvu tačku:
The movement is cased up in Switzerland
i takođe na razliku o udelu ukupnih troškova proizvodnje sata, kod kvarca (60 %) i mehaničkih satova (80 %)..
Ne radi se samo o troškovima nego i o mestu nastanka sata.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Tisell Marina Diver.
Nekom je ovo dobra kupovina, nekom kopija, nekom homage, nekom kradja i sl. Ja sa tim nemam problema vec samo sa replikama.
Za oko 280€ koliko kosta jedan ovakav model dobijate sat sa safirnim staklom, keramickim bezelom, Myota 9015, bgw9 luminacija, 200m vodootpornost, narukvica sa mikropodesavanjem, rezerva snage 40-ak sati...
Satove nosim cesto u rotaciji tako da skoro nikada mi ne padne na pamet da proverim koliko ide u +-, ako i ide onda je to koju sekundu dnevno. Za ulozeni novac odlicni satovi.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...dd120861e1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...89a8589113.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fd23c2c7a4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f440a5f680.jpg
Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ovo nije tema o legalnim prevarantima tipa Steinhart, Tissel i sličnih Copy Paste herojima, nego o mikrobrendovima, koji čak i u XXI veku u sklapanje satova ulažu i nešto svoje. Ako ne ništa drugo, onda makar u vlastitim idejama na području dizajna.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Micro i manje popularni brendovi.
Dakle citiram, "i manje popularni brendovi".
Tisell mislim da to jeste, manje popularan brend, a za Steinhart se slazem sa tobom i ne slazem. Dosta je poznat, dosta kritikovan, dosta hvaljen... Ja recimo bih bio prezadovoljan sa Ocean One 39 GMT Blue/Red na Jubilee narukvici jer izvorni model tesko da cu biti u stanju ikada kupiti. Tako da se ne bih libio te kupovine.
A donekle razumijem i tebe i tvoj odnos prema tim satovima ali nismo svi u mogućnosti nositi Rolex, Omegu, Zenith...
I tu da stanemo jer nas je kolega zamolio da ne ulazimo u ovu polemiku koju je tesko zaobici kada je rijec o ovakvim temama. :thumbsup:
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
Elvedin kaže:
I tu da stanemo jer nas je kolega zamolio da ne ulazimo u ovu polemiku koju je tesko zaobici kada je rijec o ovakvim temama. :thumbsup:
Hvala, lepo bi bilo da ne upropastimo bar neku temu ovom polemikom.
Moram priznati da mi je Tisell prvi uz Steinhart pao na pamet pri pominjanju copy-paste modela, sto ne govori apsolutno nista o mom stavu prema ovim satovima, vec upravo ukazuje na motiv pokretanja ove teme. Naravno, najpozeljnije je da svako iznese misljenje iz prve ruke, i ti si to i ucinio gornjim postom, stoga hvala za doprinos. S druge strane cini mi se da je neko opste shvatanje mirko brendova na nivou poimanja steinharta ili tisella, pa ko voli-ko ne voli, a zapravo je nepregledan broj onih koji se drze biznis plana zvanog mikro-brend (ponovo uz napomenu da ne mora nuzno da se uklapa 100% u definiciju mikrosa).
Voleo bih da cujem ima li tu mesta jos nekim imenima i zasto. Da je cena ispod 300$ dobra ili je miyota 8215 izdrzljiv, jeftin mehanizam - to vrlo dobro znamo. Ono sto mnogi poput mene ne znaju, a s druge strane ovde ima sjajnih znalaca koji bi nas uputili, jeste koji to proizvodjaci nisu zvucno ime Svajcarske, Japana, Rusije, ali imaju to nesto svoje-bio to originalan dizajn, bio to in-house mehanizam, istorijsko nasledje, godine postojanja, biznis plan, statijaznam sta.
Ja sam, na primer, na forum dosao raspitujuci se za Zeppelin satove, i ne bih se ni uclanio da nisam morao da postavim podpitanje, obzirom da sam u 2 razlicite teme procitao 2 oprecne informacije: na jednom mestu je neko, ponesen dobrim marketingom brenda (a i oficijelni distributer za Srbiju - Bomar, daje netacnu informaciju), rekao da je to brend sa stogodisnjom tradicijom, iako PointTec postoji od kraja 80ih, a Zeppelin kao brend tek od pocetka 2000ih. Iako se PointTec danas (verovatno jednako vestim iskrivljenjem istine) predstavlja kao jedan od najvecih nemackih proizvodjaca satova, ja bi ih rado uvrstio u ovu temu jer mislim da su daleko od poznatog imena, cak i za nemacke satove, a imaju dovoljno autentican i jos vaznije vrlo profilisan dizajn, sirok raspon mehanizama (uglavnom mehanicke Miyote i kvarcne Ronde) i koliko-toliko istorijsku pozadinu.
Ja spadam u one koji nemaju (a i da imaju, nisam siguran da li bih hteo) da izdvoje petocifrene kolicine deviza za sat, i bas zato bih vise voleo da saznam sta u nepreglednoj ponudi postmodernistickog globalnog sela moze da bude alternativa Seiku, Citizenu, pa sto da ne-i Tissotu, Hamiltonu, itd.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
https://www.deepbluewatches.com/
∆mislim da ga neko i ima na sajtu
Sub je prelep sat, verujem da se i deca lepe za one Ice satove zbog izgeda, mnogi od njih i ne znaju odakle taj dizajn. Haifisch je u pravu za ovo sto se tice dizajna, svaki bolji brend ima svoj dizajn za diver, bio to Iwc Omega Certina ili Citizen, svi imaju svoj fazon i svaki diver je prelep . Sa druge strane ni jedan mikro brend nema onaj svoj diver da se odusevis klasik izgledom.
Ne treba gledati krivo ljude koji zele homage, nisu svi isti, nemaju svi isto, nisu svi isti zaljubljenici u satove, ni ja ga ne bi nosio, al da mi neko da 8400e za sat kupio bih 5 odlicnih satova
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Kolega Elvedine,
Pokretač ove teme je već u uvodu izrazio želju, da se u temi ne spominju takozvani homage satovi, kod čega je naveo primer Steinharta a svi na forumu dobro znamo, koji su brendovi, koji žive isključivo od kopiranja tuđeg rada.
Jednog ot tih si i ti uključio u temu.
Činjenica je, da taj brend živi isključivo od prodaje satova, gde kopiraju tuđi dizjan. Kao što sam napomenuo, to je sušta činjenica.
To, što tebi to ne smeta, to je samo tvoja lična percepcija, koja je odraz tvoje horološke kulture. To nema nikakve veze sa onim što kažeš, da nisu svi u prilici nositi Rolekse, Zenithe, Omege i ne znam šta još. Nisu svi u mogućnosti doći do diplome na univerzitetu, pa zato ne kopiraju tuđa diplomska dela i ne podvaljuju ih, kao svoja.
Na žalost i bez obzira na sve, ova tema ne može proći bez napomene ovakvih javnih falsifikatora, koji imaju tu sreću, da nisu sankcionirani. Baš oni zauzimaju najveći prostor na tržištu mikro brendova zagađujući okolinu i time sprečavaju prodor onih manjih, koji savesno ulažu u vlastiti razvoj i vlastiti dizajn.
Osim toga, pojam mikro brendovi je previše uopšten. Ne radi se samo o Heliosu, Fareru, Magrettu, Monti, MK II, Balticu, Zelosu, Eonu, Autodromu, Nodusu, Weissu, Ravenu; Mondiji i sličnim manje poznatim brendovima, već da ovde možemo svrstati i takozvane nezavisne High End proizvođače, koji su po svojoj strukturi mikrobrendovi ali časovničarstvu donose potpuno novu dimenziju: Christiaan Van Der Klaauw, Van Cleef & Arples, Vouitilainen, H. Moser & Cie, Alexander Shorokhoff, Christophe Claret, Parmigiani Fleurier, Carl F. Bucherer, Greubel Forsey, D. Dornbluth & Son i slični.
Usput, Yema je daleko od mikrobrenda. Možda, ako se gleda trenutno stanje, vraćanja na scenu. To je inače brend, koji je uz LIP bio najprodavaniji francuski brend. Već 1968 je obim prodaje dostizao 500.000 satova u 50 država širom sveta. Ne smemo zaboraviti, da su satove na tržište SAD izvozili pod nazivom LeJour.
Pointec bi takođe teško svrstali u mikrobrend. Njihovi Junkers satovi dostižu znatan deo ukupne prodaje satova u Nemačkoj a izvoze se u nešto više od 40 država na svih 5 konitinenata.
Ako bi Jemu i Junkers svrstavali u razred mikrobrendove, onda bi mogli 80 % ukupne svetske produkcije uključitii u tu grupu.
Možda bi bilo bolje ograničiti se na širem izboru manje poznatih imena, kao što su ranije pomenuti Haldor, Nove i imena koje sam naveo gore u ovom postu. To su brendovi, koji mesto pod suncem traže na onaj pravi način - sa vlastitim trudom i predstavljaju neku vrstu alternative modernom horološkom mainstreamu. Bar onoliko, koliko je ona u današnje vreme moguća.
Iz istorijskog konteksta, možda bi trebali ostati na nivou Aquastar, Aquadive, Jennny, Ollech & Vajs, Squale, Juvenia i sličnih, koji su horoloogiji znatno doprineli svojim novitetima.
Bilo bi isto lepo držati se činjenica i ne širiti poluinformacije, kao što je to bilo prethodno u slučaju Swiss Made standarda. Ovo čitaju i oni koji nisu članovi foruma i takve informacije mogu imati veliki uticaj prilikom traženja pravih podataka.
-
5 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Micro i manje popularni brendovi
Kad već Haifisch spomenu Le Jour, njihovi novi retro modeli su mi fantastični, što vizuelno, što tehnički! Evo par fotki novog Hamerheada i Vintage Divera.
Prilog 147932
Prilog 147933
Prilog 147934
Prilog 147935
Prilog 147936
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
Haifisch23 kaže:
Nisu svi u mogućnosti doći do diplome na univerzitetu, pa zato ne kopiraju tuđa diplomska dela i ne podvaljuju ih, kao svoja.
Mislis, cinjenica je da ne zivimo u istoj zemlji prijatelju.
Moju zemlju vodi par takvih ljudi, a ti zapeo o identitetu satova. :flapper:
Izvinjavam se moderatorima i kolegi Davoru koji je pokrenuo temu, ja sam stavio tacku ali kolega nastavlja dok ne istera svoje. :D
Obecavam necu vise. :thumbsup:
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Mislim da je tvorac teme zeleo da se u temi nadju i oni posrnuli brendovi sa istorijom, i oni koji su ostali mali, ali mislim da je prvenstveno zeleo da se okupe noviji mikro brendovi, za koje i sam kaze da se vezuje tema kopiranja, nedostatka istorije itd..ali je naglasio da ne bi zeleo raspravu oko toga(kao sto je kopranje ili nedostatak nekih ideja) vec samo licna zapazanja kao sto su dobar ili los kvalitet, odnos ulozeno dobijeno itd...bar sam ja tako shvatio.
Kad je vec pola teme u off-u, ono sto sam primetio oko ovakvih diskusija je to da se uvek vodi rasprava o tome da li je homage Roleksa dobra stvar ili losa, i da li Rolex skup ili jeftin. Nikad se nije potegla prica oko pilota Iwc koga svi kopiraju, ili oko narandzaste kazaljke od Seamastera1000m, koja je meni preruzna, a neki mikro brendovi se ponasaju kao da druga ne postoji... Ali ono sto je zanimljivo je da se svaka diskusija odnosi samo na Roleks. Ne znam da li je iko na forumu nekada rekao da ne bi dao pare na neki El Primero ili Speedmaster, bilo da ima para ili ne.
Davoreb, da li bi dao, da mozes, 7500e za neki od Zenith elPrimero modela? Ja iskreno bih.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Dan Henry ima lepih modela.
https://danhenrywatches.com/
Kolega Rus je imao 1970.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Za ljubitelje dres satova, Sternglas ima jako lepe,kvalitetne i cenovno pristupačne modele.
https://www.sternglas.com/
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
bezbi kaže:
Mislim da je tvorac teme zeleo da se u temi nadju i oni posrnuli brendovi sa istorijom, i oni koji su ostali mali, ali mislim da je prvenstveno zeleo da se okupe noviji mikro brendovi, za koje i sam kaze da se vezuje tema kopiranja, nedostatka istorije itd..ali je naglasio da ne bi zeleo raspravu oko toga(kao sto je kopranje ili nedostatak nekih ideja) vec samo licna zapazanja kao sto su dobar ili los kvalitet, odnos ulozeno dobijeno itd...bar sam ja tako shvatio.
Tako je. Nisam zeleo da apriori osudjujem i iskljucujem one koji se prvenstveno bave omazima, mada mislim da je trziste prepuno i drugih odlicnih brendova, kojima nije posveceno toliko paznje i kojima bih ipak dao prednost. Mi smo se nazalost odmah uhvatili i za Tisell i previse puta sazvakanu pricu o kradji ideja, ceni satova itd. Iskreno, voleo bih da procitam nesto vise i o "originalnim" mikrosima i o nezavisnim high end proizvodjacima, ali i onima koji nisu mali po kvantitetu, ali nisu zvucno ime.
Znam da pedantnom Haifischu to nije spojivo u jednu temu (mada ne bih zatrpavao forum ni mnostvom tema) i svestan sam (sto sam i sam naveo) cinjenice da Zeppelin (ili Yema) nije mikrobrend, ali za jednog nepoznavaoca horologije oni to jesu. Bas svako zna za Rolex, Omegu, Seiko, Longines(...) svako sa iole poznavanja "opste kulture" makar je cuo i za Patek, JLC, Zenith, (...) ali ipak moras bar malo uci u materiju da bi saznao za Yemu, uprkos bogatoj istoriji. Zasto je tako? Pomalo i zato sto nema ovlascenog dilera kod nas, pa ga neces videti u izlogu, pomalo i zato sto je bio izvestan broj godina zaboravljen, ponajvise mozda zato sto sa povratkom na trziste nije povratio i staru slavu i ipak je ostao u nekim okvirima opskurnog brenda i to je velika steta.
Zato sam i mislio da "okupimo" te opskurne, odnosno da se pojedinci sete po nekog brenda i o njemu stogod kazu. I ja sam dugo bio jedan od onih, vise puta spomenutih, koji citaju forum iako ne ucestvuju u istom, a tek od skora malo intenzivnije ucim o horologiji. I zato znam koliko zastrasujuce moze da deluje sarenolikost ponude u kojoj ne umes da razaznas zito od kukolja i gde mozes da verujes da je samo onaj za koga si mnogo puta cuo nosilac kvaliteta, nasledja, itd.
A da malo razmrdamo vijuge i velikim znalcima pomenuo sam Debethune kao primer, pa i svaki doprinos u ovom polju nezavisnih high end proizvodjaca je dobrodosao.
Hvala i Piksiju i SrdjanRu na doprinosu, mada bi bilo super ako bi imali volje jos koju rec sa nama da podele o ovim satovima, jer mi je ideja bila prevahodno argumentacija zasto je neki mirkobrend zasluzniji da se nadje na listi ispred nekog drugog.
Ja ne znam puno (pa mi je glupo da pisem) a i ne posedujem ove satove, ali recimo o Dan Henriju bih rekao da je lepo profilisan brend, koji nudi iskljucivo vintage dizajn i to tako da je svaki model obelezen godinom kojoj dizajnom pripada. Takodje interesantno je da je osnivac brenda veliki kolekcionar vintage satova. Medjutim kako je ovo marketinski adut ovog brenda, ja bih rekao da je donekle i nedostatak-avaj, opet dilema o originalnosti, ali sam listao i njegov sajt na kojoj je predstavljen deo kolekcije i mogu reci da su DanHenry satovi jednako preslikani kao Steinhart, samo ne direktno od Rolexa, vec raznih modela. Druga stvar koja mi istinski smeta jeste sto su uglavnom kvarcni mehanizmi. Ako bih i ostavio po strani upitnost kvaliteta istih (jer ipak govorimo o jefitnim satovima, ergo ni kvarcevi u njima verovatno nisu high end), pa cak i dilemu da u tom cenovnom rangu i malo visem ima dosta ponuda automatika, prevashodno mi smeta sto taj vintage dizajn ne korespondira sa kvarcnom tehnologijom.
Sto se Sternglasa tice, deluju kao klasican kickstarter projekat, uspesno baziran na vecito svezem bauhaus dizajnu. Zasto kazem klasican kickstarter-sudeci po navedenim cinjenicama na sajtu delovi "nepoznatog" porekla se sklapaju i salju na QC u Hamburg (bar nesto je nemackog porekla) i zato sto mi neprestano izlecu njihove reklame po drustvenim mrezama (sto mi je cesto alarm da nesto ne stima). Ipak, meni licno prelepi satovi, a veliku pocast dajem cinjenici da prave razlicite velicine, a ne da se kao mnogi vezuju za trendi 40+ precnike.
I jos da dodam, (posto je tema uveliko off, a verovatno se nikada nece vratiti) da je bezbijeva opservacija o IWCu zanimljiva, ali verovatno govori dosta upravo o puno-puta-pominjanoj cinjenici da je Rolex na svakom planu majstor marketinga, pa cak i kada se govori o replikama i omazima, uvek se najpre i jedino pominje bas Rolex. S druge strane uzeti kazaljke Seamstera nije isto kao i napraviti oblik kucista, dizajn cifera, oblik bezela, i kompletno ceo sat identicnim. Eto, bas ta pojava narandzaste kazaljke, koju kako kazes mikrosi koriste kao da druga ne postoji, me navodi na razmisljanja o tome ko pomera granice i trudi se da ne bude samo copy-paste u svetu mirkosa.
I ne mora samo pitanje dizajna da bude sporna tema kod mikro proizvodjaca. Mene jako frustrira cinjenica da se ne moze uci u trag proizvodnji ovih satova. Nemamo ni koncezus sta je swiss made, sto je vrlo striktno definisano, a kako onda da znamo sta znaci kada jedan proizvodjac poput gorepomenutog Le Forbana ne stavi made in france, vec assembled in Paris? Ima li uopste ovakav natpis bilo kakvu tezinu? (ok, kapiram da podrazumeva ukljucen neki rucni rad u sklapanju sata i to u ne jeftinom francuskom okruzenju, ali sta zapravo znaci assembled).
Oprostite ako sam konfuzan, mozda ideja da se obuhvate razne kategorije proizvodjaca nije dobra. Ako cemo biti produktivniji mozemo ipak da se fokusiramo samo na mirko brendove, ali super bi bilo da budu zaista vredni pomena, uz neko licno iskustvo, ili bar stav, jer u suprotnom google za delic sekunde izbaci stotine spiskova mikrobrendova, ali mi se cini da su to genericke liste, cesto prepisane jedne od drugih, a neretko i sponzorisane. Ovde znam da ima mnogo onih koji bi svasta mogli reci o opskurnim satovima, cak iako je Seiko ili Rolex centar njihove paznje i fascinacije.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
bezbi kaže:
Ne znam da li je iko na forumu nekada rekao da ne bi dao pare na neki El Primero ili Speedmaster, bilo da ima para ili ne.
Davoreb, da li bi dao, da mozes, 7500e za neki od Zenith elPrimero modela? Ja iskreno bih.
E da, na ovo sam preskocio da odgovorim. Siguran sam da nikada nisam pominjao Rolex u duhu cene i spremnosti da dam novac. Bio Rolex ili Zenith trenutno mi se cini neprihvatljivim dati 7500E za bilo koji sat (napominjem trenutno, jer do pre godinu dana sam mislio da je sve preko 200E mnogo, a danas neretko uhvatim sebe da opravdavam cenu sata od 1500E. :rolleyes: )
E sad, kad bih bas morao da dam necije tudje novce sebi za sat i da me neko pita: Rolex ili Zenith mislim da bih rekao Zenith, ali to je vec detaljna elaboracija koja previse skrece sa teme. A ako bih birao, najradije bih kao sto si i sam naveo u predjasnjem postu izabrao 5 satova za tu cenu umesto jednog, ili ako ne 5, onda bar 3. :)
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Davore,
Jedno lično zapažanje u vezi sa tobom. Izuzetno mi je drago, što se na forumu pojavio član, koji je u samo dva meseca pokrenuo nekoliko odličnih tema, koje su i neke ozbiljnije pratioce scene naterali, da malo protegnu moždane vijuge i da pokrenu prste na tastaturi u petu brzinu. Kod svega, izuzetno cenim način na koji vučeš zaključke iz gradiva, za koje je očigledno, da dolaze iz vlastite glave. Sviđa me se to, što ideš u širinu ali istovremeno se ne libiš, da zagaziš i u dubinu materije. Opservacija o Dan Henry vintage dizajnima u koje ugrađuje kvarčne mehanizme, što je zaista neprirodan spoj, je samo jedan primer odličnog ulaska u horološku zamku, kakvog ne bi očekivao od svežeg člana foruma, koji usput sebe proglašava neveštim poznavaocem. Napravljen si od pravog materijala i nadam, se da ćeš nastaviti ovim putem. Biće mi veliko zadovoljsvo, kada ću u bliskoj budućnosti javno zatražiti tvoje mišljenje o određenoj problematici.
Isto se tako nadam i veselim daljem putu kolege Bezbija, koji se aktivno i kvalitetno uključuje u debate, sadržajnim informacijama nudi pomoć ostalim članovima i vanjskim pratiocima foruma. Forumu su potrebni ovakvi doprinosi i bilo bi lepo, da i ostali članovi što češće javno dele svoje stavove.
Što se same teme tiče - ne smatram sebe dovoljno dobrim poznavaocem modernih mikrobrendova, da bih mogao kvalitetno, da se uključim u debatu, pa ću biti slobodan, da dam nekoliko ličnih zapažanja, do kojih sam došao u svim ovim godinama praćenja horologije.
Ne verujem, da u segmentu mikrobrendova iz kojeg želiš, da izvučeš temeljne zaključke, postoji brend, koji je na tržište izašao sa vlastitim mehanizmom. Ovom tematikom se članovi ovog foruma premalo bave i uvek se nekako nalazi u drugom planu ali to je najteži, najsloženiji, najzahtevniji, najskuplji i ujedno najneizvesniji deo cele priče. On zahteva najviše vlastitog znanja, najviše strpljenja, najviše vremena i najviše finanskijskih resurza. Posebno, ako se radi o hronografu. Uzmimo samo primer jednog velikog Breitlinga. Razvijanje In House mehanizma, automatskog hronografa B01 je trajalo 6 godina i finansijski je toliko iscrpelo brend, da još i danas nemaju dovoljno rezervi, da bi se latili razvijanja jednostavnijeg mehanizma sa funkcijom day, date. Zato su se udružili sa Tudorom i u zamenu za pomoć kod razvijanja njihovog hronografskog mehanizma dobili pravo na upotrebu Tudor In House date kalibra, kojeg brendiraju kao Breitling B20.
Ili gore spomenuti Rolex. Kada su u početku '90 godina ušli u krizu sa obezbeđivanjem dovoljnih količina Zenithovog El Primera i pojavom prvih redova za čekanje na Daytonu, bili su prisiljeni, da konačno i sami pristupe izradi vlastitog hronografa. 4130 se kuvao dugih osam godina i odneo je ogromno novaca ali zato sve vraća u desetorustrukim kamatama. Čak i 20 godina nakon nastanka, to je još uvek moderan mehanizam sa 72 sati rezerve snage. Pošto si napomenuo, da je Rolex najveći majstor reklame...u pravu si, ali mnogi to mešaju sa namernom manipulacijom. Rolex radi sa najnižom profitnim stepenom u luksuznom razredu ali je to Hans Wilsdorf elegantno rešio oblikovanjem preduzeća sa atributom dobrotvorne organizacije, koja je izuzetno aktivna na ovom polju ali je zato oslobođena velike doza poreza na promet u Švajcarskoj. Rolex se nikada nije previše bavio prestižnim takmičenjima na raznim svetskim sajmovima. Hans je lepo rekao: "Sve te pehare i diplome brzo prekrije prašina i zaborav ali prenošenje poztivnih utisaka i iskustva uvek ostaje u životu među ljudima". Uglavnom, potrebno je zaista duboko zagaziti u njihovu istoriju, načinu delovanja i organiziranost, da bi se došlo do prave slike ovog brenda. Pošto sam se poslednjih deset godina dosta pomno bavio događanjima oko Roleksa, mogu reći, da su se mogli slobodno nazvati i Festina. Jer ne postoji brend u celoj istoriji, kome značenje pojma Festina (žuri polako) ne priliči bolje nego Rolexu. Sve se radi polako ali maksimalno pomno, detaljno i precizno.
Upravo ovaj najsloženiji deo horologije mikrobrendovima oduzima onaj najznačajniji deo revolucionarnosti, koju su posedovali nekadašnji mikrobrendovi u periodu od 1880 do 1970 godine. Nisu u pitanju samo finansijska sredstva, nego pre svega i nedostatak ogromnog znanja, koje je za to potrebno i koje su nekada imali osnivači današnjih velikih imena horologije. Danas prilikom osnivanja satnog brenda nije potrebna diploma iz časovničarskog znanja, što ranije nije bio slučaj.
Naravno ako u pojam mikrobrendova uključimo današnje nezavisne časovničare, koji su navedeni u mojem ranijem postu u ovoj temi onda dolazimo do potpuno drugačije slike. To su pojedinačni genijalci, koji za razvijanje vlastitih kalibara ne troše milione, jer sve rade ručno. Prilikom razvijanja kalibara ne razbivaju glavu detaljima, kako sniziti buduće troškove produkcije standardiziranjem pojedinih delova mehanizma modernom hardwareu, koji bi masovnom proizvodnjom umanjili troškove produkcije i time prilično ispunili tu rupu bez dna.
Nakon svega navedenog, ne sme, da nas čudi činjenica, koju si naveo u primeru Le Forbana i njihovim potpisom na satu Assembled in Paris, umesto Made In France.
Made in France standard zaheva, da je najmanje 45 % vrednosti sata nastalo u Francuskoj i da je najmanje 45 % sastavnih delova mehanizama nastalo u Francuskoj. Kupovinom Miyota mehanizama ne ispunjuju taj osnovni zahtev i zato im jedino preostaje navedba Sastavljeno u Parizu, pošto se samo na taj način mogu ograditi od sumljivog kineskog porekla vlastitog proizvoda.
Nisam razumeo, da nemamo koncezus oko Swiss Made standarda. Ne treba nam nikakav sporazum oko toga. Sadržaj ovog standarda ne dopušta nikakve teorije zavere, kojima se u čitavoj regiji, veoma rado poslužujemo. Nadam se, da će takvih slučajeva u budućnosti biti sve manje i da će pojam Originalnost u ovoj našom geografskom okruženju jednog dana u ljudskoj svesti konačno dobiti ono pravo značenje i vrednost i da se nećemo više pravdati onom starom: ako državu vode oni koji su neorginalni, zašto bih onda to bio i ja.
Što se tiče Yeme. Kada je Henry Louis Belmont otišao u penziju (1982 godine), brend je preuzeo njegov sin Henry John Belmont. Na žalost, sin je u sebi nosio više srce menadžera nego časovničara, koji bi dušom stajao iza očeve zaostavštine. Zato je Yemu prodao finansijskom fondu Matra i zazima mesto izvršnog direktora kod Jaeger-LeCoultre-a, da bi 15 godina kasnije postao član upravnog odbora giganta - Richemont Group.
Kada je Yema prešla u vlasništvo Matra grupe, godišnji obim proizvodnje je iznosio ogromnih 2 milona satova i u to vreme je nosio epitet jednog od vodećih evropskih proizvođača. Ali Matra nije znala, da se nosi sa ovako velikim zalogajem i 1988 godine Yemu prodaje Seiku. Seiko nije ništa pametno uradio i nikada mi neće biti jasno, zašto je ušao u ovaj transfer. Niti je uložio ni jedan Yen u Yemu niti je iz nje ništa izvukao. Umiranje brenda je trajalo 16 godina, sve dok u igru ponovo ne stupa domaćin Eric Beckensteiner i Yemu ponovo vraća na život.
Pošto je u srcu onaj pravi pripadnik scene, uzima kredite i nakon 4 godine razvijanja Yema dobija In House kalibar MBP 1000, sa 31 rubinom, frekvencijom 28.800 b/h i 40 satom rezerve rada. 2009 godine dobijamo reizdanje legendarnog modela Superman, sa ovim kalibrom.
Iako je sat postao pravi komercijalni hit, pre svega u Francuskoj i Italiji, razvoj mehanizma je u konačnom obračunu oduzeo brzinu i snagu daljeg puta brenda, što ga primorava, da u buduće modele ugrađuje ETA. Ali ipak brend je na pravom putu i reizdanjem legendarnih modela sve više ljubitelja satova na osobnim PC, ponudu Yeme svrštavaju pod Favorites.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
-
1 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Micro i manje popularni brendovi
Hvala Haifisch, pretera ga :blushing: ...ali neka si... :D Ono sto si lepo primetio jeste da uglavnom ne volim da postavim pitanje na koje mogu da dobijem eksplicitan odgovor i tako bezuslovno prihvatim neciji stav. Vise volim da citam izmedju redova, i zato pokrecem temu o kojoj moze da se raspravlja nasiroko, pa da svako izvuce zakljucke koji mu se svidjaju (a ponadam se da bi mogla biti zanimljiva i drugima).
Elem, sto se tice razvoja sopstvenog mehanizma, nisam ni mislio da idem daleko u ocekivanjima da ih ima mnogo, ali nadam se da ima i onih mikrobrendova koji se makar malo potrude u modifikaciji genericke selite ili miyote, kao sto na primer svaki drugi pripadnik swatch grupe ima modifikovanu etu2824-2 sa produzenom rezervom pod svojim imenom. Ili na primer ovaj sat mi je zapao za oko zbog rotora:
Prilog 147950
znam da je to vrlo bazicna izmena i da skoro svako moze da ukrasi rotor, ali ovo je ne samo izuzetno lep i pedantno osmisljen rotor, vec jos i u duhu GMT sata, zaista pun pogodak.
Mozda nije ni mehanizam (niti dizajn) nesto sto bi taj brend izdiglo iznad drugih, mozda neko ima super iskustvo u razgovoru sa CEOom tamo nekog brenda, gde je zakljucio da su bas kul. Mislim da ima milion razloga zasto bi nekome odredjeni brend prirastao srcu (bio on mikro ili makro, bio on iz sveta satova ili ne).
Citat:
Haifisch23 kaže:
razvoj mehanizma je u konačnom obračunu oduzeo brzinu i snagu daljeg puta brenda, što ga primorava, da u buduće modele ugrađuje ETA.
ovo mi je zanimljiva teza, a cesto se provlaci, mozda ne tako direktno. Razumem da konstrukcija sopstvenog mehanizma kosta novca i vremena, ali zar se u to ne ulaze (pored prestiza) da bi se na duze staze umanjio trosak, odnosno da se taj mehanizam ugradjuje u sto vise satova? kako izrada in house mehanizma moze da dovede do primoravanja da koriste etu?
Ako bismo prosirili kriterijum pobrajanja satova sa striktno mikro brendova na ovo sto sam oslovio kao manje poznati brendovi, siguran sam da bi se nasle brojne tehnicke i zanatske inovacije.
A posto si cak i u ovoj temi koja nema mikron veze sa Rolexom uspeo da nam “podvalis” jos jednu pricu o istom, dozvoli da te malkice ispravim: festina kao pocetni deo kovanice 'festina lente' znaci samo brz, pa cak i nestrpljiv, a tek uz lente kroji znacenje 'zuri polako'. ;)
Evo ja cu iskoristiti priliku da kazem nesto o proizvodjacu koji mene fascinira zadnjih dana (eventualno nedelja, ali svako se posvecuje gradivu prema svojim mogucnostima, tako da cu dozvoliti sebi stav da sam masterovao gradivo kao ti o Rolexu :lol:). Christopher Ward JESTE razvio in-house mehanizam (osim ako ni CW ne smatras mikrobrendom, pa si ga zato izuzeo iz stava da u mikro svetu nijedan brend nema kapacitete da razvija sopstvene mehanizme). Istina, SH21 nije in-house u punom smislu te reci, obzirom da su se za razvoj udruzili sa Synergies Horologeres, a da proizovdnju outsource-uju, ali neosporan je trud na razvoju, uostalom ovakav biznis plan im omogucava da vrhunski in-house mehanizam nude u satovima cca 2000$.
Sta je toliko vrhunski kod SH21? 120h rezerve? COSC sertifikat? Mogucnost nadgradnje raznih komplikacija?
Pre svega fascinira cinjenica da je razvoj pokrenut 2014., na desetogodisnjicu brenda i da im je trebalo svega 4 godine za razvoj. Ako uporedimo brojke iz Haifischovog posta vidimo da je to vrlo dobar skor. Ogromna rezerva snage bez smanjenja frekvencije (4Hz), uz hronometarsku preciznost je vise nego izuzetan tehnicki podvig. Pritom, u duhu pristupacnih satova, kako CW istice konstruisali su jedan robustan i izdrzljiv mehanizam. Ne krasi ga mala dimenzija, mada modularna konstrukcija omogucava razne komplikacije koje ne zauzimaju previse prostora u kucistu. Nije ni najlepsi mehanizam na svetu, medjutim i po tom pitanju CW pomera granice. Najpre, iako je ovo jedan robustan mehanizam, njegov grub i uzdrzan dizajn nije posledica nedostatka fine obrade, vec promisljene obrade koja ostavlja utisak svedenog dizajna na esenciju, a ujedno pokazuje posvecenost detaljima. SH21 ne krase zenevske sare, jer one ne pripadaju nasledju CWa, ali je svakom detalju obraceno maksimalno paznje i obrade u peskiranju, brusenju, pozlati, itd. Ne znam gde bih svrstao CW-u svajcarski, britanski, ili internacionalni brend, ali kako im je sediste u Engleskoj, oni i sami tvrde da je u pitanju prvi britanski mehanizam razvijen u poslednjih 50 godina. :congrats:
Pravu predstavu o ovom brendu i njegovoj poziciji lepo oslikava anegdota jednog od osnivaca brenda, koji tvrdi da ga je CEO neimenovanog prestiznog svajcarskog brenda upitao ko im je dozvolio da urade tako nesto (razviju SH21), na sta je on odgovorio: “Mi, sami sebi”. Koliko je ovakva prica istinita ili samo deo dobrog marketinga pokazace vreme (ili mozda nece), ali iskreno mogu da zamislim takav zaplet, a rasplet mnogo govori o pozicijama mocnika i aspiracijama malih. Zbog ovakvih stvari uvek cu biti na strani skrajnutih, bilo u svetu satova ili necemu drugom.
Kako sam ljuto bacio oko na jedan pristupacniji model, takodje u hronometarskom razredu (doduse u ovom kuca Selitta), zapalo mi je za oko da sat iz razreda divera ima 150m vodootpornost bez usrafljive krunice. Znam da je ovo opravdano i pripadanjem sata vintage diver segmenu, sto je uglavnom samo opravdanje za smanjenje troskova, ali me interesuje nesto po pitanju tih vodootpornosti. Sa jedne strane 150m zvuci sasvim dovoljno za bilo kakve egzibicije, imajuci u vidu da je to 100 puta dublje nego sto cu ikada zaroniti. S druge strane i 30m je ogromna dubina na papiru, pa ne valja ni ruke prati sa takvim satom na zglobu. Da li 150m uopste garantuje neku vodootpornost za uobicajene plivacke aktivnosti u slatkoj i slanoj vodi? Da li u tom slucaju usrafljiva krunica ima presudni znacaj? Ako bih hteo da kupim sat koji mogu leti da nosim i da ne razmisljam da ga skidam sa ruke pre ulaska u vodu, sta je realni minimum koji mora da obezbedi sat da bude zaista vodootporan?
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Prikazana dubina je testirana u laboratorijskim uslovima, drugo je kad ti ležiš na suncu sat vremena pa uskočiš u hladnu vodu, zamahneš rukom a dihtunzi stari par godina. Probaj da skočiš na vagu sa pola metra, da vidiš kolio će pokazati vaga.
Sa ovim diverom(150m) se naravno preporučuje ronjenje na dah, a testiranje vodootpornosti da radiš svake 2god (svake godine ako se profesionalno baviš).
Meni dubina zavisi i od cijene sata, rađe bih u morskoj vodi ronio sa Casiom nego sa Submarinerom, ako uđe slana voda onda čak i ovlašćeni servis neće potpuno ukloniti štetu.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Davore,
Nisam podvalio priču o Rolexu u ovoj temi, nego sam se samo nadovezao na tvoje misli, da je Rolex majstor marketinga. U priču sam uključio i vremenski period, koji je bio potreban za izradu 4130 mehanizma. Nemam nikakvih potreba, da podvaljujem priče o Rolexu. To je ime, koje govori samo za sebe.
I da, dobro znam pozadinu nastanka naziva Festina. Samo, nisam hteo, da budem i ovde preširok, kao što sam to obično.
Što se tiče Yema i njihovog In House mehanizma - mislim, da si u pitanjima, već dao odgovor. In House mehanizam je pre svega stvar sposobnosti brenda, da napravi ono što je u horologiji najteže. Opravdanost takvog mehanizma se pokazuje u dužem vremenskom periodu i sastoji se od serijske proizvodnje, koja znatno smanjuje troškove na jedinicu. Još je bolje, ako se za takav mehanizam pojave vanjski kupci. Yemin mehanizam je bio napravljen za njihovu diver liniju i prilikom razvijanja nije bilo dovoljno sredstava, verovatno i znanja, da bi ga modularno nadgradili sa postavljanjem hronografa na njega. Yema je ipak najpoznatija po svojim hronografskim modelima (Rallygraf Mario Andretti) i za to je bilo potrebno preći na nabavu generičkih ETA kalibara.
Obim prodaje modela samo sa Date komplikacijom nije dostigao takvu širinu, da bi opravdao serijsku proiizvodnju In House mehanizma, nego je bilo jeftinije nastaviti sa outsourcainim kalibrima.
Ipak, kada i ako jednom Yema dostigne željene količine realizacije uvek će moći pokrenuti plod vlastitog znanja, što će im samo dodatno povećati ugled.
To je deo, koji je najteži prilikom razvijanja mehanizma. Ne radi samo o određenom, jednom modulu, nego je prilikom razvoja potrebno ukrojiti i što više dodatnih komplikacija. Sve te ideje treba pretvoriti u stvarnost, standardiranjem, što znači, da se moraju poklopiti tako, da sve omogućuju serijsku proizvodnju.
Christopher Ward - nisam ga svrstao u kategoriju mikro brendova u užem smislu jer sam možda pogrešno shvatio rang (krug) brendova, koji želiš uključiti u raspravu. Zato sam i napisao, da uopšteno gledano, onda bi u mikro brendove mogli uvrstiti čak 80 % današnje produkcije.
Što se tiče njihovog "In House" mehanizma SH21. Da li stvarno veruješ, da su trojica tipova, koji su u horologiju ozbiljnije i više-manje slučajno, preko nemačkog zajedničkog prijatelja, koji je imao veze u švajcarskim horološkim krugovima, ušli 2004 godine,mogli ravnopravno surađivati sa dokazanim časovničarom Johannesom Jahnkom, koji je tvorac ovog kalibra? Zapravo, da budemo precizniiji - iza svega je stajao legendarni Jean Fillon, koji je sa svojih 79 godina, dao smernice svom učeniku, tada 24-godišnjem Johannesu Jahnku za izradu SH21. Jean Fillon je inače tvorac najvećih uspeha švajcarskog High End brenda Epos.
Koliko znam on je i u prošloj 2019 godini, sa 88 godina još uvek aktivan u poslu.
Vlasnici Christopher Warda su jednostavno kupili mehanizam od Synergies Horlogeres, što nije ništa neobično u svetu časovničarstva. Podsetimo se samo Omege i čuvenog Co-Axial koncepta, koji su kupili od još jedne legende - engleskog časovničara George Danielsa, inače vršnjaka gore pomentog Jean Fillona.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
Haifisch23 kaže:
Nisam podvalio priču o Rolexu u ovoj temi, nego sam se samo nadovezao na tvoje misli, da je Rolex majstor marketinga. U priču sam uključio i vremenski period, koji je bio potreban za izradu 4130 mehanizma. Nemam nikakvih potreba, da podvaljujem priče o Rolexu. To je ime, koje govori samo za sebe.
Samo sam se salio, zato i znaci "" kod podvalio ;)
Citat:
Haifisch23 kaže:
I da, dobro znam pozadinu nastanka naziva Festina. Samo, nisam hteo, da budem i ovde preširok, kao što sam to obično.
Nisam ni sumnjao - takodje samo dobronamerna doskocica
Citat:
Haifisch23 kaže:
Što se tiče njihovog "In House" mehanizma SH21. Da li stvarno veruješ, da su trojica tipova, koji su u horologiju ozbiljnije i više-manje slučajno, preko nemačkog zajedničkog prijatelja, koji je imao veze u švajcarskim horološkim krugovima, ušli 2004 godine,mogli ravnopravno surađivati sa dokazanim časovničarom Johannesom Jahnkom, koji je tvorac ovog kalibra? Zapravo, da budemo precizniiji - iza svega je stajao legendarni Jean Fillon, koji je sa svojih 79 godina, dao smernice svom učeniku, tada 24-godišnjem Johannesu Jahnku za izradu SH21. Jean Fillon je inače tvorac najvećih uspeha švajcarskog High End brenda Epos.
Koliko znam on je i u prošloj 2019 godini, sa 88 godina još uvek aktivan u poslu.
Vlasnici Christopher Warda su jednostavno kupili mehanizam od Synergies Horlogeres, što nije ništa neobično u svetu časovničarstva. Podsetimo se samo Omege i čuvenog Co-Axial koncepta, koji su kupili od još jedne legende - engleskog časovničara George Danielsa, inače vršnjaka gore pomentog Jean Fillona.
e ovo je vec razocaranje, ali i otkrovenje. zato volim ovakve postove. gde bih i kako mogao naci jednu tako zdravorazumsku informaciju sem na forumu, od zivih ljudi, koji znaju nesto, a ne pisu za svoj bankovni racun?
i izvinjavam se, jos jednom sam upleo igrace iz razlicitih liga. nije namerno, nije toliko ni neznanje, ali evo obecavam, ako tema prezivi bar se ja vise necu osvrtati na bilo sta sto organizaciono i produkcijski prevazilazi okvire mikro. znam da CW uveliko nije mikro brend u pravom smislu, ali kao sto rekoh vise puta, ja za CW nisam ni cuo kada su oni "razvijali svoj in house mehanizam", pa imam potrebu da povezem nepovezivo, sto je lepo kategorizovano samo u mojoj glavi.
Pitanje za vodootpornost je veeeliki off, ali i dalje stoji za kolege. nemojte me terati da otvorim novu temu :lol::lol::lol:
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ne trebaš biti razočaran događanjima oko "In House" mehanizma SH21. Kao što sam napisao, takve stvari se u horologiji događaju i to nije ništa novo. Ne znam, kakvi su detalji navedeni u ugovoru ali već sam naziv mehanizma daje logične zaključke. Ako bi se radilo o zaista potpunom In House mehanizmu Christopher Warda, on bi on nosio naziv CW21 a ne SH (Synergies Horlogeres)21.
Da su momci iz Christopher Warda imali više novaca i da su bili potpuno uvereni u uspeh prodaje modela sa ovim mehanizmom, onda bi jednostavno otkupili ceo paket. Ovako se verovatno radi o ugovoru, da će određeni broj godina (obično se radi o periodu 5 do 10 godina) oni biti eksluzivni nosioci prava na upotrebu a nakon tog perioda System Horlogerie će ga prodavati i drugim subjektima.
Nije to tako veliko razočaranje, kao što je Tag Heuer poslužio fanovima, kada je od Seika 2010 godine, kupio kompletan 6S37 hronografski kalibar i predstavio ga, kao svoj TH 1887 odnosno TH Calibre 1 od 2015 godine.
Ili kao fama, koja je dugo pratila odličan Soprod A10 mehanizam. Koliko se sećam, 99 % javnosti je smatralo i još uvek smatra, da se radi o klonu čuvenom ETA 2892-A2 kalibru. Pri tome je čak i neke analitičare zavela jednaka visina oba mehanizma, koja iznosi, veoma niskih 3,6 mm.
Ali istina je sasvim drugačija. Soprod je 2004 godine od Seika otkupio licenciju za produkciju Seiko 4L25 kalibra, koji je bio temeljni pokretač High End Seiko Credor linije. Naravno švajcarci ne bi bili ono što jesu, da nisu čak i ovaj, u osnovi potpuno prefinjen kalibar, obogatili sa duplim Incabloc Shock Absorberom i Pinion Oscilator automatik menjačem.
Tako smo dobili potpunu konkurenciju ETA 2892-A2, koja je čak i bolja od Sellita SW 300, koji je zaista klon Etinog kalibra. Još samo jedno važno upozorenje ljubiteljima, koji možda nalete na Soprod 10 kalibar prilikom susreta sa nekim satom. Od 2014 godine on je dobio novi naziv M100.
Inače Soprod A10 ili današnji M100 je najbolji dokaz za ono što sam napisao, zašto je razvoj novog kalibra tako skup, jer je već prilikom njegovog konstruiranja potrebno predvideti sve moguće modifikacije. Čak i odličnoj ekipi iz Soproda nije sve pošlo za rukom, pa su potražili pomoć kod Dubois Dupraza.
Tako danas iz osnovnog M100, koji ima komplikaciju datuma na poziciji 3, imamo:
C105 - mesečeve faze na poziciji 9 i mali sekundnik na poziciji 6
C110 - mali sekundnik i datum
C115 - disply 24- časovnog vremena, indikator rezerve snage na poziciji 12 i datum na poziciji 3
C120 - Big Date
C125 - Funkcija GMT
C130 - Big Date na poziciji 6 i indikator rezerve snage na poziciji 12
C135 - Dan sa potpunim nazivom na poizicji 12 i datum na poiziciji 3
C145 - Open Heart na poziciji 6 i inidikator rezerve snage na poziciji 12
Sve ovo, bez hronografa, čiji razvoj oduzima još više vremena i neprestano traži još više novaca.
Što se tiče pitanja o vodootpornosti - najjednostavnije i najbolje objašnjenje je ovde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_Resistant_mark
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ako se dobro sećam ranijih godina je neko imao,ali sad ne mogu da se setim ko?!?!?!
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
bezbi kaže:
Ako se dobro sećam, kolega dr. Duka.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
-
1 Priloženi(h) fajl(ova)
Re: Micro i manje popularni brendovi
Citat:
bezbi kaže:
Imam ja Helm Vanuatu kojeg mi je prosledio kolega @Nesoni
2 i kusur godine je kod mene (kako vreme leti...) i imam samo reci hvale a osim sto je daily beater nosio sam ga i na planinarenje i na more i svuda se pokazao odlicnim
Rekao bih apsolutni bang for buck, mehanizam seiko NH35, screw down krunica, safir kristal sa AR coating-om, luminacija je odlicna... tesko da ima boljeg divera u kategoriji do 300e
S tim sto bih samo dodao da je poprilicno tezak kako sam sat tako i metalna narukvica.
Takodje je i poprilicno visok (14 mm) - barem kad ga uporedim sa ostalim satovima koje imam
Evo ga na crnom Helm nato strapu
Prilog 147981
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Tek sada sam video temu. Dostao sam u poslednjih par godina pratio mikrose, čitao recenzije, pratio cene, par njih imao itd. Evo par proizvođača koji vas sigurno neće izneveriti kvalitetom sata. Takođe, cena tih polovnih satova se jako dobro drže što je najbolji dokaz moje tvrdnje iz prethodne rečenice. Poređaću ih od skupljih pa ka pristupačnijim:
1. Farer - https://farer.com/
Britanski mikros koji je okrenut veoma kvalitetnim omažima vintidž britanskih satova, posluje od 2015 godine. Za razliku od većine ostalih mikrosa, dajveri nisu u glavnoj sferi interesovanja ovog proizvođača. Satovi znaju da budu veoma živih boja a teško može da se nađe korišćen primerak ispod USD 1,000 pa naviše (u zavisnosti od modela i mehanizma). Izbacili su desetak modela do sada
2. Monta - https://montawatch.com/ . Brend koji je do sada napravio 3 modela koji se izdvajaju po veoma visokoj, kvalitetnoj završnoj obradi. Tri modela do sada (Oceanking, Skyquest i Triumph). Korišćeni Oceanking se prodaje za cca USD 1,500.., Triumph do USD 1,000. Njihova narukvica dobija pohvale da je u rangu najskupljih satova (da ne spominjem brendove da ne bi pokrenuo raspravu). Uglavnom imaju stalno u ponudi satove koje prodaju
3. Halios - https://halioswatches.com/ ova marka ima kultni status među ljubiteljima mikrobrendova. Njihovi modeli planu u roku od nekoliko minuta. Postoje liste čekanja za svaki model. Po pravilu, korišćeni satovi sa cenama idu iznad prodajne cene. Okrenuti su uglavnom ka dress diverima, visok završni kvalitet obrade, estetski jako prijatni itd. Dokazani su kroz mnogobrojne modele koje su izbacili. Meni se lično najviše sviđa njihov stari model Halios Delphin. Cena korišćenih oko 1000 rsd
4. Zelos - https://zeloswatches.com/ jedan od većih igrača u svetu mikrobrendova. Sjajni satovi, pokrivaju i one sa manjim zglobom (Zelos GMT) pa do one sa najvećim zglobom (npr Abys 3,000). Izbacuju ograničene serija na svakih par meseci, jedan od proizvođača koji se ne plaši da eksperimentiše sa sopstvenim dizajnom, koriste i napredne materijale (npr. cifer od meteora), satovi su utrživi u uvek znaš da ćeš da ih brzo prodaš. Imaju nekoliko posebnih brendova pod okriljem Zelosa, koji furaju neki svoj fazon
5. Nodus - https://www.noduswatches.com/ jedan od mlađih proizvođača koji se strelovito probio u masi sličnih proizvođača a zahvaljujući visokom kvalitetu izrade, veoma dobrom servisu - okrenutog ka kupcu. Za njihov model Avalon bukvalno nisam našao ni jednu lošu reč a najbolju recenzija ovog sata sa predivnim fotkama koju sam našao, možete naći na sledećem linku https://forums.watchuseek.com/f74/bo...n-4857903.html . Periodično izbacuju svoje satove, polovni dosta dobro drže cenu
6. Gruppogamma https://www.gruppogammawatches.com/ slično kao i za Zelos, proizvođač koji je izbacio dosta modela (većina je za malo veći zglob), dokazan kvalitet, dobar servis itd
7 . Borealis - https://www.borealiswatch.com . Meni omiljeni proizvođač, portugalski brend (vlasnici su supružnici Maria i Carlos), već dve godine ne skidam sa ruke njihov model Portus Cale. Neverovatno je da sat ne pokazuje uopšte tragove korišćenja (bezel, cifer bez ijedne crtice), čak i narukvica kao iz radnje da je izašla. Njihovi satovi se prodaju kroz preorder, to jest uplatiš 50% sada (obično do 200 usd) a za par meseci kada narudžbina bude gotova uplatiš preostalih 50% nakon čega dobiješ sat. Upravo je danas počela prodaja / preorder za Borealis Cascais V2 (2016 je predstavljen Cascais V1 koji je veoma visoko ocenjen). Carlos je veoma komunikativan, do sada su radili bez greške
8. Zorreto - https://www.zoretto-watches.com/ - Honkoški brend, poznat po jako visokom kvalitetu izrade. Njihov Zoretto Jota (omaž Jenny Caribian) je fantastično kvalitetan komad sata. Dvaput godišnje imaju prodaju uz popust (10-15%) pa treba biti strpljiv / pametan pri kupovini novog sata
9. Helson - https://www.helsonwatches.com/ - još jedan azijski proizvođač. Doživeo je jedan debakl sa proizvodnjom omaža Omega ploprof (nebrojano problema) ali su ostali mnogobrojni modeli veoma dobro napravljeni, drže dobro cenu, imaju dobar kvalitet izrade, korišćeni satovi su utrživi itd.
Postoji još jako mnogo mikrobrendova (neki koji mi padaju na pamet su NTH watches, Armida, Tsao watches, Raven, Evan, Nezumi, EMG watches, Phoibos, Ares, Winfield, E.C. Andersson, Dievas, Astor, Duffrane, Battler, Magrette , Cincinnati, Scurfa, JeanRichard, Tockr, Eza, Boldr, Aevig itd itd) ali da bi napisao po rečenicu za svaki od njih - otišlo bi dosta vremena....
Naravno, još jedanput da ponovim uvod, na prste ruke se mogu nabrojati proizvođači koji imaju svoju originalnu ideju - većina njih ima svoje viđenje već postojećih modela ali većina ovde nabrojanih rade to veoma dobro
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Vise nego interesantna teme i mnostvo korisnihh informacija!
Nesoni, a i svi ostali - ima li nekih novijih iskustava sa Farer-om?
Dizajn im je predobar (za moj ukus) i time se i vode “British Design x Swiss Made”, koriste, izmedju ostalih, Selitta mehanizme sto opet donosi dozu kvalita i na sve to jos i navode 5 godina garancije na mehanizam.
I pored svega toga mi se nekako cini da je 2000EUR prilicno jaka cena.
Za te pare, bih vise voleo da naa ruci imam nesto horoloski vrednije. Ali ne znam ni sam da l bih i jare i pare, pa me zanima misljenjee ostatka auditorijuma.
Takodje, jedna laicko opazanje vezano za Farer dizajn: cini mi se da im je dizajn mladalacki i u skladu s vremenom/trendom danas - sarenolik. Pitanje je koliko ce tako nesto bio populano za svega 10 godina od sad, pa sam ti koliko ce i satovi biti “iskoristivi”. Mozda nego ko ima vise znanja i oblasati moze prekomentarisati.
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Zanimljvo, i ja sam u nekom trenutku istrazivao Farer i odbile su me iste stvari kao i tebe. Dizajn im jeste jedinstven i njihov, to jeste plus, ali se ne zna kako ce "ostareti". Mozda bude passe za 5-10 godina. A i cene su im dosta jake, u tom opsegu ima svasta da se nadje. Onaj World Timer im je zanimljiv, podseca me na Omega Aqua Terra Worldtimer
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Ja se u potpunosti slažem da je za gornji segment microbrandova bolje uložiti pare u neki autentični brand. By the way, u poslednje vreme mi je ovaj (staro ime) brand privukao pažnju
https://ow-watch.ch/
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
-
Re: Micro i manje popularni brendovi
Video clanak o Peren-u jutros na https://www.fratellowatches.com/pere...ue-dive-watch/
Izgleda poprilicno zanimljivo + safir, drilled lugs, SW200 za 450 CHF
(kao plus cu jos dodati i to da se boja pozadine datuma poklapa sa bojom cifera :thumbup::D)
https://static.fratello.com/2021/11/...-Rogue.001.jpg