Uzevši u obzir dužinu vremenskog perioda zanimljivosti određenog sata, održavanja njegove vrednosti, kao i celokupne tehničke zaostavštine, hronograf je skoro uvek u prednosti pred ostalima. Dovoljan je samo nešto brži pregled stanja vintage tržišta, koji če potvrditi ovu tvrdnju.
Na dugi rok, koještarije poput finiša kućišta, luminacije brojčanika, prihvata narukvice i slično gube na "važnosti" a na površini ostaju kvalitet mehanizma, kvalitet kućišta, kvalitet brojčanika i (eventualno) kvalitet narukvice.

Hamilton Intra-Matic je taj koji zadaje glavobolju prilikom donošenja odluke u duelima i sa duplo skupljim i izvikanijim konkurentima, jer je zaista dobro složen sat.

Khaki Field King - naravno, sve zavisi od ličnih afiniteta. Sa tehničke strane u tom cenovnom razredu je besprekoran. Bolje ne može. Upozorio bih jedino, da Swatch Grupa kod Hamiltona u tom rangu vrlo često izostavlja unutrašnji antirefleksni premaz, pa tu i tamo može doći do preterane refleksije svetlosti, što na momenat može otežati čitanje brojčanika.

Ono što me čudi kod ovog modela je komplikacija dana u nedelji. Definicija Field sata je robustnost, otpornost na vanjske uticaje i potpuno laka čitljivost, odnosno što manje podataka na brojčaniku sa naglašenom jednostavnošću. Dan u nedelji je dodatak koji je daleko primereniji dress prirodi sata. Sličnu nelogičnost su ranije uradili u liniji Scuba Navy, gde nisi znao da li imaš neki mekani diver sa 10 ATM ili jednostavan sportski sat sa tom dodatnom komplikacijom. I ovde pokušavaju sa sličnim udruživanjem. Ne kažem da je to nešto loše ali je svakako neobično (u najblažem značenju te reči).

Na ruku Intra-matica ide i činjenica da ima uporište u svom istorijskom prethodniku, koji je i tada bio veoma uspešan model, a to znači da za njim stoji priča, koja svakako podupire ranije navedeni dugovremenski period zanimljivosti sata.

Svakako je sigurnije kupiti novi sat ali je ovde odluka za kupovinom polovnog nešto lakša, jer Hamiltonovi modeli nude garanciju od 24 meseci, što nije baš i nešto toliko važno kada istekne taj vremenski period. Pošto se radi o relativno novom reizdanju (iz 2017 godine), obično prodavac poseduje dokumentaciju (karticu), gde se može proveriti starost i oceniti blizina potrebe za servisom. Prilikom probe je najvažnije da hronograf resetira sekundnu kazaljku tačno na nultu poziciju. Ako ne, onda je potrebno otvaranje sata i popravak, koji je relativno jednostavan, kao i svaki drugi servis na Valjouxu 7753.

Što se tiče Intra-matica na ručno navijanje - razlika u visini je zaista samo 0,1 mm, iako bi trebala biti veća uzevši u obzir da je skinut rotor i uklonjen datum, pošto ga H51 nema. To je zbog toga, jer je Swatch grupacija na ovom modelu stavila nešto višlje safirno kupolasto staklo, ali je kućište niže za 0,25 mm, pa se sat nosi nešto niže nego kod verzije sa automatskim navijanjem.

Inače, ova verzija sa automatskim navijanjem je znatno uspešnija na tržištu i zaista im je bolje ispala, zbog većeg kontrasta između brojčanika u podbrojčanika, kao i sa vrlo privlačnim zaključkom ruba brojčanika u vidu crne tahimetar skale, koju model sa ručnim navijanjem ne sadržava. A i oni lažno patinirani markeri na ovoj nijanski bež boje brojčanika ne deluju baš ubedljivo. Svakako, stvar ličnog ukusa. Ako su nešto promašili, onda su trebali ostaviti crnu podlogu prozora za datum, čime bi se prirodno zaključio trougao sa crnim podbrojčanicima, ali bi sa druge strane izostao apostrof na štopersku sekciju odnosno na izvornu prirodu ovog modela.

Uglavnom, reč je o jednom od najuspešnijih mehaničkih hronografu Swach grupacije u poslednjih 15 godina (po nekim podacima do kojih sam došao, samo je Omega Moonwatch prodana u više komada), što znači da je prisutnost Intra-matica na tržištu polovnih satova prilična, pa time cena i kvalitet ne bi trebalo da predstavljaju preveliki izazov za eventualnog kupca.