Neko sa foruma je, čini mi se, ispolirao, odnosno, matirao narukvicu pre nekoliko godina. Ne mogu da nađem slike.
Izgledalo je odlično.
Jesi ga probao na koži?
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Printable View
Neko sa foruma je, čini mi se, ispolirao, odnosno, matirao narukvicu pre nekoliko godina. Ne mogu da nađem slike.
Izgledalo je odlično.
Jesi ga probao na koži?
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Nisam na kozi, ja sam vise za metalne narukvice :)
Ova podseca na Ball, ali mi cudno sija.
Ako se dobro sećam, kolega Araphel ga je imao i matirao narukvicu.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
E tačno, on je :)
Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
Više puta sam na forumu naišao na ovu informaciju, da se ETA 2824-2 više ne proizvodi. To nije tačno. On se još uvek proizvodi ali je njegova dostupnost znatno sužena, jer sada SWATCH grupacija nije više pod obavezom COMCO i sama odlučuje kome i koliko će prodavati određeni mehanizam. Npr. Tag Heuer i Breitling su još uvek regularni kupci ovog mehanizma, kao što je npr IWC redovan kupac 7750 ili 2892-A2.
To je ujedno i razlog zašto određeni ETA mehanizmi nisu dostupni širom tržištu odnosno individualnom kupcu. Ne prodaju se više masovno On-Line dealirma, preko kojih su do njih dolazili privatni časovničari. Razlog je u tome, što svaki regularan kupac odnosno assembler (sastvaljač) satova, koji kupuje od ETE ima neke posebne zahteve, koje se najčešće odnose na finiš samog mehanizma. Oni mogu kod ETE naručiti napr. finiš sa ženevskim šarama, Perlage, sa različitim stepenom poliranja i coatinga (više ili manje rodijum platiranja), mehanizam zajedno sa rotorom na kome će biti ugraviran naziv sastavljača .....Standardan ETA Ebauche mehanizam, koji je bio masovno prisutan još pre 5 ili 6 godina takoreći više ne postoji. Zbog toga su mehanizmi Sellite, Miyote ili Seika (posebno 4RXX, pa čak i komercijalni 6R15 odnosno NE15 ili NE88 - 8R48), koji se komercijalno prodaju najširem krugu kupaca, dostupni svakom potrošaču, pa onda ti proizvođači deluju "više fer" od ETA, koja je pod okriljem SWATCH-a.
Grupacija je još ranije uvela ekskluzivne mehanizme za svoje članice ispod High End razreda (Tissot, Certinu, Hamilton, Mido, Rado, Longines), a sa Powermaticima od 2014 godine su dodatno zatvorili široku dostupnost svojih kalibara. Pogrešno je na današnju ETU gledati istim očima kao na gore pomenute Sellitu, Seiko ili Miyotu, jer se radi o sasvim drugačijoj poslovnoj interakciji sa svojim klijentima, koja je sada ugovornog karaktera. Nešto slično kao što JLC ili Audemars Piguet svoje mehanizme prodaje određenim High End subjektima ali naravno u puno većom srazmeru.
Što se tiče STP1-11 i Roamer Searocka, kojeg pokreće. On jeste u neku ruku klon Sellite ili ETA, jer ima jednake dimenzije ali opet ima određenu specifiku, pa je pitanje (uspešne) zamenljivosti pojedinih delova uvek otvoreno. Ako ostavimo na stranu razlike u rezervi rada, jer STP navodi čak 6 sati više od ETE i Sellite (44 vs 38), gde se uglavnom radi o tome, da ETA zvanično specifikuje taj deo kao najmanje 38 sati, najveća razlika dolazi iz činjenice, da je glavna opruga kot STP Nivaflex NM, koju inače kupuje od SWATCHinog Nivaroxa, ali tu vrstu opruge ETA i Sellita ugrađuju u svoj Top Grade i COSC stepen, dok Standard i Elabore opremaju sa Nivaflex NO, koji je ipak slabijeg kvaliteta. Zbog toga je STP podešen na 5 pozicija a Standard i Elabore ETA i Sellita na 3 pozicije. Preciznost kod STP 1-11 je u rangu od -0 do +15 sec/d, što je nešto bolje nego kod osnovnih ETA/Sellita kalibara. Zato, kada dođe vreme servisiranja i do zamene ovog, vrlo vitalnog dela mehanizma, nema nikakvog smisla u STP staviti Nivaflex NO, nego bi to trebao biti Nivavflex NM. To su te "male" cake, kojima proizvođači vezuju na sebe, pa je ipak prikladnije Roamer servisirati preko zvaničnog servisera i dati neki € više. Za ovih 14 godina, STP se pokazao kao pouzdan proizvođač kalibara, krug kupaca mu se širi pa je sa 100.000 komada godišnje produkcije dogurao do skoro 300.000. I ja sam na početku njihovog puta bio skeptičan, jer su raširili priču, da su prvi u Swiss produkciju uveli robotski način sastavljanja mehanizama, gde su se ugledali na japance ali to se odnosi na nauljavanje mehanizama i neke operacije na šarafljenje pojedinih komponenti ali još uvek je prisutnost ljudske ruke značajno zastupljena, što se odražava i u zvaničnim specifikacijama, koje se približavaju Top Grade kriterijumu.
Preporučena cena za ovaj model je još uvek oko 670 € i ova akcijska cena je više nego ugodna. Sat ima sve, što je potrebno, da se označi kao pristojna ponuda i ako zadovoljava lični afinitet, što se tiče izgleda, ne vidim nikakvu prepreku, da se ne bi kupio.
Poštovanje poznavaocima satova. Do sada sam uglavnom čitao forum a sada imam i pitanje u vezi džepnog sata Longines železnice koje sam video na sajtu Kupujem-Prodajem. Da li bi neko mogao da potvrdi da li je sat original jer su mi i natpis Longines a i kazaljke na ciferu dosta neobični. Unapred hvala.
Prilog 153664Prilog 153663Prilog 153665Prilog 153666
Nigde ne mogu da nadjem kolika je duzina od luga do luga ovog Roamer Searocka, moze li neko od vlasnika da izmeri.
Za slucaj da ne nadjes tacan podatak, ovako odokativno bih rekao 52mm, mozda i vise. Probao sam ga i bas mi bili preveliki lugs, na zglobu od 17cm.
I meni ce da bude veliki, zglob mi oko 18-18,5. Šteta.
Mozda i bude ok, probaj ga svakako. I treba da vidis uzivo da li ti se svidja kako sija. Nije za svakoga.
Da, u sustini ETA bira kome ce prodati koliko 28xx. U prevodu, za cenovni razred ispod 1000€ sve redje za pronaci, ispod 500€ misaona imenica. Tako da, ispada kao i da se ne proizvodi :D Meni je STP postao malo "ispod" Sellite onog momenta kada sam ga video u jednom Armani satu. Za Armani super svakako, ali da recimo TAG uzima Sellite a ne uzima STP? Isto mi je cudno zbog cega mnogi drugi kupuju upravo Sellite a ne STP? Nadam se da je do "ugovora" vise nego do samog kvaliteta. Nisam cuo neke glasne zamerke na rad STP, cak naprotiv. A opet, mnogi proizvodjaci ipak kupuju skuplje Selite? Sa nekim casovnicarima sa kojima sam pricao na tu temu, svi su ETA mehanizme proglasili za holy grail u poredjenju sa STP ili Sellitom. Ne vole cak ni rasprave na tu temu previse :D
Što se tiče STP i Emporio Armani. Vlasnik STP je Fossil Group. Vlasnik Emporio Armani satnog brenda je Fossil Group. Jednostavna jednačina. Apsurd je to, što se EA proizvodi na istom mestu, na istoj liniji kao reizdanje legendarnog Zodiac Sea Wolf, jer je Zodiac takođe u vlasti Fossil grupacije. Satovi se proizvode u Fossilovom pogonu pod nazivom Antima u jednom od središta švajcarske produkcije, Bielu.
Zašto Tag ne kupuje STP nego ostaje kod ETA ili Sellite? Zbog toga što STP nema Top Grade ili COSC level mehanizme. Zašto drugi ne kupuju od STP, već Sellite? Sellita svakako ima veći kapacitet proizvodnje, ima veći izbor mehanizama sa najčešće upotrebljivim komplikacijama. Sellita nudi kalibar SW 300, koja je za razliku od STP tanji (za ceo 1,0 mm), što omogućava izradu satova sa tanjim kućištem. Za razliku od STP, Sellita ima GMT komplikaciju, koja je široko zastupljena u ponudi satova, za razliku od STP, Sellita nudi hronografske mehanizme. A kada sve to sabrojiš, jer sastavljači satova uglavnom ne nude satove samo sa jednom ili dve komplikacije, onda je jasno, šta je na kraju jeftinije - kupovina samo 1 ili 2 vrste mehanizma ili kupovina skoro celog proizvođačevog sklopa. Osim toga, Sellita je ponudnik široke potrošnje i sa njom nije nužno, da se sklapaju dugoročno ugovori, kao što je to u slučaju sa ETA, pa je zato slično kao i kod STP moguća privremena ili jednokratna kupovina. STP svoju priliku traži u egzotičnim varijantama, gde kombinuju kompliakciju rezerve snage sa malim sekundnikom na raznim pozicajama, open heartom i slično. U ukupnoj produkciji entry level satova, slične akrobacije ne predstavljalju značajan udeo.
Najjače oružje STP je i dalje osnovni STP 1-11. U prošlom postu nisam previše ulazio u detalje ali jedna od njegovih dodatnih prednosti u komparaciji sa Standard i Elabore verzijom Sellite ili ETA je i ugradnja Inacbloc sistema, koji je kod prva dva prisutan u Top I Cosc Gradeu. ETA u osnovnim verzijama koristi Etachoc antistresni sistem, dok Sellita Novodiac, koji je nešto običnija verzija Incabloca. Kada dodamo več pomenuti Nivaflex NM, onda tu leži glavni razlog za 6 sati veće razerve snage od osnovnih ETA ili Sellita stepena.
Sve u svemu dobar mehanizam. Što se tiče časovničara, koji ne žele ni da raspravljaju o temi STP vs ETA vs Sellita. Zanima me, koliko njih se je do sada uživo susrelo sa STP, pošto se masovno ugrađuje u satove od 2012 godine. Rooamer ih koristi tek 3 ili 4 godine, ne verujem da kod nas baš ima puno Zodiaca i da kupci masovno nose Emporio Armani na servise a i Formex je brend za kojeg čak i mnogi ljubitelji satova nisu baš sigurni da li se radi o šamponu za kosu ili satovima.
Poznajem priličan broj časovničara, koji su sa negodovanjem spominjali Sellitu ali već sam nekoliko puta čuo baš od istih, da je Sellitin SW 300 rotor sada bolji od legendarne original verzije ETA 2892-A2.
Da ne ispadne, da pravim reklamu za STP. Kod mene je redosled još uvek zaboteniran. 1. ETA a zatim ako već mora onda Sellita i ako baš nema drugog izlaza onda STP. Ali pitanje jr, da li su to samo duboko usađene predrasude.
Sjajan post! Poznato mi je da je Fossil vlasnik kao i kome ko pripada. Na primeru TAG-a sam imao u vidu Calibre 5 koji je zapravo Sellita, a ne STP. Dakle, tehnicki, moglo je da prodje, i jos da bude da ima vecu rezervu snage. Ako su pravili izlete sa kvarcnim Fashionline ETA-ma svojevremeno, zasto nisu dali sansu i STP-u? Siguran sam da razlog neki postoji.
Brendovi poput Roamera sasvim se lepo uklapaju u STP pricu. Jasno mi je i za Sinn ili Oris teznju ka Selliti, posto oni svakako teze ka visoj preciznosti. Ali opet se sve vise nekih mikro brendova odlucuje za Sellita mehanizme nego za STP, iako bi 11-1 sasvim fino odradio posao koji treba da odradi i sto se preciznosti tice, a i funkcionalnosti. Tu mi je bila ta dilema oko STP-a, da li je zaista "too good to be true". :)
Sto se casovnicara tice, STP je "egzotika" koju verovatno ne bi radili, Sellita "ako bas mora" a ETA "to mi kazi!" :D I tu je jos jedan problem sa STP-om. Covek je osudjen na ovlasceni servis prakticno. Mislim, nije nuzno lose, ali je najbolje i skoro pa jedino pravo resenje. (S obzirom da se isplati servisirati takav mehanizam)
Kada smo vec dosli na ove teme, setih se da pitam, kakav imas stav o Rondinom R150? Ima li tu buducnosti?
Calibre 5 Tag Heuera nije samo Sellita, nego je i ETA. Zavisi od linije. U Formuli 1 će se naći prvenstveno Sellita, dok u Carreri ETA 2824-2. Jednako je i sa Calbre 16. Jeftinija linija SW 500, skuplja linija ETA Valjoux 7750.
Zašto se Tag Heuer ili neko zvučnije ime nije opredelilo za STP, već za Sellitu ili ETU? Većinu razloga sam već naveo ali ne sme se zaboraviti ni imidž pojedine firme. STP na kraju krajeva ipak dolazi iz Fashion voda (Fossil). Pojavljivanje tog mehanizma je, kao što sam naveo na početku, bilo začinjeno sa reklamom, da se radi o prvom Swiss Made robotosko potpomognutom kalibru, što je suprotnost tradicionalno nastrojene Swiss Made radinosti. Što se tiče samog kvaliteta, to i nije toliko sporno. Tag Heuer na kvarcu dugo radi sa Rondom i kalibri, koji su namenjeni ovom velikanu industrije se dva puta proveravaju, pre nego što se šalju u La Chaux De Fonds. Pored svega toga, na početku života STP1-11 se puno kalkulisalo, da je većina tog kalibra sklopljena u Kini i da su se pri konstrukciji ugledali na kineski klon ETA 2824-2, kalibar Seagull ST 2130, što je potpuna besmislica, jer je prvi STP 1-11 bio lansiran već 2008 godine, odnosno 3 godine pre ST 2130. Nagađanjima je kasnije malo potpomougnuo i STP, jer ako se malo pažljvije pogleda njihova paleta kalibara odnosno komplikacija, ukus im se približno podudara sa kineskim gigantom.
Izgleda, da sam jedan od retkih, koji se ne oseća osuđenim, što se moram oslanjati na zvaničan servis nekog od proizvođača. Meni je vrlo jasno, da će ljudi teško promeniti percepciju i prihvatiti tu činjenicu, da ETA nije više naša. Premalo je vremena prošlo od njenog samooslobođenja. Ali, da je bilo po njenom, od 2002 godine, 90 % sadašnjih satova u kojima kuca ETA mehanizam, bi pokretalo nešto drugo. Ako sledim analogiju ovog foruma, onda ću napisati, da je od te 2002 godine, švajcarska državna institucija (COMCO) postavila ETU na ulicu i naterala, da se prostituira sa svakim, ko je to želeo, a kada je bilo reč o ceni, morala je, da ćuti i da se prodaje po cenovniku, koga je odredila država. 19 godina kasnije, SWATCH je izgradila vlastiti salon u koga prima onoga, koga sama izabere i sama određuje način i dužinu tog odnosa. Milion puta sam na raznim forumima čitao predloge u stilu: slobodno kupi Tag Heur, slobodno kupi Breitling, slobodno kupi IWC, jer ga može servisirati svaki časovničar sa osnovnim znanjem i proći ćeš puno jeftinije nego kod zvaničnog servisa. To je istina. Ali Tag je uglavnom Top ili COSC, Breitling i IWC i mnogi drugi High End sa ETA 2824-2, 2892-A2, svim verzijama Valjouxa su COSC hronometri. Kada dođe vreme za servisiranje, određeni broj kupaca će u želji da što jeftinije prođe, sat odneti kod nezavisnog časovničara, od kojih će određeni broj slediti njegovoj želji, pa će u mehanizam staviti Nivaflex NO umesto Nivaflex NM, Nivarox 2 umesto Anachrona, Novodiac umesto Incabloca. Ionako će razmišljanje ići u smeru, šta znače tih nekoliko sekundi gore ili dole na dan...posebno ako postoji mogućnost, da će se sat jednom prodati i zameniti nekom drugom prinovom. Ali nakon određenog vremena, kada takav mehanizam bude ispadao iz propisanih granica, naći će se neko pa će na forumu pokrenuti priču kako su Tag, Breitling, IWC... pali na kvaliteti. Kada se to multiplicara na hiljade i hiljade sličnih slučajeva širom sveta, postajemo svedoci narušavanja brenda i njegovog dobavljača mehanizama. Ljudi kupuju satove ko olovke, pa onda očekuju, da će se sa Fiatom voziti u Mercedesu, Audiju ili BMW. Osim toga, svaki proizvođač, čak i u vremenima svuda prisutne ETE je uvek preporučivao servisiranje kod zvaničnih pravnih subjekata, koji su nosili odgovornost za postizanje izvorno određenog stepena kvaliteta i tu se nije ništa promenilo. Jednostavno, ETA se više ne može kupiti u svakoj trafiki na internetu, jer se ona više i ne prodaje u toj trafiki. Masovna prodaja vlastitih mehanizama neograničenom krugu kupaca nije više sastavni i značajan deo njenog poslovanja, kao što je to kod Sellite, Miyote i Seika. Svi pričaju samo o ETI, a pitajte nekog vlasnika Grand Seika, da li je ikada mogao da kupi novi Spron 610 na netu. Može samo 510, pa nega ga stavi u 9S85.
Ronda 150? 2016 godine, vlasnik i unuk osnivača, Erich Mosset je najavio, da firma ulaže 25 milona franaka u razvoj linije mehaničkih mehanizama. Sledeće godine predstavljaju Rondu 150, koji do sada ostaje jedini produkt te ideje. Naravno, on nije koštao tih 25 miliona, jer bi u tom slučaju Ronda AG sada već bila istorija. To je bilo vreme, kada je švajcarska mehanička industrija jahala na talasu velike ekspanizije i povlačenjem ETE su mnogi videli svoju priliku. Najveći deo kolača je odnela Sellita, zatim Soprod, pa onda STP, a Ronda je ostala na periferiji. Ovde uopšte nije upitan kvalitet tog mehanizma, jer su i oni pošli utabanom stazom - klon ETA 2824-2 sa minimalnom dozom autonomije. Ona se kod Ronde odražava u 0,2 mm manjoj visini, dok je prečnik isti. Iako je Mosset priznao, da u proizvodnji kombinuju resurse i iz svojih pogona u Tajlandu (Ronda je najveći nezavisni Swiss Quartz proizvođač sa godišnjem obimom od 20 miliona komada, od čega 2/3 otpada na Swiss Parts u Tajlandu a 1/3 na Swiss Made u Ticinu), Ronda 150 se u 90% udelu proizvodi i sastavlja u Švajcarskoj. Pri tome, najveći broj komponenata prave sami, dok opruge i spirale, te antišok sistem outsourcaju. Opruga im je Nivaroxova Nivaflex a zaštita od stresa Incabloc. Nigde ne navode detalje ali uzevši u obzir certifikovanu preciznost od +-12 sec/d i 40 sati rezerve snage, možemo slobodno zaključiti da se radi o Standard Grade kalibru sa Nivaflex NO i Novodiac verzijom Incabloca. I cena, koju je naveo (65 franaka) za mehanizam, ako se naruči 5000 komada, ide navedenom u prilog.
Nakon 4 godine, Ronda 150 je još uvek vrlo redak kalibar na tržištu. Količina godišnjeg obima proizvodnje do sada nije nikada navedena. Najveći potrošači tog kalibra su Aristo, Mondaine, Swiss Military, a može se naći i u Borealisu ili Shinoli. Ne sećam se više nijednog upadljivijeg brenda, koji je ugrađivao ovaj mehanizam ali i ako postoji radi se o opskurnim količinama. Lično, puno sličnih proizvođača postavljam u kontekst mogućnosti proizvodnje nekog "In House" kalibra za mnoga poznatija imena, koja se kite takvom titulom, jer podaci, koji ukazuju na broj zaposlenih i obim godišnje proizvodnje, takav način produkcije jednostavno ne omogućuju. Ali, to je već sfera rekla-kazala, pa se ne bi u to dalje upuštao.
Budućnost kalibra Ronda 150? Teško je prognozirati. Svakako, na ovom stepenu to ne zavisi od njih nego od razvoja industrije. Lično mislim, da 3-hand kalibri bez COSC certifikacije ne mogu ozbilnjije parirati na tržištu. ETA je tu postavila izuzetno velike kriterijume i ni Ronda a ni STP, kao ni mnogi In House producenti to ne mogu ispratiti. Danas imamo Tissot, Certinu i Mido u entry levelu sa COSC certifikatom i 80 sati rezerve snage i kada se pored njih postavi STP ili Ronda 150, bitka je već unapred izgubljena. Što zbog moćnih imena, koja dolaze iz Swatch grupacije, kao i zbog stepena kvaliteta koji nude.
I u generalnom smislu je upitna budućnost cele industrije. Imali smo i još uvek imamo Covid 19, očigledno je da dolazi nova ekonomska kriza, jer kada na najvećem svetskom tržištu, Kini, zbog štednje isključuju struju i vlada smiruje narod, da će ipak biti dovoljno goriva za zimu....nije baš ružičasto. A svi znamo, kakav je rezultat kriza. Bogati postaju još bogatiji a siromašni još siromašniji. To se odražava i na industriju satova. Već sada imamo apsurdnu situaciju. Najskuplji (Haute Horologie) razred se davi od novih narudžbi i jedva da uspeva da za nekoliko odstotnih poena poveća godišnji obim proizvodnje (više od toga nije moguće, jer onda dolazi u pitanje kvalitet proizvoda), dok sa druge strane prodaja mehaničkih satova srednjeg razreda raste vrlo sporo, dok u najjeftinijem razredu čak stagnira. Neki predviđaju, da je prodaja smart satova već doživela kulminaciju i da će se zbog toga povećati prodaja klasičnih - preostaje da se sačeka. Istovremeno, dobili smo već celu armiju novih bogataša, koji su imućnost stekli sa kripto valutama i oni sada ulaze kao kupci u najviši razred satova. To znam i sam, na žalost ne po vlastitom ekonomskom statusu, nego po tome što sam u poslednjih nekoliko meseci bio najmanje 10 puta upitan za savet koji sat kupiti u najvišem cenovnom razredu.
Diferenciacija tržišta je trenutno najveća i imam utisak, da će otići još dalje. Sve će se teže dolaziti do lukusznih satova a pitanje je šta će se desiti sa entry razredom. Kupci u krizi, ako već kupuju, onda hoće sigurnu i kvalitetnu kupovinu. Zato i manji proizvođači mehanizama moraju naći odgovor. Kao pozitivan primer bi naveo Concepto. Mnogi nikad nisu čuli za ovog proizvođača, dok Breitling nedavno nije lansirao revival Top Time kolekciju. Vrlo atraktivni satovi sa hronografima dolaze u cenovnom razredu Breitlinga sa ETA hronografima, što znači da su za 2,5 do 3 hiljade EUR jeftiniji od In House kalibara. Pokreću ih takođe COSC hronometri, koje Breitling kupuje od firme Concepto. To je firma, koja je put započela kao ispomoć nezavisnim Haute Horlogerie proizvođačima, da bi preko Romain Jeroma, Louisa Moineta, Hublota i Breitlinga dogurala do 100.000 kalibara u luksuznom razredu. Od 2 zaposlena, 2006 godine do 130 zaposlenih danas.
Koliko sam primetio, čak i kupci entry satova postaju sve više upoznati sa tematikom, jer to ni približno više nije kupovina iz osnovne potrebe nego iz nekog vlastitog luksuza, bez obzira o kakvom cenovnom rangu se radi.
Cini mi se da sam vidjao i da je Aquaracer imao takodje Sellitu, ne samo Formula 1. No, svakako, kapiram poentu sta si hteo reci. Moglo se pretpostaviti da je modno poreklo minus u startu, plus na to sve ostalo sto si naveo. Vezano za ovlasceni servis, da ne budem pogresno shvacen, i ja ga preferiram za sve pa i za satove. Stvar je samo sto je to postao jedini izbor. Prakticno svaka rutinska popravka cini stvar komplikovanijom i skupljom nego ranije. (I ne pamtim to ranije, ali po prici zakljucujem) Samo to.
Nekako sam povucen Rondonim uspehom na kvarcnom polju stelao utisak da mogu napraviti dobar posao i sa mehanikom. Za sada ih preferiraju brendovi koje si naveo (mada i neki od njih koriste i Sellita mehanizme, poput Arista) i jos po neki novi poput https://tuseno.com/ iz Svedske. Mislim da ce nakon krize doci i do veceg jaza i kod same produkcije. Kako sada stvari stoje mehanicke Ronde i STP idu u mikrobrendove, Sellita za one kojima ETA nece da proda svoje, a ETA se rezervise za Swatch (a za koga bi) Nisam cuo za tu firmu Concepto. Mada nisam ni ispratio Breitling novitete toliko detaljno. Gledam da sebi u nekom doglednom periodu priustim neki Sinn,Oris,Rado, Longines ili eventualno Tag. Breitling mi je ipak stepenica vise :D
Mene već neko vrijeme interesuju navijači. Dosta toga znam o automatskim mehanizmima, čak i o kvarcnim ali o navijačima najmanje. Recimo jedan od targeta mi je i Hamilton Khaki Mechanikal, svatih da je solidan mehanizam ali ne više od toga...
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Njega pokrece H50 zasnovan na ETA 2801-2. Ono sto je uradjeno sa 2824 za H10/20/30, uradjeno je i sa H50. Frekvencija je smanjena sa 28.800 bph na 21.600 i time omoguceno 80 sati rezerve sa prethodnih 50. Koliko sam razumeo, u slucaju H50 nema brige oko plastike/metala jer je sve metal. Mada i za ostale H automatike su metalne verzije u pitanju.Hamilton je ipak institucija :)
Sistem navijaca ti je poznat? Krunicom sve resavas, mada, i zbog ceste upotrebe, obicno krunice vremenom stradaju, pa to treba imati u vidu. Svako ima svoje boljke. Meni se generalno vise dopada automatski mehanizam sa funkcijom rucnog navijanja. To Seiko radi fenomenalno. Odnosno osecaj prilikom navijanja je veoma prijatan. Nema otpora nikakvog. A od navijaca bih posebno naveo (ETA) Peseux 7001 kao interesantan. Ima ga u Stowi jednoj. Predivan mehanizam.
Prilog 153674
Jeste predivan je.
Ima li neku prednost npr H50 u odnosu na H10/20/30? Npr šta je sa tačnošću?
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
H10 je svakako automatski mehanizam, i tu pricu znas. Sto se H50 tice, rekao bih da je u pitanju ista varijanta kao kod Powermatic 80.6xx serija. Ona prethodna ETA (2801-2) se takodje radila u Standard/Elaböré/Top/Cheonometre.
Standard i Elabore:
Mainspring - Nivaflex NO
Shock protection - Etachocs
Pallet stones - Polyrubies, Epilame-coated
Balance - Nickel gilt
Balance staff - Epilame coated
Collet - Nivatronic
Hairspring - Nivarox 2
Hairspring heat treatment - Etastable
Top i Chronometre:
Mainspring - NivaflexNM
Shock protection - Incabloc
Pallet stones - Red rubies, Epilame-coated
Balance - Glucydur gilt
Balance staff - Epilame coated
Collet - Nivatronic
Hairspring - Anachron
Hairspring heat treatment - Etastable
Preciznost:
Standard:
2 pozicije (CH, 6H)
dnevno odsupanje : +/-12
Izohronizam (izmedju 0 i 24h) +/- 20 sec
Elabore:
3 pozicije (CH, 6H, 9H)
dnevno odstupanje : +/-7
Izohronizam ( 0 / 24h): +/- 15
Top:
5 pozicija (CH, FH, 6H, 9H, 3H)
dnevno odstupanje: +/-4
Izohronizam ( 0/ 24h): +/- 10
Chronometre:
Prema COSC-u, odnosno u realnosti prakticno Top parametri.
*Neka neko od kolega ispravi ako sam nesto pogresio. Gore sam greskom napisao za 2801-2 da ima rezervu od 50 sati a zapravo ima 42 po specifikaciji. Ili mi je promaklo ili je auto correct nesto pobrkao :D
Hvala kolega na trudu!
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Eta 2801 je u principu 2824 bez rotora. Koji je prvi nastao, ne bih znao reci, ali su pravljeni na istoj platformi. Novije iteracije sa produzenom rezervom snage su, kao sto je kolega Waldi lepo objasnio, u istoj relaciji sa powermatic mehanizmima. Dakle, razlika je automatic vs hw. Sve ostalo je teoretski isto.
U principu nema greske ni sa H50, ni sa 2801, Hamilton Khaki Field generalno vazi za jedan od najpovoljnijih mehanickih satova sa swiss made mehanizmom.
Ako si zagrejan za navijace, preporucio bih ti da potrazis neki sat sa Eta/Unitas 6497 ili 6498. Taj mehanizam je jako robustan, a osecaj navijanja je neopisivo dobar.
Arhitektonski vrlo slican njemu, ali manji mehanizam je gorepomenuti Eta/Peseux 7001. Takodje pouzdan, ali delikatan. Nije za grube i bahate ljude.
@Waldi Teoretski se radi 2801 u top i cosc varijantama, ali ja nisam bas nigde naleteo na ponudu takvih mehanizma u satovima. A trazio sam bas dosta po internetu...
Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
Peseux 7001 predivno izgleda. On me je i navukao na istrazivanje o mehanickim mehanizmima. Stowa trenutno nudi varijante da se prakticno bira (kod nekih modela) izmedju Peseux 7001 ili Sellite SW215. Kazu da je oko 40% delova te Sellite kompatibilno sa ETA 2804.
Generalno sto se 2801 tice, ne znam ni da li se vise proizvodi uopste, a i da se proizvodi, verovatno je rec o manjim kolicinama ili rezervisano za odabrane. Zato verovatno i ne nalazimo puno toga na internetu. Automatici su ovladali, ako se tako pored zivog kvarca moze reci :D Sve ce to na kraju mislim ´pokupití´Sellita i u buduce ce ici u tom pravcu, barem za satove do 1000e.
2804 je prakticno isti 2801, ali sa komplikacijom datuma. Koliko znam, proizvode se jos uvek i ima ih u ponudi, bas kod Stowe i jos nekih nemackih brendova, ali iskljucivo u standard ili eventualno elabore verziji. Ali nigde nema top ili cosc, valjda jer nisu toliko popularni kao im braca automatici.
SW210 i SW215 su klonovi gorepomenutih i uglavnom se sve cesce nalaze, a Eta polako postaje egzotika... U sustini ista situacija kao i sa 2824 i SW200.
Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
A jeli po bilo čemu H50 inferioran u odnosu na matičnu Eta 2801( osim po frekfenciji)? I predpostavljan po cijeni da je rađen u Standard verziji?
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Sustinska inferiornost ne postoji. Vise je stvar u razlikama. Imas 80h rezerve kod H50 zahvaljujuci nizoj frekvenciji. Dakle, nesto gubis, nesto dobijes. Posmatraj to kao odnos 2824 prema H10. (Ili obrnuto) Da je kojim slucajem 80.111 pa da pricamo o plastici, ali ovako, pre bih rekao da je stvar sta zelis vise, vecu frekvenciju ili vecu rezervu snage.
Pre bih rekao da Khaki ima tu inferiornost kao sat, da mu je safir nerazumljivo lose odradjen, odnosno, antirefleks sloj. Kao i luminacija. Te dve stvari zameram Hamiltonu, posto cak ni kod skupljih Khaki modela, isti ti problemi nisu reseni. Neke druge serije poput Intramatic-a su definitivno bolje, ali i skuplje. Cak ni Jazzmaster mi se tu ne svidja previse ali je nesto bolji od Khaki serije. Diveri takodje imaju slabasan lume u poredjenju sa Seikom, Citizenom, ili ostalim Swiss brendovima Hamiltonove klase ili cak ispod nje. Ono sto Hamilton definitivno ima kao oruzije, to je srce, odnosno mehanizam. Iste mehanizme ces naci kod Rado modela (entry level) koji su dosta skuplji. Mada polako i Certina ulazi na teren sa 80.611. Tako da, u principu, sa Hamiltonom moras kompromise da napravis. :D
Dilema je Orient star diver ili Seiko samurai srpd23k1?
Volim Seiko al mi Samurai[emoji2961]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Produkcija STP Mehanizama:
https://www.youtube.com/watch?v=kjJvd_V2EuA
Produkcija Powermatic Mido 80 - ETA:
https://www.youtube.com/watch?v=K-STIrB9yuc
Produkcija kalibara u Seiko Instruments - Sinagapur, gde se proizvodio i još uvek se povremeno proizvodi 7s26. Sada se u fabrici najviše proizvodi 4R35 i 4R36 i nešto entry kvarca. To je prvi Seikov pogon izvan Japana, koji će za 4 godine slaviti pola veka postojanja.
https://www.youtube.com/watch?v=7Vwpt5zgC98
Razlika u pristupu je više nego očigledna. U sva tri primera govorimo o entry razredu.
Naravno da ima razlike.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Mada nije ni fer poredjenje. NH3x/4Rx kostaju 30ak dolara. STP je 5-6x vise od toga, ETA jos vise.
Da, ali Seiko se sam potrudio da napravi tu razliku u ceni tako što je maksimalno pojeftinio proizvodnju...
Naravno, ali zato mozemo da kupimo ceo automatic sat za 100ak monetarnih jedinica koji ce prihvatljivo sluziti godinama, ili decenijama ako se iole odrzava. A i ako crkne moze da se zameni ceo mehanizam za skoro nikakve pare. A kome nije dovoljno dobro, ima i skuplje i bolje...nista sporno :) Bitno da postoji opcija.
https://www.stentime.si/rocne-ure/seiko-prospex-19
https://www.stentime.si/rocne-ure/seiko-prospex-18
https://www.stentime.si/rocne-ure/seiko-prospex-6
https://www.stentime.si/rocne-ure/seiko-prospex-4
https://www.stentime.si/rocne-ure/210633-41-45-20
https://www.slowatch.si/izdelek/rocn...507-16-041-00/
https://www.slowatch.si/izdelek/rocn...430-11-031-80/
Možda živimo u paralellnim svetovima, pa u generalnom smislu nije za poređenje. Ali u stvarnom životu ima mesta i za to. Ne baš u masovnim količinama. Radi se o hrabrosti, da ne kažem nešto drugo, nekoga da mehanizam čija je tržišna vrednost 30 €, ugrađuje u 20x skuplje satove.
Cena STP 1-11 je oko 160 €. Možda nisam dobro informisan ali još nisam naišao na sat sa ovim mehanizmom, koji bi koštao 3.200 €. I ako jeste, to nije stvar proizvođača kalibara, nego onoga ko ga ugrađuje u takav sat. Seiko je sam tvorac mehanizama i priuštava sebi taj luksuz, da ga ugrađuje u toliko skuplji sat.
Powermatic 80 sa metalnim ankerom košta takođe oko 170 €. Još nisam video sat Swatch grupacije sa ovim kalibrom za 3.400 €, čak i u Limited Edition i čak ako se radi o COSC Hronometar verziji, čija najveća cena je oko 1.200 €.
Istina je da ćemo 4R3X naći i u satu za 150 €, gde mu je i mesto i tu verovatno nema nikoga, ko bi postavljao ikakvo pitanje ali u satu za 600 €, od čega prva dva na linkovima nemaju ni safirno staklo, nego hardlex.
Ne radi se o tome, da li će da crkne i o tome da je super, da možemo mehanizam zameniti za malo para - ovo me podseća na ne baš tako davna vremena: nije važno što se Jugo kvari, ionako su mu jeftini delovi, a brine i za naše zdravlje. Guranje do servisara je dobro za krvotok.
Radi se o stepenu iskrenosti proizvođača. Niko ovde ne traži romantizam, tvrdeći da je Swiss pravedniji, pošteniji i ne znam šta još. Ali oni su u poređenju sa Seikom kao Bambi prema Godzili.
Primera za isto to (a mozda i gore) ima koliko hoces i kod svajcaraca - Tag Heuer, Hublot, Panerai...predstavljaju sellitu/ETU kao in-house, a zamenili im rotor i izgravirali pa valjaju za silne novce.
Samo da dodam...i sam razmatram Tag Carreru, tako da ne zauzimam poziciju swiss-hatera niti Tag-hatera.
Ovo je za neku drugu temu ali možemo se malo dotaknuti. Više puta sam napisao, da bi pored generečkih i In House kalibara trebalo uvesti posebnu kategoriju, koja bi se zvala Ekskluzivni mehanizmi. Time bi mnogo šta bilo rešeno i sve bi izgledalo pravednije. Ipak, Tag Heuer u satove, koje pokreću ETA ili Sellita ugrađuje Top Grade i COSC mehanizme, što još uvek znači, da se radi o visoko kvalitetnim mehanizmima. Ti satovi su jedan ili najviše tri puta skuplji od entry brendova Swatch grupe, koja ih proizvodi a ne 30 puta. Na kraju krajeva Tag ih mora kupovati a Seiko ih proizvodi sam. Pogledaj primer Seiko hronografa 8R48, koji ugrađuje u satove od 2k do 4k a Yema ih je kupovala od tog istog Seika i ugrađivala u modele za 1,5 k €. Nadam se da nisi mislio na Tagovu kvarčnu liniju i Rondu ali kvarc je ionako priča za sebe. Tu je najviši profitni stepen od najnižeg do najvišeg cenovnog razreda i tu svi prodaju po 10 i više puta višim cenama. Od Festine do Grand Seika, čija proizvodnja kvarčnog mehanizma iznosi ispod 100 € a satovi idu od 2k i više.
Gore sam posebno naveo, da se radi o Entry razredu, znači o satovima široke potrošnje, koji se uglavnom kupuju iz potrebe i imaju pretežno funkcionalnu ulogu. To je razred satova, koji nailazi put do daleko najšireg kruga kupaca. Zato nema nikakvog smisla mešati entry sa luksuznim razredom, čija si tri predstavnika naveo. Modus operandi tog tržišta je sasvim drugačiji od osnovnog stepena i sve što se više dižemo, sve je više specifičniji.
"Mi smo kovači vaših snova", "A crown for every achievement", "Live for greatness", "When you have whatever you want", "Time moves slowly but passes quickly", "Start to built your own tradition" i stotinu, hiljade sličnih su reklamni slogani nekih od najprestižnijih proizvođača satova. Svi imaju zajedničke dodirne tačke: usmerenost u pojedinca, naglašavanje na posebnost tog pojedinca, snovi postaju stvarnost. Sve je usmerno u to, da pojedinac dobivanjem jednog takvog sata postaje povlašten posednik, izabranik u univerzumu, takav predmet je saputnik izuzetnih dostignuća pojedinca koji je isto tako one and only, poseban, jedinstven, savršen, zaslužan, zapažen, izuzetno dopadljiv..... Priznali ili ne - tako razmišlja najveći deo populacije. Zato luksuzni brendovi (ne samo časovničari) ne rade ništa drugo nego potvrđuju maštu, fantaziju i posebnu sliku, koju ima najveći deo pojedinaca o sebi. Vrlo je malo znalaca u svim područjima, koji će kupiti nešto zbog toga, što poznaju materiju do koske. Ego je najprofitabilnija valuta u čitavoj istoriji čovečanstva. Zašto Thierry Stern neprestano ponavlja, da Rolex previše proizvodi? Ne zbog toga, da bi ga ocrnio jer njemu nekoliko puta niži cenovni segment ne predstavlja veću brigu u životu, nego zbog toga, što se i sam u svojem najvišem segmentu susreće sa istim optužbama od najviših igrača na sceni. Time samo preusmerava pažnju na nekog, ko je najčešće u centru pažnje i time smanjuje svoju odgovornost. Zašto Rolex nikada zvanično ne obelodanjuje podatke o godišnjoj količini svoje proizvodnje? Da li bi za prosečnog kupca taj sat sa krunom još uvek bio tako privlačan u smislu ispunjenja snova, potvrde posebnosti i jedinstvenosti tog individuuma, nešto što može samo on i nekolicina ostalih a ne svi ostali, kada bi Rolex svake godine bombardiaro njegov mozak, da 800.000 drugih pojedinaca dolazi do njihovog sata? Prelazak iz sna u javu može doneti mamurluk i smanjivanje čežnje kod velikog broja kupaca. Zašto A. Lange & Sohne u skoro svakom susretu sa javnošću sa ponosom iznose, da proizvode samo 6.000 satova godišnje? Još malo pa će to staviti u svoj logotip. Samo 6.000 izabranika se može domoći tog sna.
Zato se nikako ne slažem, da se radi o agresivnom marketingu. Ne, ti brendovi samo slede mašti i snovima onima, koji to mogu sebi ispuniti. Znam da nije pravedno ali tražiti pravdu u ekonomiji je kao tražiti dugu u olujnoj noći.
Zato nema smisla mešati luksuz sa osnovnom funkcionalnošću. Post, koji sam postavio je baš ovo poslednje i u njemu možemo tražiti usporedbe. A luksuz se može porediti samo u svojem razredu i tu možemo otvoriti drugu temu. Biće još zanimljivije. Posebno priča o Paneraiu, njegovoj napumpanoj i skoro potpuno izmišljenoj istoriji sa strane Richemont grupacije, pa čak i da su manji broj ETA mehanizama brendirali kao In House, do toga da im većinu kalibara prizvodi Valfleurier Ebauches s.a, kućni proizvođač mnogih imena Richemont Groupa, pa i do toga, da imaju i nešto svojih kalibara od 2014 godine, kada su otvorili vlastiti pogon i broj zaposlenih u manje od godinu dana skoro duplirali iz 130 na 250. Ali, uz sve začinjene i sočne priče, ne možemo izbeći činjenicu, da njihov potpis nose kvalitetni satovi a stvar ličnog ukusa je, da li su dopadljivi ili nisu.
Kada bi gore postavljeni Seiko satovi u sebi nosili 6RXX seriju mehanizama, onda gornji post nikada ne bi nastao.
Pozdrav svima, potrebna mi je vaša pomoć, zanima me da li neko od članova na foromu ima neku vintage omegu na prodaju. Naime želeo bih da kupim jednu koju bih imao da nosim na košulje i slično, nisam nikakakav kolekcionar i nisam neki stručnjak tako da se ne razumem. Pratim objave na forumu i znam da jedan kolega forumas ima jednu (Miloš G) pa eto nešto slično me zanima kao ta njegova, eventulno da ima i prikaz datuma ali nije obavezno. Ako niko sa foruma nema u prodaji bio bih vam zahvalan ako bi mogli i neki konkretan oglas da mi okačite sa tipa kupujemprodajem i kažete ovo nije loša ponuda možeš da probaš taj da kupiš ili tako nešto ako me razumete :) i ako je to dozvoljeno na taj način. Ako neko ima za prodaju odavde neka se javi, ali svaka pomoć je dobro došla. Hvala (valjda sam pitanje postavio na pravoj temi) (što se tiče mog budžeta ne znam kako se kreću cene pa ćemo taj deo razraditi kroz diskusiju u nastavku) Svako dobro, pozdrav
Pozdrav, ako neko ima da ponudi svoju Omegu to je ok, al da ti preporuci na oglasima je vrlo nezahvalno jer su to ipak vintage satovi sa podugackim intervalom rada i uputnim servisiranjem. Ono sto bi ti svako verovatno preporucio je da pogledas na oglasima sta ti se svidja, dogovoris sa prodavcem da se nadjete kod casovnicara da on pogleda i da svoje misljenje u kakvom je stanju sat. Nikad ne znas sta ces ubosti. Ako bas zelis vintage onda nadji sta ti je na oko lepo, da je mehanizam suv i sacuvan od vlage, pa ga polako sredjuj dok ne dodje u idealno radno stanje. I pritom jos racunaj da kupis neku kvalitetnu narukvicu za taj sat koja ce doprineti potpunom utisku.
To je moje misljenje. Ne znam sta bi ti ostali na forumu rekli.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pozdrav,
Želim da kupim automatski sat do oko 150 dolara. Naišao sam na dva modela koji mi se sviđaju, to su Orient Ray 2 i jedan sat brenda pod imenom Ratio. Pretpostavljam da je orient bolja kupovina, ali me interesuje da li je ovaj Ratio FreeDiver dobar i vredan kupovine.
https://www.creationwatches.com/prod...tch-17910.html
https://www.creationwatches.com/prod...tch-10620.html
Takođe, planirao sam da neki od ova dva sata naručim preko sajta Creationwatches. Na forumu sam čitao da je ovaj sajt siguran, pa me interesuje da li neko može to da potvrdi. Oko njega me takođe interesuje i opcija free shipping, odnosno koje vreme je potrebno da sat stigne.