-
Sihh 2010
Ženeva, 18. Januar 2010 - Drugu godinu za redom, Međunarodni salon visokog časovničarstva (Salon International de la Haute Horlogerie) se održao u Palexpo u Ženevi, od 18. do 22. januara 2010. godine. Ove godine se obeležavala 20-godišnjica ovog eksluzivnog sajma koji je uspeo, zahvaljujući svojim planovima i uspesima godinu za godinu, da postane najprestižniji sajam časovničarske profesije.
Ovaj sajam se tradicionalno održava od 1991. godine. U pitanju je privatna manifestacija zatvorenog tipa i rezervisana isključivo za profesionalce i majstore finog časovničarstva koji su pozvani od strane proizvođača koji izlažu svoje radove.
Ove godine po prvi put na ovom sajmu pojavili su se Greubel Forsey i Richard Mille čime se broj kompanija koje su učestvovale na sajmu popeo na 19.
- A.Lange & Söhne
- Alfred Dunhill
- Audemars Piguet
- Baume & Mercier
- Cartier
- Girard-Perregaux
- Greubel Forsey
- IWC
- Jaeger-LeCoultre
- JeanRichard
- Montblanc
- Officine Panerai
- Parmigiani Fleurier
- Piaget
- Ralph Lauren Watch and Jewelry Co
- Richard Mille
- Roger Dubuis
- Vacheron Constantin
- Van Cleef & Arpels
U narednom periodu, kako bi podgrejali atmosferu pred početak Baselworld 2010 manifestacije, očekujte interesantne članke sa ovog sajma kao i opise satova koji su bili izloženi na njemu.
-
Re: Sihh 2010
IWC – dva Portuguese modela dobila novi izgled
Na ovogodišnjem SIHH, IWC je predstavio dva čuvena Portuguese modela sa novim izgledom. Na oba modela, Portuguese Yacht Club Chronograph kao i Portuguese Tourbillon Mystère Rétrograde je promenjen i doteran izgled, čineći ih na taj način ponovo modernim ali sa dodatkom novih i interesantnih detalja.
http://i842.photobucket.com/albums/z...WC609_vign.jpg
Portuguese Yacht Club Chronograph
Ovaj sat, koji je bio izuzetno popularan u toku šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, predstavlja sportsku eleganciju u trenutnoj IWC Portuguese liniji satova. Koristeći automatski hronograf sa dvostrukom zapinjačom proizveden od strane IWC-a (kalibar 89360), Yacht Club Chronograph dobija korisnu fly-back funkciju koja dozvoljava običnom hronografu da se brojači za minute i sate resetuju na nulu u toku rada samog hronografa.
Portuguese Yacht Club Chronograph dolazi u tri varijante kućišta prečnika 45.4mm: čelično kućište sa brojčanikom presvučenim srebrom, kazaljkama i markerima presvučenim rodijumom i svetlećim premazom; zatim čelično kućište sa crnim brojčanikom i srebrom presvučenom ivicom kao i kazaljkama i markerima presvučenim rodijumom i svetlećim premazom; na kraju, kućište od 18 karatnog crvenog zlata sa brojčanikom boje škriljca, malim brojčanicima crne boje za sekunde i minute koje su u funkciji hronografa , kazaljkama presvučenim zlatom i markerima od crvenog zlata. Sve tri verzije sata imaju crnu gumenu narukvicu sa preklapajućom kopčom.
http://i842.photobucket.com/albums/z...o/IWC609_1.jpg
Portuguese Tourbillon Mystère Rétrograde
Tourbillon Mystère je u kolekciji IWC-a već dugi niz godina, ali ove godine su dizajneri u IWC Schaffhausen dodali retrogradni pokazivač datuma i produžili rezervu snage mehanizma na sedam dana.
Izgleda da se tourbilion Mystère-a na poziciji od 12h obrće bez potpore zbog čega je sat i dobio nadimak MystÈre tj. misterija.
Ovom intrigantnom satu je dodat indikator datuma koji se na kraju meseca vraća ("leti") na početak. Na kraju bilo kojeg meseca koji ima 31 dan, opruga pokazivača datuma se automatski vraća na poziciju "1". U mesecima koji imaju manje od 31 dana ili ako sat nije bio nošen određeni vremenski period, pokazivač datuma se može brzo pomeriti uz pomoć funkcije brzog podešavanja koja omogućava trenutni povratak na prvi dan u mesecu.
U prethodnim modelima, tourbilion je bio postavljen u dekorisani kavez ("sud") sa cilindričnom brušenom obradom, dok je u novom Tourbillon Mystère Rétrograde modelu postavljen u obruč koji je uglačane završne obrade i zbog koje se delovi uspinjače reflektuju.
Ovaj sat će se proizvesti u limitiranoj seriji od 500 komada u kućištu od 18 karatnog crvenog zlata sa aplikacijama od punog zlata i brojčanikom presvučenim srebrom, kao i u limitiranoj seriji od 250 komada u kućištu od platine sa rutenijum-crnim brojčanikom i kazaljkama i markerima presvučenim rodijumom.
http://i842.photobucket.com/albums/z...o/IWC609_2.jpg
Izvor:
- Europa Star
- Europa Star Magazin, izdanje Decembar-Januar 2010
-
Re: Sihh 2010
da ne otvaram novu temu
http://www.inhorgenta.com/en/portal
sajam zlatarstva i urarstva te prateće opreme u Minhenu, 19-22.02. 2010 ne tako eskluzivan kao ženeva ali ipak vredan spomena i posjeta
http://www.baselworld.com/
Sajam u baselu 18.03.-25.03. 2010
-
Re: Sihh 2010
Panerai ostaje nem
http://i842.photobucket.com/albums/z...PAM00336_0.jpg
Panerai je izgradio svoju reputaciju na nekoliko osnova: izvanredan prepoznatljiv dizajn, doslednost istoriji, kvalitetna izrada časovnika i teškoće mušterija da dođu do sata obzirom da je proizvodnja limitirana a potražnja je uvek veća od ponude. Angelo Bonati, generalni direktor Panerai kompanije je priupitan koji su njegovi kratkoročni planovi za Panerai. Pred odlazak na SIHH, odgovorio je: "Reći NE klijentima koji žele više satova". Sat koji će Panerai sigurno predstaviti na SIHH-u, ali zasigurno ne u obilju, jeste novi Radiomir P.999, sa kućištem prečnika 42mm izrađenim od rozog zlata u kojem će se naći još jedan mehanizam proizveden od strane ove kuće.
Sa prečnikom od 27mm i debljinom od samo 3.4mm, novi P.999 mehanizam na ručno navijanje poseduje 19 rubina, rezervu snage od 60h i balansni točak koji osciluje sa 21600 promenom u satu. Mehanizam se reguliše putem sistema za finu regulaciju ("swan-neck" sistem) čime se omogućavaju mikrometrička podešavanja aktivne dužine same opruge.
Kućište od rozog zlata je prečnika 42mm, za nijansu manje od istorijskih Radiomir satova. Debljina kućišta je takođe smanjena zahvaljujući razvoju novog mehanizma, što je rezultiralo tanjim i lakšim satom.
Brojčanik podseća na klasične Radiomir satove i poseduje izvanrednu vidljivost u mraku zahvaljujući "sendvič"strukturi brojčanika i SuperLuminova premazu koji je smešten između dva metalna sloja, od kojih je gornji perforiran. Kazaljke u obliku strelice (putokaza) i konstantno pomerajuća mala kazaljka-sekundara koja se nalazi u pomoćnom brojčaniku na poziciji od 9h su takođe presvučene rozim zlatom i na njih je nanešen premaz koja svetli u mraku. Sat, pored vodootpornosti od 100m i jednostavnog sistema menjanja narukvica, poseduje klasičnu ušrafljujuću konusnu krunu karakterističnu za Radiomir satove, koja obezbeđuje čvrstu vodonepropusnost.
Obzirom da su satovi numerisani i proizvedeni u limitiranoj seriji od 500 komada, "Radiomir P.999 42mm Pink Gold" (PAM00336) je deo Istorijske Kolekcije a upotpunjen je sa tamno braon narukvicom od aligatorske kože i kopčom od rozog zlata.
Zasigurno će biti još predstavljenih modela na ovogodišnjem SIHH-u, ali za sada Panerai ostaje nem i ne otkriva ništa osim novog Radiomira. "Sretan sam što imam priliku da prikažem kompletan rad koji je, u smislu proizvoda, bio realizovan od strane Panerai tima", zaključio je Bonati.
Izvor:
- Europa Star
- Magazin Europa Star, izdanje za Decembar-Januar 2010
-
Re: Sihh 2010
Lange 1 Daymatic, klasika koja prelazi u automatiku
http://i842.photobucket.com/albums/z...no/lange_4.jpg
Pre 15 godina, A. Lange & Söhne se javnosti predstavio sa svojim Lange 1 modelom, označavajući povratak Nemačke na svetsku scenu prestižnog časovničarstva. Sa svojim discentiranim položajem kazaljki, velikim datumom i skoro puritanskim klasicizmom dvostrukog kućišta za oprugu kao i mehanizma na ručno navijanje, Lange 1, koji je postepeno evoluirao u porodicu koju čine šest različitih modela, je nesumnjivo postao simbol ove saksonske kompanije. U stvari, ostale kreacije ovog proizvođača nikada nisu uspele da se izjednače sa prepoznatljivošću i jedinstvenošću ovog modela.
Nedavno je Zeitwerk (osvajač nagrade "Aiguille d'Or" tj. "Zlatne ruke" na Velikoj nagradi časovničarstva u Ženevi.) pokazao da A. Lange & Söhne nastoji da razvije nove pravce u dizajnu udaljavajući se ne od klasicizma, već od tradicionalnih izgleda brojčanika. Shodno ovom raspoloženju, digitalni displej koliko god da je uspešan ostaće i dalje zapostavljen. Ništa ne može da zameni intuitivno očitavanje vremena kao par kazaljki.
Sa novom "motorizacijom" svog najboljeg sata, po prvi put napravljenog sa automatskim mehanizmom, nemačka kompanija kreće novim stopama nakon odlaska Fabian Krone-a i njegovog tutorstva pod JérÔme Lambert-om, generalnim direktorom Jaeger-LeCoultre.
http://i842.photobucket.com/albums/z...no/lange_1.jpg
Sada nalazimo da je novi Lange 1 Daymatic gotovo identičan originalu. Međutim, novi Lange 1 Daymatic, pored novog mehanizma na automatsko navijanje poseduje veliki broj inovacija. Izgled brojčanika je redizajniran, sa kazaljkama za sate i minute smeštenim na desnoj strani brojčanika radi lakše čitljivosti. Čuveni prozor sa datumom je postavljen na levoj strani brojčanika, kao što je to učinjeno i sa malim brojčanikom koji pokazuje sekunde. Indikator rezerve snage, koji je na satovima sa automatskim mehanizmima manje potreban je zamenjen sa indikatorom dana u nedelji. Kućište sata, koje će biti od rozog ili žutog zlata ili od platine, je poraslo za jedan milimetar kako bi pratilo današnje trendove i sada prečnik iznosi 39.5mm. Mehanizam, prečnika 31.6mm, se navija uz pomoć velikog zamajca čiji je obod urađen od platine i ima rezervu snage od 50 časova. Što se ostatka mehanizma tiče, proizvođač nije štedeo na detaljima i na njemu se mogu videti sve veštine majstorstva na osnovu kojih su A. Lange & Söhne i stekli svoju reputaciju.
http://i842.photobucket.com/albums/z...no/lange_3.jpg
Izvor:
- Europa Star
- Magazin Europa Star, izdanje za Decembar-Januar 2010
-
Re: Sihh 2010
Vrline vitkosti
http://i842.photobucket.com/albums/z...nstantin_1.jpg
U vremenu koje doživljava pojavu velikog broja ultra jakih "mašina" za prikaz vremena, u vremenu "nabildovanog" časovničarstva prenaduvanog testosteronom, zaista je lepo naići na same osnove časovničarstva, videti lice koje je skromno i jednostavno sa vitkom linijom i večnom elegancijom. Krečući se suprotno od trenutne struje koja vlada u časovničarstvu, Vacheron Constantin ponovo vraća u život jednu od njegovih osnovnih tradicija časovničarske baštine, ultra tanak mehanizam.
Vacheron Constantin se, počevši od XIX veka, oduvek isticao u "vitkosti". Tokom ranog XX veka, ženevska industrija je konstantno pokušavala da obori rekord u "vitkosti". 1911. godine, Vacheron Constantin je predstavio tri mehanizma koji su bili svega 2.82mm debljine. 1917. godine, napravili su mehanizam debljine od 2.25mm a nakon toga, 1924. godine, i mehanizam debljine 1.88mm, a 1931. godine mehanizam na ručno navijanje prečnika od 39mm i zapanjujuće debljine od samo 0.94mm. Među svim ovim mehanizmima, jedan se posebno istakao i postao legendaran zahvaljujući svojoj pouzdanosti, kalibar 1003, prečnika 21.1mm sa debljinom od 1.64mm koji se sastojao od 117 delova. Razvijen 1952. godine našao se 1955. godine u tri serije satova koje su oborile sve rekorde u to vreme sa debljinama od samo 4.54mm.
http://i842.photobucket.com/albums/z...nstantin_2.jpg
Upravo ovaj izuzetan mehanizam, kalibar 1003, Vacheron Constantin danas vraća u život, 55 godina nakon njegovog rođenja. Rekonstruisan zbog posebnog događaja, sada poseduje mostove i osnovnu ploču od 18 karatnog zlata a osvojio je i PoinÇon de GenÈve (Pečat Ženeve) zahvaljujući izuzetno visokom nivou i kvalitetu završne obrade. Kalibar 1003 će pokretati "Historique Ultra-fine 1955" model. Vodootpornost je 30m, staklo na zadnjoj strani kućišta je od safira sa oplatom kućišta od titanijuma, "Historique Ultra-fine 1955" je svega 4.1mm debljine, što ga trenutno na tržištu čini najtanjim satom sa mehanizmom na ručno navijanje. Ne samo vitak, već čist, jednostavan i bitan, ovaj sat označava povratak posebne vrste časnovničarskog umeća i majstorstva.
http://i842.photobucket.com/albums/z...nstantin-4.jpg
Pored njega nalazimo i "Historique Ultra-fine 1968", sat četvrtastog oblika u kojem se nalazi još jedan ultra tanak mehanizam, kalibar 1120. Razvijen 1966. godine, ovaj mehanizam na automatsko navijanje je zadržao originalne dimenzije, 28mm prečnik i 2.54mm debljina. Međutim, danas je unapređen i poseduje zamajac izrađen od zlata a osvojio je i priznanje "Pečat Ženeve". Model iz 1968. godine je ponovo proizveden, ali sada modernizovan. Vodootpornost iznosi 30m a sa svojih 5.5mm vitkiji je od svog prethodnika čija je debljina iznosila 6.52mm.
Ova istinska dijeta u smislu veličine deluje kao da je i više nego dobrodošla i potvrđuje izuzetne veštine i majstorstvo Vacheron Constantina u umetnosti časovničarstva. Oduvek je bilo daleko teže napraviti nešto jednostavno nego li nešto komplikovano, po bilo kojoj ceni.
http://i842.photobucket.com/albums/z...ultrafine4.jpg
Izvor:
- Europa Star
- Magazin Europa Star, izdanje za Decembar-Januar 2010
-
Re: Sihh 2010
Piaget Altiplano 43mm, sat sa ultra tankim mehanizmom i mehanizam 1208P
http://i842.photobucket.com/albums/z...ltiplano-1.jpg
U 2010. godini, švajcarski proizvođač satova Piaget ponovo se okreće svojoj tradiciji luksuznog časovničarstva i izradi satova.
Novi izgled Altiplano ručnog sata je predstavljen sa kućištem prečnika 43mm izrađenog od 18 karatnog belog ili rozog zlata sa impresivnim Piaget mehanizmom, kalibar 1208P. Ovaj mehanizam, kao i svi ostali koji kucaju unutar Piaget satova, je u potpunosti proizveden od strane ovog proizvođača. Prefinjenost, izuzetno visok nivo završne obrade i vitkost koja oduzima dah mogu biti predstavljene kao njegove najbitnije osobine vredne pomena.
http://i842.photobucket.com/albums/z...ltiplano-2.jpg
Elegantan i odmeren uz tradiciju pravog sata za svečane prilike, "Piaget Altiplano 43mm" sa srebrnastim brojčanik poseduje crne lakirane kazaljke i tanke izdužene markere za sate sa blago udubljenom sredinom brojčanika. Ovaj trodimenzionalni izgled zajedno sa podbrojčanikom za sekundaru koji nije u centru stvara suptilan a opet privlačan prizor koji osigurava da monotonost neće pokvariti lepo oblikovanu čaroliju koju ovaj Piaget sa sigurnošću baca na osobu koja ga kupi. Konveksno safirno staklo se harmonično spaja sa poliranom koronom i na taj način stvara oblik koji sa lakoćom sklizne ispod svakog rukava košulje.
http://i842.photobucket.com/albums/z...ltiplano-3.jpg
Piaget 1208P mehanizam je uistinu dostojan da pokreće novi Altiplano 43mm a ujedno postavlja i novi rekord u maloj debljini u svojoj kategoriji; sa oskudnih 2.35mm visine, mehanizam 1208P je novi šampion mikromehaničke finoće pokreta sa automatskim sistemom navijanja. Zamajac izrađen od 22 karatnog zlata se okreće u zavisnosti od pokreta ruke vlasnika sata, obezbeđujući na taj način dovoljno energije za rad sata u narednih 40h. Balansni točak osciluje sa 21600 vibracijom po satu. Pravo remek delo visokog časovničarstva, Piaget 1208P karakteriše osnovna ploča fino obrađena cirkularnim brušenjem i ivice mostova fino zaobljene i pažljivo obrađene sa cirkularnim ženevskim šarama. Piaget-ov grb ukrašava zlatni zamajac, naglašavajući otmenost i baštinu koji su svojstveni za ovu visoko cenjenu švajcarsku kuću.
http://i842.photobucket.com/albums/z...ltiplano-4.jpg
U kućištu od belog ili rozog zlata, "Piaget Altiplano 43mm" sat dolazi sa luksuznom narukvicom od aligatorske kože u crnoj ili braon nijansi. Kopča na kojoj je ugraviran Piaget znak je ravnog profila koji se savršeno uklapa u elegantan i izuzetno vitak dizajn samog sata.
Izvor:
-
Re: Sihh 2010
Audemars Piguet - Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph
http://i842.photobucket.com/albums/z...K-OFFSHO-3.jpg
Audemars Piguet svoju strast prema časovničarstvu izražava na mnogo različitih načina. Tradicija je konstantno prisutna, i kao izvor inspiracija i kao riznica neprocenjivog znanja. Određene kreacije prožete sa ovim, vremenom poštovanim, nasleđem dok su snažno ukorenjene u inovativnom dobu, su popločale put potpuno novim pristupima i načinima razmišljanja. Kombinuju tradiciju i tehnologiju, umetnost finog časovničarstva i najsavremenije industrijske metode. Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph bez sumnje pripada ovoj kategoriji izuzetnih satova. Njegov dizajn je inovativan, uz odvažnu upotrebu novih materijala a kuca u ritmu potpuno razvijenog i proizvedenog mehanizma ove kuće.
Izgled
Kućište od 18 karatnog rozog zlata
Korona od kovanih karbonskih vlakana
Keramička kruna i dugmići
Otvoreni brojčanik
Kalibar 2912
Hronograf visokih performansi sa stubnim točkom i polugom spojnice
Tourbilion sastavljen od preko 70 delova
Rezerva snage od 237 sati
Dva brzo-rotirajuća kućišta
Kalibar 2912 je mehanizam na ručno navijanje koji je u potpunosti razvijen i proizveden od strane Audemars Piguet-a. Sastoji se od tourbiliona, hronografa sa stubnim točkom i dva kućišta opruge. Njegov izrazito moderan izgled izražen je kroz inovativan stil mostova i arhitekture samog mehanizma. Pozadina kućišta sa safirnim staklom pruža savršen pogled na sam hronograf dok spojnice mostova naglašavaju osobenu prirodu ovog mehanizma kroz njihov geometrijski položaj i materijale od crnog eloksiranog aluminijuma. Završna obrada je podjednako elegantna i pedantno odrađena.
Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph je namenjen poznavaocima umetnosti finog časovničarstva sa izrazitim opredeljenjem za lepim mehanizmima uz sklonost ka avangardnom dizajnu.
Njihovu pažnju će prvo privući veličanstvena elegancija kućišta od rozog zlata sa svojim integrisanim zaštitnicima krune koji ujedno predstavljaju i dugmad hronografa. Istaknuti dekorisani nosači kaiša na pozicijama od 1,5,7 i 11h daju dodatni prefinjeni izgled, dok naizmenična saten-brušena i polirana završna obrada obogaćuju finoću i estetsku privlačnost svake od ovih površina. Snaga ovog sata uglavnom leži u njegovom kontrastu. Svetlucav sjaj rozog zlata je skladno odmeren sa ostatkom crne površine koja dominira satom.
Legendarna osmougaona korona sa svojim poliranim šestougaonim šrafovima je izrađena od kovanog karbona, materijala koji je razvijen isključivo za potrebe Audemars Piguet-a. Naveliko korišten u aeronautičkoj industriji, prilagođen je upotrebi u delovima malih veličina, kao i strogim zahtevima završne obrade nametnutim standardima časovničarstva.
Postupak izrade možete da vidite na sledećem linku.
Dodatna dugmad i kruna su izrađeni od crne keramike. Takođe je vredno pomena da je ušrafljujuća kruna opremljena sa moment-ograničavajućim sistemom kojim se izbegava da se mehanizam prekomerno napregne prilikom navijanja. Na brojčaniku je takođe primetna igra kontrasta, sa brojevima koji se jasno ističu u odnosu na crnu podlogu i crn eloksirani aluminijum tourbiliona i kućišta mostova. Simetrija igra jednu od glavnih ulogu na ovom brojčaniku. Tridesetominutni brojčanik se nalazi naspram otvorenog dela brojčanika koji otkriva tourbilion na poziciji od 9h, dok se obrisi kućišta susreću na pozicijama od 6 i 12h, oivičeni izuzetno lepim obrubom. Poslednje suptilne detalje na ovom satu čine postavljeni brojevi za sate izrađeni od rozog zlata, kao i kazaljke sa svetlećim premazom koji se nalazi u njihovom centru. Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph je uparen sa crnom narukvicom napravljenom od kože aligatora koja poseduje AP preklapajuću kopču od 18 karatnog rozog zlata.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph
OZNAKA
26288OF.OO.D002CR.01
Kućište od rozog zlata, crna narukvica od kože aligatora
http://i842.photobucket.com/albums/z...K-OFFSHO-2.jpg
Mehanizam
Kalibar: 2912, mehanizam na ručno navijanje, duplo kućište opruge, tourbilion
Ukupan prečnik: 34.60 mm (15 1/3 lignes)
Prečnik kućišta mehanizma: 33.80
Debljina: 10.67 mm
30 rubina
328 delova
Rezerva snage do 237h
Oscilacije balansnog točka: 21,600 vibracija u satu (3 Hz)
Završna obrada: svi delovi su pedantno dekorisani, ručno polirani žljebovi, osnovna ploča poseduje male motive cirkularnog brušenja; strana brojčanika: tourbilion mostovi i kućišta mostova izrađena od crnog eloksiranog aluminijuma; strana mehanizma: mostovi hronografa ukrašeni sa Audemars Piguet natpisom i spojnice mostova izrađene od crnog eloksiranog aluminijuma; spiralna i kućišta sa sitnim motivima cirkularnog brušenja nose natpis Audemars Piguet-a.
http://i842.photobucket.com/albums/z...K-OFFSHO-1.jpg
Kućište
18 karatno zlato, nosači kaiša na pozicijama 1,5,7 i 11h.
Korona od kovanog karbona
Kruna i dugmad od crne keramike
Kruna sa moment-ograničavajućim sistemom
Prečnik: 44mm
Debljina: 16.60 mm
Pozadina kućišta sa safirnim staklom i "Royal Oak Offshore" natpisom
Vodootpornost od 20m
http://i842.photobucket.com/albums/z...-OFFSHORE-.jpg
Brojčanik
Crn sa otvorenim mestima radi pogleda na mehanizam na pozicijama od 6,9 i 12h.
Postavljeni markeri od rozog zlata sa svetlećim premazom
Crn prsten
Kazaljke za sate i minute od rozog zlata sa svetlećim premazom
Narukvica
Ručno šivena crna narukvica od kože aligatora sa velikim četvrtastim sekcijama, preklapajuća kopča od 18-karatnog zlata
Funkcije
Sati i minuti
Hornograf sa sekundarom i 30-minutnim brojačem na poziciji od 3h
Prsten sa tahometar skalom
Izvor:
http://www.watch-happening.blogspot....royal-oak.html
-
Re: Sihh 2010
Girard-Perregaux – Sadašnjost inspirisana prošlošću
http://i842.photobucket.com/albums/z...ux609_vign.jpg
Jedan od najpoznatijih satova Girard-Perregauxa jeste svakako Tourbillon sa "Tri Zlatna Mosta" ("Three Gold Bridges"), prvi put napravljen od strane časovničara Constant Girard-Perregauxa, 1860. godine u švajcarskom gradu La Chaux-de-Fonds. Girard-Perregaux je upotrebio novi prepoznatljiv oblik na mostovima čime je sam mehanizam postao deo dizajna sata. Sat je osvojio zlatnu medalju na manifestaciji "Paris Universal Exhibition".
http://i842.photobucket.com/albums/z...aux609_1-1.jpg
1966 CHRONOGRAPH
Tehničke karakteristike: Kućište od rozog ili belog zlata / Prečnik: 40mm / Safirno staklo / Safirno staklo na pozadini kućišta / Vodootpornost: 30 metara / Girard-Perregaux GP030C0 automatski mehanizam / Prečnik mehanizma: 10 1/2 ’’’ / 28,800 otkucaja u satu (4 Hz) / Rubina: 38 / Rezerva snage: minimum 36 h / Funkcije: Sati, minuti, hronograf sa stubnim točkom, sekundara / Narukvica od kože aligatora sa kopčom
Na ovogodišnjem SIHH-u, Girard-Perregaux se vraća tom satu kako bi proizveo novi Tourbillon sa "Tri Zlatna Mosta" u zaobljenom kućištu prečnika 41mm. Sat, limitirane serije od 50 komada, koristi potpuno identičan dizajn mostova kao što je u satu iz 1860. godine. Rezultat je zapanjujuće prelep sat, tradicionalnog a opet modernog izgleda.
Osim ovog sata, Girard-Perregaux predstavlja i novi "1966 Chronograph" model. Kolekcija 1966 je prvobitno predstavljena 2006. godine a ovogodišnji model ima integrisan hronograf sa stubnim točkom. Ovaj novi mehanizam je samostalno razvijen i proizveden od strane Girard-Perregauxa i poseduje 304 komponente. Kompleksnost i kvalitet ovog mehanizma mogu se videti kroz staklo na poleđini kućišta. Sat prečnika 40mm je dostupan u verzijama sa kućištem od rozog ili belog zlata.
http://i842.photobucket.com/albums/z...aux609_2-1.jpg
TOURBILLON SA TRI ZLATNA MOSTA
Tehničke karakteristike: Kućište od rozog zlata / Prečnik: 41mm / Safirno staklo / Poklopac na zadnjoj strani kućišta učvršćen sa 6 šrafova / Vodootpornost: 30 m / Girard-Perregaux GP9600C automatski mehanizam / Prečnik mehanizma: 32mm / 21,600 otkucaja u satu (3 Hz) / Rubina: 30 / Rezerva snage: minimum 48h / Funkcije: Tourbilion, sati, minuti, sekundara na tourbilionu / Narukvica od kože aligatora sa kopčom / Limitirana i numerisana serija od 50 komada
izvor:
- Europa Star
- Magazin Europa Star, izdanje za Decembar-Januar 2010
-
Re: Sihh 2010
Baume & Mercier Classima Executives XL Chronograph and Complete Calendar
Ovo je kraći pregled novog sata za 2010. godinu, proizvođača Baume & Mercier. Kada su u pitanju funkcije, ovaj sat je solidno opremljen. Osim hronografa, sat poseduje prikaz dana, datuma kao i meseca a povrh svega, našlo se i mesta za funkciju prikaza mesečevih mena odnosno po rečima Baume & Mercier sat predstavlja "kompletan kalendar".
http://i842.photobucket.com/albums/z...-Mercier-1.jpg
Primetićete da sat u svom imenu nosi naziv "kompletan kalendar" umesto "večiti kalendar". Naime, ovo je urađeno iz opravdanog razloga a razlog tome je što će sat morati da se podešava 5 puta godišnje, za razliku od satova visoke klase sa večitim kalendarom koji mogu da koštaju od $10,000-$100,000. Sat će morati da se podešava u martu, maju, julu, oktobru i decembru, dakle posle svakog meseca koji nema 31 dan. Kazaljka izrađena od crvenog zlata koja pokazuje dane u mesecu a koji se nalaze na samom rubu brojčanika predstavlja lep detalj.
Sve u svemu, sat će verovatno biti predstavnik visoke klase kompanije Baume & Mercier i ukoliko ste u potrazi za satom koji poseduje kalendar a ne želite da potrošite veliku količinu novca na satove sa večitim kalendarom ovaj model može da predstavlja dobru alternativu.
http://i842.photobucket.com/albums/z...-Mercier-2.jpg
Ovaj tradicionalan i bogato dekorisani hronograf je opremljen sa visoko kvalitetnim mehaničkim automatskim mehanizmom koji ima mogućnost prikaza kompletnog kalendara (centralna kazaljka za prikaz datuma od 18 karatnog zlata, prikaz dana u nedelji i meseca na poziciji 12h, mesečeve mene na 6h) kao i 24h indikator na poziciji 9h. Brojčanik srebrne boje poseduje "Grain d’orge" guilloché dekoraciju kao i podbrojčanike sa saten završnom obradom. Na zadnjoj strani kućišta može se videti oscilujući teg ukrašen sa ženevskim šarama, kao i mostovi obrađeni cirkularnim brušenjem i plavi šrafovi. Na kruni se ponosno ističe "Phi" simbol.
Tehničke karakteristike:
Serija: Classima Executives
Oznaka modela: M0A08870
Mehanizam: Automatik (ETA 7751)
Oscilujući teg ukrašen sa ženevskim šarama ("Côtes de Genève"), šrafovi plave boje
Funkcije: Hronograf, mesečeve mene na poziciji 6h, centralna kazaljka za prikaz datuma, prikaz dana u nedelji i meseca na poziciji 12h, 24h indikator na poziciji 9h
Kućište: Prečnik 42mm, debljina 13.1mm, polirani čelik, kruna ukrašena sa "Phi" simbolom, safirno staklo na zadnjoj strani kućišta
Brojčanik: Boje srebra, "Grain d’orge" guilloché dekoracija brojčanika, markeri crne boje, kazaljka za prikaz dana od 18 karatnog crvenog zlata, safirno staklo
Narukvica: Crna od kože aligatora, podešavajuća preklapajuća kopča
Vodootpornost: 30m
Izvor: Perpetuelle blog