Đape u zdravlju da ga nosiš! :thumbup:
Printable View
Đape u zdravlju da ga nosiš! :thumbup:
Hvala puno :thumbup:
Cestitam, prelep sat!
Прошле године сам писао да сам купио Citizen eco-drive сат. Додао бих да сам купио и Samsung Galaxy Watch. Дакле имам један прави сат и један геџет! Ја задовољан!
Poslato sa LYA-L29 pomoću Tapatoka
Dragi forumasi-znalci,
posle dosta ucenja i saznavanja, smisljanja i premisljanja, resio sam da u svoju kolekciju ultra-jeftinih, ali meni dragih satova, uvedem jedan polu-plemeniti primerak, ergo nesto u cenovnom rangu do 300E. Mislim da je konacna odluka pala na dilemu izmedju 2 Zeppelin sata, jer mi se jednostavno njihov dizajn jako dopada (ako neko ima sugestiju da sam propustio slican sat drugog proizvodjaca vrlo je dobrodosao da sugerise).
Glavna dilema se vodi oko ova dva sata:
https://shop.junkers.de/zeppelin-768...-zeppelin.html
https://shop.junkers.de/en/zeppelin-...-zeppelin.html
Naime voleo bih da vas pitam o misljenju na temu automatik-kvarc u ovom cenovnom rangu, kako bih doneo ispravnu odluku. Zamolio bih da preskocimo opste savete tipa "automatik ima dusu" ili "sa kvarcom nema kasnjenja", posto sam to vec previse puta sazvakao. Licno malo naginjem ka automatiku, ali me brine njegov kvalitet i dugovecnost.
Ako kupim jedan od najjeftinijih automatika na trzistu kao sto je Cal.82S5 da li to znaci mnogo cesce servise, da li ce taj sat relativno brzo (kroz nekoliko godina, eventualno desetak i vise) prestati da radi, da li mu onda ima nade i kako se to popravlja (ima li delova za takve mehanizme, ili se menjaju celi mehanizmi, ili se sat jednostavno baci), itd.?
Sta s druge strane znaci jeftin kvarc poput Ronde 5020B, osim znatno manjeg broja komplikacija, manje ulozenog rada u izradu istog, manje kvalitetnih materijala (?) i slicno? Da li je to mehanizam koji bez obzira na cenu garantuje duzi vek od automatika?
Za konacnu odluku voleo bih da predstavim jos jednu dilemu, pa se izvinjavam ako je ovo preopsiran post za ovu temu (zapravo sam mislio da ne bi bilo lose otvoriti potpuno novu temu, ali ne bih to zeleo sa prvim postom na forumu da uradim):
Gledao sam cene tih mehanizama na nekom sajtu i Ronda je 30$, Miyota 60$. Iako dvostruko veca, cena od 30ak$ i ne govori o nekom velikom skoku u kvalitetu (ako je suditi po ceni). Sta se onda desava ako izaberem sat poput ovog: https://shop.junkers.de/en/zeppelin-...indenburg.html da li Miyota 9132 od 120$ znaci neuporedivo bolji i dugovecniji sat?
A onda sam naisao na jedan Tissot (https://www.tissotwatches.com/en-en/...-calendar.html), koji me nije odusevio toliko dizajnom, ali svakako odskace u kvalitetu izrade spoljasnjosti, posvecenosti paznje detaljima, itd. On cenom gravitira 400E, a ima mehanizam Eta G15 561, koji na istom sajtu kosta 60$ (?!).
Znam da se u Tissotu placa ime brenda, znam i da jeftin mehanizam iz firme koja se bavi proizvodnjom 150 godina ne moze da parira nekom brendu sa pocetka novog milenijuma (mada Zeppelin konkretno nema svoje mehanizme-i to razumem). Ali me interesuje da li je realna vrednost, bar po pitanju kvaliteta, jedan Tissot duplo skuplji od od Zeppelina, koji imaju mehanizme identicnih cena, i da li u tom slucaju onda vredi ponajvise izabrati Zeppelin sa najskupljim automatik mehanizmom, ili je i to bacanje para, obzirom da ne govorimo o nekom mehanizmu vrednom vise stotina/hiljada evra, vec o relativno beznacajnim razlikama izmedju 30$-60$-120$?
Eto, da konciziram svoje opsirno pitanje: koji izabrati od navedenih, ne uzimajuci u obzir licne preferencije, dizajn, itd. vec u pogledu odnosa cene/kvaliteta i medjusobnog odnosa kvaliteta ovih satova? Odnosno, da li jeftin automatik znaci i los sat, tj. sta je u tom slucaju lose (po pitanju dugotrajnosti, servisiranja, itd.)?
Mnogo vam hvala na strpljenju, sto ste samo procitali moj post. Nadam se da ce neko imati zivaca i da da savet, a jos divnije bi bilo da mi neznalci nesto i naucimo. :)
Pozdrav svima!
Moj ti je savet da izbegavaš kvarcni Tissot sa bilo kakvim komplikacijama. To ti kaže neko ko je propatio sa Tissot V8 i G10 smećem unutra. Pogotovo po punoj retail ceni.Citat:
A onda sam naisao na jedan Tissot (https://www.tissotwatches.com/en-en/...-calendar.html), koji me nije odusevio toliko dizajnom, ali svakako odskace u kvalitetu izrade spoljasnjosti, posvecenosti paznje detaljima, itd. On cenom gravitira 400E, a ima mehanizam Eta G15 561, koji na istom sajtu kosta 60$ (?!).
Znam da se u Tissotu placa ime brenda, znam i da jeftin mehanizam iz firme koja se bavi proizvodnjom 150 godina ne moze da parira nekom brendu sa pocetka novog milenijuma (mada Zeppelin konkretno nema svoje mehanizme-i to razumem). Ali me interesuje da li je realna vrednost, bar po pitanju kvaliteta, jedan Tissot duplo skuplji od od Zeppelina, koji imaju mehanizme identicnih cena, i da li u tom slucaju onda vredi ponajvise izabrati Zeppelin sa najskupljim automatik mehanizmom, ili je i to bacanje para, obzirom da ne govorimo o nekom mehanizmu vrednom vise stotina/hiljada evra, vec o relativno beznacajnim razlikama izmedju 30$-60$-120$?
Ja bih svakako preporučio u ovom cenovnom rangu Le Locle - https://www.jomashop.com/tissot-watc...16-058-02.html
Zeppelin imaš u Bomar-u. Možda može i da se dobije neki popust na ove cene samo moraš pitati :)
Mislim da si otišao preširoko u razmišljanju :). Uzmi ono što se tebi sviđa, ti ćeš ga nositi na ruci.
https://bomar.rs/zeppelin-satovi
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
suludo bi bilo da dam tolike pare na nesto sto mi se ne svidja. svakako sam napomenuo da se dvoumim/troumim, a sustina pitanja se ticala misljenja i iskustva u vezi sa jeftinim automatikom i komparacija automatik-kvarc u takvom cenovnom rangu
hvala na savetu, bar jedan element nedoumice manje. a u kom smislu si se propatio? kvarljiv mehanizam?
Le Locle na slikama deluje super, ali moram ga potraziti uzivo (trebalo bi da ga imaju u Bomaru, pa cu videti i koliko ga cene). Nikada se ne bih usudio da kupujem preko neta, sasvim drugacije jedan sat izgleda na slici i uzivo, a tek na ruci da ne pricam.
Dobrodošao na forumu!
Svi smo se bavili ovakvim pitanjima i dilemama na početku i potpuno razumem tvoj način razmišljanja.
Kao prvo, ne postoji garancija, da će neki od navedenih mehanizama raditi duže od drugih i da njihova prodajna cena nema veze sa tim. Ima plastičnih kvarc mehanizama, koji izdržavaju i preko dve decenije normalnog rada bez ikakvih kvarova a isto tako jednaki mehanizam se može pokvariti i posle godinu dana rada. Slično je i sa mehaničkim mehanizmima.
Osnovno pravilo, što se tiče ovog sklopa, koje te muči je stari časovničarski nepisan zakon: što manje komplikacija na mehanizmu, toliko će manje biti mogućih kvarova i toliko duže će sat raditi. Pojam komplikacije znači funkcije, koje mehaniam ima. Ali i ovo je više teorija nego praksa.
Zašto je ETA G15 skuplja od Ronde 5020B? Zato što sadrži komplikaciju retrogardnog kalendara, koja je dosta retka u poređenju sa Rondinim kronografom sa Big Date. Sada, ETA G15.561 dolazi iz Fashionline i plastični je mehanizam i nije popravljiv nego se prilikom kvara menja, dok je Ronda iz Normtech linije metalni kalibar, koji se može popravljati, mada sa obzirom na nabavnu cenu sumnjam, da današanji časovničari (posebno kod ovlaštenih servisa) gube vreme sa popravljanjem, nego ga i oni jednostavno menjaju. U svakom slučaju iz horološkog pogleda, 5020B je bolji i velika je verovatnoća, da je pouzdaniji kalibar od ETA G15.
Što se tiče Miyota Automatik mehanizama, koje si napomenuo 8255 i 9132. Oba su proverena mehanizma, robusnog i izdržljivog karaktera i tu ne treba očekivati neke veće probleme. Razlika u ceni dolazi iz razlike u kvalitetu odnosno boljoj izradi jednog naspram drugog.
8255 dolazi iz standardne Miyota linije. Mehanizam ima frekvenciju od 3Hz (21.600 poluoscilaicja u jednom satu), sadrži 21 umetnih rubina, rezervu snage od 42 sata, nema hacking funkciju (sekundara se ne zaustavlja prilikom nameštanja vremena) a fabrička preciznost na dnevnoj bazi je -20 do + 40 sekundi. Komplikacija: mali sekundnik.
9132 dolazi iz Miyotine Premium automatik linije, ima veću frekvenciju (4Hz, 28.800 b/H), što donosi veću preciznost na dnevnoj bazi -10 do +30 sekundi. Zbog toga ima više umetnih rubina (26), ima hacking funkciju a i ima više komplikacija (podbrojčank sa 24 časovnim prikazom vremena i indikator rezerve snage rada odnosno navijenosti mehanizma). Uopšte gledano 9132 je bolji mehanizam, zato je i skuplji a da će duže raditi od 8255 - tu nema jednoznačnog odgovora.
Što se tiče servisiranja - oba mehanizma se ugrađuju u ogromno satova, njihova produkcija je preko 100.000 komada na godišnjem nivou i nema problema sa rezervnim delovima.
Ali ovde dolazi pitanje isplativosti servisiranja - novi sat košta nešto više preko 300 €. U slučaju svakodnevne ili vrlo česte upotrebe, vreme servisiranja dolazi nakon 5 - 6 godina. Vrednost takvog sata nakon 5-6 godina se spušta pod granicu od 100 € a njegovo servisiranje je za nekih 30 % posto skuplje od njegove tadašnje vrednosti. Ogroman broj vlasnika se ne odlučuje na servisiranje, pa zato nose sat dok radi. A takvi mehanimi obično rade još puno godina i onda dolazi do one poznate fame, kako su japanci (posebno Seiko) izrdžljiviji od švajcarca i kako njihovi mehanizmi neuporedivo duže traju. A kada prilikom kupovine jednog prosečnog švajcaraca skoro rizikuješ razvod braka, normalno je, da želiš, da taj sat radi što duže i da ga preneseš na svoga naslednika ili da ga što bolje prodaš nakon određenog broja godina, pa ti njegovo servisiranje ulazi u podsvest i zato ti nije toliko žao nakon 5-6 godina sat odneti na redovito održavanje. Isto bi taj švajcarac radio kao i japanac bez servisiranja. (Video sam Mido, Certine, Fludo i druge mid range satove, koji su radili i preko 50 godina bez servisiranja, kao i mnoštvo seiko petica ili jednostavnih Citizena).
Tako, da na kraju krajeva, sve se odnosi na lični odabir i uvek preporučujem, da uzmeš sat, koji ti se više sviđa. Ipak, govorimo o razredu od 300 € i tu se ne treba previše baviti, koliko će sat izdržati i kolika mu je vrednost mehanizma. Ne kažem, da je 300 € neznatna svota ali za taj novac ne možemo očekivati high end produkciju.
Ja bih izbegavao ETA Fashionline i Trendline kvarc satove (oni mehanizmi, koji počinju sa G ili F) zato što su plastični i što ne podnosim, da dajem nekoliko stotiana eura za plastični mehanizam i uvek bi radije odabrao Rondu.
Ono što mi više puta smeta kod Junkersa i Zeppelin kvarčnih satova je taj retro izgled, koji je jako privlačan i koji mi se sviđa a onda ga "začine sa kvarcom", koji nema nikakvu prirodnu povezanost sa izgledom sata. Retro look jednostavno podrazumeva mehaniku u sebi.
I vratimo se na ono, možda najvažnije mada si napomenuo, da si to gradivo već sažvakao. Mehanika zaista ima dušu. Ako mi ne veruješ, stavi na ruku Zeppelin sa Miyotom 9132 i onda obrati pažnju na sekundnu kazaljku odnosno na njeno prelepo klizenja sa frekvencijom od 4Hz. Onda stavi na ruku Zeppelin sa Rondom 5020B i obrati pažnju na malu sekundnu kazaljku koja dosadno skače sekundu za sekundom. Ako ti se ovo drugo više svidi.....hmm. Ima vremena, naučićeš.
Šalim se. Naravno, odaberi onoga, kojeg najbolje osetiš.
Vala ga napisa
:thumbup:
Doktorske obrazloženje. Ja sam screenshot-ovao odgovor dok ga ne naučim.
Haifisch da nemaš neka saznanja o Corona virusu? [emoji4]
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
:)
Corona Virus nije ništa u odnosu na satitis.
Prvog uz nešto sreće preživiš a ovaj naš...nema leka, ubja polako - ali lepo i slatko.
Citam Haifisch-ov post prvi put u potrazi za odgovorom, pa jos jedno 2 puta da slozim cinjenice, pa 4.,5.,6. (...) put da se divim sadrzaju... :) Ovo je najbolji odgovor koji sam ikada procitao na bilo kom forumu.
Hvala i za temeljitost i konciznost, jasnost i jednostavnost, mnogo mi je pomoglo da slozim cinjenice u glavi.
Imam samo jedno malecko podpitanje: posto nisam imao predstave da je redovno odrzavanje toliko skupo (zamisljao sam bar duplo jeftinije, a duplo redje), sta je onda za ocekivati od mehanickog sata na duze staze? Ako se ugradjuje toliko mnogo mehanizama i ima dosta delova da li onda ima smisla (citaj isplativosti) popravljati sat ako nesto otkaze (jasno da uvek zavisi sta otkazuje i da nije svejedno koji deo mora da se servisira, ali me interesuje da li je to neka praksa), ili se menjaju citavi mehanizmi, kao kod jeftinijih kvarcnih (verujem da ce jedan Miyota mehanizam biti dostupan na trzistu godinama nakon proizvodnje nekog sata)?
Ne ocekujem ja da kupim sat za 300E i da ga ostavljam u nasledje, ali mi jeste zelja da kupim nesto sto ce moci da mi koristi godinama, pa i decenijama, sto da ne... Mada sam upravo zakoracio u najkontaminiraniji epicentar satitis zaraze, tako da je vrlo neizvesno hocu li uspeti ostati na jednom "decenijskom". ;) I razumem da niko ne moze garantovati da neki skupi sat moze brzo da se pokvari, a i da neki najjeftiniji kineski sat moze duze da radi bez problema (ja sam pre 20ak godina iskopao iz fioke mamin Swatch, zamenio mu bateriju i radio je "kao sat", i ko zna dokle bi da mu nije puklo plasticno kuciste na mestu gde se kaci kais).
Posto sam, kao sto rekoh, malo vise na automatik stranu, iz svih razloga koje si pobrojao, samo razmisljam sta da ocekujem i kako da se takvim satom sluzim...
Hvala jos jednom na svoj pomoci!
Hvala! Drago mi je, da si pronašao nešto korisno u mom odgovoru.
Što se tiče popravka i održavanja mehaničkih satova - dao sam odgovor o približnim cenama servisa, koje su kod nas u Sloveniji a i u većem delu Evropske Unije.
Treba znati, da se prilikom servisiranja mehanizam rastavlja i nakon toga ponovo sastavlja i podešava. To niko ne radi ispod 50 €.
Cena popravka zavisi od prirode i veličine kvara. Normalno je, da ako je kvar obiman i da bi popravak koštao previše, onda je u takvom slučaju bolje staviti novi mehanizam i troškovi zamene će biti manji nego popravak. Kod satova u cenovnom razredu, koji kupuješ se može stvar rešiti na taj način, da se od velikih on line preprodavača kupi mehanizam i onda se odnese bilo kojem časovničaru, koji napravi zamenu i fino podešavanje. Cene, koje si naveo su baš te cene, koji on line preprodavači dobivaju sa količinskim popustom prilikom kupovine od proizvođača. Inače su mehanizmi dosta skuplji. To se može videti na računu prilikom zamene. Sećam se, da mi je pre nekoliko godina na kvarcu otišla ETA 251.272, koja spada u viši razred (Normflatline, sa 22 rubina). To se desilo još u garancijskom roku, pa je nisu popravljali nego su na ovlaštenom servisu naručili novi mehanizam. On line cena tog mehanizma je bila nešto preko 90 €, dok je na informativnom računu, kojeg dobiješ kod preuzimanja sata posle popravka, koji je gratis, cena tog mehanima iznosila 165 €.
Mehanički sat na duge staze je odlično rešenje. Nisu to mehanizmi, koje se tek tako kvare. Naravno, u normalnim uslovima korištenja. Oni ne trpe previše tresenja, mada imaju anti-šok zaštitu. Naprimer, bicikliranje u prirodi sa mehaničkim kalibrom ne dolazi u obzir, ili igranje tenisa i slično. Takođe ne podnose vlagu, pa je zato preporučljivo, da se na svake dve-tri godine kod časovničara proveri tešnjenje kućišta, posebno oko krune i hronografskih pushera. Ovo je isto tako važno i za kvarc satove.
Tako da ne treba previše brinuti. Miyota mehanički mehanizmi će biti još dugo dostupni. Mislim na decenije.
Videćeš, da ćeš za dve-tri godine drugačije razmišljati i da će ti se današnje dileme činiti sasvim suvišnim. Uvek je pristutan osećaj, da sat koji trenutno kupuješ, to radiš za ceo život i da mora biti sve savršeno ali posle godinu-dve, taj osećaj prolazi u neku drugu, ležerniju i praktičniju dimenziju.
Osim toga, između redova vidim, da si na pravom putu, da malo dublje zagaziš u ovaj svet i ne verujem, da ćeš ostati na tom jednom satu.
Što se tiče dileme, oko satova, koji su ušli u uži izbor, imam savet i dodao bih sat, koji jeste skuplji ali višestruko opravdava svaki dinar (EUR) uložen u njega. Njegova cena je oko 520 €, siguran sam, da se može naći u Srbiji kod ovlaštenog dealera i isto tako se može izboriti od 10 % do 15 % popusta.
To je Tissot Visodate.
https://www.tissotwatches.com/it-it/...301603101.html
Prednosti u odnosu na Zeppelin:
Safirno steklo. Kod Zeppelina je mineralno, dok je kod Hindenburga pleksi, koje se savršeno uklapa u retro look tog sata ali je dosta osetljivo na ogrebotine, posebno kod čestog nošenja. Safirno staklo je neuporedivo bolje od njega.
Bolja i finija izrada
ETA 2836-2 mehanizam, koji se kontinuirano proizvodi od 1982 godine i koji je dokazao izdržljivost i pouzdanost i time zaslužio nadimak: traktor.
Fabrička preciznost mehanizma na dnevnoj bazi je -4 + 10 sekundi, što je jednom bolje nego kod Miyote iz serije 9...
Radi se o reizdanju čuvenog Tissot Modela iz 1952 godine, koji za razliku od Zeppelina ima istorijsku pozadinu
Radi se o satu proizvođača sa neuporedivo boljom i većom horološkom vrednošču od Zeppelina.
Bolje održavanje vrednosti sata od Zeppelina i neuporedivo veći smisao prenošenja sa kolena na koleno
Prijatan osećaj, kada na ruku staviš sat jednog od horoloških ikona, kao što je Tissot
Najbolji price performance value u svom cenovnom razredu
Sve ovo za 150 do 180 € razlike u ceni. Sve navedeno predstavlja puno veći input nego output i vredno je još koji mesec dodatne štednje, da se dođe do njega.
U najmanju ruku, vredan je probe.
Jeste da si dobio odličan odgovor, ali biću slobodan da nešto dodam o cenama. U Srbiji je cena servisa dosta niža nego u EU, a obično postoji razlika u ceni čišćenja/servisa između navijača, automatika i štopera, pri čemu je ovaj prvi najjeftiniji. Satovi koji nisu štoperi mogu se servisirati za nekoliko hiljada dinara, dok štoperi obično idu do desetak hiljada. Doduše, neki časovničari gledaju i marku sata, tako da redovan servis za istovetan mehanizam možeš platiti jeftinije ukoliko je marka manje poznata. Najjednostavniji štos jeste da pitaš više časovničara koliko im košta čišćenje određenog mehanizma jer nekada i lokacija igra bitnu ulogu. Naravno, postoje časovničari i „časovničari”, a tema o servisima je veoma korisna.
Ovaj Tissot Visodate je sat koji se i meni sviđa, svaka čast na predlogu!
Što se tiče servisiranja i trajanja sata, to je baš "random". Evo mali off teme-
Imam 2 Longinesa, jedan sa Eta 2824-2 koji je do sada (6-7god) izdražo svakakva maltretiranja, pa i biciklarenje(dok nisam kupio Mudmastera) i radi možda i tačnije nego prve godine, drži navijenost, uglavnom prezadovoljan.
Drugi Longines je sa Eta 2892A2. Šta da kažem, prva impresija veoma precizan. Međutim sat u garantnom roku vraćan u Švajcarsku radi servisiranja jer je često stajao- nije držao navijenost, odnosno nije se dovoljno navijao. I dalje nisam zadivoljan u odnosu na 2824-2. Dali je fabrička greška ili konstruktivne razlike u mehanizmu- nikad nisam do kraja razučio, ja prednost dajem "radnom konju".
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Baš zato je ETA 2824-2 i njena verzija sa datumom ETA 2836-2 dobila taj nadimak (Work Horse ili traktor).
Čudi me ovo za ETA 2892-2. To je mehanizam, koji je nastao još 1975 odnosno njegova prva verzija ETA 2892, koji je u stvari samo za 1 mm uži (28,0 x 3,6 mm) legendarni Eternamatic 3000 iz 1961 godine a ETA 2892-2 je još za 1mm uži (27,0 mm x 3,6 mm) i masovno se proizvodi od 1983 godine. Opremljen sa još jačim rotorom od 2892 kalibra.
Radi se o vrlo preciznom i ujedno izdržljivom mehanizmu, kojeg čak i Victorinox ugrađuje u modele, koji su namenjeni radu u ekstremnim uslovima. Ja ga imam u Diveru 500 MT već devetu godinu i radi bez ikakvih problema.
Da, sve je moguće. Čak i to, da se Patek pokvari.
2892a2 je u stvari Caliber619, al prepostavljam osim natpisa i ukrašenog rotora nema druge razlike, elaborated klasa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d2cd5fe5ff.jpg
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Ne, baš obratno :). Kaliber L619 je u stvari ETA 2892-a2. Verzija A2 dolazi iz 1999 godine i još je nekoliko unapređen 2892-2, jer sadrži rebrasti pesto za lagere rotora. Najpoznatiji je po tomoe, što ga je Omega uzela za bazu za svoj co-axial kalibar 1120 odnosno današnji Omega 2500. Ali ga je opet toliko izmenila, da ga ni vlastita mama ne bi više prepoznala.
Inače 2892-2 je zbog svoje male visine odlična baza za modul hronografe, koje se odlično slažu sa nekim Dubois Depraz mehanizmima, pa ga koristi mnogo High End proizvođača.
Dragi svi, samo da javim da sam konacno pazario Zeppelin LZ127 7666-5(Miyota 82s5). Hvala na pomoci i uvidu u dosta detalja koji su mi jako pomogli da sagledam sta da zelim i ocekujem od sata, a samim tim i koji da odaberem. Bilo je veliko dvoumljenje, i troumljenje ali na kraju su presudile mnogobrojne racionalno-estetsko-finansijske odluke, a poneki model (i ovde predlozen od strane drugih forumasa) je vec zavrsio na spisku buducih kupnji.
Jos sam dobio izvestan popust za buducu kupovinu, pa je supruga bacila oko na neke Pierre Lannier modele, a ja vec glumim snoba pa joj objasnjavam zasto je malo skuplji Citizen bolji izbor. :) (a u stvari ovde cu pitati, posto nigde nisam nasao informaciju sta turaju u te satove, pa verujem da su 100% kinezi, iako nam je prodavacica tvrdila da i u njih idu Citizenovi mehanizmi (?))
Čestitke :). Okači i poneku sliku :)
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Koliko sam ja uspio da vidim i da se informisem, u njihove automatike ide Seagull ST-25 (mozda sam peomasio kalibar, ali je Seagul u pitanju) a sto se kvarcnih tice vidio sam dosta specifikacije koje navode samo da je japanski kvarcni mehanizam (ako bi trebao pretpostavljat onda bi rekao da je Miyota).
"Mlada" je firma(kraj sedamdesetih) sjediste u Francuskoj ali naravno to su modni satovi, pa kao sto biva slucaj o mehanizmu ne daju nikakve tacnije informacije :)
(po meni bolje dati pare za Citizen, sigurnije je u svakom slucaju)
Cestitke za sat! U zdravlju ga nosio!
Čestitke na kupovini! Zeppelin je dobra podlaga za ulazak u svet satova.
Što se tiče Pierre Lannier-a - zanimljivo, ali ne radi se o modnom proizvođaču, nego o francuskoj firmi, čija je delatnost prvenstveno proizvodnja satova, koju dopunjuju sa nakitom ili bolje rečeno bižuterijom. Iako na prvu deluju, kao modni brend, više spadaju u grupu brendova, kao što su Jacques Lemans, Festina, Quantum, Nautica, Zzero, Lotus....
Kao i navedene firme, satove opremljuju sa japanskim mehanizmima, uglavnom Miyota i Seiko Epson VD. Tu se ne razlikuju od modnih brendova, pa je zato učestalo mešanje jednih sa drugima u široj javnosti. Tome pridodaje i činjenica, da se svi satovi ili barem 90 % od jednih i drugih proizvodi u Kini.
Ljubitelji satova smo ponekad malo nepravedni prema modnim brendovima, jer nam smeta što satovi nemaju horološki DNK ali sa druge strane moramo priznati, da je većina te scene sasvim solidno i rigorozno uređena i da nije sve tako sivo, kao što nam se, na prvi pogled, čini. Naime, većina modnih brendova koji u ponudi sadrže satove, dolaze iz različitih grupacija, čiji članovi su i neki od najuticajnih High End proizvođača.
Calvin Klein i Balmain dolaze iz SWATCH grupacije (Breguet, Omega, Blancpain, Longines, Glashutte Original, Union Glashutte, Rado, Hamilton, Mido, Certina,Tissot).
Ralph Lauren, Lancel, Dunhill dolaze iz Richemont grupacije (Vacheron Constantin, A. Lange & Sohne, Jaeger-LeCoultre, IWC, Cartier, Panerai, Baume & Mercier, Montblanc, Roger Dubuis, Piaget, Van Cleef & Arples)
Louis Vuitton dolazi iz LVMH grupacije (Zenith, Hublot, Tag Heuer, Bulgari, Chaumet)
Gucci, Boucheron, Qeelin dolaze iz Kering grupacije (Ulysse Nardin, Girard-Perregaux, Jean Richard)
Boss, Tommy Hilfiger, Lacoste, Scuderia Ferrari doalze iz Movado grupacije (Ebel, Movado, Concord)
Roberto Cavalli doalzi iz Franck Muller grupacije (Franck Muller, Pierre Kunz....)
Harley Davidson dolazi iz Citizen grupacije (Citizen, Arnold $ Son, Alpina, Frederique Constant, Bulova)
Versace i Guess dolaze iz Timex grupacije (Timex, Nautica, Opex...)
Kenneth Cole i Ted Baker London dolaze iz Binda grupacije (Breil....)
Emporio Armani, Michael Kors, Diesel, Fossil, DKNY, Karl Lagerfeld, Adidas, Burberry dolaze iz Fossil grupacije (Zodiac, Skagen...)
Produkcija većine modnih brendova teče pod određenim standardima, koje sadrže potreban i određen nivo kvaliteta, bez obzira što se proizvode u kineskim postrojenjima. Većina modnih satova u samoj kvaliteti ne zaostaje za Jacques Lemanom, Zzerom, Qunatumom, Nauticom pa čak i entry modelima Casia, Citizena i Seika, koji se proizvode na istom geografskom prostoru ali u vlastitim fabrikama. Mehanizmi su tu najmanji problem, jer su isti, kao i kod zadnjih tri renomiranijih brendova. Više pažnje bi trebalo obratiti na materiale od kojih su napravljeni. Naravno, da specifikacija Stainless Steel ne znači, da su svi satovi napravljeni iz jednako kvalitetnog čelika. Niko me ne može ubediti, da sat u razredu do 200 € sadrži jednak procenat gvožđanog ugljika, kao sat iz višeg cenovnog razreda. Kućišta jefitnijih satova sadrže veće količine kroma i nikla i obično su premazani tanjim ili debljim slojem čelika. Osim poklopca, koji su uglavnom napravljeni iz prave kombinacije čelika, jer su u direktnom kontaktom sa rukom (kožom). Prolem je što proizvođači strogo čuvaju specifikacije pa nikad ne možemo znati, šta tačno nosimo.
Tako, da ponekad naše dame ne trebamo previše ubeđivati, da je Casio i Citizen od 200 € puno bolji od Michael Corsa za 300 €. To njima ništa ne znači. Modni satovi su jednostavno u punoj funkciji svojeg naziva. Radi se samo o modnom dodatku i njegova osnovna funkcija je privlačnost a kvalitet je obično na drugom mestu. Zato moramo lepšim polovinama izaći u susret sa puno razumevanja jer obično njihova dilema oko izbora sata ide u onom smeru: Volela, bih da kupim jednu dobru kolekciju knjiga ali moraju biti crvene boje, da se lešp podudaraju sa novom garniturom za sedenje....
Kad haifisch napise tekst vrijedi procitati ako imas vremena da dodjes do kraja :lol:
Sta drugo osim sloziti se sa svim gore vec recenim stvarima. Tanka je linija "ozbiljnjih" i modnih satova, toliko tanka da konstantno jedni drugima ulaze u domen djelatnosti.
Prije 8godina sam dobio Jacqur Lemans na poklon. Jako lijep hronograr na metalnoj narukvici. Nosio sam ga nebrojeno mnogo puta, ali od prvog dana sam mislio da je u pitanju neka "modna" marka, sto znaci da je neki kineski mehanizam, materijali losiji, itd itd. I evo nakon 8godina taj sat me iznenadio vise nego bilo koji drugi, materijali izdrzljivi i kvalitetni, mehanizam Epson (mozemo reci Seiko) koji i dan danas radi perfektno, narukvica metalna kvalitetnija nego na pojedinim seiko satova vece vrijednosti. Istrazivao sam malo i nasao da je Jaque Lemans ustvari kao "sestrinska" firma sa IWC ali se bave 95% sa kvarcnim satovima.
Svakako prije kupovine treba istraziti sta kupujes i za sta dajes pare. I ja sam takav da vjerujem provjerenom, znaci Seiko, Casio, Citizen, itd itd, ali ne treba bjezati i od drugih (van okvira) mogucnosti... (pogotovo treba udovoljiti zenama, jer ces biti u njihovoj milosti kad dodje vrijeme za jos JEDAN sat samo :thumbsup:)
Kako "sestrinska firma sa IWC" za miloga boga...
Ma nije rođena, nego sestra od tetke [emoji23].
Kolega je verovatno pomešao sa SWI (Swiss Watch International) koji je zastupao JL brend za USA tržište kratko vreme, pa su povezivali JL sa SWI, ali se kasnije potvrdilo da tu nema ničega.
Greška kolege, ko piše taj i greši. Šta sam ja sve izjavljivao i tvrdio, kada bi mogao malo "history" da pročistim
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Planiram kupovinu sata za poklon, pa sam izbor svela na sledećih nekoliko. Da li bi neko mogao da mi kaže razliku u Ronda 706.1 i Ronda 5030 D mehanizmu Roamer satova? I otprilike satovi koje marke su kvalitetniji, Roamer, Seiko ili Citizen?
https://bomar.rs/roamer-rockshell-ma...20837-41-55-02
https://bomar.rs/roamer-superior-moo...08821-41-13-05
https://bomar.rs/roamer-superior-508837-41-45-50
https://bomar.rs/roamer-vanguard-975819-41-45-90
https://bomar.rs/seiko-ssb369p1
https://bomar.rs/citizen-ca0695-17e
Satovi koje si izabrala su kako cenovno, tako i kvalitetom vrlo slicni. Roamer je stara svajcarska firma, koja je usled kvarcne krize propala, pa je danas u potpuno drugacijoj vlasnickoj strukturi, ali s druge strane neosporno da je u pitanju swiss made sat, dok su Seiko i Citizen temelji i stubovi japanske casovnicarske industrije.
Roamer (posto je swiss made) imaju svajcarske Ronda mehanizme, dok Seiko i Citizen imaju svoje mehanizme. Svaki je na svoj nacin karakteristican i svojstven. Glavna razlika izmedju 2 mehanizma koja si navela nije u kvalitetu, vec u funkciji koju obavljaju: jedan je hronograf (stoperica) a drugi ima komplikaciju mesecevih mena. Oba mehanizma spadaju u kvalitetnije Rondine linije (Powertech i Startech) sto znaci da imaju metalne delove, vise rubina za smanjeno trenje i najvaznije od svega da su popravljivi, te u slucaju nekog kvara velika je sansa da ce ga casovnicar srediti kao da je mehanicki sat, mada je vecina ovih mehanizama dovoljno jeftina da se uglavnom isplati kupiti novi i zameniti ga (dok sa horoloske strane ovakvi kvarcni mehanizmi su cenjeniji od onih iz nizih razreda). Jedino Roamer Vanguard ima mehanizam slabjeg kvaliteta (iako meni ubedljivo najlepsi od svih satova, jer pociva na nekim dobrim i ustaljenim dizajnerskim resenjima). Citizen ima svojstven mehanizam jer je u pitanju Eco-drive, koji radi na bateriju punjivu solarnom energijom (ovo pruza dugovecnost baterije, ali kada se jednom celije isprazne i mora da se menja tada cena baterije nadomesti smanjen period zamene, pa ispadne slicno).
Ono o cemu treba vise voditi racuna nego o samim mehanizmima jesu kucista, koja su kod Seika i Citizena crna. Ova boja se ostvaruje nanosenjem posebnog premaza, koji je nazalost vrlo nezahvalan kada su ogrebotine u pitanju, pa ce uz cesto i dugotrajno nosenje izgledati mnogo ofucanije od obicnih celicnih kucista, koja kad se i izgrebu mogu relativno lako da se ispoliraju i izgledaju skoro kao nova.
Dalje treba imati u vidu da su Roamer Vanguard i Superior na celicnim narukvicama, sto donekle povecava cenu sata, a po mnogima je i estetski daleko bolja opcija (mada je sve stvar ukusa). Ne znam kakvog su kvaliteta ove narukvice, ali bi trebalo da su sasvim solidne u ovom cenovnom rangu, iako ne spektakularno kvalitetne.
Staklo na Romaerima je safirno, dok je kod Citizena mineralno a Seika Hardleks. Safirno staklo je otporno na ogrebotine, hardleks je navodno malo cvrsce od mineralnog, ali ocekuj da se oba lako izgrebu i tesko ispoliraju, pa bi u tom slucaju moj glas isao Roameru.
Takodje Bomar nudi 7 godina garancije na Roamer, sto nije mala stvar (Citizen ima 5, sto je takodje lepa cifra, obzirom da je vecina garancija na 2god.)
Sto se cena tice, ne treba se zavarati ovim "popustima" u Bomaru, posto ovo jesu regularne cene, (vredelo bi pokusati traziti bar neki popust na Seiko i Citizen, dok ce za Roamer verovatno u radnji da stoje maloprodajne cene i prodavci ce odmah ili postepeno spustiti na popust cenu) dakle svi predlozeni satovi su realno u cenovnom rangu 25-30k din.
Takodje je vecina satova oko 45mm precnika, sto je dosta veliko i ako ih nisi videla uzivo, predlazem da razmislis da li je to dobra velicina za onoga kome poklanjas.
Ako ims jos nekih pitanja, slobodno izvoli i obavezno javi sta si odlucila! :)
Svaka čast Davore na odgovoru, sa svime se slažem što si napisao!
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Hvala puno na ovako detaljnom objašnjenju i korisnim savetima :) Modeli u boji otpadaju zbog potencijalnog guljenja, Vanguard zbog slabijeg mehanizma tako da je sad izbor laksi. Verovatno ce se izbor svesti na estetiku, ali i mogucnost zamene u slucaju promasaja... U svakom slucaju puno hvala i javljam obavezno za šta sam se odlučila :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...aab71a7c1f.jpg
Da li vrijedi ovaj sat 270€?
Garancija 24mjeseca.
Jel ovo dobar model sata
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne vredi.Gledas Sieko, Citizen ili Orient do te cene, svaki je bolji.
Iz ličnog iskustva, imam Festinu F16489/1 od 2011.god. i dan danas kuca lepo, fino. Naravno, pošto je kvarc u pitanju, tačna... nemam nikakvih zamerki ni na završnu obradu a ni na kvalitet mehanizma u njoj.
Što se tiče modela koji si postavio, mislim da je iz kolekcije chrono bike-tour de france, model iz serije koja se "izbacuje"svake godine za lagendarnu trku "Tour de France" i shodno tome, mislim da ovaj model ima i vrlo kvalitetan kvarcni -japanski (Miyota) mehanizam, koji bi trebalo da je odličnog kvaliteta. Brat takodje ima model iz ove serije, ali recimo iz 2010.ili tako neku godinu i nema šta sa njim nije radio. Tako da što se mene tiče, svaka preporuka! I model koji si postavio je vrlo kvalitetan i upečatljiv..
Meni je u vrijeme korone ogranicen izbor. Zbog ove situacije nisam u stanju putovat inace bih sat kupio u inostranstvu. Trenutno imam tri amfibije, jedan seiko prospex diver (pepsi boja kako joj tepaju), sector koji mi nosi brat i planiram ovaj da uzmem.
Pošto sam u Podgorici i ograničen sam izborom i ponudom posebno u ovo "doba" jer su izbori po ovih prodavnica za satove tipa tomy hilfiger, esprit, guči, armani itd rijetko gdje ima seika ili ne daj Bože neke druge marke sata, jer nam se ponuda svela na satove robnih marki
jer džabe pričat seLjačini koja se napunila para da hilfiger, armani itd nije sat iako košta 400€ i da se ne može mjerit sa npr seikom, sektorom itd
Festina satove nisam nikad koristio ali su mi zaista lijepi i ovaj model mi je bas ali bas za cijenu manju od 300€ primamljiv
Ovo je model Chrono Bike 20327/6
Inace hvala za odgovor
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moze li jos jedna pomoc
Ovaj model invicte
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7d2c7d8771.jpg
Ili ovaj
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...667d07bf68.jpg
Da li da uzmem jedan od ova dva modela ili festinu odozgo i da li vrijede ove pare
Sent from my iPhone using Tapatalk
Iskreno, po meni te Invicte ne vrede tih para. Koliko vidim, sama Invicta ih prodaje za oko 150e
Pre bih uzeo festinu. Originalnija mi je.
Jesi razmislio možda o Royal London? Ili swiss military?
https://www.leandro-stores.com/p/royal-london
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Drug skoro uzeo ovaj Seiko ssc769p1 na chrono24, iskostao ga oko 300e sa uvoznim dazbinama. Fenomenalan sat za te pare. Brojcanik je mnogo lep u prirodi sa ovim sacama, kvarcni mehanizam na solarno punjenje, kuciste mnogo lepo oblika (podseca pomalo na moonwatch), velicina odgovara skoro svakom zglobu, safirno staklo sa AR premazom...stvarno me odusevio sat za te pare.
Prilog 151934
Lep satić. Na creationwatches- u je 230 usd - free shipping https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bd0a8cda94.jpg
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Ipak sam kupio sat Tissot V8 za 400€
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d8ab85a36c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b16d1dac05.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk