Protrek. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5bce59e873.jpg
Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока
Printable View
Protrek. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5bce59e873.jpg
Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока
Hamiltonhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8c7f3c6a5c.jpg
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Probao sam danas u bomaru i izuzetno mi se dopao. Prvi Longines koji mi se skroz svidja, bez "ali". Jeste malo skuplji i pitanje je da li mi treba, nije bas 100% za svaki dan za moj posao i stil zivota...ali je sat kao sat perfektan.
Prilog 150192
Opaka čuka! U čijem je vlasništvu sada ovaj Aquastar?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7627e3532d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...675651f2b7.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zanima me sta mislite o ovom čukarcu SRPC17j1 .... klasika hradleks - 4R35 23j 42mm bez krunice izglda kao malo osiromašena verzija seiko presage, trenutno može jako povoljno da se kupi spolja oko 120e
https://i.postimg.cc/WpFCmm1j/seiko-srpc17j1.jpg
Pa vidi koliko ime na ciferu! :man_in_love:
Werenbach-odlicna prica, sat iz kolekcije Soyuz ima cifer napravljen od komada aluminijuma sa letelice razbacanih po kazahstanskim stepama. https://www.youtube.com/watch?v=VZL6fuFQ2Mg
Jebes Spidija, ovo se bukvalno vratilo iz svemira! :lol:
Reklamni slogan će im najverovatnije biti: Ovo je autentično smeće.
Neka, neka - Ekohorologija će vremenom postati sve cenjenija.
Nija uzalud poštovani Bora Đorđević pevao: Ja sam svoju sreću našao u smeću.
A što se tiče Spidija: Jbg, neki idu gore. Ne mogu svi.
Interesantna priča. Uz to još i fini trenutni popust za Selitu...
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Uuuu, surovo! Covek ne sme ni da se nasali pred tobom... :flapper:
Meni se svidja pre svega kako ovaj sat izgleda. Ovoliko detalja i lejera na ciferu, uz sav taj strogo industrijalni smek bas lepo lezi. I cenim kad u nizu generickih reprodukcija neko isteruje svoju autenticnu pricu, pa makar se ona bazirala na "smecu". Ne vidim sta fali dobrom dizajnu i pristojnom mehanizmu - meni mnogo zanimljivije od legitimne kopije Suba naveliko voljenog imena na S...
Pa dobro... Lansiraće i Švajcarci raketu u kosmos. Jednog dana. ;)
Pa i ja sam se samo šalio. Naravno, da nemam ništa protiv ovakvih ideja. Svako se snalazi na svoj način. Ovde ima mešavine od kvarčne Miyote, do Swiss Made, do pomene Zuricha, kao mesta nastanka, pa do kombinacije STP i naznake sata bez Swiss Made. Opet, nemam ništa protiv, samo ne razumem, šta radi Speedy u ovoj priči.
cena prava sitnica...oko 6k usdhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e35f3ab7a6.jpg
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Baby tuna - prelepi
Prilog 150888Prilog 150889
Jazzmaster [emoji2956]https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4a2a34927c.jpg
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Osvježenje koje stiže od Omege. Kako je lijepo vidjeti kad je sat drugačiji i ne uklapa se u milione satova koji su pravljeni bez mašte. Ide se na sigurnu kartu i kopira se postojeće. Gledao neki dan satove koje postavljamo (slike) shvatio sam da je sve to sličan kalup.
Prilog 151007
Garmin Fenix 6x pro solar....košta ovdje u BiH oko 1810 KM
https://i.imgur.com/Edt3Q5E.jpg
Ivke, ovo osveženje je staro preko 80 godina. Ručni satovi, pulsometar hronografi su se pojavili krajem '20 godina prošlog veka. Početkom '40 godina su obogaćeni sa tachy i telemetarskom skalom a Omega je svoj prvi takav hronograf lansirala 1941 godine. Takvi hronografi su bili pravljeni sa strane kompletne švajcarske produkcije narednih 30 godina.
Ono što je danas dobro je da se dizajneri polako vraćaju nazad i nove generacije upoznavaju sa prelepim dostignućima iz nekih drugih vremena.
Citao sam da se ova Omega radi na osnovu sata koji je napravljen prije 80 god.
Meni se svidja sto je drugačija, nekako su mi satovi počeli ličiti jedni na druge. Neki dan mi bilo dosadno i prošao sam malo kroz slike satova koje postavljaju članovi ovog foruma medju kojima sam i sam. Shvatio sam koliko svi ti satovi lice jedan na drugi. Poneki koji se ističe i ima nešto svoje ali uglavnom su na isti kalup.
Ova omega mi je bas lijepa, šteta sto će biti malih dimenzija, moj ručni zglob je preko 20, čak i 40mm izgleda malo na mojoj ruci.
Satovi, kao i ostali segment industrije i umetnosti u dizajnerskom smislu nisu izuzetak. Uvek se pojavljuje neki stil, koji osveži postojeću scenu, donese nešto novo, ćemu sledi masovno praćenje ostalih aktera. Samo površan pogled na istoriju ručnih satova daje lepo svedočanstvo navedenog. Prva, nešto masovnija produkcija muških ručnih satova dolazi za vreme Prvog svetskog rata. Ona je donela takozvane Trench satove, koji su bili u potpunosti prilagođeni upotrebi u ratnim uslovima. Bili su okrugli, pojavljuje se minealno staklo, većina ih je bila zaštićena čeličnom mrežom. Početkom 20' godina prošlog veka u umetnosti a ubrzo zatim i u industrijskom dizajnu prevlađuje Art Deco, što utiče i na oblik satove. Rectangular oblik kućišta, sa malim sekundnikom prvlaađuje sledećih 10 godina i zaključuje se sa legendarnim Riverskom, Jaeger Le-Coultra. 1930 godina je bila prelomna, jer u toj godini prvi put realizacija ručnih satova prevlađuje nad džepnim, Rolex plasira prve masovno prihvaćene sportske modele i tako se ponovo vraća okrugli oblik kućišta sa malim sekundnikom. Sredinom decenije Universal (budući Universal Geneve) i Breitling na scenu donose hronografe sa dva i tri podbrojčanika čemu sledi cela armija proizvođača. Krajem decenije Gallet na brojčanik postavlja telemetarsku skalu i pojavljuju se prvi pilotski hronografi. Na klasičnoj liniji prevladava stil Palek Phillipove Calatrave iz 1934 godine, koja je ovaj brend ponovo vratila u život nakon skoro potpunog bankrota i spašavanja sa strane porodice Stern. U zadnjoj četvrtini decenije Laco lansiraa Beobactung tipa pilotskog sata (B-UHr) - bez hronogrfa kome slede i ostali nemački proizvođači. Time je časovničarska scena prvi put u istoriji sačinjena od klasičnog stila, Art Deco stila, sportskih satova, pilotskih hronografa i pilotskih klasičnih satova. Pilotski stil prevladava u '40 godinama, kada se pojavljuje Breitlingov Chronomat (hronograf) i klasični pilot satovi, takozvani Dirty Dozen, sačinjeni od 12 proizvođača, koji opskrbljuju Britanski Royal Air Force svojevrstnim stilom, kojeg predvodi IWC i Omega. Naravno, ovaj stil prate i svi ostali akteri. Tada se zanemaruje sportski tip sata, što je poptuno normalno uzevši ratno doba u kome su ljudi živeli.
Pedeseete godine donose potpunu renesansu indstrije. Ponovo se vraća klasika, kod koje u dizajnerskom sltilu prevladavaju satovi sa velikom sekundarom (Girard Perregaux, Omega, Rolex, Patek Phllippe, IWC, Zenith), kod hronografa najsvetlije doba doživaljaju Landeron i Venus, što znači, da se pojavljuju prvi sportski hronografi, koji su mix pilotskog tipa i klasičnog sportskog
sata. Prisustvo telemetarske skale na brojčaniku se smanjuje i sve više se uvodi tahimetar. Pojavljuje se Navitimer, koji predstavlja vrh i istovremeno vrh pilotskog sata, kojem slede Breguet, Dodane i Auricoste. Ipak, tadašnju scenu (prva polovina '50 godina) preokupiraju Triple Calendar satovi, koju predvode Audemars Piguet i Girard Perregaux. U sledećih nekoliko godina nije bilo proizvođača, koji nije napravio sat sa trojnim datumom (dan, datum, mesec), dok je više od polovinu tih satova bila obogaćena Moonphase displejem. Valjoux, Landeron, Venus i Lemania su još uvek sačinjavali preko 90 % proizvodnje.
Tada dolazi do još jednog fenomena u švajcarskoj produkciji. Pojavljuje se malo more Private Label proizvođača, koji su proizvodiči satove za ceo okean novih brendova, koji su postojali skoro samo fiktivno. Kancelarija u Bielu, La Choix De Fondsu, La Locleu i Genevi sa fikusom i kancelarijom. Oni nešto jači imalu su i vlastitog dizajnera, koji je sledio opštem toku na sceni. Direktori su količine proizvodnje ugovarali sa tim Private Lebel proizvođačima, koji su u sledećih 15-20 godina zauzimali svako najamnje selo u Jura Alpama i u dolini Valee De Joux.
Ono što je najvažnije, proizvođači satova su uspešno pratili trendove u društvu. Počinju cele migracije naroda vazdušnim putem pa Glycine pravi prvi ručni GMT sat, dok Rolex sudbine tih satova overava sai legendarnim Pepsijem a Universal Geneve dovodi Gerald Gentu sa modelom Polarrouter. To znači, da se dotadašnjem military stilu pilotskog sata pridružuje i civilni pilotski sat.
Počinju prva masovna osvajanja planinskog masiva Himalaje. Tako dobijamo još jednu vrstu sportskog sata, koju predvodi Rolexov Explorer a odlično ga prate Enicar Sherpa, Favre Leuba Bivouc, Certina Blue Ribbon i čitava plejada drugih, koju zaokružuje nekoliko godina kasnije Seiko sa čuvenim Alpinistom. Ostalu liniju sportskih satova predvodi Omega sa Speedmasterom (tri podbrojčanika), dok jedan manji švajcarski proizvođač, Dreffa, svoj hronograf potpisuje sa Chronographe Suisse, što će u sledećoj deceniji doneti pravu revoluciju ovih jeftinih sportskih ručnih satova, koji će se u hiljadama tonama proizvoditi pod ovim grupnim nazivom.
Istovremeno Vulcain uvodi još jedan trend. Čuveni Cricket donosi funkciju alrama na ručnom satu, koja je u potpunosti predstavljala taj naziv. Naravno, u sledećih 15 godina dolazi cela armija satova sa ovom funkcijom i sličnim dizajnom.
Na području klasičnih satova, ništa se značajnije nije događalo. Ipak, švajcarski proizvođač satova Herodia uvodi jedan dizajnerksi detalj, koji je bio prilično uticajan u naredne dve decenije. Pošto ga je malo teže opisati rečima, najlaše ga je opredeliti ovako: to je tačno taj stil, koji se može uočiti na današnjom Seiko Cocktail liniji (rebraste koncentrične linije, koje se šire iz centra prema periferiji brojčanika).
I na kraju, ono najbitnije, što su donele '50 godine prošlog veka. Sa Rolex Submarinerom, Blancpain Fifty Fathoms (u prilično manjoj meri) i Zodiac Sea Wolfom, 1953 godine, svet dobija prve komercijalne divere. Od tada, sve više nije bilo isto. Još uvek traje i trajaće, jer je reč o najpopularnijoj vrsti sportskog sata u istoriji horologije. Čak i nema smisla, popularnost ovog segmenta ograničavati sa prefiskom Sportski. Možda jednog dana, pokrenemo temu sa spiskom proizvođača, koji ne proizvode diver satove. Biće to vrlo kratkih 5 minuta života ovog foruma.
Ono što je započeto Omega Speedmasterom u '60 godinama prošlog veka, donosi potpunu revoluciju, apsolutnu masovnost i beskrajnu popularnost. Dovoljno je napisati samo: Valjoux 72i Tachimere Scale. Heuer Autavia, Carrera, Rolex Daytona, Enicar Sherpagraph, Yema Rallygraph su samo predvodnci sportskih hronografa, koji zauzimaju vodeće mesto u produkciji. Sve zajedno je začinjeno prvim automatskim hronografima krajem 1969 godine, kada zahvaljujući Omegi dobijamo i prvi Bullhead sat, koji postaje jedan od najuticajnih smerova u sledećih 8 godina. Nema posebne potrebe pisati, da su sva nabrojana imena doživela i najširu pratnju ostalih proizvođača, koji uz Chronograph Suisse kategoriju kulminiraju sa jeftinim Roskopf (šiftericama) hronografima koju predvode Sicura, Sorna i Endura. Ovde bih napomenuo, da su poslednja tri imena niži kvalitet proizvodnje nadoknadila prelepim, živopisnim dizajnom brojčanika, koji i danas drže (neopravdano) visoke cene.
Drugi najviše rastući segment '60 godina predstavljaju diver satovi sa kompresor kućištima, koji početnu vododpornost iz 1953 godine od 100 metara, do kraja decenije podižu na 1000 metara. Da li je potrebno napominajti, da više od polovine proizvođača proizvodi ovu vrstu super divera.
Pošto su '60 godine donele i prve elektro-mehaničke satove, široku proizvodnju elektronskih satova, prvih modnih satova (Accurist), one se završavaju kvarcom, koji sudbonosno obeležava sledeću deceniju.
Uz njih, ogroman uticaj na scenu donosi Audemars Piguet sa monumentom Royal Oak. Sa njim Gerald Genta ovara vrata istorije 1971 godine a besmrtan postaje 1976 godine sa Patek Philippe Nautilosom. Naravno i dizajn ovih modela prati nepregledno more proizvođača.
Sldeća decenija je bila u znaku jeftinih satova. Nešto manje japanskih digitalnih i time više swatch šarolike plastike. Devedesete su predstavljale mix svega i svačega, dok je početak decenije obeležen više-manje dizajnom Valjoux 7750. Tada počinje i trend, koji je i danas sve jači i sve značjaniji. Gotovo da nema proizvođača, osim japnskih izuzetaka, koji ne uvode Heritage liniju u svojim kolekcijama.
Iako ima nešto istine u onome što si napisao, današnja ponuda je ipak najšira u istoriji časovničarstva. Imamo modne satove, imamo kvarc satove od 3hands do hronografa sa večnim kalendarima, imamo military kvarc i mehaničke satove, imamo ručne navijače, imamo automatike (i jedne i druge od 3 hands do najkomplicarinijih mehanizama u istoriji), imamo Co-Acial saotve, imao čak i smart satoe, mada lično to i ne smatram satovima, imamo skeleton satove, imamo Tourbillon satove, imamo homage satove. Sve je manje izazova u dizajnerskom inovacijskom smislu tog pojma, pa se zato, bogu hvala, ponudba sve više vraća u istoriju. Ovo nije prisutno samo u časovničarstvu, nego i u čitavom stvaralačkom sistemu čovečanstva. Sve je u ciklusima, koje dolaze, traju, prolaze i vraćaju se.
Obozavam citati tvoje tekstove.
Naravno slažem se daje izbor veći nego ikad. Osvrnuo sam se na satove koji se najviše nose ( pod tim mislim ozbiljnije marke, ne modne), kao da im fali ideja, počinju ličiti.
Takodjer sam te još davno prije mislio upitati da li je moguće doći do informacija ( ili ih možda imas) ko je prvi počeo tj. izbacio modele odredjenih satova na kojima se i dan danas zasnivaju svi manje vise satovi. Tipa ko je prvi napravio ronilački sat kao sto danas izgleda Submariner. Takodjer sat sa štopericama kao sto je Carrera ili Daytona naravno pilotski modeli. Uzeo bih u obzir samo ručne. Jer ipak takvi iskoraci bi se trebali vrijednovati. Ako imas podatke koji proizvodjac i koje godine. Da znamo koji satovi su perjanice današnjih satova.
Lijep pozdrav.
@Haifisch :congrats::adore:
Bilo bi fenomenalno ovaj post dopuniti vizuelnim primerima i prebaciti u zasebnu temu, jer vredi svakog sloga!
[QUOTE=davorb;264703]@Haifisch :congrats::adore:
Bilo bi fenomenalno ovaj post dopuniti vizuelnim primerima i prebaciti u zasebnu temu, jer vredi svakog sloga!
Podržavam ideju.
Hvala momci!
Eh, već neko vreme mi se po glavi vrzmaju slične misli. Napraviti izbor legendarnih ručnih satova hronološkim redosledom. Od 1909 godine, kada je Louis Bleriot kao prvi čovek, avionom preleteo La Manche, noseći jedan od prvih muških satova u istoriji -Zenith sa emajl brojčanikom, malim sekundnikom i velikom, Onion krunicom. i onda godinu po godinu, sve do 2010.
Prvih 20 godina bi bilo možda malo i monotonih, jer su satovi izgledali prilično slično ali od 1930 godine počinje rock'n'roll. Sa pojmom Legendaran sat, ne podrazumevam samo one najbolje u tehničkom smislu, nego bih u obzir uključio šire krieterijume: dizajnerska posebnost, uticaj na horološku scenu, popularnost kod kupaca u globalnom ali i u nešto ogreničenijom geografskom smislu, što znači, da bi se u tom pregledu našlo od sata sa 27 komplikacija napravljenog u 5 primeraka, do Seika 5, pa do šifterice sa 0 ili 1 rubinom od proizvođača za kojeg barem polovina članova foruma, nikada nije čulo.
Svaki sat bi bio predstavljen sa slikom, kratkim opisom, istorijskom pozadinom proizvođača i njegovim stanjem u tom trenutku i slično.
Nije me strah količine, jer ako uzmem u obzir, da bi u proseku do 1930 g, svaku pojedinu godinu predstavljalo oko 3 sata, a posle toga sa šrienjem produkcije ručnih satova, prosečan broj bi dostigao i verovatno prešao broj od 30 modela u pojedinimi godinama. Sve to mi je poznata materija, koju obožavam i koja mi čini veliko zadovoljstvo.
Strah me je vremena, koje je potrebno, da se samo napravi izbor, još više me je strah traženja slika na internetu, jer u takovj temi mora biti napomenut njihov izvor a ono čega me je zaista strah, to je, da li će se slike zaista pojaviti u temi na forumu, odnosno da li će biti uspešan prenos iz računara na forum. Naime, pre nekih 8 ili 9 meseci sam imao vrlo slabo iskustvo, kada je bila otvorena tema o reizdanjima poznatih satova, gde sam postavljao slike originalnih satova i njihovih današnjih reizdanja i sećam, se da više od polovine nije bilo preneto, pa čak ni Neša nije uspeo, da spasi temu. Negde sam pogrešio. Ono što sada znam je to, da kada sliku prenesem iz PC u temu, onda moram, da je objavim za vreme prisustva na forumu (naime ne smem pisati tekst, preneti sliku i onda izaći iz teme. Jer, kada se ponovo vratim i izaberem jedinuc opciju povratka na napisano, onda će mi preneti samo tekst a ne i sliku).
Primetio sam, da određene formate fotografija forum ne prima. Nadam se, da se JPG i JPEG mogu prenositi bez problema. Ako ne, onda je ostvarivanje ideje nemoguća misija.
Inače, bila bi zaista zanimljiva tema i mislim, da još niko nije probao sa time. Barem, još nigde nisam naišao na sličan, odnosno tako detaljan pregled, koji imam u mislima.
Videćeemo. Verovatno ću probati i videti, da li je ostvarivo.
Ivke, ako dođe do ostvarivanja ideje, sve ćeš saznati - ako budeš pratio:)
Za sada samo nekoliko teasera: Prvi pravi ronilački sat pravi Omega, model Marine, 1932 godine. Bio je rectangular oblika (pravouganog), sastavljen iz duplog kućišta a vodootporan do za to vreme nestvarnih 13,5 ATM. Registrovan je kao komercijalni sat, mada se izuzetno slabo prodavao, zbog specifike, pa je napravljena samo ta prva serija. Drugi je bio Officne Panerai, sa modelom Radiomir, 1936 godine, koji je napravljen uz pomoć Rolexa i Corteberta. Po nezvaničnim informacijama dostizao je 20 ATM vodotesnosti, napravljen je isključivo za potrebe Regia Marine (italjanske mornarice) i sve se završilo na 10 komada, koji su imali status prototipa. Treći je bio Hamilton, 1943 godine, sa modelom Frogman, koji je dostigao 100 metara vodoodpornosti. Pravljen je samo za potrebe US Navy a komercijalnu prodaju je doćekao tek 2016 godine pod istim nazivom, mada ga ni vlastita majka ne bi prepoznala. Prvi sat, koji je napravljen, da izgleda kao današnji Submariner je baš Rolex Submariner. Prilično slićan mu je bio i vršnjak Blancpain Fifty Fathoms, kao i još jedan istogodišnjak Zodiac Sea Wolf. Submariner je ostvario ono, što je suština Rolexa. Prvi komercijalni ronilački sat, koji se prodavao u standardnim časovničarskim radnjama a ne samo u retkim prodavnicama sa ronilačkom opremom, kao što je to bila sa Blancpain Fifty Fathoms u prve dve godine i sa Sea Wolfom u sličnom vremenskom periodu.
[QUOTE=Ivke1;264705]Takodjer sam te još davno prije mislio upitati da li je moguće doći do informacija ( ili ih možda imas) ko je prvi počeo tj. izbacio modele odredjenih satova na kojima se i dan danas zasnivaju svi manje vise satovi. Tipa ko je prvi napravio ronilački sat kao sto danas izgleda Submariner. Takodjer sat sa štopericama kao sto je Carrera ili Daytona naravno pilotski modeli. Uzeo bih u obzir samo ručne. Jer ipak takvi iskoraci bi se trebali vrijednovati. Ako imas podatke koji proizvodjac i koje godine. Da znamo koji satovi su perjanice današnjih satova.
Prije svega bih se zahvalio na volji da podijeliš svoje znanje. Najljepše bi bilo kad bi moglo da se stvarno uradi kako si i napisao ali vjerujem da bi uzelo jako puno vremena. Ako imas mogućnosti to bi bilo nešto sto bi obogatilo forum za sva vremena, trebalo bi da tekst bude crvenom bojom ispisan.
Takodjer sam mišljenja a mislim da bi se složili samnom i ostali članovi foruma da izabereš po svom znanju samo one satove koji su dali najveći doprinos sto na tehnološko a sto na dizajnerskom planu. U svakom slučaju bolje ista nego ništa.
Haifisch ne komplikuj. Naravno da to sto pominjes zvuci spektakularno, ali mislim da bi i onaj gornji post bio vredan samo da stoji u nekoj zasebnoj temi. Na ovom forumu ima brdo odlicnih informacija (neretko u tvojim postovima) zakopanih po najcudnijim temama, pa se uvek kada zelim nesto da nadjem prisecam kako li sam dotle uopste dosao... A slike bi samo pomogle da sve bude jos ociglednije i jasnije, ne bih se toliko uzbudjivao oko izbora.
I jos jedna sitnica, pominjes Luja Brelioa i 1909, zar nije upravo jedan drugi letac, Santos Dumon par godina ranije stavio prvi rucni sat? Ili su opet enciklopedije zakazale i plasirale neku poluinformaciju?
P.S. Spektakularnost Santos modela je u tome sto upravo jedan dizajn pokriva prve i za sada poslednje godine svog tog burnog razvoja horoloskog vizuelnog jezika, a pritom ocigledno ostaje relevantan u obe ere.
Videćemo. Kao što je Goran Bregović napisao: Ili jako, ili nikako.
Davore,
Louis Cartier je model Santos napravio za prijatelja, pilota Santosa Dumonta, 1907 godine. Zvanična prodaja je počela 4 godina kasnije, 1911 godine. Taj model važi za prvi zvanični pilotski ručni sat u istoriji. Problem je, da su za njega u te 4 godine znali samo Louis, Santos i nekolicina ostalih pilota, koji su se družili sa brazilskim pilotom.
Kada je Louis Bleriot, 1909 godine preleteo Le Manche, to je bilo medijski pokriveno u globalnom smislu. Tako se i Zenithov sat okupao šampanjcem slave i postao poznat širom planete.
Inače, oba sata su imali veliki uticaj na dizajn u bliskoj i daljoj budućnosti. Zenith je izgledom uticao na razvoj pilotskih satova a Santos uopšteno na izgled satova u sledeće dve decenije. Ipak, još veći uticaj na scenu, koji je u priličnoj meri preuzeo Art Deco izražajni stil, imao je takođe Cartierov Tank, koji je plasiran 1918 godine.
Neću ni da gledam cijenu, ko zna koliko je.
Prilog 151025
Prilog 151030
Sto ga vise gledam sve mi se vise svidja :)
http://forum.watch.ru/attachment.php...9&d=1608885434
http://forum.watch.ru/attachment.php...0&d=1608885434
http://forum.watch.ru/attachment.php...2&d=1608885434
PiageT Altiplano Ultimate Concept
Diameter: 41mm
Thickness: 2.0mm
Case Material: Cobalt alloy, 0.2mm thick crystal
Dial Color: Customizable
Strap/Bracelet: Alligator leather, 1.5mm thick
The Movement
Caliber: 900P-UC
Functions: Hours and minute
Power Reserve: 40 hours
Winding: Manual via rectangular crown integrated into the case band
Frequency: 28,800 vph
Jewels: 13
Additional Details: Case integrated into movement plate
Tudor ili Ing, neću da otvaram temu jer je neizvjesna kupovina, ali ova dva su mi pik.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...10cc416017.jpg
IWC u svakom slučaju :thumbup: